Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teillä syödään tänään?

Vierailija
27.01.2023 |

Meillä on nachopelti kaikilla mausteilla ja minulle yksi kuiva tsiideri. Ihanaa kun olen taas terveenä ja lomalla.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tortilloja jauheliha, tomaatti, suolakurkku, salaatti, chili kastike täytteellä.

Vierailija
22/42 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hese. Kerran kahdessa viikossa ulos syömään tai haetaan roskaruokaa. Työviikko takana ja olen aivan poikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivitin broilerinfileet, paistoin pannulla ja tein bataattiranuja. Kylkeen porkkana, parsa,sipuli pikaisesti pannulla käyttäen. Ananasta ja majoneesia. Nam oli hyvää.

Vierailija
24/42 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivällä söin kikhernecurrya. Kohta ajattelin hakea kebulaista. 

Vierailija
25/42 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blinejä täytteineen

Vierailija
26/42 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhelihapihvejä paistan uunissa ja niistä sitten ruis-juustohampurilaisia. 

Vierailija
27/42 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tortilloja jauheliha, tomaatti, suolakurkku, salaatti, chili kastike täytteellä.

Tosi, ärsyttävää, kun, ei, osata, käyttää, väliviivoja, vaan, pilkutetaan.

Ei mulla muuta.

Listoissa on tapana käyttää pilkkuja. Ihan normaalia. Väliviivaa käytetään tavutettaessa tai ajatusviivana. 

Eli näin: Söin tänään leipää, juustoa, makkaraa, munia ja pekonia.

Ei näin: Söin tänään leipää - juustoa - makkaraa - munia ja pekonia. 

Vierailija
28/42 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uunifetapasta ja vihreitä papuja keitettynä sivuun. Siinäpä se. Yksinhuoltajatalous missä yksi aikuinen ja yksi teini-ikäinen. 

Vierailija
29/42 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italianpataa.

Vierailija
30/42 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on lampaanviulu uunissa. Nyt kokeilussa lampurin resepti.

Lampaanviulu ei ole meillä normaalia perjantairuokaa. Viikon puolivälissä huomasin, että viuluja löytyy kaksi, joten otin toisen sulamaan. Mulla oli tänään vapaapäivä, joten aamulla rupesin lämmittämään leivinuunia, muuten olisi mennyt sähköuuniin.

Oikeastaan helppo ruoka. Eilen marinaadit ja jääkaappiin. Tänään vain voiteluliemen teko ja uunin laittaminen.

Vierailija
31/42 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perunamuusia ja uunimakkaraa. Piti tehdä ensin makkarakastike, mutta työpäivä venähti, joten en jaksanut/ehtinyt.

Mun poika olisi tullut teille juosten kylään syömään. Lempiherkku onnuunimakkara, jonka villoissa tomaattia ja juustoa 😛.

Vierailija
32/42 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spaghettia, tomaattinen jauhelihakastike ja fetasalaatti. Iltapalaksi tein eiliseltä jääneestä perunamuusista perunarieskoja.

Vierailija
33/42 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaronilaatikkoa, ja paistoin vielä mustikkapiirakankin, kun leivinuunissa riittää lämpöä. Sen verran suuren vuuallisen tein tuota laatikkoa, että riittää huomiseksikin, niin ei tarvitse huomiselle ruokaa miettiä. Sunnuntaiksi pitää käydä kuitenkin hakemassa perunoita kellarista, niin teen perunamuussia ja jauhelihakastiketta. Pitääkin muistaa ottaa ruisleipää sulamaan pakastimesta.

Ja voisin tehdä coleslaw:n, oli Citymarketin kanta-asiakaslahjana kilo porkkanoita ;-D niin lapsille pilkon porkkanasuikaleita, ja pari porkkanaa raastan siihen salaattiin sekaan. Saisi nuo viimeiset majoneesinjämätkin samalla käytettyä. Kaalia on vielä pari kerää jäljellä, kun ostin niitä ennen joulua tarjouksesta 0,69€/kg. Tänään näytti olevan Prismassa kaalia euron kilo, ettei se kovin kallista ole nytkään.

Teen ruuat nykyään pelkästään puuhellalla ja leivinuunissa, joten se vaatii vähän enemmän ennakkosuunnittelua. Sähköuunin kanssa olisikin nopeaa, kun ei tarvitse ensin hakea puita vajasta, polttaa 1,5 pesällistä ja odotella, että lämpö tasaantuu... Mutta mikäs tässä on kiire, valmiissa maailmassa.

Vierailija
34/42 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounaaksi tein porkkanalettuja ja munavoita.

Päivälliseksi jauhelihakastiketta ja perunamuusia, sekä porkkaraastetta appelsiinilla.

Vierailija
35/42 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanasalaattia-ja kanatortilloja, hodareita.

Vierailija
36/42 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehtiin Gnocchivuokaa . Ei tullut meidän ruokaa. Voisin tehdä esim. Tortilliineilla ja uskon, että olisi parempi. 

Jos jollain on suositus Gnocchien käsittelystä, otan miellläni vastaan.

Vierailija
37/42 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Butter chickeniä ja rotileipää, riisiä ja mangolassia.

Vierailija
38/42 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hese. Kerran kahdessa viikossa ulos syömään tai haetaan roskaruokaa. Työviikko takana ja olen aivan poikki.

Olen työskennellyt päiväkodissa ja koulussa 20 vuotta ja tämä on hyvin yleinen tapa ( Lapset paljon puhuu kivoista jutuista elämässään ja tämäkin on yksi niistä)  joten älä välitä alapeukuista. Todella tavallista.

Vierailija
39/42 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ihan hirveä työviikko ja jotenkin se päättyi siihen, että hain sushia (15kpl), jäätelöä ja vaahtokarkkeja ja söin ne kaikki. Ei mulla muuta.

Vierailija
40/42 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punajuuripastaa, helppoa ja hyvää :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän