Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MUISTATTEKO 2000-luvun alun yöelämän, jossa silloin normaalit asiat ovat NYKYÄÄN SEKS.AHDISTELUA?

NainenJokaKaipaaVillimpiäAikoja
27.01.2023 |

Tässä linkki pulssiin yöelämä ohjelmaan niille, jotka ei tiedä millaista 2000-luvun alussa tienneet meno oli esim. yöelämässä ja ihan normaalia, sellaista mistä tänäpäivänä saisi nopeasti syytteen erilaisista seks.rikoksista.

Kommentit (531)

Vierailija
61/531 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että mitä aikoja elettiin  ,huh onneksi ei ollut  kännykät liimautuneina käsiin! jeeeeeee oli hauskaa sai riehua ihan huolella 😅😂💎

Vierailija
62/531 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi joo, ei varmaan ollut ainuttakaan kertaa jolloin olisi välttynyt esim. tanssilattialla kähminnältä.

Kuule, voin kertoa, että kyllä me naisetkin lääpittiin miehiä, jotka miellytti silmää eikä sitä kukaan paheksunut, se oli silloin yleinen tapa kokeilla kiinnostaako toista. Ajat muuttuu.

Turha ruveta uhriutumaan tyyliin, että "vain miehet teki X silloin"

No en kyllä lääppinyt, eikä tulisi mieleenkään lääppiä. Ja olisin ihan mieluusti ollut ilman minuun kohdistuvaa lääppimistä yms. ahdistelua (mitä en viitsi tässä avata tarkemmin) ihan ilman uhriutumistakin

-eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/531 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan juu, kun konsertissa aikuiset miehet kourivat rintojani kun olin 14v ja järjestyksenvalvojat eivät tehneet mitään. Ja mulla oli ihan t-paita päällä.

Eipä sen jälkeen tullut enää käytyä missään konserteissa. Ihan hyvä vaan, että nykyään miehet ei saa seksuaalisesti ahdistella lapsia tai aikuisia.

Tämä! Kesällä puistoissa ym saattoi vanhatkit ukot, 40v+, tulla hiplaamaan ihan teinejä! Ja sitä pidettiin jotenkin normaalina vielä 90-luvulla. Voi oksennus.

Vierailija
64/531 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tanssilattialla naiset hinkkasivat persettää miehen etumusta vasten 🤗

Oi niitä aikoja, oi niitä aikoja ne tahtoisin mä elää uudelleen. 

Ja olen ihan tosissani tämän kanssa. Nykyinen hysterian aikakausi ei sytytä. 

Mikä ihmeen hysterian aikakausi? Ai kun juntit ei enää rellestä miten sattuu, vaan joutuvat opettelemaan käytöstapoja?

Ja edelleenkin naiset hinkkaa persetttä etumusta vasten tanssilattialla, jos tykkäävät siitä miehestä. 

No esim. tämä:

Mies katsoo kadulla -> nainen IIIIKK SE AHDISTELEE MUA

Mies yrittää tutustua naiseen -> nainen METOO MENE POIS AHDISTELEMASTA

Heitetään ihan tavallista vitsiä -> HYI MITÄ AHDISTELUA TEEN JUTUN ILTASANOMIIN JA LYNKKAAN SINUT JULKISESTI

Musta tuntuu, että sä olet niitä tyyppejä jotka eivät ymmärrä sosiaalista kanssakäymistä etkä ymmärrä, milloin naista ei kiinnosta, vaikka selkeästi näyttäisikin.

Ehkä kannattaisi niitä sosiaalisia taitoja kehittää ennen kuin lähdet naisia iskemään tai naisille juttelemaan. Jos sä juttelet naisille ihan samalla tavalla kuin kirjoitat täällä palstalla, niin en ihmettele yhtään, että juoksevat pakoon ja huutavat ahdistelusta.

Ai nyt se on minun (N45) syytä, että nuorista naisista on nykymaailmassa tullut hysteerisiä ja normaali oleminenkin saadaan mielikuvituksessa muuttumaan ahdisteluksi. Ongelman ydin löytyy kuule ihan peilistä, jos koet katsomisen tai vitsailun ahdisteluna. 

Vierailija
65/531 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tuohon aikaan muutenkin oltiin aika erilaisia. Joo, toki naisten kouriminen oli normaalia, mutta yhtä normaalia oli että nainen saattoi läppäistä avarilla poskelle tai tempaisi käsilaukulla päähän. Ja mieshän ei todellakaan saanut lyödä takaisin, vain naisilla oli lupa lyödä. Että en tiedä sitten mikä järki tuossakaan touhussa oli. En ainakaan itse kaipaa noita aikoja koska arkana tyttönä se jatkuva käsiksi käyminen, seuraaminen ja huutelu oli todella pelottavaa. Ja se helpottui vasta kun sain poikaystävän, sitten olin ikäänkuin turvassa, ainakin aina kun hän oli mukana. Kyllä naisen pitää saada tuntea olonsa turvalliseksi sinkkunakin.

Vierailija
66/531 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen hysterian aikakausi? Ai kun juntit ei enää rellestä miten sattuu, vaan joutuvat opettelemaan käytöstapoja?

Ja edelleenkin naiset hinkkaa persetttä etumusta vasten tanssilattialla, jos tykkäävät siitä miehestä. 

No esim. tämä:

Heitetään ihan tavallista vitsiä -> HYI MITÄ AHDISTELUA TEEN JUTUN ILTASANOMIIN JA LYNKKAAN SINUT JULKISESTI

Juntti- juopon maailmassa härskit, seksistiset vitsit ja naisten kotelointi ja tiskien tuijottaminen on normaalia, kun ei muusta tiedä, kun kaikki on samanlaisia juntti- jurpoja.

Hienosti osui maaliin väitteeni hysteriasta, kun noin kova tarve tuli räksyttää. 

P.s. Olen nainen

Vierailija
67/531 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No juuri tämä hysteria, että paniikissa kiljutaan ahdistelusta, vaikka kyseessä olisi normaali toiminta. Käytöstapoja ei ole se, että vedetään joka väliin ahdistelukortti ja syytellään miehiä perusteettomasti. 

Mitä se "normaali" toiminta on? Ventovieraan naisen tissien puristelua? Käden työntäminen vieraan naisen jälkoväliin? 

ihmisillä on niin eri käsitykset tuosta "normaalista" toiminnasta, että hyvä vaan, kunsäännöt tejdään kaikkille selviksi. Kaikki ei pidä normaalina sitä, että vieras ihminen tulee kiinni ja iholle.

Ehkä noita asioita voi tehdä, sitten, kun tuntee ihmisen ja tietää, että hän haluaa tulla kourituksi.

ja minkälaisia tanssiasentoja tuolla ihmisellä on, jonka kommenttiin vastasit? Nainen hankaa persettään miehen etuvarustukseen?  

En ole käynyt baarissa aika päiviin, niin ei tiedä miten päin siellä nykyään tanssitaan.

Itse en onneksi ole koskaan syyllistynyt miehen ahdisteluun, enkä hinkannut etu-enkä takapuolta kenenkään vieraan miehen etumukseen.

Vierailija
68/531 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No esim. tämä:

Kyllästyyhän sitä, jos sitä on kokenut jo 13-vuotiaasta asti. 

N52

Itse olen kokenut normaalia elämää 0-vuotiaasta saakka enkä vieläkään ole kyllästynyt. Sen sijaan tämä vauhkoaminen kyllästyttää jo nyt, vaikka sitä on ollut ilmassa vasta muutaman vuoden.

N45 eli lainaamasi

No ahdistelua saat varmaksi osaksesi vieläkin, kun noin kovasti sitä toivot. Sitä riittää edelleen tuolla yöelämässä. Menepä pistämään tissit tiskiin sitten vain! Onnea matkaan.

Se lainaamasi N52

Vierailija
69/531 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No esim. tämä:

Eletään näköjään eri maailmoissa, kun en ole tuollaiseen törmännyt.

Näköjään. Sinä elät jossain pusikossa, jonne ei mikään medialähde saa viestejä perille (ihmettelen kyllä miten olet täälläkin välttynyt tuollaiselta) ja minä elän normaalissa maailmassa, jossa tieto liikkuu ja metoota on huudettu pian 10 vuotta. 

Seuraan kyllä eri medioita, mutta en juurikaan mitään iltalehtiä eikä muutenkaan kiinnosta kaikki aiheet. Tässä omaa elämää eläneenä ja ympäristöä omin silmin livenä havainnoineena en ole tuollaista todistanut. Mitään "MeToon"-huutamista ei näy missään.

Sellaista se on, kun elää elämänsä umpioissa kaukana muille normaalista elämästä. 

Vierailija
70/531 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainut mitä ei kaipaa baarielämästä,niin tupakansavu :) mikä sekin tois nostalgisia fiiliksiä,jos sitä jossain viel nykysin näkis :) 

Vierailija
71/531 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi joo, ei varmaan ollut ainuttakaan kertaa jolloin olisi välttynyt esim. tanssilattialla kähminnältä.

Joo ja sitten kun ihan oikeasti miehille piti hihitellä ja esittää vähän tymhää, ettei heidän herkkä egonsa särkyisi.... Luojan kiitos ne ajat ovat ohi.

Miksi piti? Ei varmasti pitänyt, pelkäsit vaan itse saavasi "hankalan naisen" maineen. Oikeasti mitä olisi käynyt kun olisit vetänyt ne rajat: olisit saanut olla rauhassa.

Sivusta. Onko sinulle tullut mitenkään mieleen, että nämä ahdistellut naiset ovat saattaneet kokea konkreettia pelkoa/uhkaa isokokoisemman miehen JO käytyä heihin käsiksi, että jos he sanoisivat napakasti nyt riittää, lähde vetämään, sieltä saattaisi tulla seuraavaksi väkivaltaa takaisin.

Kädethän ovat jo ylittäneet rajat. Mies joka ei ymmärrä rajojen ja käytöstapojen että naisen kunnioittamisen perään, on todennäköisemmin valmis myös ylittämään fyysisen väkivallan rajan. Ei voi tietää. 

Miksi puolustelet mänttipäisesti ja rajoja rikkoen käyttäytyviä miehiä? Syyllistät heikompia. 

Menitkö koskaan itse ottamaan moukkamaisesti käyttäytynyttä kaveriasi pois naisen kimpusta, käyttäydyitkö itse koskaan kuin Mies. Autoitko koskaan jos näit hätää. Vai menitkö itse kourimaan. Vai pysyitkö tanssilattialta poissa ja joit vaan. Mitäköhän muita vaihtoehtoja...:D

Vierailija
72/531 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No esim. tämä:

Kyllä minä olen ihan normaalisti osannut tutustua itseäni kiinnostaviin miehiin. Se on vain plussaa, ettei mitään tissien puristelua tarvitse enää sietää.

No eipä tuossa puhuttu tissien puristelusta sanaakaan. Vai onko sinusta katsominen verrattavissa tissien puristeluun? Jos kyllä, aika sairasta. 

No siinäpä viitattiin siihen, että nainen kyllä tutustuu itseään kiinnostaviin miehiin ihan ilman metoota. Mutta se, että tämä tapahtuu nykyään ilman ahdistelua ja syyllistämistä, on vain positiivinen käänne.

Vierailija
73/531 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No esim. tämä:

N52

Itse olen kokenut normaalia elämää 0-vuotiaasta saakka enkä vieläkään ole kyllästynyt. Sen sijaan tämä vauhkoaminen kyllästyttää jo nyt, vaikka sitä on ollut ilmassa vasta muutaman vuoden.

N45 eli lainaamasi

No ahdistelua saat varmaksi osaksesi vieläkin, kun noin kovasti sitä toivot. Sitä riittää edelleen tuolla yöelämässä. Menepä pistämään tissit tiskiin sitten vain! Onnea matkaan.

Se lainaamasi N52

Ikävä tuottaa pettymys, mutta en ole kertaakaan elämässäni kokenut ahdistelua. Enkä usko, että koen jatkossakaan, koska osaan erottaa esim. katsomisen ja ahdistelun toisistaan. Ne ovat kaksi eri asiaa. Miksi muuten hilluit baareissa jo 13-vuotiaana?

t. sama 

Vierailija
74/531 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kyllä sen, että jos miesten härskille ja naisia halveksiville kommenteille ei nauranut, niin sai heti "negatiivisen ämmän" maineen jotka miehet sitten otti silmätikuksi ja halveksi vielä enemmän.

En muista kertaakaan jolloin nuo härskit vitsit olisi olleet oikeasti hauskoja. Niille naurettiin, kun oli sosiaalisesti pakko.

Vierailija
75/531 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No esim. tämä:

Kyllä minä olen ihan normaalisti osannut tutustua itseäni kiinnostaviin miehiin. Se on vain plussaa, ettei mitään tissien puristelua tarvitse enää sietää.

No eipä tuossa puhuttu tissien puristelusta sanaakaan. Vai onko sinusta katsominen verrattavissa tissien puristeluun? Jos kyllä, aika sairasta. 

No siinäpä viitattiin siihen, että nainen kyllä tutustuu itseään kiinnostaviin miehiin ihan ilman metoota. Mutta se, että tämä tapahtuu nykyään ilman ahdistelua ja syyllistämistä, on vain positiivinen käänne.

Ok. Eli kyse oli vain siitä, ettet yhtään tajunnut, mistä ko. viestissä puhuttiin. No se selittää paljon. 

Vierailija
76/531 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan, enkä kaipaa sitä yhtään! En siis tippaakaan, olla miesten lääpittävänä ja päälle vain kikatella, ettei miehille vain tullut paha mieli🤮🤮🤮

Onneksi asiat ovat muuttuneet!

Muuttuneet, häh? Käy lähimmällä ABC:llä syömässä, pitämässä taukoa autolla ajamisesta. Melkein kaikki asiakasäijät keskenään suureen ääneen ronskisti rivosti kommentoi melkein kaikkia paikalla olevia naisia, etenkin työntekijöitä. Okei, ehkei ne äijät koskettele, eli fyysistä ahdistelua ei tapahdu, mutta jatkuvaa törkeetä sanoilla ahdistelemista. Keskellä kirkasta päivää, selvinpäin, paikassa jonka pitäisi olla ihan vain "tavallinen kaiken kansan ruokailu- ja taukopaikka".

Eli pahempaan suuntaan on menty, jos entisaikoina sitä ahdistelua tapahtui vain yöaikaan kännissä baareissa. "Normaalin elämän" ihmiset sai viettää turvassa, mutta vain yöelämässä joutui ahdistelluksi.

Vierailija
77/531 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No esim. tämä:

Tämä on niin totta.

Kun metoo alkoi niin täällä palstalla oli pitkät ja ponnekkaat keskustelut asiasta.

Yksi nainen kertoi että taksikuski oli häntä peilin kautta katsonut väärällä tavalla ja tämä oli hänen mielestään ahdistelua. Minä vastasin ettei se ole vielä lähelläkään ahdistelua ja sain menet näppisvihat osakseni.

Vierailija
78/531 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan kyllä sen, että jos miesten härskille ja naisia halveksiville kommenteille ei nauranut, niin sai heti "negatiivisen ämmän" maineen jotka miehet sitten otti silmätikuksi ja halveksi vielä enemmän.

En muista kertaakaan jolloin nuo härskit vitsit olisi olleet oikeasti hauskoja. Niille naurettiin, kun oli sosiaalisesti pakko.

Aika lapanen saa olla, jos väkisin pitää nauraa asioille, jotka eivät omasta mielestä ole hauskoja. Itse en sellaiseen ole koskaan suostunut alistumaan. 

Vierailija
79/531 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No esim. tämä:

Juntti- juopon maailmassa härskit, seksistiset vitsit ja naisten kotelointi ja tiskien tuijottaminen on normaalia, kun ei muusta tiedä, kun kaikki on samanlaisia juntti- jurpoja.

Hienosti osui maaliin väitteeni hysteriasta, kun noin kova tarve tuli räksyttää. 

P.s. Olen nainen

Olipa sulla naisena ihmeelliset esimerkit. Sinäkö toimit noin?

Miehet katsoo naisia kadulla, niin kuin ihmiset toisiaan katsoo(ettei ihan pahki kävellä) enkä ole koskaan kuullut kenenkään naisen kiljuvan ahdistelu syytöksiä tuosta normaalista katsomisesta.

Ja jos mies yrittää tutustua naiseen, niin täytyy sen verran olla tilanne hallussa, ettei mene ahdistelemaan, vaan tutustumaan. Nämä kun ovat kaksi ihan eri asiaa.

Tavallisesta vitsistä ei kukaan takuulla hermostu, mutta  kaikki navanalle menevät vitsit varsinkin ventovieraalle ihmiselle ovat aika mauttomia. 

Taidatpa olla aikamoinen miesasiamies naiseksi.

Vierailija
80/531 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No esim. tämä:

N52

N45 eli lainaamasi

Se lainaamasi N52

Ikävä tuottaa pettymys, mutta en ole kertaakaan elämässäni kokenut ahdistelua. Enkä usko, että koen jatkossakaan, koska osaan erottaa esim. katsomisen ja ahdistelun toisistaan. Ne ovat kaksi eri asiaa. Miksi muuten hilluit baareissa jo 13-vuotiaana?

t. sama 

Ehkä olet  ainoa laatuasi sitten. En minä ole ollut baareissa 13-vuotiaana, mutta ahdistelua voi kokea kuule niin paljon muissakin paikoissa. Jos ei sinulla ole kokemusta, onnea. Sinun ei ehkä sitten kannata kommentoida näitä ketjuja tämän enempää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi