MUISTATTEKO 2000-luvun alun yöelämän, jossa silloin normaalit asiat ovat NYKYÄÄN SEKS.AHDISTELUA?
Tässä linkki pulssiin yöelämä ohjelmaan niille, jotka ei tiedä millaista 2000-luvun alussa tienneet meno oli esim. yöelämässä ja ihan normaalia, sellaista mistä tänäpäivänä saisi nopeasti syytteen erilaisista seks.rikoksista.
Kommentit (531)
Vierailija kirjoitti:
Heidi Willman ei sopinut tuohon ohjelmaan lainkaan. Näki heti Jaajon ensi kommentista, kun sanoi Heidiä kauniiksi, että ei ollut ok sanoa niin.
Jaajo kyllä hyvin härskisti arvosteli monien naisten ulkonäköä ja intiimejä asioita kyseli painostamalla, tuollaisesta saisi nykyään syytteen.
Ei ihme, että Sointu Borg ei niin Jaajosta tykännyt.
Maailma muuttuu jatkuvasti ja ihmiset siinä samalla.
Vuoden 2000 ihmiset olivat täysin erilaisia kuin vuoden 2023 ihmiset kuten myös maailma on täysin erilainen.
Arvot,asenteet ja käyttäytyminen muuttuu ihmisillä ympäristön mukana.
Vierailija kirjoitti:
Maailma muuttuu jatkuvasti ja ihmiset siinä samalla.
Vuoden 2000 ihmiset olivat täysin erilaisia kuin vuoden 2023 ihmiset kuten myös maailma on täysin erilainen.
Arvot,asenteet ja käyttäytyminen muuttuu ihmisillä ympäristön mukana.
Juuri näin, vielä muutama sata vuosi sitten mentiin suoraan toimintaan miehen halusta, siihen verrattuna 2000-luvun alku yöelämässä oli kesyä. Onneksi ajat muuttuu parempaankin päin.
Tuolloin ei ollut vielä ns. kähmintään mitään lakia, seksuaalisen ahdistelun laki tuli vasta vuonna 2014. Sen jälkeen meno on muuttunut paljon.
Vierailija kirjoitti:
F- eemakot jotka eivät koskaan ole saaneet kokea sitä että miehet olisivat piirittäneet ovat juuri näitä vo kettajia ja mielensä kovasti pahoittajia. munan tarve saa epätoivoisiin tekoihin
Ööh, mua piiritti miehet 2000-luvulla jatkuvasti eikä munasta ollut puutetta. Silti olin - ja olen edelleen tämä kutsumasi mielensäpahoittaja. Jos mies lähestyy väärin, esim. kähmii tai on muuten vaan creepy hyypiö niin huutia tulee.
Nuo olivat vanhoja hyviä aikoja! Siitä tuli vahva olo, kun teki mitä lystäsi.
Muistan. Ajalla oli hyvät ja huonot puolensa. Silloin oli mukavaa, jos mies oli komea tai julkkis, joka tuli iholle, mutta jos olikin ruma niin silloin koin samat tilanteet ahdistavina.
Vierailija kirjoitti:
Muistelen niitä aikoja kaiholla. Nykyisin on tylsää, kun mitään ei voi tehdä ilman, että joku huutelee ahdistelusta.
N38
Niihän se on.
Minuunkin naiset kävi tanssilattialla muniin kiinni parikymppisenä, enkä siitä nyt mieltäni pahoittanut.
M42
Asialla on niin hyvät kuin huonotkin puolet kuten joku yllä sanoi. Silloin bilettäminen oli näin naisen näkökulmasta villimpää mikä oli mukavaa, jos kohdalla sattui oikeita ihmisiä tai oli. Ahdistelua ei kuitenkaan epämukavilta ihmisiltä halunut. Riippui tyypistä.
Vierailija kirjoitti:
Kävin yökerhoissa 90-luvulla ja 2000-luvulla, eikä ahdistelu ole koskaan ollut ok. Lopulta olin niin kypsä siihen, että aina kun joku mies kävi käsiksi, niin polkaisin häntä kovaa korkokengällä jalan päälle. Toivottavasti oppivat siitä jotain.
Häiriintyneitä rekkalesboja siis oli silloinkin. Ei silloinkaan miehet käsiksi käyneet. Jököttivät pöydissä ja muutama uskalsi tanssilattialle.
Mun sen ajan poikaystävän yksi kaveri oli nuorena sellainen, joka keräsi puumanaisia puoleensa ihan jatkuvasti. Ei hänkään erityisemmin nauttinut siitä kun joku tukeva ja tukevassa maistissa oleva elämää nähnyt leopardiasuinen naishenkilö kävi iholle kiinni hiplailemaan kerta toisensa jälkeen. Kaverit tietenkin vaan nauroi vieressä. Toivon mukaan tähänkin puututaan nykyään vähän enemmän.
Vieläköhän nykyään teekkaribileisiin kuuluu olennaisena osana viuhahtelu ja muu nakuilu, vai onko nääkin jääneet pois. Ainakin silloin kun itse olin opiskelija (ei teekkari), ne kertomukset heidän touhuistaan oli melkoisia. Siihen aikaan ei paljon naisia niillä aloilla ollut, mikä saattoi vaikuttaa asiaan. Ja ne oli kyllä myös pahimpia perseenpuristelijoita jos joskus tulivat jonnekin yleisiin opiskelijabileisiin, tietyn väriset haalarit kierrettiin yleensä kaukaa.
Silloin se oli selloista, mutta ajat muuttuu. Se että parempaanko vai huonompaan, on jokainen oma mielipide.
Silloin kähmintä oli jatkuvaa, eikä valtiettavasti vain miesten toimesta. Monet naiset myös kähmi.
Aivan . Silloin naisten ahdistelu ja häirintä oli maan tapa. Hienoa että nyt niistä ruvetaan saamaan tekijät vastuuseen.
Vierailija kirjoitti:
Aivan . Silloin naisten ahdistelu ja häirintä oli maan tapa. Hienoa että nyt niistä ruvetaan saamaan tekijät vastuuseen.
Se oli kyllä maantapa, mutta ihan yhtäpuolisesti tosin: ihan yhtä paljon silloin naiset ahdisteli miehiä. Myös sai todistaa monesti ihan sitä itseää wc:ssä, jos kaksikko innostui toisistaan. Se oli aikaa ennen kamerakännyköitä.
Muistan, hauskaa oli enemmän. Nykyään miehet pelkää lähestyä villisti enemmän meitä naisia..
Kyllä minusta meno instassa on vielä naista alistavampaa ja tyrkyttävämpää.