Miniän hinta
Voisivatko täällä kirjoittajat määritellä rahan/ tavaran määrän joka appivanhempien tulee osoittaa poikansa perheelle jotta miniä olisi tyytyväinen?
Voisiko näistä avoimesti keskustella ennenkuin parit lyövät hynttyynsä yhteen? Jättää liitot solmimatta jos ei neuvottelutulos tyydytä?
Ihan niinkuin myötäjäisistä sovittiin ennen kihloja. Joissain maissa lehminä, vuohina, kameleina.
Kommentit (8)
Rakas Ap. Sinua selvästi nyt harmittaa jokin tosi paljon. En voi itse suostua pyyntöösi, koska en pidä sitä relevanttina enkä edes ymmärrä pointtiasi. Miniänä voin kuitenkin omasta puolestani kertoa, etten odota appivanhemmiltani minkäänlaista rahallista tukea.
0 e + että annat meidän elää omaa elämää
Vierailija kirjoitti:
Rakas Ap. Sinua selvästi nyt harmittaa jokin tosi paljon. En voi itse suostua pyyntöösi, koska en pidä sitä relevanttina enkä edes ymmärrä pointtiasi. Miniänä voin kuitenkin omasta puolestani kertoa, etten odota appivanhemmiltani minkäänlaista rahallista tukea.
Tänään näyttää olevan kaksikin keskustelua jossa miniä valittaa kun appivanhemmat ei anna tarpeeksi apua, rahaa ja lahjoja.
Olishan hyvä määritellä joku taso ennenko kosintaan vastaa?
Etsiä parempi puoliso jonka vanhemmat pitää poukaansa avuttomana elättämään perheensä ilman vanhempien raha-apua.
Onhan se miniän hinta paljon korkeampi kuin anopin. Vähän sama juttu kuin uudella ja käytetyllä autolla.
Näin jälkiviisaana voisin anoppikulta sulle parikin tonnia maksaa jos olisit perheen perustamisen alussa muuttanut vaikka Ugandaan lähetystyöhön.
En ymmärrä. Ei me olla saatu miehen perheeltä koskaan rahaa. Ei heillä ole ylimääräistä, appiukko työtön ja anoppi pienipalkkainen. Minun vanhemmilta ollaan saatu, mutta heillä on parempi tilanne ja ovat itse antaneet, ei olla pyydetty. Meillä on avioehto ja omat rahat, että siinä mielessä ei tämä ihan mene tasan.
Mutta käytännössähän kuitenkin kaikki on yhteistä niin kauan kun ollaan yhdessä. Ihan hyvin pärjätään. Eikä tulisi mieleenkään pyytää appivanhemmilta rahaa. Muuten kyllä voisivat puuttua vähemmän meidän elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään näyttää olevan kaksikin keskustelua jossa miniä valittaa kun appivanhemmat ei anna tarpeeksi apua, rahaa ja lahjoja.
Olishan hyvä määritellä joku taso ennenko kosintaan vastaa?
Etsiä parempi puoliso jonka vanhemmat pitää poukaansa avuttomana elättämään perheensä ilman vanhempien raha-apua.
Olen nähnyt vain toisen keskustelun ja siinä miniä toivoi, että appivanhemmat muistaisivat joskus lapsenlapsiaan jouluna tai synttärinä vaikka suklaalevyllä.
Miten on tyttäresi markkina-arvo? Montako kamelia sulhaselta pyydät vai joudutko sulhaselle maksamaan että joku huolii?
Ne ois kyllä hyvä etukäteen sopia kaikin puolin, ei miniänkään tarvitsisi valittaa nuukista appivanhemmista.