Vapaana liikkuvat kissat
Mun mielestä omistajan turha itkeä nettiin jos kissan nappaa ilves tai jää auton alle.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kissa ei kuulu suomalaiseen luontoon.
Ei myöskään koira.
Ei tulis mielenkää vaarantaa mun koiran henkeä päästämällä vapaaksi! Kissoja sen sijaan pidetään enemmän vapaana koska niitä ei arvosteta. 20 000 kissaa jätetään luontoon vuodessa. Suurin osa niistä sairastuu ja kuolee. Tosi arvostettu lemmikki
Meillä täällä maalla ulkoilevat. Vanhus on erittäin hyvä hiirikissa. Kyytiä saavat myös rotat. Harmi että ei elä enää kovinkaan pitkään, mutta viime vuoden kevät-kesä-syksy-saldo oli kyllä edelleen hyvä. Yksikään kissoista me ei ole jäänyt auton alle, eikä mikään eläin ole napannut. Tämä toki ehkä myös tuuria. Sanoisin kuitenkin, että tämä vanhus on ollut huomattavasti onnellisempi vapaana kuin valjaissa. Toiselta kissalta loppui ulkoiluun siirtymisen jälkeen ruoka-addiktio ja pahimmat puremiset. .
Yksi kuoli hyvin vanhana ja nuorinkin on jo yli kymmenen.
Jos joku eläin vie tai auton alle jää niin sille ei sitten voi mitään. Toki suuri suru se on, mutta kissat ovat saaneet nauttia vapaudesta.
Harmi, ettei löytöeläintalot myy kissoja ulkoileviksi. Meillä olisi pian tarvetta taas hiirikissalle kun nuorimmainen ei osaa saalistaa.
Vierailija kirjoitti:
Kissoja on ollut jo iät ja ajat joten kyllä ne kuuluu luontoon niinkuin muutkin eläimet. ihmiset ovat vierantuneet luonnosta niin ihmiset ei voi käsittää miten luonto toimii.
Ilves on Suomen ainoa luonnonvarainen kissaeläin.
Meillä naapurit ymmärsi aika äkkiä vapaana ulkoilevan kissan hyödyt kun muutettiin alueelle. Rotat hävisi, samoin myyrät.
Ette uskokaan miten kalliita ja hyödyttömiä ihmisen tekemät rottatorjunnat ovat.
Kissani on 14-vuotias ja erittäin terve ja sisällä kauniisti käyttäytyvä eläin. Monet oikein ihmettelee kun ovat tottuneet sisäkissojen neuroottiseen käytökseen.
Jos kissani jää auton alle tai ilves nappaa, se on kurjaa, mutta enemmän minua surettaisi katsoa sisälle tuomitun eläimen kärsimystä ja yrityksiä vapautua vankilastaan.
No oikeastaan kukaan meistä eläimistä ei kuulu suomeen. Jääkauden eläimet olivat ekana, ja sitä ennen dinot ja sitä ennen hyönteiset ja lierot ja sitä ennen ei mitään, joten oikeastaan kukaan ja mikään ei kuulu tänne, paitsi hiekanjyvät, jos tällä menolla mentäisiin.
Vierailija kirjoitti:
enemmän minua surettaisi katsoa sisälle tuomitun eläimen kärsimystä ja yrityksiä vapautua vankilastaan.
Siat, monet naudat, kanat ja broilerit, kalkkunat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koira ulos ku kissa tulee tontille koira ajaa kissan pois ja kissasta kuuluu vain säälittävä MI AUUU
Minä olen nähnyt, miten koira ajoi vieraan kissan tontin rajalle, missä molemmat pysähtyivät ja vuoro vaihtui. Kissa ajoi koiran talon rapulle. Tämä toistui useita kertoja.
Hauskaa seurattavaa!No mä olen nähnyt kun ystäväni koira hoiteli heidän pihalleen tulleen kissan päiviltä. Ihan kiva näky.
oisin vetäny koiran omistajaa turpaan ku on nii vajaa älyinen varmaan myös sinäki
Kissat ovat tehokkaita rottien ja hiirien pyydystäjiä. Se on niiden luonnollinen tehtävä enkä ymmärrä näitä sisäkissahulluja, jotka haluaa loukuttaa kaikki ulkokissat. Ilman ulkona liikkuvia pyydystäviä kissoja koko ihmiskunnalle kävisi pahasti, koska rotat ja hiiret lisääntyisivät vauhdilla. Sen seurauksena sairaudetkin leviäisi ja ruoka saastuisi. Tässä vähän faktaa:
On kummallista, että nämä muka kissojen ystävät eivät tätä yksinkertaista asiaa ymmärrä, että kissallakin on se oma tehtävänsä luonnossa. Se tehtävä EI ole olla jonkun kissahullun vankina sisätiloissa ihmisvauvan korvikkeena.
Maaseudulla kissa on parhaita "vakuutuksia" rakennuksille, kun se pitää jyrsijät poissa sähköjohtoja ja vesiputkia syömästä. Ja tauteja levittämästä.
Maunon talo paloi kun hiiri jyrsi sähköjohdon rikki seinän sisällä ja syttyi palamaan.
Vierailija kirjoitti:
Syövät linnunpoikasia. Katsokaa mikä ongelma vaikka australiassa.
Niin syö myös oravat linnunmunia ja isommat linnut syö poikasiakin. Meidän pihapiirissä ei linnut pesi. Kaikki pesät rikon kepillä kun en halua syöpäläisiä pihapiiriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syövät linnunpoikasia. Katsokaa mikä ongelma vaikka australiassa.
Niin syö myös oravat linnunmunia ja isommat linnut syö poikasiakin. Meidän pihapiirissä ei linnut pesi. Kaikki pesät rikon kepillä kun en halua syöpäläisiä pihapiiriin.
Niin mutta ne kuuluu Suomen luontoon ovat luonnonvaraisia. Kissat ei kuulu. Kissoja kuolee tonne kylmyyteen. Paleltumia ja patteja. Otin yhden kissan luokseni asumaan kiltti sisäkissa siitä tuli. Ei varmaan omistaja kaivannut sitä ku anto sen mennä omia menojaan.
Meillä on ollut kissoja yli 30 vuotta, ja jokainen on kuollut vanhuuteen tehtyään pitkän päivätyön hiirestämisessä.
Vierailija kirjoitti:
Kissat tappaa huvikseen :( ja leikkivät saalillaan.
Samoin ihmiset, paitsi että miljoona kertaa enemmän kuin mitkään muut eläimet yhteensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei myöskään koira.
Ei tulis mielenkää vaarantaa mun koiran henkeä päästämällä vapaaksi! Kissoja sen sijaan pidetään enemmän vapaana koska niitä ei arvosteta. 20 000 kissaa jätetään luontoon vuodessa. Suurin osa niistä sairastuu ja kuolee. Tosi arvostettu lemmikki
On aivan eri asia pitää ulkoileva kissaa kuin hylätä se.
Otin kerran kissan luokseni asumaan. Kulki ennen vapaana siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kissat ei saa lain mukaan mennä toisten pihoille, yleisille uimarannoille, lasten leikkipaikoille. Meidän taloyhtiössä lapsuudessa jonku kissa kävi aina lasten hiekkalaatikolla. Eipä ollut kissaa sen jälkeen naapureilla meni hermot! Onneksi.
Koirakurissa määritellään myös paikkoja joihin koiraa ei saa viedä edes kytkettynä! silti ihmiset juoksuttaa koiraa vapaana koulujen urheilukentillä.
Koiraa ei saisi juoksuttaa ollenkaan vapaana muuloin kuin metsästysaikana metsässä.
Kissathan nimenomaan kuuluu luontoon alunperin, Esim. se jonkun mainitsema ilveskin on kissaeläin.
Miksiköhän näille ulkokissoista ulisijoille ei mene jakeluun, että se kissa ei ole kokoaikaa siellä ulkona? Ulkoilee ja palaa sitten kotiin kun haluaa. Ihan kuin muutkin perheen jäsenet. Ei se siis todellakaan elä mitenkään luonnonvaraisena 24/7. Kissa kun nähkääs on sen verran viisas eläin, että se ymmärtää missä koti on ja palaa sinne kyllä kun on tarpeeksi ulkona vilistänyt. Talvella ulkokissatkin ovat pääosin sisällä, eihän ne ulkona tietenkään pitkään tarkene.
51, kai tarkistat että ei ole sirua , jos on niin tyhmää rahaa 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei myöskään koira.
Harvemmin vapaana olevaa koiraa näkeekään. Sen sijaan oon monesti kissojen kakkaavan lasten hiekkalaatikoihin.
Meilläpäin päinvastoin. Vapaana juoksevia koiria näkee jopa kesällä. Kissaa hiekkalaatikossa en ole nähnyt ikinä, paitsi tietysti omassaan.
Koira ulos ja kissat lähtee karkuun! Jotka kehtaa tulla meidän pihalle!