Saarikko kampanjastartissa: Jokaisen työikäisen ja työkykyisen on tehtävä työtä
No niin nyt on vauhtipäällä. Mitenkähän on riittäkö kaikille töitä?
Kommentit (228)
Vierailija kirjoitti:
Ai ihan kaikkien on tehtävä töitä?
Varallisuudesta riippumatta?
Niin kovat osinkoverot ja lisäksi omaisuusvero takaisin, niin loppuu se pääomasijoittajien ja koroillaeläjien lorvehdinta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki työikäiset ja -kykyiset eivät käytännössä voi tehdä töitä.
Mutta kaikkien, jotka saavat työtä, on mentävä töihin, sillä uhalla, että tuet katkaistaan.Kuka on sellainen työikäinen ja työkykyinen, joka käytännössä ei sittenkään voi tehdä töitä?
Se, jota kukaan ei suostu ottamaan töihin. Esimerkiksi minä viimeiset viisi vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Minun työpaikassani on useampi sellainen, joka ei lihavuuden ja/tai selkäkivun takia voi tehdä muuta kuin komentaa, valittaa ja syödä. Puolet viikosta on etätöissä (ei tietoa, mitä tekee mutta poissa on).
Jotain näillekin pitäisi tehdä.
Mitä sinä siellä lähitöissä sitten teet? Roikut Vauvalla? Näyttää varmaan työnteolta.
Ei kai se kuvittelemasi muiden laiskottelu sinun ongelmasi ole, vaan työnantajasi.
Vierailija kirjoitti:
Ja tämähän on järkytys suurimmalle osalle ihmisistä, jotka täällä pyörii ja vaatii yhteiskuntaa elättämään itsensä. Av-mamma ei äänestä Kepua, vaan vasemmistoa.
Nyt projisoit omia ennakkoluulojasi muihin. Täällä oli taannoin puolueäänestyskysely ja silloin kun katsoin sitä, niin perussuomalaisten kannattajia oli miltei puolet meistä "mammoista" kun taas Vasemmiston kannatus oli alle 10 prosenttia.
Vierailija kirjoitti:
Ei taida Suomessa olla riittävästi työpaikkoja tarjolla. Ellei sitten tarkoitettu orjatyötä
Orjatyötä Saarikko taitaa nimenomaan tarkoittaakin.
Mun kaveri on hakenut tosissaan töitä yli vuoden ja ympäri Suomen. Ei näytä olevan mitään toivoa kun ikää 55+.
Juuri olin kelan 9e päiväpalkalla työkokeilussa maksimiajan eli työnantajalle ilmainen . Nyt kun kelan päivät käytetty niin työt ei minulla jatku , ottavat sisään seuraavan ilmaisen .
Maksakaa sitten 7000 euroa palkkaa kuukaudessa toimistotyöstä. Mielummin olen muuten työtön. -nuori mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei taida Suomessa olla riittävästi työpaikkoja tarjolla. Ellei sitten tarkoitettu orjatyötä
Tässä pitäisi olla selkeä jako että työhaluisia työkuntoisia ei roikotettaisi enää orjatöissä ja pupukursseilla , vaan heille pitäisi löytää ihan oikeaa tuottavaa säännöllistä palkka työtä .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saarikko on hyvä ja etsii jokaiselle työkykyiselle vakituisen palkkatyön jossa nimenomaan on työehtosopimuksen mukainen palkka .
Mistä sinä tuon tes-palkan vetäisit? Kaikilla aloilla ei edes ole tessiä, ja sitä paitsi tessin minimi on lähes aina niin iso, ettei sillä summalla kannata palkata jotain kouluttamatonta pitkäaikaistyötöntä jolla ei ole mitään tuntumaa työelämään.
Suomessa ei ole kuin kaksi vaihtoehtoa: joko iso palkka (eli se tes-palkka) tai sitten ilmaistyö (eli työkokeilu tai vastaava). Pitäisi olla myös joku välivaihtoehto niin kuin vaikka Saksassa on "minijob". Minijobiin kannattaa palkata sellaisiakin joista ei ole normaaliin isopalkkaiseen työhön.
Annikalla vanha levy jäänyt päälle, työllisyystilannehan on ennätyshyvä. Veikkaan että ollaan aika lähellä täystyöllisyyttä koska meillä on tietty pitkäaikaistyöttömien ydin joka ei todennäköisesti ole työkykyistä mutta ei pääse eläkkellekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä pitäisi olla selkeä jako että työhaluisia työkuntoisia ei roikotettaisi enää orjatöissä ja pupukursseilla , vaan heille pitäisi löytää ihan oikeaa tuottavaa säännöllistä palkka työtä .
Vaikka ihminen olisi työhaluinen niin hän ei silti useinkaan kykene niin tuottavaan työskentelyyn, että hänet kannattaisi palkata säännölliseen palkkatyöhön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saarikko on hyvä ja etsii jokaiselle työkykyiselle vakituisen palkkatyön jossa nimenomaan on työehtosopimuksen mukainen palkka .
Mistä sinä tuon tes-palkan vetäisit? Kaikilla aloilla ei edes ole tessiä, ja sitä paitsi tessin minimi on lähes aina niin iso, ettei sillä summalla kannata palkata jotain kouluttamatonta pitkäaikaistyötöntä jolla ei ole mitään tuntumaa työelämään.
Vilkaiseppa Linkedinistä, millaisilla koulutuksilla ja työkokemuksilla porukka hakee töitä, muttei ole tärpännyt.
Vierailija kirjoitti:
Mutta kaikkien, jotka saavat työtä, on mentävä töihin, sillä uhalla, että tuet katkaistaan.
Kyllä. Tuet katkeakavat, kun saat töitä. Saamisestahan tässä on kysymys.
jos jokaiselle työläiselle palkattais avustaja voitas päästä tähän utopiaan :D ei tunnu enään sosialismi maistuvan poliitiikoille. Kotiäitejä me tarvitaan enempi ku koirapalkka työntekiöitä
Saarikko voisi itse näyttää esimerkkiä.
Suomen työmarkkinoiden suurin ongelma on, että koulutus on sössitty ns. innovaatiopedagogiikalla eli opetuksen laiminlyönnillä ja oppimistavoitteista tinkimisellä. Tähän ei auta työttömien kiusaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Mutta kaikkien, jotka saavat työtä, on mentävä töihin, sillä uhalla, että tuet katkaistaan.
No näinhän on jo. Karenssia pukkaa muuten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko todella että työttömällä ei ole koulutusta tai kokemusta työelämästä?
Minäkin olen pitkäaikaistyötön ja sitä ennen tein 25v töitä.
se,jolle ei riitä.