Areenassa Luojan lapset (v-lestadiolaisista)
Mielipiteitä? Ovat 20 ja toinen lapsi tulossa. Luoja päättää lapsiluvun.
Kommentit (10127)
"Se kilpaurheiluun liittyvä kulttuuri on vaan vääränlainen"
- millä tavalla se on vääränlainen? Esim. hevostenkouluttaja ja ratsastusvalmentaja kilpailee siksi että tietää kilpaillessaan millä tasolla on suhteessa maan/maailman parhaimpiin.
Ammattilaisena on muuten vaikea tietää omaa tasoaan.
Kilpaillessa ei välttämättä haeta mitään glooriaa tai itsensä ylentämistä vaikka uskikset niin hokevatkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon videon kommenteissa, joku toinen lestaadiolaisnainen kysyi Eevalta, että miksi hän sanoi näin. Lukekaapa Eevan vastaus.Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta oli kamalaa, kun tuo nainen sanoi, että Luoja on luonut hänet synnyttämään
Kyllähän Luoja on luonut meidät naiset muuhunkin kuin pelkkään synnyttämis tarkoitukseen.Missä kohtaa tämä nainen väitti, että nainen on luotu pelkästään synnyttämään? Olisiko hänen pitänyt luetella kaikki asiat, joita hän on tehnyt tai aikoo tehdä elämänsä aikana, jotta asia ei olisi sinusta kamala?
rs
Saa sitä olla luotu vain synnyttämistä varten mutta yleensä silloin naiset on kotiäiteinä ja hoitaa lapset kotona. Yleensä ,ei työelämässä olevat lestadiolaisnaiset ovat kotiäitejä ja hoitavat lapset kotona, siksi Abelin päiväkotiin laittaminen ihmetyttää.On se kumma ku ensin voivotellaan että Eeva on niin väsynyt yms yms ja sitten kun esikoinen menee päiväkotiin ja hän saa päiviin vähän helpotusta kun on vaan yksi hoidettava, niin sitten moralisoidaan että lapset pitäisi hoitaa kotona. Huoh.
No onhan se vähän hassua hankkia lapsi ja sitten viedä se päiväkotiin, vaikka on itse kotona. Eikö halua viettää aikaa lapsensa kanssa, kun tämä on pieni?
Nyt kuulostaa siltä että lapsen päiväkotiin laittaminen on lapsen hylkäämistä. Minulla on kolme lasta ja kaksi vanhinta on päiväkodissa. Nuorimmaisen (7kk) kanssa olen kotona. Mitä hassua siinä on? Isommat saa kaipaavansa toimintaa ja kavereita päiväkodissa, minä saan nuorimman kanssa kahden keskistä aikaa ja aikaa tehdä kotitöitä yms.
Lapset joutuvat olemaan tavallaan töissä siellä päiväkodissa. Ehtisivät he myöhemminkin sitä tehdä. Nyt sen pienen hetken, kun he ovat vielä pieniä, haluat heidät pois jaloistasi. Miksi edes olet hankkinut kolme lasta?
Kaikki tuntemani äidit ovat pitäneet esikoisen päiväkodissa ollessaan äitiyslomalla toisen lapsen kanssa. Enkä tunne yhtään lestadiolaisäitiä. Tavalliset perheet pk-seudulla toimivat näin.
Missä kuplassa oikein elät, kun haukut?
Tuli uusi video youtubeen ja kyllä melko varma olen että Eeva on raskaana.
Se on kyllä ihan tosiasia, että (merkittävä) alipaino toimii ehkäisykeinona. Esim. kuukautiskierto loppuu tai häiriintyy.
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon videon kommenteissa, joku toinen lestaadiolaisnainen kysyi Eevalta, että miksi hän sanoi näin. Lukekaapa Eevan vastaus.Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta oli kamalaa, kun tuo nainen sanoi, että Luoja on luonut hänet synnyttämään
Kyllähän Luoja on luonut meidät naiset muuhunkin kuin pelkkään synnyttämis tarkoitukseen.Missä kohtaa tämä nainen väitti, että nainen on luotu pelkästään synnyttämään? Olisiko hänen pitänyt luetella kaikki asiat, joita hän on tehnyt tai aikoo tehdä elämänsä aikana, jotta asia ei olisi sinusta kamala?
Saa sitä olla luotu vain synnyttämistä varten mutta yleensä silloin naiset on kotiäiteinä ja hoitaa lapset kotona. Yleensä ,ei työelämässä olevat lestadiolaisnaiset ovat kotiäitejä ja hoitavat lapset kotona, siksi Abelin päiväkotiin laittaminen ihmetyttää.
Miksi siitä pitää tehdä niin iso numero jos äiti laittaa lapsensa päiväkotiin? Jokaisella on oikeus laittaa lapsensa päiväkotiin, oli sitten työelämässä tai ei. Oli sitten 1 lapsi tai 10 lasta. Eikä sille tarvi olla mitään erityistä syytä.
Juuri näin, jokaisella on oikeus Suomessa laittaa lapsi päiväkotiin oli itse kotona tai ei. Maksaahan tämä melkoisesti yhteiskunnalle, jos terve äiti vie lapsensa päiväkotiin kun on itse kotona vauvan kanssa. Mutta tämä etuus on kaikille suomalaisille suotu niin miksi ei ottaisi sitä hyötyä? Jättääkö joku ottamatta opiskellessa opintotukea vastaan tmv.?
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella?
Luin tämän koko ketjun läpi ja tuli muutama kysymys mieleen:
-Miksi juuri nuoret miehet luopuvat vl:stä? Naisillahan on paljon raskaampi osa (raskaudet, pienet lapset, kodin ja lasten hoitaminen), joten luulisi naisten luopuvan helpommin. Mieshän voisi periaatteessa ottaa tosi perinteisen roolin ja keskittyä käymään töissä. Jos vielä vaimoehdokkaita riittää, niin varmasti löytyy sellainen, joka suostuu hoitamaan kodin ja lapset miehen keskittyessä töihin.
-Eikö synnytyksen jälkeen kaivata toipumisaikaa raskaudesta ennen seksin aloittamista? Nimimerkillä synnytyksen jälkeen meni 4 kuukautta, ennen kuin harrastettiin seksiä ja silloinkin teki tosi kipeää. Mitä olen kuullut, niin monilla on useamman kuukauden tauko seksistä synnytyksen jälkeen, joten ei ole mitenkään tavatonta. Eivätkö naiset kaipaa tuota toipumistaukoa/eivätkö miehet halua suoda sitä vaimoilleen?
Vierailija kirjoitti:
-Miksi juuri nuoret miehet luopuvat vl:stä? Naisillahan on paljon raskaampi osa (raskaudet, pienet lapset, kodin ja lasten hoitaminen), joten luulisi naisten luopuvan helpommin. Mieshän voisi periaatteessa ottaa tosi perinteisen roolin ja keskittyä käymään töissä. Jos vielä vaimoehdokkaita riittää, niin varmasti löytyy sellainen, joka suostuu hoitamaan kodin ja lapset miehen keskittyessä töihin.
-Eikö synnytyksen jälkeen kaivata toipumisaikaa raskaudesta ennen seksin aloittamista? Nimimerkillä synnytyksen jälkeen meni 4 kuukautta, ennen kuin harrastettiin seksiä ja silloinkin teki tosi kipeää. Mitä olen kuullut, niin monilla on useamman kuukauden tauko seksistä synnytyksen jälkeen, joten ei ole mitenkään tavatonta. Eivätkö naiset kaipaa tuota toipumistaukoa/eivätkö miehet halua suoda sitä vaimoilleen?
Kyllä se "perinteinen miehen muotti" on myös todella ahdistava (tottakai naisen rooli on ahtaampi). Onneksi nuoret alkavat herätä tähän.
Mua niin surettaa tuo Oliver ja Eeva. Itse olen helluntailaisten lapsi ja olin tietysti ns kauhea kiihkouskovainen nuorena, kunnes aloin ajattelemaan asioita ja tuli ikää lisää. No helluntailaisena on helppo siinä suhteessa olla, ettei ole esim ehkäisykieltoa. Nuo kun tuosta " heräävät" niin heillä on jo paljon lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Mua niin surettaa tuo Oliver ja Eeva. Itse olen helluntailaisten lapsi ja olin tietysti ns kauhea kiihkouskovainen nuorena, kunnes aloin ajattelemaan asioita ja tuli ikää lisää. No helluntailaisena on helppo siinä suhteessa olla, ettei ole esim ehkäisykieltoa. Nuo kun tuosta " heräävät" niin heillä on jo paljon lapsia.
Miksi heidän pitäisi "herätä" jos he kokevat että lestadiolaisuus on heidän juttunsa ja elävät onnellista elämää noin. Minusta heistä huokuu se, että he todella olevat onnellisia ja usko on heille tärkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi heidän pitäisi "herätä" jos he kokevat että lestadiolaisuus on heidän juttunsa ja elävät onnellista elämää noin. Minusta heistä huokuu se, että he todella olevat onnellisia ja usko on heille tärkeä.
Hienoa jos ovat tyytyväisiä ja onnellisia koko elämänsä tuossa uskossa. Naiselle siinä vaan on raskas osa ja olisi kurjaa katua sitten kun lapsia on jo iso liuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella?
samaa mietin?
Vierailija kirjoitti:
-tilastojen mukaan miehet ovat keskimäärin vähemmän uskonnollisia verrattuna naisiin.
-tuo on oletus jonka päälle perustat kysymyksesi. Vähän sama kuin kysyisit: milloin lakkasit hakkaamasta vaimoasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa jos ovat tyytyväisiä ja onnellisia koko elämänsä tuossa uskossa. Naiselle siinä vaan on raskas osa ja olisi kurjaa katua sitten kun lapsia on jo iso liuta.
Vaikka he joskus irtautuisivatkin yhteisöstä, tuskin he katuisivat yhtäkään lasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
rs
Saa sitä olla luotu vain synnyttämistä varten mutta yleensä silloin naiset on kotiäiteinä ja hoitaa lapset kotona. Yleensä ,ei työelämässä olevat lestadiolaisnaiset ovat kotiäitejä ja hoitavat lapset kotona, siksi Abelin päiväkotiin laittaminen ihmetyttää.On se kumma ku ensin voivotellaan että Eeva on niin väsynyt yms yms ja sitten kun esikoinen menee päiväkotiin ja hän saa päiviin vähän helpotusta kun on vaan yksi hoidettava, niin sitten moralisoidaan että lapset pitäisi hoitaa kotona. Huoh.
No onhan se vähän hassua hankkia lapsi ja sitten viedä se päiväkotiin, vaikka on itse kotona. Eikö halua viettää aikaa lapsensa kanssa, kun tämä on pieni?
Nyt kuulostaa siltä että lapsen päiväkotiin laittaminen on lapsen hylkäämistä. Minulla on kolme lasta ja kaksi vanhinta on päiväkodissa. Nuorimmaisen (7kk) kanssa olen kotona. Mitä hassua siinä on? Isommat saa kaipaavansa toimintaa ja kavereita päiväkodissa, minä saan nuorimman kanssa kahden keskistä aikaa ja aikaa tehdä kotitöitä yms.
Lapset joutuvat olemaan tavallaan töissä siellä päiväkodissa. Ehtisivät he myöhemminkin sitä tehdä. Nyt sen pienen hetken, kun he ovat vielä pieniä, haluat heidät pois jaloistasi. Miksi edes olet hankkinut kolme lasta?
Kaikki tuntemani äidit ovat pitäneet esikoisen päiväkodissa ollessaan äitiyslomalla toisen lapsen kanssa. Enkä tunne yhtään lestadiolaisäitiä. Tavalliset perheet pk-seudulla toimivat näin.
Missä kuplassa oikein elät, kun haukut?
En hauku, vaan ihmettelen. Eivät todellakaan kaikki ns. tavalliset perheet toimi noin, onneksi. On myös lapsiaan aidosti rakastavia vanhempia.
Voihan tuo päiväkotiin laittaminen olla joku tukitoimi. Esim Abelin puheen kehittymisen takia tai Eevan väsymyksen ja masennuksen takia. Eipä sitä tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Voihan tuo päiväkotiin laittaminen olla joku tukitoimi. Esim Abelin puheen kehittymisen takia tai Eevan väsymyksen ja masennuksen takia. Eipä sitä tiedä.
Sellaisessa tapauksessa asian voikin paremmin ymmärtää. Useat taas laittavat lapsensa päiväkotiin pelkästään laiskuuttaan. Toivottavasti ei tämä Eeva. Yleensä uskovaisissa perheissä riittää rakkautta tasaisesti kaikille lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-tilastojen mukaan miehet ovat keskimäärin vähemmän uskonnollisia verrattuna naisiin.
-tuo on oletus jonka päälle perustat kysymyksesi. Vähän sama kuin kysyisit: milloin lakkasit hakkaamasta vaimoasi?
Kyllähän nuo parit sen seksin aloittavat käytännössä heti synnytyksen jälkeen, jos uusi raskaus alkaa jo muutaman kuukauden kuluessa synnytyksestä. Surettaa heidän puolestaan, jotka joutuvat suostumaan seksiin jo tuossa vaiheessa, jos eivät itse sitä vielä haluaisi/kestäisi. Ihan syystä on toipumisaikaa esim. jälkivuodon ajan.
Vierailija kirjoitti:
En nyt puhu Eevasta, vaan yleisesti. Masentunut vanhempi voi olla melko ilmeetön, hymytön ja vähäpuheinen. Tämä puolestaan herkästi heijastuu vauvan/taaperon kehitykseen. Pieni lapsi kaipaa todella paljon hymyjä, puheita ja ilmeitä oppiakseen niitä itse. Tilanteessa, jossa vanhempi on masentunut, voi hyvinkin olla lapselle eduksi viettää edes osa viikosta päiväkodissa.