Opiskelin kolmetoista vuotta maisteriksi. Olen työkyvyttömyyseläkkeellä. Kannattaako ilmottautua te-toimistoon?
Työkyvyttömyyseläke on määräaikainen, päättyy tän vuoden loppuun (just alkoi tän vuoden alusta, kymmenes vuosi)
Opiskelin tosi pitkään. 13 vuotta kun tavoiteaika 5 vuotta. Ihme että edes valmistuin.
Kysymys on että kannattaako silti ilmottautua työttömäksi työnhakijaksi? Tiedän että sillon pitää hakea neljää työtä kuussa. Se mietityttää että tulot putoaisivat. Työkyvyyttömyyseläke on 1052€/kk. Työtön saa vähemmän. Muita etuja en saa koska minulle on hyvin tienaava puoliso.
Haluaisin töihin, en vaan tiedä kuka palkkaa 34-vuotiaan jolta viimeinen opintojen työharjoittelua jossa en saanut jatkaa lukuunottamatta oleva työkokemus on 8 vuoden takaa hanttihommista. En vaan ole ollut työkykyinen tässä välissä ja opinnot vei aikaa.
Mitö tekisitte tilanteessani? Koulutukseltani olen valtiotieteiden maisteri, pääaineen politiikka ja oeganisaatiot. Kannattaako ilmottautua työnhakijaksi että sais ehkä te-toimistolta kannustamista ja ohjausta vai pysyä eläkkeellä ja etsiä itse?
Kommentit (22)
Työnteko ei tällä hetkellä taloudellisessa mielessä kannata ja siinä mielessä että lähtisi vasemmistolaisella hengellä ilmaisesti töihin on huono, koska oikeistolaiset työnantajat hyötyy vasemmistolaisesta ahkeruudesta ja moraalista.
Eivätkä edes ole halukkaita maksamaan veroja...
Siinä mielessä ei edes vasemmistolaisena kannata lähteä työelämään, vaan odotella yhteisessä "hiljaisessa" lakossa että johko ne tuntipalkat alkaa nousta pikkuhiljaa.
Joo pelkään. Mutta harkan jaksoin hyvin. Ja siksi toivon että jaksaisin muutakin tulevaisuudessa, josta saisi palkkaa.