Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Melko mahdotonta keskustella niin, etteikö joku ottaisi aina nokkiinsa

Vierailija
26.01.2023 |

Itse en ole ollenkaan loukkaantuvaa sorttia ja olen myös joustava. En aina ymmärrä, että miksi loukkaannutaan, kun olen valmis joustamaan, jos jokin ei jollekin sovi.

Monesti käy niin, että minua pidetään myös määräilevänä, vaikka oikeasti hitaampi ihminen kuin minä ei ole reagoinut odottamassani ajassa ja siksi olen itse ehtinyt ehdottaa jotain. Sitten toinen olettaa, että määrään, vaikka minulle sopisi usein hänen ehdotuksensa. Miksi loukkannutaan eikä ehdoteta?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyisi ymmärtää paremmin temperamenttien eroavaisuuksia.

Vierailija
2/6 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei ymmärrä tilanteita, ilmeitä, eleitä,  ilmapiiriä samoin. Ei vaan ymmärrä vaikka miten toinen osapuoli yrittää. Ihmiset tulkitsee jokainen omista lähtökohdistaan. 

Lisäksi nuo temperamentit kuten jo sanottiin. Joku on tosi rauhallinen ja pitää nopeatempoisempaa ihmistä "ylikävelevänä". 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuin kotonani joissain Keski-Euroopan maissa, mutta Suomessa joudun toistuvasti törmäyskursille itseäni hitaampien ihmisten kanssa. Alkaa kyllästyttää, kun saan heiltä haukut niskaani.

Joillakin ei tunnu olevan minkäänlaista kykyä joustaa itse. Pitkänkin ajan jälkeen tapahtuneesta voivat yhtäkkiä valittaa, miten heidät on jätetty alakynteen. Jos minä laskisin alakynteen jäämiseksi kaiken missä joustan, niin mitä siitäkin seuraisi? He ovat mielipiteissään aivan liian ehdottomia, omasta mielestään oikeassa ja minä väärässä. Kyllästyttää, kun mikään ei ole hyvä ja selvästi kantavat kaunaa pitkiäkin aikoja.

Vierailija
4/6 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kuin kotonani joissain Keski-Euroopan maissa, mutta Suomessa joudun toistuvasti törmäyskursille itseäni hitaampien ihmisten kanssa. Alkaa kyllästyttää, kun saan heiltä haukut niskaani.

Joillakin ei tunnu olevan minkäänlaista kykyä joustaa itse. Pitkänkin ajan jälkeen tapahtuneesta voivat yhtäkkiä valittaa, miten heidät on jätetty alakynteen. Jos minä laskisin alakynteen jäämiseksi kaiken missä joustan, niin mitä siitäkin seuraisi? He ovat mielipiteissään aivan liian ehdottomia, omasta mielestään oikeassa ja minä väärässä. Kyllästyttää, kun mikään ei ole hyvä ja selvästi kantavat kaunaa pitkiäkin aikoja.

Millälailla sä mielestäsi joustat?

Vierailija
5/6 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasit jo omaan kysymykseesi, miten et vain jaksa aina odotella harkitsevampia ja siksi sinun mielestäsi hitaampia ihmisiä. Hitaus voi olla näennäistä, mutta aivot heillä varmasti raksuttavat täyttä vauhtia osatakseen vastata sinulle.

Kuka tahansa loukkaantuisi, sinäkin, jos joku kävelisi ylitsesi ja julistaisi, miten hänen ratkaisunsa on nyt ratkaisu sinulle ja kaikille muille. Tottakai sinullekin olisi tärkeää, että hän kysyisi mitä mieltä olet, JOten voitko joskus esittää asiasi kysymyksenä ja jolloin se olisi enemmän toista kunnioittavaa?

Vierailija
6/6 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millälailla sä mielestäsi joustat?

Sovitan omia aikataulujani toisten tarpeisiin sopivaksi silloin kun voi. Autan kiireisiä ihmisiä, joiden omat aikataulut ovat luistattaneet, tekemällä nopeasti valmista. Työskentelen parhaiten paineen alla. Nautin onnistumisista. Nämä otetaan itsestään selvyyksinä, kun tullaan valittamaan, että en jousta. Otan myös lepoaikani ja silloin valitetaan herkästi. Autan aina todellisessa pulassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä