Kuinka usein teidän naapurit tilaa pizzaa kotiin?
Me tilataan pari kertaa kuussa max, mutta tuntuu, että naapuri tilaa vähän väliä.
Kommentit (66)
Voi eivätkö mitään etovampaa, likaisempaa tai peräti rikollista tee - edes naapurin rividillen iloksi ja viihteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Mä en tiedä koska ei rappua enkä aina katso ulos, jos kuulen auton hurahtelevan talon edessä. Joissain ei kyllä logoa. Aijai pitää tarkkaan tiirata siinä tapauksessa. Jos jotain kantaa käsissään ja käväisee ovella niin sitten on tilattu jotain.
Jos ei sitä autoa näe, niin onhan ihmisillä ovisilmät lähes kaikissa asunnoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään havaintoa. En vahtaa heidän tekemisiään.
Huomaahan tuon väkisinkin, kun pizzakuski hurauttaa rapun eteen ja ovet käy talossa.
Ikkunat toiselle puolelle taloa, niin ei sinne näe eikä ulko-ovi kuulu vaikka asutaankin kerroksessa 2 (alin asuinkerros). Enkä kyllä aikani edes käyttäisi oven vastaamiseen vaikka sinne näkisin.
Itselläni on ikkuna niin että sopivasti katsomalla näkee myös rapun ovelle. Tästä syystä helppo havainnoida.
Säntäätkö sä siis aina ikkunaan kurkkimaan, kun kuulet auton käyvän? Jännittävää..
Meidän koira tekee noin. Ja 5-vuotias kummipoikani.
Vierailija kirjoitti:
Minun naapurini tilaa woltilla ruokaa joka ilta, viikonloppuisin kaksikin kertaa päivässä. Hänellä on oikeus tehdä niin. Toisten ihmisten ruokavalio ei kuulu minulle eikä kiinnosta minua. Mitä sinä ap yrität hakea tällä kysymykselläsi? Pitäisikö meidän nyt kollektiivisesti paheksua naapuriasi?
Kyllä, jos sossurahoilla ostaa. Sitten kerrot muille että ei osaa varmaan kokata.
Mikä hitto näitä naapurinkyylääjiä oikein vaivaa? Kuka aikuinen ihminen kipittää ikkunaan, heti kun kuuluu pihasta auton ääni? Mulla on omakin elämä elettävänä, en siis kyttää toisten tekemisiä. Ei voisi myöskään vähempää kiinnostaa, vaikka joku tuntematon naapuri eläis sillä pizzalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun naapurini tilaa woltilla ruokaa joka ilta, viikonloppuisin kaksikin kertaa päivässä. Hänellä on oikeus tehdä niin. Toisten ihmisten ruokavalio ei kuulu minulle eikä kiinnosta minua. Mitä sinä ap yrität hakea tällä kysymykselläsi? Pitäisikö meidän nyt kollektiivisesti paheksua naapuriasi?
Kyllä, jos sossurahoilla ostaa. Sitten kerrot muille että ei osaa varmaan kokata.
Onko ne sossurahat siis jotenkin korvamerkitty, että niillä saa ostaa vain perunoita ja vehnäjauhoja eikä sellaista ruokaa, josta itse tykkää? En tunne käytäntöä, koska ruokailen itse lähinnä ravintoloissa.
Ainakaan minun naapurini eivät ole koskaan nähneet minun tilaavan pizzaa kotiin asti kahdesta hyvästä syystä.
1. Söin kotona ollessa kaupasta ostettuja pakastepizzoja, joita saatan täydennä ylimääräisellä kerroksella juustoa ja mausteita sekä lisätäytteillä. Esimerkiksi tunnetun tohtorin Vegetale Pizzaa voi hyvin täydentää kebablastuilla.
2. Söin satunnaisesti myös pizzoja paikan päällä pizzerioissa koska on mukava käydä välillä ruokaravintoloissa kotona laitetun ruuan vastapainoksi.
Nyt muistui yksi ärsyttävä pizzatilaus. Olin tilannut omalla kortilla ja joku ongelma tuli eli ei kuulemma näkynyt heillä vaikka oli lähtenyt mun tililtä. Tyyppi jolla hoono suomi intti että pitää antaa mun oman kortin numero, jotta voi tarkistaa maksun. Sanoin että kyllä se oli ihan omalla kortilla ostettu. Jatkoi vaan että pitää olla teidän oma kortti. Ihan kun oli päättänyt jotenkin automaattisesti, että en ole käyttänyt omaa korttia. Sanoi vain että voi tarkistaa vain jos olen maksanut omalla kortilla ja meinas lopettaa puhelun. Meinas mennä hermot. Haloo, maksoin omalla kortilla capiche? Sitten oli hiljaa ja mutisi,että näkyihän se tilaus.
Kotipizzalla myös kerran pas...ka palvelu. Maksoin 50€ tilauksen ja ei kuulemma näkynyt heillä. Oli lähtenyt tililtä kuitenkin. Voi kuulemma uusia tilauksen, jos maksan uudestaan ja rahat voi tulla takaisin vasta parin päivän päästä. Haistakaa v...ttu.
Sillon tällön näyttää pizzakuski kaartavan pihaan ja mikäs siinä. Tilatkoon vaikka joka päivä ei kuulu mulle.
En tiedä yhtään. Sen sijaan meille viikoittain tulevat woltti- ja foodorakuskit eivät viitsi vaivautua katsomaan saamiaan osoitetietoja, vaan menevät usein ensin naapurin ovelle. Naapuria ymmärrettävästi ärsyttää laukata ovelle kun ei ole tilannut mitään.
Joissakin kulttuureissa on ilmeisesti mukavampaa rimputella väärien ihmisten ovikelloja ja kysellä ohjeita kuin lukea tieto suoraan paperista.
Vierailija kirjoitti:
Hankielämä.
Entä jos lunta ei ole?
Pari kertaa kuussa jatkuvasti ja säännöllisesti on uusavuttomien uuvatteilua, joten turha cyylätä naapureita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hankielämä.
Entä jos lunta ei ole?
Veneen syyhän se on jos aapeepellepeloton ei osaa soutaa. Asiaa toki "auttaa" jos naapuritkaan eivät osaa.
En ole koskaan nähnyt. Mekään emme ole koskaan tilattu ruokaa kotiin.
Ei kertaakaan ikinä milloinkaan. Asutaan niin kaukana mistään pizzapaikoista, ettei yksikään kuskaa tänne asti. Jos toisikin, en pysty näkemään, koska lähinaapuriin on kilometrin verran matkaa ja metsää on välissä. Olen välillä haaveillut tuontipizzasta kyllä.
Pizzaperjantaisin! Joskus krapulasunnuntaisin.
Meillä asutaan 5 perheen rivitalossa. Roskis on aina täynnä pizza-laatikoita. Meillä tykätään arkena kotiruuasta. En ole tilannut kotiin ruokaa , haluan sitten syödä jossain muualla. Valmisruokaa syön keräämälä kaupan " salaattibaarista " oman annoksen.
Aika usein. Tosin siihen täytyy vaikuttaa se, että minulla on ensimmäinen ovi tontille tultaessa johon kuskit ensimmäisenä koputtaa. Tuolla toisessa "siivessä" niitä kämppiä on sitten neljä lisää.
Mä en tiedä koska ei rappua enkä aina katso ulos, jos kuulen auton hurahtelevan talon edessä. Joissain ei kyllä logoa. Aijai pitää tarkkaan tiirata siinä tapauksessa. Jos jotain kantaa käsissään ja käväisee ovella niin sitten on tilattu jotain.