Jos teillä molemmat vanhimmat töissä niin kuka hoitaa työajalla lasten asiat?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti kenenkään työnantaja ei anna tehdä näitä juttuja työajalla! Jos on näin leväperäistä, niin ei meidän tarvitse enää lakkoilla palkankorotusten vuoksi. Tässähän ne korotukset jo otetaan.
Itse olen ollut aina työnantajilla, jotka vaatii että työajalla tehdään hänelle töitä. Eri asia toki, jos tarkoitat päiväsajalla hoidettavia lasten asioita. Niiden vuoksi voi toki sopia räätälöity työaika tai vaihtaa työkaverilta iltavuoro itselle, jos tarvitaan päivällä vapaa-aikaa.Työnantajaani ei kiinnosta työaikani. Vain tulokset kiinnostaa. Teen töitä tarvittaessa myös iltaisin, öisin ja viikonloppuisin, mutta koskaan en ole saanut ylityökorvauksia. Kumpikin joustavat siis tarvittaessa, sekä minä että työnantaja. Ja työnantaja jää kyllä voitolle tässä järjestelyssä.
Sama minulla. En saa ylityökorvauksia ja hoidan kiireellisiä työasioita myös iltaisin, viikonloppuisin ja joskus lomalla. Mutta hoidan myös lasten kuljetuksia, harrastuksia ja perheen asioita työajalla ja pidän etätyöpäiviä, sairaslomapäiviä ja vapaapäiviä kunhan se töihin sopii.
Työnantaja kiinnostaa tulokset ja minua kiinnostaa saavuttaa ne tulokset mahdollisimman vähällä vaivalla.
Isä, koska hänen työnsä oli sellaista, että pystyi pitämään työaikanakin puhelinta mukana ja tarvittaessa yleensä lähtemään kesken päivän. Siitä on jo tosin aikaa, ja viimeinen työaikaan sattunut velvollisuus oli lapsen ylioppilasjuhlat.
Olen yh ja hoidan kaiken tämän kokopäivätyön ohella virka-aikaan:
-opettajien palaverit, normilapsi 2krt/vuosi
-opettajien palaverit useita kertoja vuosi erityislapsen kanssa
- verkostopalaverit koulun ja hoitotahojen kanssa
- oikomishoidot hammashoitolassa
- hammastarkastukset
- erikoissairaanhoidon poliklinikka ja tutkimuskäynnit, etäpalaverit hoitotahojen kanssa
- puheterapeutin kanssa yhteydenpidon
- vanhojen vanhempieni lääkärikuskaukset
- lisäksi vielä omaan terveyteen liittyvä asiointi
- pankki ja muut virastoasiat
Mikä on tämän kaiken hinta?
- kukaan ei harrasta mitään koska aikaa ei ole kuskata harrastukseen erityislapsen läksyasioiden ja työn vuoksi
- työpäivät on tosi organisoituja ja aikataulutettuja
- joudun tekemään pidennettyjä työpäiviä jotta voin ottaa tunteja asioiden hoitamista varten
- viikot epäsäännöllisiä kun vaihtelee milloin mitäkin, ei ole kuukautta jolloin ei olisi mitään
- käytän lomapäiviä asioidenhoitoon ja saldovapaita ja palkattomia päiviä. Luxusta on jos kesällä on oikeaa lomaa kaksi viikkoa
Odotan että vanhemmat kuolee ja lapset on täysi-ikäisiä!
Turha normaalien lasten vanhempien jotka elää perheessä jossa kaksi aikuista urputtaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen yh ja hoidan kaiken tämän kokopäivätyön ohella virka-aikaan:
-opettajien palaverit, normilapsi 2krt/vuosi
-opettajien palaverit useita kertoja vuosi erityislapsen kanssa
- verkostopalaverit koulun ja hoitotahojen kanssa
- oikomishoidot hammashoitolassa
- hammastarkastukset
- erikoissairaanhoidon poliklinikka ja tutkimuskäynnit, etäpalaverit hoitotahojen kanssa
- puheterapeutin kanssa yhteydenpidon
- vanhojen vanhempieni lääkärikuskaukset
- lisäksi vielä omaan terveyteen liittyvä asiointi
- pankki ja muut virastoasiatMikä on tämän kaiken hinta?
- kukaan ei harrasta mitään koska aikaa ei ole kuskata harrastukseen erityislapsen läksyasioiden ja työn vuoksi
- työpäivät on tosi organisoituja ja aikataulutettuja
- joudun tekemään pidennettyjä työpäiviä jotta voin ottaa tunteja asioiden hoitamista varten
- viikot epäsäännöllisiä kun vaihtelee milloin mitäkin, ei ole kuukautta jolloin ei olisi mitään
- käytän lomapäiviä asioidenhoitoon ja saldovapaita ja palkattomia päiviä. Luxusta on jos kesällä on oikeaa lomaa kaksi viikkoaOdotan että vanhemmat kuolee ja lapset on täysi-ikäisiä!
Turha normaalien lasten vanhempien jotka elää perheessä jossa kaksi aikuista urputtaa.
Mutta sulla on yksinomainen oikeus urputtaa, kun joudut hoitamaan omien lastesi ja vanhempiesi asioita?
Vierailija kirjoitti:
Meidän lapsilla on yhdellä sellotunti klo 14.30 kerran viikossa, toisella jääkiekkotreenit kahdesti-kolmesti viikossa. Toinen 7 v ja toinen 9 v. Kuljetamme autolla noihin treeneihin, koska tavarat painavat. Itse kulkevat lentopallotunneille ja musiikin teoriatunneille.
Toisella hammaslääkärissä oikomishoitoja noin kuukauden välein ja yksityisellä lääkäriasemalla siedätyshoito kerran 8 viikossa 30 km päässä.
Viikonloppuisin viedään lapset sunnuntaisin laskettelemaan, siinä tulee vielä yksi kuljetuskerta. Matka onneksi vain 5 km.
Plus koulun vanhempainillat (koko koulu + oma luokka eli yhteensä. 2) ja vanhempainvartit (2 per lapsi per vuosi). Musiikkikoulun konsertit pari kertaa vuodessa, ainakin kerran kuussa kaverisynttärit ja jääkiekkopeli pari kertaa kuussa lauantaisin.
Näiden lisäksi olen meidän tapaturmaherkkiä lapsia hakenut koulusta ja sitä ennen päiväkodista ainakin kerran vuoteen ensiapukäyntiä varten.
Kuulostaa ihan tavalliselta kouluikäisten lasten arjelta. Itse haluatte tarjota lapsillenne harrastukset ja vapaaehtoisesti viette sunnuntaisin laskettelemaan.
Kaikkien tavallisten koululaisten vanhempien elämään kuuluu hammaslääkärit, kaverisynttärit, vanhempainillat, harrastusten esitykset, myyjäiset, yms.
Suomalaiset ovat joko supervanhempia tai sitten tyhmiä. Lapset tarvitsevat aikuista, toiset enemmän toiset vähemmän, mutta täysin itseäisiä lapsia ei ole, tai ei pitäisi ainakaan olla.
Euroopassa toinen vanhemmista, useimmiten äidit tekevät puolta työpäivää, jotta ehtivät hoitamaan lapset kunnolla. Tehdä terveellista ruokaa ja hoitaa muut asia.
Meidän kalliissa maassa molenpien on käytävä töissä täysiaikaisesti, jotta pärjäämme taloudellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti kenenkään työnantaja ei anna tehdä näitä juttuja työajalla! Jos on näin leväperäistä, niin ei meidän tarvitse enää lakkoilla palkankorotusten vuoksi. Tässähän ne korotukset jo otetaan.
Itse olen ollut aina työnantajilla, jotka vaatii että työajalla tehdään hänelle töitä. Eri asia toki, jos tarkoitat päiväsajalla hoidettavia lasten asioita. Niiden vuoksi voi toki sopia räätälöity työaika tai vaihtaa työkaverilta iltavuoro itselle, jos tarvitaan päivällä vapaa-aikaa.Työnantajaani ei kiinnosta työaikani. Vain tulokset kiinnostaa. Teen töitä tarvittaessa myös iltaisin, öisin ja viikonloppuisin, mutta koskaan en ole saanut ylityökorvauksia. Kumpikin joustavat siis tarvittaessa, sekä minä että työnantaja. Ja työnantaja jää kyllä voitolle tässä järjestelyssä.
Sama tilanne. Sama myös miehellä, joten se käyttää/ hoitaa kellä juuri sillä hetkellä on vapaampaa kalenterissa. Aika tasan menee.
Työnantajaani ei kiinnosta työaikani. Vain tulokset kiinnostaa. Teen töitä tarvittaessa myös iltaisin, öisin ja viikonloppuisin, mutta koskaan en ole saanut ylityökorvauksia. Kumpikin joustavat siis tarvittaessa, sekä minä että työnantaja. Ja työnantaja jää kyllä voitolle tässä järjestelyssä.