Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle Areena Jade - Official keskustelu

Vierailija
26.01.2023 |

Minkälaisia ajatuksia dokumenttisarja herättää?

https://areena.yle.fi/1-64199170

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea paskaa verorahoilla tehdään!

Vierailija
22/75 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaden eli Jeren muutos pojasta tytöksi on yhteiskunnallisesti kiinnostava. 

Nuori alaikäinen miesurheilija päättää kesken urheilu-uraansa vaihtaa sukupuolta ja jatkaa naisurheilijana. 

Jere on mies/poika vaikka kutsuu itseään naiseksi nmellä Jade.

Tämä on fakta, mutta tästä saatte vääntää sata sivua kommentteja. 

Höpsis. Jade ei kilpaile naisten sarjassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolminkertainen korkeushypyn suomen mestari. nuoresta iästään huolimatta saavuttanut enemmän kuin moni muu.

Vierailija
24/75 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä jäi mieleen se, että ihmiset oikeasti kehtaavat perseillä jopa päin naamaa ihmiselle, jota eivät tunne ja joka ei ole tehnyt heille mitään pahaa. Jotenkin toivoin, että siihen olisi pokkaa vain anonyymeillä palstoilla.

Tekisi mieli lähteä hänen kanssaan kaupungille kysymään huutelijoilta ihan suoraan, että ovatko itse tienneet pienestä asti olevansa perseestä vai missä kohtaa heidän transitionsa on tapahtunut.

Vierailija
25/75 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei koskaan änkeä naisten sarjaan.

Vierailija
26/75 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AnneL kirjoitti:

Eikö psyykkinen ongelma ja yhteiskunnallinen haittavaikutus ole kuitenkin ennenmminkin niillä, joilla on tarvetta olla ilkeä toiselle ihmiselle?

Ihan ehdottomasti. Nimenomaan tällaisten ongelmien kitkemisessä on vielä paljon työsarkaa. Go Jade! Toivottavasti unelmat vielä toteutuvat niin urheilun kuin perhe-elämänkin saralla.

Vierailija
27/75 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On itse sanonut, että aikoo kilpailla uransa miesten sarjassa. Ei siis huolta.

Vierailija
28/75 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsotaan mihin suuntaan tuuliviiri vielä kääntyy

Vierailija
29/75 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sinua siinä ajatuksessa erityisesti häiritsee?

Vierailija
30/75 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä, mutta biologisia lapsia ei pysty cis-siskoltaan apinoimistaan haaveista huolimatta itse synnyttämään.

Vierailija
31/75 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sinua häiritsee siinä että jotakuta normijärkistä häiritsee miehen kilpaileminen naisten sarjassa?

Miksi naiset ja miehet ovat eri sarjoissa ja pitäisikö näille transseilaajille olla ihan oma erillinen sarja?

Vierailija
32/75 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä, mutta biologisia lapsia ei pysty cis-siskoltaan apinoimistaan haaveista huolimatta itse synnyttämään.

Ei pysty moni cis-nainenkaan, vaikka kuinka yrittäisi apinoida ja ketä tahansa.

Vierailija
33/75 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIKSI ihmeessä otat sen Jaden tänne kiusattavaksi! Pyysin poistoa!

Pyysitkö myös koko konkreettisen dokumenttisarjan poistoa vaikka Jadetähti itse halusi sen julki julkaista?

Vierailija
34/75 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se ollakin, että haluaa aktiivisimman uransa jälkeen kilpailla vielä naistenkin sarjassa. Mutta se on tietenkin ihan sallittua. Kunhan nyt ensin suorittaa isoja kisoja miesten sarjassa. Pientä uhoa näkyi siinä kohtaa, kun sanoi, että kuuntelee mielipiteitä siltä joka hyppää paremmin. Mutta juuri sellaista kilpailuhenkeä urheilussa varmasti tarvitaan. Ja tottahan se on, että vähänlaisesti on vastuksia löytynyt.

Vierailija
35/75 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sinua häiritsee siinä että jotakuta normijärkistä häiritsee miehen kilpaileminen naisten sarjassa?

Miksi naiset ja miehet ovat eri sarjoissa ja pitäisikö näille transseilaajille olla ihan oma erillinen sarja?

Hän ei kilpaile naisten sarjassa eikä aio siirtyä sinne. Hän on itse sanonut, että siitä tulisi liian pitkä tauko kilpailemiseen, kun pitäisi aloittaa hormonihoidot (joihin ei siis noin vain ilmoittauduta) ja sitten odottaa, että testosteronipitoisuus laskee riittävän alas. Miksi et voi kunnioittaa sitä, että hän itse näin suunnittelee, vaan haluat vähätellä hänen päätöstään sanomalla häntä transseilaajaksi? Tuollaisten juttujen kirjoittelu kertoo, että vielä on tosiaan tekemistä sen eteen, että kaikki ihmiset saavat olla tasa-arvoisesti omia itsejään.

Vierailija
36/75 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno kasvu tarina, ikävää, että seta tai muut perverssit paineistanut Jaden taistelujaksi trans asioiden eteenpäin viemiseksi.

Olin iloinen, että hän havahtui hyväksikäytöstä ja haluaa olla vain yksilö, toivottavasti tömä hyväksikäyttäjä organisaatio jättää rauhaan.

Toinen havainto mitä tein oli, että hallituksemme teki virheen nuorten mahdollisuudesta vaihtaa puoltaan.

Jade ei puolta ole vaihtsmassa, mutta selkeösti hän kasvaa ja häpeää nuorena tekemiään asioita, ties vaikka joku päivä haluaa olla "isä" tai äiti "isä"

Vierailija
37/75 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän ei kilpaile naisten sarjassa eikä aio siirtyä sinne. Hän on itse sanonut, että siitä tulisi liian pitkä tauko kilpailemiseen, kun pitäisi aloittaa hormonihoidot (joihin ei siis noin vain ilmoittauduta) ja sitten odottaa, että testosteronipitoisuus laskee riittävän alas. Miksi et voi kunnioittaa sitä, että hän itse näin suunnittelee, vaan haluat vähätellä hänen päätöstään sanomalla häntä transseilaajaksi? Tuollaisten juttujen kirjoittelu kertoo, että vielä on tosiaan tekemistä sen eteen, että kaikki ihmiset saavat olla tasa-arvoisesti omia itsejään.

Kirjoitin yleisesti transseilaaja, koska niitäkin on, mutta itse asettelit viitan sopivaksi. 'Oma itse' ei ole trans.

Vierailija
38/75 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paljon Janea kiinnostanut korkeushyppy, kun oli koko ajan bilettämässä Tallinnan-laivalla tai Herculeksessa. Hercussa jopa tappeli niin, että silikonit nyrjähtivät sijoiltaan. Jos olisin sen sponsori, niin miettisin kyllä vakavasti, kannattaako sitä tukea. No ehkä joku kortsusponssi tai Kaalimato voi vielä tukea.

Vierailija
39/75 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jade on todella hyvä esikuva kaikille nuorille. Hänhän on kertonut saavansa paljon viestejä nuorilta, jotka haluaisivat olla myös trasseksuaaleja, koska hän on niin ihana. Niihin hän vastaa, että miksi ihmeessä, älä todellakaan sellaista halua. Ei hänkään olisi ikipäivänä halunnut.

Hän jos joku tietää, että elämä ei ole helppoa. Ja silti jotkut ilkeät haluavat tehdä siitä vielä hankalampaa. Sitä se on, kun ei riitä voimat lyödä muita kuin jo lyötyä. Reppanat.

Vierailija
40/75 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

H o i t o o n ja äkkiä!

Ei voi hoitoja vielä aloittaa kun haluaa kilpailla miesten sarjassa. 😚

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi