Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni lapset söivät lähes kaikki juhliin tehdyt korvapuustit, nyt menee hermo.

Vierailija
26.01.2023 |

Leivoin eilen tilauksesta työkaverini juhliin huomiselle ison määrän korvapuusteja, huomioituna ruoka-allergiat. Mainitsin tuon allergian siksi, että uusia ei enää saa mistään esim. leipomosta tähän hätään, ja sitä paitsi kuka ne tilaisi ja maksaisi edes kun tilanne on tämä:

Tulin kotiin ja puusteja oli jäljellä tasan neljä kappaletta. Siis neljä. Eli niitä oli syöty jotain vajaat 20. Mieheni lapset (8, 12 ja 17v) ne on imuroineet. Olin nimenomaan sanonut miehelleni että nämä on sitten juhliin varattu, yhtäkään, siis yhtäkään, ei saa syödä. En sitten erikseen tajunnut pojille sanoa, oletin että mies nyt sen verran vartioi poikia kun on nyt kotonakin niiden kanssa. Vaan ei. Neljä puustia oli jäljellä ja läjä raesokeria. Räjähdin miehelleni (pojat olivat tässä kohtaa pois asunnosta) ja mies meni vielä puolustamaan että jäihin niitä vielä että mitäs siinä riehut.

Jääkaapissa oli kyllä ruokaa, ja karkkiakin oli, että missään nälässä noita ei pidetä. Mies oli syönyt yhden.

Mun piti huomenna viedä duuniin työkaverille nämä, mitä ihmettä sanon, keksinkö jonkun hätävalheen vai paljastanko miten meillä hoidetaan hommat ja että mun sanalla ei ole mitään virkaa tässä talossa. Taisi olla viimeinen kerta kun multa tilataan mitään, eikä toisaalta kyllä enää jatkossa huvitakaan.

Kommentit (253)

Vierailija
61/253 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen nainen oikein leipoo pullaa juhliin edellisenä päivänä? Eihän se ole enää tuoretta.

Vierailija
62/253 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä luoja tätä vihan määrää mikä vastauksista huokuu!

Kaikki siis hyväksyy että perhe saa elää kuin pellossa, äidillä/äidintapaisella ei ole mitään väliä!

Pakkaisin kamani ja häipyisin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/253 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on aikoihin eletty. Porukan mielestä on siis ihan ok ilmoittaa työkaverille, että sori, pullia ei ole, mitäs luotit minuun?

Vierailija
64/253 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olivat nälissään? Ellet kerkiä leipoa uusia, tai ei muuten sovi, niin hae uudet pakastekorvapuustit kaupasta?

Totesin jo aloituksessa että ruokaa oli jääkaapissa ja paljon. On edelleenkin, mies siitä oli vähän päivällä ottanut mutta pojat ei yhtään. No ei kai kun ovat syöneet korvapuusteja! Ja aloituksessa mainitsin vielä että karkkejakin on heille varattuna (tietävät sen), no ei ollut kelvannut nyt nekään. 

Ja kyllä leivon tälle porukalle useinkin kun joku epäili sitäkin. Kohta vaan ei enää huvita. Pojat tulee illalla tänne, en tiedä miten lähestyn asiaa, kun näen heidät, isänsä puolustaa että he eivät tehneet mitään väärää kun jättivät ne neljä. Tosin nyt kyllä hiffasi kun tässä oon puhunut tiukasti, että noin ei voi toimia. Sanoi eka että hae kaupasta, no en kai mä nyt sitä tee, kun on tilattu kotitekoisia ja allergiat huomioiden, siihen mies että hae jotain jossa sitä allergiaa aiheuttavaa ei ole, aaarghhh...

ap.

Vierailija
65/253 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki siis hyväksyy että perhe saa elää kuin pellossa, äidillä/äidintapaisella ei ole mitään väliä!

Kun perheen äidintapainen on niin kädetön, että saa pullataikinan tekoonkin kulumaan tuntitolkulla eikä edes osaa kirjoittaa ohjeita, sopii lähteäkin. Kaikki voittavat. 

Vierailija
66/253 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

20 pullaa eli noin pellillinen. Helposti leipaisee uuden satsin tänään. 

Kuule kyllä niiden teossa menee aikaa. Ovat korvapuusteja eivätkä Rainbow valmispakastetaikinapullia jotka toisaan huitaisee vartissa valmiiksi. Valmistaikinaa en voi käyttää koska allergiat. 

ap.

Tietääkö se työkaverisi että olit myymässä/tarjoamassa hänelle kaksi päivää vanhoja pullia?

Vierailija
67/253 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menet kauppaan tietysti ja haet tarvikkeet sekä leivot uudet pullat. Ei sulla ole muutakaan mahdollisuutta.

En ehdi tänään, on muuta sovittua ohjelmaa illaksi. En voi perua sitä, on tässä muutakin elämää. Sitä paitsi vaikkei itsellä lapsia olekaan, niin näinkö noita kasvatetaan, että oho, ei se mitään, syökää vaan vaikka kaapit tyhjäksi, kyllä äitipuoli tekee ja loihtii uutta.  En tiedä mitä teen, olen niin raivoissani!

ap.

No ei kasvateta. Puhuisit suoraan itse lapsille jos heiltä jotain toivot. Turha rasitusta nyt purkaa toisiin, ensi kerralla laitat laput tai kerrot itse kaikille. 

Vierailija
68/253 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Nuo kaksi vanhinta poikaa on sen verran isoja, että heidän olisi pitänyt tajuta, että täytyy kysyä lupa, ennen kuin ottaa korvapuusteja.

Eri perheissä voi olla eri tapoja. Meillä ja varmasti monilla muilla ruoka on lähtökohtaisesti vapaasti syötäväksi ostettu/tehty, ei tarvitse lupia kysellä.

Et sinäkään sitte ymmärtänyt. ISÄLLE oli kerrottu ettei saa syödä!

Kas, kun kyseinen isä on ihan oma, lapsistaan erillinen yksilönsä. Siten jos isä ei kyseistä tietoa lapsille kerro, eivät lapset voi sitä tietää ja silloin saattavat syödä pullat.

Vierailija
69/253 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pojat kauppaan hakemaan uudet ainekset omilla rahoillaan ja sit vaan uudestaan hommiin. Hyvin on päivää vielä jäljellä leipoa uudet pullat.

Pojat ei tienneet ettei saa syödä niin miksi vitussa niille tulisi sanktioita.

Ihme porukkaa

Mieshän siinä oli syyllinen. Meinaatte härskisti panna syyttömät nuoret vastuuseen.

Loistavaa aikuisuutta.

Ihanaa kun joku raivoaa miehelle jopa kuvitteellisessa fantasiaketjussa.

No, sehän on toki ap:n tavoite.

Vierailija
70/253 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jipii,tein Janssonin kiusauksen ja nyt on valmis.

Eikun syömään 🙃

Vierailija
71/253 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ennen kaikkea tulisit tänne palstalle määkimään, miten tyytymätön olet miehesi poikiin ja itse asiassa varsinkin mieheesi.

Vierailija
72/253 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olivat nälissään? Ellet kerkiä leipoa uusia, tai ei muuten sovi, niin hae uudet pakastekorvapuustit kaupasta?

Luehan aloitus. Ap:ltä oli tilattu ilmeisen hyviksi tunnettuja hänen kotileivonnaisiaan. Lisäksi on jokin allergia, esim. voisi kuvitella maitoproteiiniallergian. Kehtaisitko itse viedä kaupasta valmispuusteja pakkasesta, puusteja joita allegian takia tilaaja ei voi edes syödä? 

Vierailija
73/253 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totesin jo aloituksessa että ruokaa oli jääkaapissa ja paljon. On edelleenkin, mies siitä oli vähän päivällä ottanut mutta pojat ei yhtään. No ei kai kun ovat syöneet korvapuusteja! Ja aloituksessa mainitsin vielä että karkkejakin on heille varattuna (tietävät sen), no ei ollut kelvannut nyt nekään. 

Ja kyllä leivon tälle porukalle useinkin kun joku epäili sitäkin. Kohta vaan ei enää huvita. Pojat tulee illalla tänne, en tiedä miten lähestyn asiaa, kun näen heidät, isänsä puolustaa että he eivät tehneet mitään väärää kun jättivät ne neljä. Tosin nyt kyllä hiffasi kun tässä oon puhunut tiukasti, että noin ei voi toimia. Sanoi eka että hae kaupasta, no en kai mä nyt sitä tee, kun on tilattu kotitekoisia ja allergiat huomioiden, siihen mies että hae jotain jossa sitä allergiaa aiheuttavaa ei ole, aaarghhh...

ap.

Jos tilaisin kotitekoista korvapuustia, en kelpuuttaisi pari päivää jääkaapissa seisseitä. Pullat tarjotaan tuoreena. 

Vierailija
74/253 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tehnyt ainakin 5m pitkän korvapuustirullan,josta sitten leikkelin korvapuusteja.

Vierailija
75/253 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et leivo pullia juhlapäivän aamuna? Taikina edellisenä päivänä valmiiksi, korvapuusti ei pitkään uunissa vanhene eli siinä aamutoimien ohessa saisit kaverille tuoretta pullaa. Enkä oikein keksi, mille allergiselle ne pullat oikein oli. Jos gluteenittomia, niin ei se leipominen sen hankalampaa ole kuin muutenkaan.

Vierailija
76/253 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap:ta. Jos noin itselleni olisi käynyt niin olisin todella vihainen miehelle ja hänen lapsilleen. Vaatisin korvaukset työstäni ja leipomustarvikkeista ja vielä muuta hyvitystä.

Vierailija
77/253 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menet kauppaan tietysti ja haet tarvikkeet sekä leivot uudet pullat. Ei sulla ole muutakaan mahdollisuutta.

En ehdi tänään, on muuta sovittua ohjelmaa illaksi. En voi perua sitä, on tässä muutakin elämää. Sitä paitsi vaikkei itsellä lapsia olekaan, niin näinkö noita kasvatetaan, että oho, ei se mitään, syökää vaan vaikka kaapit tyhjäksi, kyllä äitipuoli tekee ja loihtii uutta.  En tiedä mitä teen, olen niin raivoissani!

ap.

No ei kasvateta. Puhuisit suoraan itse lapsille jos heiltä jotain toivot. Turha rasitusta nyt purkaa toisiin, ensi kerralla laitat laput tai kerrot itse kaikille. 

Yleensä lasten äiti vetää herneet nenuun, jos lasten isän uusi puoliso kehtaa komentaa.

Vierailija
78/253 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luehan aloitus. Ap:ltä oli tilattu ilmeisen hyviksi tunnettuja hänen kotileivonnaisiaan. Lisäksi on jokin allergia, esim. voisi kuvitella maitoproteiiniallergian. Kehtaisitko itse viedä kaupasta valmispuusteja pakkasesta, puusteja joita allegian takia tilaaja ei voi edes syödä? 

Meillä on pienessä K-marketissa pakasteena vaikka millaiselle allergiselle paistovalmiita pullia.

Vierailija
79/253 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap.

Yleensä lasten äiti vetää herneet nenuun, jos lasten isän uusi puoliso kehtaa komentaa.

Miten äiti, joka ei asu ap:n kodissa liittyy mihinkään? 

Vierailija
80/253 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo on aikoihin eletty. Porukan mielestä on siis ihan ok ilmoittaa työkaverille, että sori, pullia ei ole, mitäs luotit minuun?

Sinun mielestäsi on ok keksiä paska-aloituksia miehistä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme