Luettiinko teille iltarukous lapsena?
Jos, niin mikä..?
Kaunis ja rauhoittava rutiini. Opetetaanko lapsille enää..
Kommentit (33)
Ei tod. Mua ei ole kastettu ja perhessä ei olla uskovaisia.
Mummo luki minun kanssani ( Levolle lasken, Luojani, armias ole, suojani, jollen sijaltain nousisi, taivaaseen ota tykösi.)
Minä luin omien lasteni kanssa. (Rakas Jeesus, kiitos rakkaista ja tästä päivästä. Siunaa meitä kaikkia.)
Lastenlasteni kanssa en ole lukenut, kun tiedän, etteivät heidän vanhempansa sitä hyväksyisi. Heitä silittelen, kerron kuinka rakkaita he ovat, ja olen vieressä, kunnes nukahtavat.
Omaan iltarukoukseeni sisällytän lapsenlapset ja kaikki muut rakkaat.
Kyllä, äiti luki kun halusin. "Levolle lasken luojani, armias ole suojani, jos en aamulla nousisi, taivaaseen ota tykösi"
Hassua, en ole mitenkään uskonnollinen, koskaan ollut, mut tuo on jotenkin kaunis rukous.
60-luvulla äiti opetti rukouksen Levolle laske Luojani, jonka itse rukoilin opittuani rukouksen ulkoa. Omien lasteni kanssa rukoilin saman rukouksen. Saman rukouksen rukoilen itse käydessäni nukkumaan.
Luettiin ja se piti opetella sekä lukea itse. Luen edelleenkin, koska en ole varma heräänkö aamulla.
MInä kersana aika monta kertaa kysyi että mikä se armias on. :-D "Armias ole suojani."
Luettiin mulle iltasatujakin.
Kyllä äiti luki, levolle laske luojani rukouksen.
Ei, vasta koulussa opittiin. On apua saatu ihmeellisellä tavalla yläkerrasta.
Vierailija kirjoitti:
MInä kersana aika monta kertaa kysyi että mikä se armias on. :-D "Armias ole suojani."
Luettiin mulle iltasatujakin.
Mä tiesin, että se on se sama. -Auta Armias! kun tapahtui jotain yllättävää.
Oikeasti kyllä mulle selitettiin sanojen merkityksiä, kun kysyin. Kysyin muitakin outoja sanoja: keinosiementäjä, ranstakka, köpsä, kuutamokiisseli jne.
Kyllä luettiin 80-luvulla. Ja minä luen lapsilleni. Ihana rutiini.
Lausuttiin. Rakas Jeesus, siunaa meitä, anna meille enkeleitä, siivilläsi meidät peitä, älä meitä koskaan heitä. Aamen.
Luettiin, kaikille yhteisesti. Meitä oli monta sisarusta. Joku alkoi aina pelleilemään rukouksen aikana. Melkoinen show se monesti oli. Ei mikään rauhoittumishetki.
Kaverini luki jokaiselle lapselleen erikseen joka ilta iltarukouksen. Näytti olevan hyvä rauhoittumishetki se. Itse kokeilin oman esikoiseni kanssa sitä, mutta se tuntui niin teennäiseltä, että lopetin muutaman kerran jälkeen.