Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen taloudellisesti hyvin toimeen tuleva. Miten elän, kun kaikki kallistuu?

Vierailija
25.01.2023 |

Kun oli selvää, että ruoanhinta tulee nousemaan, päätin heti tehdä näin

- alan painottamaan kasvissyöntiä
- ostan käyttämiäni säilyviä ruoka-aineita varastoni täyteen, niin sillä säästän tulevista ruokamenoista
- luovun kahvinjuonnista, koska kahvi on turhake
- tavoittelen tilannetta, jossa ruokakuluni eivät nouse

Maksan noin saman verran ruuasta kuin ennen. Olen luopunut kokonaan lihaleikkeleistä, osittain tosin lisäten juuston syöntiä ja melkein kokonaan punaisesta lihasta ja melkein melkein kokonaan myös siipikarjan lihasta. Syön enemmän mm papuja, linssejä, soijaa, kasviksia ja kalaa. Kahvista luopuminen oli sekin hyvä päätös.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä olla pahanpäivänvaraa, että voi tehdä hyödyllisiä hankintoja, ennen niiden  kallistumista. On hyvä tarkastella elintapojaan ja tehdä tarvittavia muutoksia, jotta pääsee tavoitteeseensa. Turha on valittaa ja vaatia rahaa jostain, kun mikään "ei ole omaa vikaa".

Minusta yli 10 sentin, mutta enintään 15 sentin sähkön hinnat ovat siedettävä, kipuraja olisi  korkeammalla, mutta silti ollaan tarjoamassa verohelpotuksia jo näinkin pieneen nousuun. Lainojen koroista ollaan huolestuneita, vaikka ne ovat vasta tulleet normaalille tasoilleen, aikaisemman epänormaalin tason jälkeen. Anna minun kaikki kestää! Hajoan!

Lisäksi olen sitä mieltä, että palkkaa on matalapalkka-aloillakin maksettava sen verran, että on mahdollista ottaa asuntolainaa aluksi edes yksiöön tai kaksioon. Sijoitusasunnoilla keinotelleet yksityiset ja rikastuneet, myös siis ammattiliitot, joita verotetaan minimaalisesti, saavat menettää ja kuuluukin menettää omaisuutta. Asumistukia voisi lakkauttaa, kun niillä tehdään tulonsiirtoja keinottelijoille. Nyt on iso vaara, että ihmisiä joutuu pysyvämmin vuokra-asujiksi tahoille, jotka orjuuttavat heitä.

Vierailija
2/2 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin aikoinaan ostin tarjouksia säästöön. Puuroihin tulr ötököitä. Kerran sokeripaketti sai osumia.

Halvemmaksi tulee, kun kauppa hoitaa varastoinnin ja minä ostan tarpeeseen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme