Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajatuksia sinussa herättää, jos joku sanoo lauseen "Minun masuasukilla on 2 viikon päästä edessä muutto iskän ja äiskän luokse isompaan asuntoon"

Vierailija
25.01.2023 |

Niin?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottelisin kaikkea hyvää ja siirtyisin kauemmaksi, en välittäisi kuulla masuasukin asioista enää. En tiedä miten mamman mies jaksaa kuunnella tuollaista lässytystä.

En onneksi tunne yhtään naista, joka olisi raskaana ollessaan puhunut noin.

Vierailija
22/41 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

YÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖK!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkö?

Vierailija
24/41 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelisin ja varovasti kysyisin miten noin tarkkaan tietää ajan, onko sektio suunnitteilla? Ei sillä että asia minulle kuuluisi, mutta kun tyyppi ilmeisesti haluaa keskustella asiasta.

Vierailija
25/41 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa vähän lapselliselta, samoin kun aikuinen ihminen sanoo omasta vanhemmastaan "meidän ISI".

Olen 48 vuotias ja jos vaikka juttelen siskoni kanssa, niin puhun aivan varmasti isästämme iskänä. Miksi ihmeessä vaihtaisin tittelin virallisemmaksi, kun iskä toimii hyvin? :D

Vierailija
26/41 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masuasukki, rakkauspakkaus ja tarrasukkia matkalle. Oksennus.

Mun yksi tuttu on koiralleen "äippä". Lässyn lässyn. Somekanavassaan on koiran "kuvia, puheita ja tunnelmia" tyyliin "Mun äippä lupasi ostaa mulle herkkuja huomenna, kun äippä vie mut eläinlääkäritädin luo rokotukselle".

Ja toinen ällö on kun kissa kertoo "palvelusväestään".

Vierailija
27/41 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa vähän lapselliselta, samoin kun aikuinen ihminen sanoo omasta vanhemmastaan "meidän ISI".

Olen 48 vuotias ja jos vaikka juttelen siskoni kanssa, niin puhun aivan varmasti isästämme iskänä. Miksi ihmeessä vaihtaisin tittelin virallisemmaksi, kun iskä toimii hyvin? :D

Eihän tässä ollut kyse sanasta iskä vaan isi!

Vierailija
28/41 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö asukki tarkoita henkilöä, joka asuu jossakin asuntolassa? Jos jonkun masu on asuntola, niin käykö sen eteisessä paljonkin asukkaiksi pyrkiviä?

Vierailija
29/41 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai vaan niin?

Vierailija
30/41 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö asukki tarkoita henkilöä, joka asuu jossakin asuntolassa? Jos jonkun masu on asuntola, niin käykö sen eteisessä paljonkin asukkaiksi pyrkiviä?

No onhan sinne miljoonien tunku. Suuremmalla todennäköisyydellä onnistuu saamaan Helsingin kaupungin vuokrakämpän, joten onnittelut masukille.

Vierailija
31/41 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntyy lottovoittovaltioon.- johon yhä harvempi syntyy.

Vierailija
32/41 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Asukki on asunnottomien äänenkannattaja, mielipide- ja kulttuurilehti, jota tekevät asunnottomat, asunnottomuutta kokeneet, asunnottomuuden parissa työskentelevät sekä aiheesta kiinnostuneet.

Vuodesta 1987 alkaen julkaistu Asukki ilmestyy 2-4 kertaa vuodessa. Lehteä jaetaan asumisyksiköihin, hoitolaitoksiin ja matalan kynnyksen toimipisteisiin."

Hmm....

Vierailija
33/41 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äityli laittaa paitulin päälle kun lähtevät sairaalasta kotiin.

Vierailija
34/41 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vähän oksennusta suuhun.

Vierailija
35/41 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äityli laittaa paitulin päälle kun lähtevät sairaalasta kotiin.

Isoveikka siellä jo odotteleekin mummin kanssa masuasukkia kotiin. Yhdessä syödään broiskua ja tomskua.

Vierailija
36/41 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wt ruumiillistuma.

Vierailija
37/41 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi ajatella mitään? Eiköhän tuo ole ihan normaali lause.

Vierailija
38/41 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla melko typerä tyyppi.

Tämä tulisi mieleeni.

Vierailija
39/41 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tässä ollut kyse sanasta iskä vaan isi!

Iskä se vasta hirveä nimitys onkin. Oikea kammotus.

Vierailija
40/41 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että olen nähnyt jo tähän ikään asti niin paljon kaikenlaista, että jonkun satunnaisen ihmisen yksi lause ei herätä sen suurempia tunteita. Jos nyt joku isompi syy olisi lähteä analysoimaan, niin nämä ajatukset:

- Odottava äiti käyttää lässyttävää vauvakieltä. Ärsyttää minua omasta persoonasta kumpuavista syistä, mutta kertoo myös siitä, että henkilö on todennäköisesti kasvanut emotionaalisesti tukevassa ympäristössä, koska uskaltaa tuoda epäsovinnaisempiakin puolia esille.

- Nykyisessäkään suhteessa on tuskin tuomitsevuutta tai esim. väkivaltaa. Vauvan kannalta hyvä.

- Lapsi on toivottu ja rakastettu.

- Toisaalta tulevalla äidillä on ehkä itsellään turhan avarakatseinen näkemys maailmasta. Muuten ehkä hän ottaisi sen mahdollisuuden huomioon, että esim. minä en ole hänelle sellaista lähipiiriä, jollaiseen tuo kielenkäyttö kuuluu.

- Toisaalta ymmärrän julkisen lässytyksen uudestaan vaikkapa silloin, kun vanhempi yrittää tsempata jännittävää lasta uudessa tilanteessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän