Te äidit jotka...
otatte vauvan viereenne nukkumaan tai syömään öisin,ettekö ole koskaan ajatelleet mitä voi tapahtua?Mitä jos havahduttekin yhtäkkiä unesta ja makaatte vauvan päällä?Todella vastuutonta ja itsekästä!Vaatiihan se kauheesti nousta istumaan sieltä punkan pohjalta syöttämisen/vauvan rauhoittamisen ajaksi...Mut kun väsyttää niin kauheesti...No, eipä pahimman sattuessa ainakaan tarvii syyllistä kovin kaukaa hakea.
Olin järkyttynyt, kun kuulin äitien OIKEASTI tekevän näin. Puhumattakaan perhepedeistä..yksi/kaks aikuista, muutama taapero ja pieni vauva!huhuh!Voiko joku oikeesti puoltaa tämmösiä käytäntöjä?Mun järjen mukaan nämä käytännöt vaarantaa vauvan hengen!Itse en ymmärrä MIKSI KUKAAN OTTAA TÄMÄN RISKIN.
mielipiteitä!
Kommentit (8)
Mutta isäänsä en luota, joten itse nukun keskellä, vauva reunalla ja pinnasängystä " seinä" ettei pääse lattialle tippumaan.
nimim. jo viisi vauvaa vieressä nukuttanut
Minulla kolme lasta nukkuneet ekan vuotensa kainalossani juuri sen yöimetyksen helppouden takia. Eipä ole tarvinnut väsymystä valitella, koska saan aina pitkät yöunet. Vauvavuoden jälkeen meillä ei ole kyllä perhepetiä harrastettu.
Kuten itsekin tiedät, riski että äiti liiskaa vauvansa on todella häviävän pieni. Eri asia jos ollaan jossain aineissa tai juovuksissa tai tupakoidaan, tai jos sänkynä vesisänky.
itselläni kaksi lasta, 3,5vee ja 1kk ja 4pvä tarkalleen.
No, kaikenlaisia ihmisiä sitä löytyy.
vieressä niin että minä keskellä ja vauva reunassa pinnasängyn laita seinänä. Ja isompi lapsi saattaa vielä olla jalkopäässä. Nyt kun viimeisin vauva jo melkein 2v. nukkuu isommat lapset ja " vauva2 samassa sängyssä joka on meidän sängyn jatkona ja kaikki on tyytyväisiä. minäkään en muuten miehen heräämiseen luota sillä hän kierähti esikoisemme päälle kun tämä oli vauva eikä huomannut mitään mutta onneksi minä nukun niin kevyesti että heräsin miehen liikahdukseen ja sain vauvan pelastettua.
Joten tuskinpa käännyn vauvan päälle. Lisäksi ap, hajoa, mutta mun vauva ei käytä yöllä tuttia vaan rintaa tuttina :DD
Lisäksi kuopus ei ole ikinä, edes synnytyssairaalassa suostunut nukkumaan omassa sängyssään enkä ole viitsinyt häntä huudattaa. Minulle muuten on jo synnytyssairaalassa molempien lasten kohdalla suositeltu vauvan nukuttamista vieressä, eli en tosiaan ole toiminut mitenkään " vasten suosituksia" .
Odotat esikoistasi tai hän on alle 3 kuukauden ikäinen?