Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hammaslääkäri laittoi lähetteen polille

Vierailija
24.01.2023 |

Kitalaessa on pieni tumma patti ja sen ympärillä tumma rengas, tai ainakin kun mies otti kuvan, se patti on tumman värinen kuvassa.
Hammaslääkäri ei osannut sanoa yhtään mikä voisi olla, kun sitä tutki. Se on ollut jo monta kuukautta, kivuton.

Kellään ollut tälläistä ikinä? Jos olisi syöpää, olisiko se kipeä?

Onko kellään koskaan otettu kitalaesta koepalaa?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole moista itselläni ollut, mutta olen ollut mukana ottamassa joitain satoja koepaloja suusta polilla työskennellessäni. Puudutus suulakeen voi tehdä vähän kipeää, mutta se kipu ei kestä kauaa, kun puudutus alkaa vaikuttaa. Itse koepala on varsin pieni, todennäköisesti (erikois)hammaslääkäri laittaa siihen itsestään sulavan ompeleen tai kaksi. Vuorokauden tai kaksi toimenpiteen jälkeen ei kuumia ruokia, tupakointia, saunomista tai kovaa treeniä (samat ohjeet kuin esim. hampaan poiston jälkeen).

Tsemppiä!

Vierailija
2/5 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

vierailevash kirjoitti:

Mulla ei ole moista itselläni ollut, mutta olen ollut mukana ottamassa joitain satoja koepaloja suusta polilla työskennellessäni. Puudutus suulakeen voi tehdä vähän kipeää, mutta se kipu ei kestä kauaa, kun puudutus alkaa vaikuttaa. Itse koepala on varsin pieni, todennäköisesti (erikois)hammaslääkäri laittaa siihen itsestään sulavan ompeleen tai kaksi. Vuorokauden tai kaksi toimenpiteen jälkeen ei kuumia ruokia, tupakointia, saunomista tai kovaa treeniä (samat ohjeet kuin esim. hampaan poiston jälkeen).

Tsemppiä!

Kiitos! Osaatko sanoa, jos tälläinen ihan pieni kivuton patti olisi syöpää, olisiko se näitten kuukausien aikanajo kasvanut isommaksi? Kun olen lukenut että suusyöpä etenee nopeasti. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisi mieleni sanoa samoin kuin töissä, että en saa tehdä diagnooseja, varsinkaan pattia näkemättä. :D 

Mutta jos sanon niin päin, että monennäköistä ja kokoista pattia olen nähnyt, joista läheskään kaikki ei ole ollut syöpää. Suu on outo onkalo, ja siellä kasvaa joskus outoja asioita ilman, että siitä on mitään sen kummempaa vaaraa kenellekään.

Koepalan tulos kertoo sitten enemmän, ja voihan se olla, että lääkäri patin nähtyään toteaa heti, että se ei ole mitään sen kummempaa vaan vain vaikka kielikorun tai amalgaamipaikan aiheuttama muutos.  

Pidän peukut pystyssä sun puolestasi ap.

Vierailija
4/5 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

vierailevash kirjoitti:

Tekisi mieleni sanoa samoin kuin töissä, että en saa tehdä diagnooseja, varsinkaan pattia näkemättä. :D 

Mutta jos sanon niin päin, että monennäköistä ja kokoista pattia olen nähnyt, joista läheskään kaikki ei ole ollut syöpää. Suu on outo onkalo, ja siellä kasvaa joskus outoja asioita ilman, että siitä on mitään sen kummempaa vaaraa kenellekään.

Koepalan tulos kertoo sitten enemmän, ja voihan se olla, että lääkäri patin nähtyään toteaa heti, että se ei ole mitään sen kummempaa vaan vain vaikka kielikorun tai amalgaamipaikan aiheuttama muutos.  

Kiitos ja Siunausta sulle 😊 Ap

Vierailija
5/5 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vierailevash kirjoitti:

Kiitos ja Siunausta sulle 😊 Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän