Kerrostaloasujat, onko tämä ilmiö tuttu? Miksi ulko-ovi täytyy paiskata kiinni?
Ihmettelen, miksi ovi täytyy paiskata. Onko kyseessä mielenosoitus, laiskuus, tyhmyys vai jokin muu? Heittäkää spekulaatiot!
Kommentit (73)
Kosteuden vaihtelun takia. Kosteuden huomaa kun ovi ei mene kunnolla, helposti kiinni. Vaatii vähän voimakkaampaa yönäisyä. Lukot on tsekattu talossa, niissä ei ole vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä ulko-ovea voi paiskata, siinä on ovipumppu, joka vetää sen kiinni omaa tahtiaan.
No jos asut esim senioritalossa, niin joo. Nyt oli puhe asunnon ovesta, rappukäytävään.
Terveisin, ap
Eikä ollut. Kysymys oli: "Miksi ulko-ovi täytyy paiskata kiinni?" Ulko-ovi on se ovi, josta pääsee ulos rakennuksesta. Asunnosta porraskäytävään vievä ovi ei ole ulko-ovi.
Vierailija kirjoitti:
Se varmaankin kuuluu taloyhtiölle tai rakennuttajalle tehdä sellaiset ovet ja hidastimet että asuinmukavuus säilyy. Kerrostalojen hinnat ovat useita satoja tuhansia joten luulisi yhden ovensulkemispumpun kustannuksen mahtuvan tähän laatukäsitteeseen?
Minua ei jaksa kiinnostaa koska olen täällä vuokralla.
Homma menee niin että mitään ei tehdä ellei rakennusmääräykset, jotka tulee lopulta hallitus tasolta, määrää. Kun joku haluaa kerrostalon hän tilaa sen urakoitsijalta. Sitä varten kilpailutetaan ja se urakoitsija jolla on halvin tarjous ja nopein aikataulu saa työn. Urakoitsijat säästää työntekijöisssä mm. palkkaamalla ulkomaalaisia jotka ei elä kalliissa suomessa.
Taitoa, osaamista, halua löytyy rakentaa kunnolla äänieristetty talo mutta sitä varten täytyy ne olla selkeästi rakennusmääräyksissä. Muuten ruikutetaan että kun se maksaa...
-extalonrakentaja
Vierailija kirjoitti:
Kosteuden vaihtelun takia. Kosteuden huomaa kun ovi ei mene kunnolla, helposti kiinni. Vaatii vähän voimakkaampaa yönäisyä. Lukot on tsekattu talossa, niissä ei ole vikaa.
Ja jos arvaan homma jäi siihen? Btw nyt on vuoden kuivin aika. Miten käy oville heinäkuussa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä ulko-ovea voi paiskata, siinä on ovipumppu, joka vetää sen kiinni omaa tahtiaan.
No jos asut esim senioritalossa, niin joo. Nyt oli puhe asunnon ovesta, rappukäytävään.
Terveisin, ap
Eikä ollut. Kysymys oli: "Miksi ulko-ovi täytyy paiskata kiinni?" Ulko-ovi on se ovi, josta pääsee ulos rakennuksesta. Asunnosta porraskäytävään vievä ovi ei ole ulko-ovi.
Hän on asunnoton, vaikka muuta väittää.
Vierailija kirjoitti:
Tyhmyys, mulkkuus ja laiskuus. Ei vaivauduta painamaan ovenkahvaa alas, jolloin oven saisi sisälle tullessa kiinni lähes äänettömästi.
Tällaiset ihmiset joutuvat helvetissä 8. piiriin.
Luulin et olen ainoa jota oikeasti tää v *tuttaa just näin paljon, kiitos vertaistuesta.
-Ap
Ovipumppu on rikki. Huoltoon yhteys, helppo säätö tai korjaus. Räkytät turhaan.
Itse paukuttelen koska asun vanhassa rakennuksessa ja nää ovenränkkänät ei vaan istu saranoissaan enää niin somasti että oven rappuun saisi hiljaa kiinni tai auki 😭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveisin, ap
Noniin autisti, kyllä asunnon ovi on myös ulko-ovi.
Silloin poistutaan kodista ulkomaailmaan, asia jota sinä et ole tehnyt, ulisijani.
Ne on tottuneet siihen pienestä asti. Jos omakotitalossa 20 vuotta asunut menee Intiaan, niin tuskin tulee uni pariin viikkoon.
Vierailija kirjoitti:
Ne on tottuneet siihen pienestä asti. Jos omakotitalossa 20 vuotta asunut menee Intiaan, niin tuskin tulee uni pariin viikkoon.
Oon ajatellut kaks onko oikeasti kyseessä landelaiset kaupungissa-ilmiö. Omakotitalossahan saa jytkyttää kantapäitä ja paiskoa ovia sydämen kyllyydestä. Ihanaa kun nää tulevat naapuriin kerrostaloon.
Paiskon ovea kiinni mahdollisimman rajusti päivin öin. Minun ovi, minulla on oikeus paiskoa! NIINH! Nyt lähetään Peran kanssa Esson baariin pelastamaan maailmaa ja haukutaan kaikki homoiksi ja runkkareiksi.
Vierailija kirjoitti:
Paiskon ovea kiinni mahdollisimman rajusti päivin öin. Minun ovi, minulla on oikeus paiskoa! NIINH! Nyt lähetään Peran kanssa Esson baariin pelastamaan maailmaa ja haukutaan kaikki homoiksi ja runkkareiksi.
Kiitos, valaisit ovien paiskojien sielunmaisemaa. Itse en ole tietääkseni nähnyt poliittisesti tai iällisesti samanlaisia kuin kuvailusi, mut ajatusmaailma on varmaan samantyyppinen, minulla on oikeus ja minä teen, jos sitä ei laissa kielletä niin minä teen. Ei sillä ole väliä paljon kello esim on. Tai siis täh? PAISKISTA!! Ah, alkoipa taas melkein vituttaa tota miettiessä.
Haluan varmistua että ovi menee kunnolla kiinni enkä halua tuhlata kiireessä aikaani hiljaa painaa ovea kiinni- kunnollinen läimäytys ajaa saman asian. Ovea täytyy aika lujasti läimäyttää koska vain silloin kuulee meneekö ovi kunnolla kiinni!
T nainen ovenläimäyttelijöiden suvusta, mummoni paiskii kaapitkin sillä lailla kiinni että usein tavarat kaapeissa särkyvät kuten minulta rangaistukseksi takavarikoitu posliininen nukke!
Vierailija kirjoitti:
Haluan varmistua että ovi menee kunnolla kiinni enkä halua tuhlata kiireessä aikaani hiljaa painaa ovea kiinni- kunnollinen läimäytys ajaa saman asian. Ovea täytyy aika lujasti läimäyttää koska vain silloin kuulee meneekö ovi kunnolla kiinni!
T nainen ovenläimäyttelijöiden suvusta, mummoni paiskii kaapitkin sillä lailla kiinni että usein tavarat kaapeissa särkyvät kuten minulta rangaistukseksi takavarikoitu posliininen nukke!
Älä viitsi olla hölmö ja maailman rasittavin. Nyt ei olla siellä sun perähikiällä. Opettele käyttäytymään. Kiitos.
Kiire. Pitää myös ehtiä tilaan hissi äkkiä ennenkuin joku muu sen nappaa.
Kädet saattaa myös olla täynnä: laukku, roskapussi, ei kättä vapaana, jalalla tai kyynärpäällä tulee pökkäistyä ovi kiinni. Itse napitan mennessäni usein myös työpaitaa kiinni (aluspaita kyllä alla, ei huolta, ei vilku tissit naapureille).
Kun sen paiskaa tarpeeksi lujaa, se varmasti menee kerralla kiinni ja sen myös kuulee, että meni se, eikä tarvi jäädä säätämään, kokeilemaan uudestaan menikö varmasti kunnolla lukkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T nainen ovenläimäyttelijöiden suvusta, mummoni paiskii kaapitkin sillä lailla kiinni että usein tavarat kaapeissa särkyvät kuten minulta rangaistukseksi takavarikoitu posliininen nukke!Älä viitsi olla hölmö ja maailman rasittavin. Nyt ei olla siellä sun perähikiällä. Opettele käyttäytymään. Kiitos.
Muuta ite perähikiälle, jos et ääntä kestä.
toisissa taloissa tämä vielä kuuluu tosi helposti muihin asuntoihin. Nykyisessä ei onneksi niin kovaa kun edellisessä. Silloin aloin jo ihmettelemään, että eikö se asukkaille itselleen käy korviin toi järkyttävä paiskominen..toki itse olen sen verran "vainoharhainen" eli varmistan kotoa lähtiessä sekä kotiin tultuani, että ovi varmasti meni kiinni, niin eipä ole syytä paiskomiselle.
Ne pitäisi todennäköisesti öljytä, jos se ei mene painamalla kiinni vaan täytyy paiskata tai hakata kiinni. Talonmiehelle vinkkiä.
Luuseri