Taas pitbull-tyyppinen koira raateli toisen koiran
https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2000009345635.html Näitä on kymmeniä, jollei satoja tapauksia vuodessa. P.munaiset pienet ja muu r*skasakki pitää näitä. Eikä saada koskaan rotukieltos.
Kommentit (115)
Mulla oli ikävuodet 2-14 amstaffi parhaana kaverinina. Olin sen kanssa pienenä lapsena yksin kotona. Aika kuumottavaa ajatella tilannetta näin vuosien jälkeen. Mitähän vanhempani ajattelivat. En hankkisi itselleni, vaikka silloinen koira olikin kiva ja pehmeä luonteeltaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on aika samanlainen tapaus kuin se, jossa mastiffi avasi sähkölukollisen ulko-oven ja tappoi naapuripihalla olleen mäyräkoiran (ja josta täällä oli keskustelu "Mastiffi tappoi pienemmän koiran ja vahingoitti ihmisiä Ylöjärvellä"), kummassakaan tilanteessa ei olisi ollut kuonokopasta apua, mutta olisihan sekin toki tyhjää parempi.
Se oli AMSTAFFI, korjattiin myöhemmin.
Ihan sama, molemmat rotuja, joita ei pitäisi saada pitää.
Vierailija kirjoitti:
Totuus on, ettei tuota kieltoa koskaan tule ei. Kuten sanottu, lobbaajia on liian paljon. Aikanaan, kun näitä rotujen edustajia oli kovin vähän suomessa, oli koirien kanssa turvallisempaa liikkua. Ei silloiset dobermannit ja rottweilerit pahemmin hyökänneet toisten koirien kimppuun.
Rotikoita ja dobermanneja onkin jalostettu lempeämpiluonteisiksi tarkoituksella. Noi bullit ja staffit on edelleen luonnehäiriöisiä rakkeja. Kasvattajat paskan nakkaavat koira-aggressiivisuudesta, kun eihän se voi olla pikku pittipiskin vika kun naapurin fifi provosoi pelkällä olemassa olollaan.
Oma koira kuoli pitbullin hyökkäykseen. sain ikuisen koirapelon sitä ei mikään korvaa,eikä menetettyä rakasta perheenjäsentä. Pitbull oli irti kävelytiellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on aika samanlainen tapaus kuin se, jossa mastiffi avasi sähkölukollisen ulko-oven ja tappoi naapuripihalla olleen mäyräkoiran (ja josta täällä oli keskustelu "Mastiffi tappoi pienemmän koiran ja vahingoitti ihmisiä Ylöjärvellä"), kummassakaan tilanteessa ei olisi ollut kuonokopasta apua, mutta olisihan sekin toki tyhjää parempi.
Harvemmin mastiffit, joita on muuten useita erilaisia, hyökkäilevät pikkukoirien päälle. Amstaffit on ihan kamalia, perheelleen tosin varsin lojaaleja.
Mastiffit ovar usein hyvinkin leppoisia, ihan englanninmastiffista napolinmastiffiin. Kummankin omistanut, niitä en voinut vähempää kiinnostaa toiset koirat. Ei mitään aggressiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bullmastiffi on se rotu, joka on ollut esillä koirahyökkäyksissä. Mastiffi eli entinen englanninmastiffi taas on huomattavasti leppoisampi (ja isompi) eikä normaalisti aggressiivinen ihmisiä tai toisia koiriakaan kohtaan. Se on toisaalta niin suuri ja vaativahoitoinen rotu, ettei sitä ihan joka koirakotiin edes harkita, mikä on vain hyvä asia. Jääpähän pienempi mahdollisuus siihen, että joku jatkeenmetsästäjä keksisi siitä itselleen statuksen pönkittäjän.
Vierailija kirjoitti:
Oma koira kuoli pitbullin hyökkäykseen. sain ikuisen koirapelon sitä ei mikään korvaa,eikä menetettyä rakasta perheenjäsentä. Pitbull oli irti kävelytiellä.
Olen pahoillani. Tämän takia kierrän pitit, staffit ja muut todella kaukaa, vaikka oma koirani on saksanpaimenkoira. En halua, että joku tuollainen pikkuinen paholainen repii kurkun auki koiraltani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kuljin yhteen aikaan leipäveitsi laukussa mukana koirani kanssa, kun yks tälläinen oli juopolla koirana, aina koira sai raivarit kun näki ja yritti päästä pannastaan irti. Veitsi oli siksi mukana ettei edes ehdi koirani päälle jos irti pääsee. Se oli sitten kerran päässyt jonkun pienen koiran kimppuun joka onneksi selvisi ja katosi sen jälkeen. Yöllä vissiin kävi vain enää ulkona.
Anna mun kaikki kestää! Sinä se tässä hullu jos heilut tuolla ulkona leipäveitsen kanssa. Sinua tässä pitäisi pelätä. Jätä koirat rauhaan. Hitto 😂
Jos joku on hullu niin se olet sinä. Annas kun arvaan. Omistat tuollaisen sekopää koiran. Mikä naurattaa siinä että toinen koira raadeltiin? Olisiko hauskaa jos joku raatelisi sinun lemmikkisi tai sinut tai jonkun läheisen? Nauraisitko vielä enemmän kun koirasi raatelisi jonkun? Mieti tarkkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen taistelukoira yritti kerran käydä ilman mitään syytä seefferimme kimppuun. Ohitimme heidät talomme parkkipaikan läheisyydessä ja tämä naapurin taistelukoira sai jonkun sekopääkohtauksen.
Ihan järjetöntä että noita saa pitää lemmikkinä.
Ei varmaan tarvitse erikseen kertoa, että tämä entinen naapuri ja pittin omistaja oli elämänkoulu-osastoa.Minä kierrän oman seefferiuroksen kanssa kaukaa pitbullit, amstaffit ja muut tihrusilmäiset sekopäärodut. Hiljattain yksi amstaffi oli tulossa vastaan, alkoi jo kaukaa kyyläämään ja omistajanainen tuijotti kännykkää hihna pitkällä. Vaihdettiin suuntaa saman tien.
Minä kierrän myös seefferit pienen koirani kanssa. Ihan hulluja miltei kaikki, jotka tässä lähettyvillä asuvat. Takajaloilla räyhätään eikä omistaja meinaa saada pidettyä. Viranomaisilla hyvä ja upea rotu ja ylipäänsä osaavissa käsissä, mutta liikaa on näitä myös idiooteilla...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen taistelukoira yritti kerran käydä ilman mitään syytä seefferimme kimppuun. Ohitimme heidät talomme parkkipaikan läheisyydessä ja tämä naapurin taistelukoira sai jonkun sekopääkohtauksen.
Ei varmaan tarvitse erikseen kertoa, että tämä entinen naapuri ja pittin omistaja oli elämänkoulu-osastoa.Minä kierrän oman seefferiuroksen kanssa kaukaa pitbullit, amstaffit ja muut tihrusilmäiset sekopäärodut. Hiljattain yksi amstaffi oli tulossa vastaan, alkoi jo kaukaa kyyläämään ja omistajanainen tuijotti kännykkää hihna pitkällä. Vaihdettiin suuntaa saman tien.
Minä kierrän myös seefferit pienen koirani kanssa. Ihan hulluja miltei kaikki, jotka tässä lähettyvillä asuvat. Takajaloilla räyhätään eikä omistaja meinaa saada pidettyä. Viranomaisilla hyvä ja upea rotu ja ylipäänsä osaavissa käsissä, mutta liikaa on näitä myös idiooteilla...
Ymmärrän kantasi, itsekin olen samaa mieltä. Näitå on todella väärillä ihmisillä aivan liikaa, tai yksikin on liikaa. Sakemanni vaatii paljon.
Olen nähnyt, mitä jälkeä tuollainen pitti tekee ihmisen päälle hyökätessään. Ystäväni kimppuun hyökkäsi moinen espanjassa(ei ollut kuonokoppaa). Puri jalan niin huonoon kuntoon, että hänellä kesti vuosi toipua vammoista. Tällaisia sitten pidetään täälläkin vapaina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kannata kieltoa, koska sen jälkeen siirrytään esim rotikoihin ja dobbereihin takaisin ja tilanne on sama SEN SIJAAN pakollinen kuonokoppa tämän tyylisille roduille AINA ulkona.
Mitä se hyödyttää, jos sekopää rakki hyökkää ovesta ennenkuin omistaja ehtii edes henkäistä. Kieltoon vaan mokomat hirviöt.
No mitä se pitbull kielto hyödyttää? se sama sekopää hankkii vaikka rotikan joka on väärissä käsissä yhtä vaarallinen kun pitbull?? vai kielletäänkö rotikatkin? on muitakin malinois, saksanpaimenkoira jnejne. Mitkä kaikki rodut kieltoon?
Missä hiton väärissä käsissä? Vika on noissa koirissa, niiden fysiikassa ja aivoissa, ei omistajissa. Kuningatar Elisabetinkin corgi tuli toisen kuninkaallisen bullterrierin teurastamaksi. Se mitä nämä koirat tekevät ei kerro omistajastaan mitään, omistaja voi korkeintaan mahdollistaa esim. päästämällä vapaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän kantasi, itsekin olen samaa mieltä. Näitå on todella väärillä ihmisillä aivan liikaa, tai yksikin on liikaa. Sakemanni vaatii paljon.
Suurin osa riekkuvista koirista on ihan muita rotuja kuin saksanpaimenia. Mutta näille muille rodulle se näköjään sallitaan eikä kukaan puhu siitä, että koira on väärissä käsissä. Sakemanni ei ole vaikea kouluttaa mutta täyskasvuinen on usein vielä keskenkasvuinen pääkopastaan, sitä moni ei tajua.
Vierailija kirjoitti:
Ambulli ei ole edes oikea, työkoira. Reppana mahtailija. Kuten omistajansakin.
ja täällä idiootit ei tajua että näitä hyökkäyksiä on lopulta aika vähän. ja tekevät kaikesta numeron.
eniten perseestäon jos tulisin vaikka koiran tai karhun raatelemaksi on nämä paskaläjät jotka haluavat tilanteesta. harmi että elämänne on jäässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja täällä idiootit ei tajua että näitä hyökkäyksiä on lopulta aika vähän. ja tekevät kaikesta numeron.
eniten perseestäon jos tulisin vaikka koiran tai karhun raatelemaksi on nämä paskaläjät jotka haluavat tilanteesta. harmi että elämänne on jäässä.
Kyllä niitä on paljon, varsinkin noiden koirien lukumäärään nähden. Tajuatko sinä paskaläjä, miltä tuntuu joutua koiran hyökkäyksen kohteeksi, joutua sairaalaan kuukausiksi. Vai mitä onko kun tuollainen tappaa lapselta lemmikin tämän silmien edessä. Onko se elämää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähemmän piriä, niin kirjoittaminen sujuu. Ps. Käytä pittisi yöllä ulkona, tarvisee sekin liikuntaa.
Te, joiden mielestä mastiffit ovat kovin leppoisia, ette ilmeisesti ole tietoisia esim. tästä tapauksesta, valitettavasti lisää löytyy googlettamalla:
Mastiffi-rotuinen koira hyökkäsi pyörällä liikkuneen 10-vuotiaan lapsen kimppuun Hämeenlinnassa - useita vammoja eri puolille kehoa
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6983f508-0320-47dc-9b7f-fd2a4b5d5105
Vierailija kirjoitti:
Te, joiden mielestä mastiffit ovat kovin leppoisia, ette ilmeisesti ole tietoisia esim. tästä tapauksesta, valitettavasti lisää löytyy googlettamalla:
Mastiffi-rotuinen koira hyökkäsi pyörällä liikkuneen 10-vuotiaan lapsen kimppuun Hämeenlinnassa - useita vammoja eri puolille kehoa
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6983f508-0320-47dc-9b7f-fd2a4b5d5105
Valitettava tapaus. En puolustele mastiffeja(niitä monenlaisia), vaikka kaksi olen omistanutkin. Silti pittien ja amstaffien ym hyökkäykset ovat monessa maassa todellinen vitsaus. Se on vaan ikävä fakta.
Joku tietämätön toimittelija, jolle riitti, että sanassa on kaksi f kirjainta.