Taas pitbull-tyyppinen koira raateli toisen koiran
https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2000009345635.html Näitä on kymmeniä, jollei satoja tapauksia vuodessa. P.munaiset pienet ja muu r*skasakki pitää näitä. Eikä saada koskaan rotukieltos.
Kommentit (115)
Miksi näitä ei jo kielletä suomessa? Asekielto on olemassa ja sitä pidetään tärkeänä, mutta miksi ei sitten näitä vaarallisia koirarotuja saada kitkettyä. Suomi on takapajula. Ja monet muut sivistysvaltiot on kieltänytkin.
Koska näillä roduilla ollut lobbaajia kennelliitossa, ja ihan eduskunnassakin. AB on vain esteettisyytä varten kehitetyttä rotu, joka on koira-aggressiivinen. Oikea taistelukoira tämä ei ole. Vain apbt ja tosa ovat sellaisia. Ei sillä ole merkitystä, ja vastustan koira-tappeluita, vaikka sellaisia aikanaan jouduin Meksikossa näkemäänkin. Tarkoitus oli sanoa, ettei oikeasti ambullista ole mihinkään.
Olen rotukiellon kannalla.
Lasinen ego, pieni pippeli - am.bulldoggi
Tuollainen taistelukoira yritti kerran käydä ilman mitään syytä seefferimme kimppuun. Ohitimme heidät talomme parkkipaikan läheisyydessä ja tämä naapurin taistelukoira sai jonkun sekopääkohtauksen.
Ihan järjetöntä että noita saa pitää lemmikkinä.
Ei varmaan tarvitse erikseen kertoa, että tämä entinen naapuri ja pittin omistaja oli elämänkoulu-osastoa.
Noi koirat on vaarallisia ihan kaikille roduille, koosta riippumatta. Niiden ainoa tarkoitus on tuhota toinen, eivät lopeta ennen kuin se lopetetaan. Siksi herää kysymys, että miksi näitä on edes olemassa enää. Laumanvartijat(kangal ym) erikseen, ne ovat työkoiria. Neille ei ole edes seurakoirakäyttöä.
Vai oli uhrikoiran isännän toimet liian rajuja oikeuden mielestä.
Toivottavasti ovat yhtä vässyköitä oikeuden edustajat siinä kohtaa, kun oma koira on toisen rakin kitusissa.
Vierailija kirjoitti:
Vai oli uhrikoiran isännän toimet liian rajuja oikeuden mielestä.
Toivottavasti ovat yhtä vässyköitä oikeuden edustajat siinä kohtaa, kun oma koira on toisen rakin kitusissa.
Samaa linjaa kuin hätävarjelun liioittelu p-pitelytilanteessa, kun joku koittaa t*ppas sinut.
Yhtä mä en käsitä, miksi mukavien koirien(ihan puudeleista vaikka hyvin kasvatettuun cane corsoon) omistajat joutuvat varomaan näitä, jotkut jopa pelkäämään? Suden syömäksi joutuminen(koiran siis) on aika pieni, jos kyseessä ei ole metsästyskoira. Mutta näiden kanssa mahdollisuus on suht iso. Miten näin voi olla?
Mä en käsitä, miksi länsimaalaisessa valtiossa vanha äitini joutuu pelkäämään taluattaessaan pientä koiraansa. Noita pittbull-mixejä asuu useampi lähistöllä. Eihän tässä ole mitään järkeä.
Tappajia liikkeelle, mitä viranomaiset? Ei mitään ei.
Tappajarodut pitäisi kieltää mahdollisimman pian niin kuin monessa maassa on jo tehty.
Totuus on, ettei tuota kieltoa koskaan tule ei. Kuten sanottu, lobbaajia on liian paljon. Aikanaan, kun näitä rotujen edustajia oli kovin vähän suomessa, oli koirien kanssa turvallisempaa liikkua. Ei silloiset dobermannit ja rottweilerit pahemmin hyökänneet toisten koirien kimppuun.
Itse kuljin yhteen aikaan leipäveitsi laukussa mukana koirani kanssa, kun yks tälläinen oli juopolla koirana, aina koira sai raivarit kun näki ja yritti päästä pannastaan irti. Veitsi oli siksi mukana ettei edes ehdi koirani päälle jos irti pääsee. Se oli sitten kerran päässyt jonkun pienen koiran kimppuun joka onneksi selvisi ja katosi sen jälkeen. Yöllä vissiin kävi vain enää ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Itse kuljin yhteen aikaan leipäveitsi laukussa mukana koirani kanssa, kun yks tälläinen oli juopolla koirana, aina koira sai raivarit kun näki ja yritti päästä pannastaan irti. Veitsi oli siksi mukana ettei edes ehdi koirani päälle jos irti pääsee. Se oli sitten kerran päässyt jonkun pienen koiran kimppuun joka onneksi selvisi ja katosi sen jälkeen. Yöllä vissiin kävi vain enää ulkona.
Anna mun kaikki kestää! Sinä se tässä hullu jos heilut tuolla ulkona leipäveitsen kanssa. Sinua tässä pitäisi pelätä. Jätä koirat rauhaan. Hitto 😂
Veikkaan, että ihmisuhri pitää tulla, ennen kuin nämä p*skarodut ymmärretään Suomessa kieltää. Valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna mun kaikki kestää! Sinä se tässä hullu jos heilut tuolla ulkona leipäveitsen kanssa. Sinua tässä pitäisi pelätä. Jätä koirat rauhaan. Hitto 😂
Kukahan se hullu on? Mun kimppuun kävi amstaffi vuosia sitten, vaati ison leikkauksen toipua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katotaan sitten kun sun lemmikkisi kimppuun hyökätään, tai no sulla on tuollainen sadistikoira jo valmiiksi, mutta eipä sekään pitin hyökkäystä estä.
Suomenkin koirakenttä oli vielä 15v sitten paljon parempi, noita koiria oli vähemmän. Omani kimppuun hyökkäsi kyllä silloinkin pittimixi, koirani oli 5kk silloin. Sain juuri ajoissa sen takajaloista kiinni ja hyökkäyksen pysäytettyä. Koiran omistaja, tatuoitu lippispää vain nauroi. Tyypillinen omistaja siis.
Vierailija kirjoitti:
Koska näillä roduilla ollut lobbaajia kennelliitossa, ja ihan eduskunnassakin. AB on vain esteettisyytä varten kehitetyttä rotu, joka on koira-aggressiivinen. Oikea taistelukoira tämä ei ole. Vain apbt ja tosa ovat sellaisia. Ei sillä ole merkitystä, ja vastustan koira-tappeluita, vaikka sellaisia aikanaan jouduin Meksikossa näkemäänkin. Tarkoitus oli sanoa, ettei oikeasti ambullista ole mihinkään.
Olen rotukiellon kannalla.
Myös bokseri on taistelukoira, katso historia.
Ambulli ei ole edes oikea, työkoira. Reppana mahtailija. Kuten omistajansakin.