MAksa arvot huolestuttaa
Hei
Minulla GT yli 150 ja alat myös yli 150
Onko kokemuksia? Ylipainoa on mutta ei mitenkään sairaalloisesti
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai sulla on lääkärinaika varattuna tuosta?
No mulla oli just tullut nuo tulokset, kävin itse katsomassa. Toivon että lwkuri ottaa asian esille!!
Tiedoksi kaikille, en käytä ollenkaan alkoa, en tupakoi
Okei asia sitten vaan puheeksi lääkärissä. Ei kannata hätääntyä, älytöntä tää syövällä pelottelu täällä.
Mulla oli viimeksi 400. Olen hoikka ja terve, mutta tuli "vähän" otettua. Äkkiä se laski kun laitoin korkin kiinni. Enpä jaksanut stressata. Exällä oli viimeksi 900 ja risat, eli sen äijän pitäisi käytännössä olla kuollut, mutta kummasti vaan porskuttaa.
Se on myös perimästä kiinni. Jotkut saavat olla tosi lihavia ennen kuin maksa-arvot nousee. Saitko ap lääkäriltä ohjeet miten toimit? Onko kontrolli? Hieman ylipainoinen tuttavani sai arvot normaaliksi vain jättämällä kaikki vitamiinipillerit deetä lukuunottamatta pous. Ei edes laihduttanut.
Ajattele positiivisesti: mikä hyvänsä juurisyy onkaan, niin nyt asia tutkitaan. Puhu asiasta lääkärin kanssa! Syy voi olla jotain aivan "viatonta", turha murehtia etukäteen.
Täällä oli joskus jollain noussut koronasta yli 200 nuo arvot. Voisiko virustaudit nostaa?
Minulla korkeat maksa-arvot johtui sappikivistä.
Vierailija kirjoitti:
Kun kaikki muut mahdolliset syyt on suljettu pois niin jäljelle jää se pahin, eli mahdollinen maksasyöpä mutta se on aika harvinainen.
Voi olla myös esim rintasyövän etäpesäke maksassa. Ei ole yhtään niin harvinainen.
Oletko sairastanut koronan viimesen parin kk aikana? Mulla nousi arvot vielä korkeammalle sen vuoksi. Onneksi lähtivät sitten laskuun. Lääkäri sanoi että korona tekee toisille tämmöistä.
Jotain vikaa voi olla. Todennäköisesti joku syöminen tai juominen nostaa arvoja. Minulla on viikko sitten mitattu nuo molemmat ja 15 oli arvot. En juo,tupakoi, kapakoi. Muutama kg ylipainoakin on vyötäröllä.
Virustaudit ja kova stressi voi nostaa gt arvoa. Oksidatiivinen stressi, sokeri, lääkkeet yms.
En ole sairastanut covidia. Mahaa on kyllä, siis ylipainoa.
En käytä mitään vitamiini pillereitäkään, ainoastaan Magnesium ja Melatoniini käytössä.
Minä toivon että lääkäri tarttuu noihin ja tutkitaan tarkemmin. Nuo oli siis vain sellainen rutiini tarkastus kun menin lääkäriin yhdestä toisesta asiasta (mielenterveydelliset syyt)
Jotkut luontaistuotteet voivat nostaa maksa-arvoja.
Minulla oli maksa-arvot noin 130 luokkaa monia vuosia. Kun kolesterolilääkkeet jätettiin tauolle, arvot laskivat muutamassa kuukaudessa 35:een.