Naiset, onko teitä sanottu kauniiksi?
Kommentit (89)
Olen 50 ja mieheni sanoo lähes päivittäin kauniiksi. Nuorena olin ihan nätti, mutta en ole enää omasta mielestäni. Onneksi edes miehen mielestä.
Kerran exän toimesta. Olin silloin 32v
Vierailija kirjoitti:
Siis oikeasti tuntuu pahalta näiden naisten puolesta, joita ei koskaan ole sanottu kauniiksi edes nuorena! Jokaisessa kuitenkin on sitä kauneutta. Kyllä suomalainen niukkasanaisuus ja kehujen puute on ahterista.
Ei kehuta jos ei ole syytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis oikeasti tuntuu pahalta näiden naisten puolesta, joita ei koskaan ole sanottu kauniiksi edes nuorena! Jokaisessa kuitenkin on sitä kauneutta. Kyllä suomalainen niukkasanaisuus ja kehujen puute on ahterista.
Kaikki nuoret naiset ovat kauniita.
Jotkut kyllä oikeasti kaunistuu iän myötä. Tai esim joku voi olla kauniimpi kolme-neljäkymppisenä kuin parikymppisenä. Ja ainakin voi muuttua kauniimmaksi verrattuna muihin oman näköisiin, siinä kohtaa kun ikä alkaa tehdä tehtäväänsä, joillekin se ikääntyminen on armollisempaa kuin toisille.
Ei naisille kannata puhua muuta kuin työasioita.
Ei. Se tuntuu pahalle. Tai siis ymmärrän enkä halua valheita, mutta tuntuu pahalle ettei ole kaunis. Jää niin paljosta paitsi, rakkaudesta, seurasta, arvostuksesta jne
Ensimmäisen kerran, kun oli 45v. Johtuu ehkä siitä, etten ole ikäisiini verrattuna ikäiseni näköinen.
On. Mutta enemmän näin nelikymppisenä kuin nuorempana. Jotkut kypsyy myöhemmin kukoistukseen. Miehet ja naiset molemmat sanoneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki nuoret naiset ovat kauniita.
Oi voi. Olen nähnyt monta nuorta naista, jotka eivät täytä ulkoisesti kauniin määritelmää millään tavalla. Sinulle he ovat ilmaa, joten kuvittelet ettei sellaisia ole olemassakaan.
Vierailija kirjoitti:
Aikuisiällä niin monta kertaa etten edes muista, viimeksi joitain viikkoja sitten asiakas sanoi. Lapsena ei juurikaan sanottu.
Voisin lisätä tähän, että nuoruuden takia mulle on jäänyt ruman, pyöreän ihmisen identiteetti, ja siksi on ollut myöhemmin vaikea ottaa vastaan kehuja. Mulle tehtiin nuorena hyvin selväksi, mikä ulkonäöllinen tasoni on.
Ukkoni sanoi lauantaina, mutta tiesin fuulaksi kun oli vain vailla seksiä, niin en piruuttaan antanut.
Jos miehistä puhutaan, niin ymmärtäkää, he eivät sano kauniiksi muuten kuin toosansaannin toivossa.
Kaikenikäisenä ja sanojina sekä naiset, että miehet, samoin ikääni huomattavasti nuoremman näköiseksi sanotaan jatkuvasti. Kun jäin eläkkeelle osa ihmisistä väitti, että olen saanut tehtyä työnantajani kanssa jonkun ihmeellisen sopimuksen ja pääsen eläkkeelle nuorempana kuin muut. Olin itseasiassa töissä hiukan yliaikaa, olisin saanut jäädä aikaisemminkin.
😂
Harvakseltaan, ja aina miehet.
Yleensä ihmiset vain tuijottaa.
Vierailija kirjoitti:
Kauniiksi kutsuminen on tietynlaisten ihmisten juttu. Esim. itsekään en sanoisi ketään kauniiksi, mutta voin sanoa, että toinen näyttää hyvältä. Riippuu vähän viiteryhmästä, onko tapana kutsua kauniiksi vai ei - edes niitä, jotka ovat kauniita/hyvännäköisiä. Kaikissa piireissä ei tuollaista sillä lailla kaivata kommunikointiin, eivätkä kaikki moisia kehuja kaipaa. Ja esim. itse en toivoisi kumppaniltakaan kauneuskehuja, mutta on mukava kuulla vaikkapa "olet kuuma".
Siis miten tietynlaisten ihmisten juttu? Jos itse mietin ketkä minua ovat kehuneet kauniiksi, niin he ovat varsin erilaisia keskenään, iältään, sukupuoleltaan ja viiteryhmältään ja sosioekonomiselta asemaltaan. Totta on ettei tuo ilmaus kaikille ole luonteva, oma mies sanoo esim että "näytät hyvältä", mutta en saa kiinni mikä näitä kauniiksi kehuvia yhdistäisi. Muu kuin kohteliaisuus ja hyväntahtoisuus. Tai baarissa toki humalatila ja toive päästä saatille, mutta olen saanut kehuja muuallakin.
On, kun miehet ovat tällä manipuloinnilla yrittäneet reikää, tai naiset jotakin muuta hyötyä minusta.
Vierailija kirjoitti:
On, kun miehet ovat tällä manipuloinnilla yrittäneet reikää, tai naiset jotakin muuta hyötyä minusta.
Tämä. Hyväksikäyttäjien tapa. Siinä yhdistävä tekijä. Jotakin halutaan tai ollaan vailla. Vähintään mielistellä.
Minua ei ole koskaan kehuttu kauniiksi. Nuorempana houkuteltiin mukaan missikisoihin ja mallitoimistoon näytille, mutta ne eivät ole minun juttu. Kuumaksi on kyllä kutsuneet miehet ja naiset. Tai lasketaanko se, että gynekologi kerran sanoi, että minulla on kaunis kohtu?
Aikuisiällä niin monta kertaa etten edes muista, viimeksi joitain viikkoja sitten asiakas sanoi. Lapsena ei juurikaan sanottu.