Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuo hokema, että vettä pitäisi juoda pari litraa päivässä

Vierailija
24.01.2023 |

Tuohan tarkoittaa, että vettä saisi olla juomassa koko ajan. Kuka ehtii juomaan esimerkiksi töissä koko ajan vettä?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hokema on Usasta noin vuodelta 1948 kun uusi teollisuuden haara, pullotettu vesi sai jalansijaa markkinoilla. Se on siis vanha markkinointi slogan. Ihminen tarvitsee noin 1-1.5L nestettä vuorokaudessa. Sisältäen myös ruuan mukana tulevan nesteen noin 0.5L.

Vierailija
2/42 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hokema on Usasta noin vuodelta 1948 kun uusi teollisuuden haara, pullotettu vesi sai jalansijaa markkinoilla. Se on siis vanha markkinointi slogan. Ihminen tarvitsee noin 1-1.5L nestettä vuorokaudessa. Sisältäen myös ruuan mukana tulevan nesteen noin 0.5L.

Ai sieltä se tulee se pakonomainen vedenkittaamisen vaatimus...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sehän riippuu kuinka paljon ruoka sisältää vettä ja kuitua.

Vierailija
4/42 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 1,5-2 litraa nestettä (pl. alkoholi) tarvitsisi päivässä juoda. Riippuu ihmisen koosta, hikoilun määrästä ja ruoan sisältämästä nesteestä paljonko nestettä tarvitaan.

Vierailija
5/42 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä jos juon 5dl päivässä vettä. Juon vain ruuan kanssa lasillisen. Lisäksi täytyy laskea lähes joka päivä syödystä keitosta neste mukaan - olisko 2dl. Helteellä saatan ottaa ylimääräisen huikan tai pari tarvittaessa. 

Kahvia 4 mukillista mutta sitä ei lasketa mukaan. 

Jos yritän juoda vain juomisen takia mua alkaa oksettamaan. Kehonkoostumusmittauksen mukaan mun elimistön nestetasapaino on täydellinen. 

Vierailija
6/42 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa sarjaa kuin että aamiainen on päivän tärkein ateria tai pitää kävellä 10000 askelta.

Vierailija
7/42 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi ei edes riitä, kun pitäisi juoda kolme.

Vierailija
8/42 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim mulla on nesterajoitus "vain 2l päivässä" turvotuksen takia, en ymmärrä yhteyttä.

Mutta sulle joka kysyit , miten sitä vettä...ota töihin semmonen hauska juomapullo, mitä ne on, alle litra mahtuu nestettä. Se koetat juoda päivän aikana. Loput tulee ruuasta ja muusta, kasviksista jne.

Huomaat miten ihokin voi paremmin...se on tosi!

Aiemmin join vaan vähän. Sitte tuli toi määräys. EN OLE enää harmaa kasvoiltani. Just kaverin kaa puhuttiin. Ihoni on muuttunut kimmoisaksi! Kesällä juon vähän enemmän, mutta senhän hikoilee kuiteskin.

Vierailija
9/42 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitäkin oppii juomaan, kun ottaa tavaksi. Itsellä menee helposti puoli litraa kerralla. En minä minkään janon takia juo, vaan sen takia kun elimmistö tarvitsee vettä.

Vierailija
10/42 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juon puolen litran tuopin vettä syömisen yhteydessä. Ei tarvitse koko ajan olla lipittelemässä pullosta.

Vierailija
11/42 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse juon 1,5-2 litraa päivässä (aamulla ensimmäisenä puoli litraa, töissä ainakin sen puoli litraa, illan aikana myös sen puoli litraa, lisäksi ruuasta saatava neste). Kesällä lähemmäs 3 litraa. En tiedä mistään tutkimuksista, mutta olo on paljon parempi kuin aiemmin. Jos jonain päivänä juon vähemmän niin tulee sellainen nääntynyt ja väsynyt olo, aivosumua ja sellainen jatkuva olo että jokin olisi vialla.

Kun aloitin tämän veden juomisen niin itse asiassa paino tippui (en muista paljonko, ehkä 2-3 kg). Käsittääkseni johtuu siitä että jos ihminen ei saa tarpeeksi vettä niin keho sitoo kaiken ylimääräisen. Kun vettä saa runsaasti joka päivä, keho luopuu tästä ylimääräisestä varastosta. Tämän takia myös ekat pari päivää piti rampata vessassa mutta nykyään en käy sen useammin kuin aiemminkaan.

Kun juo tarpeeksi niin keho paremmin puhdistaa kuona-aineita, sen takia varmasti olokin parempi.

Alku on tietenkin aina hankalaa, veden juomisesta tosiaan saattaa aluksi tulla ällö olo (koska keho saa nestettä, se alkaa paremmin puhdistamaan kuona-aineita jonka takia kuona-aineita on hetkellisesti enemmän veressä). Parissa päivässä helpottaa. Suosittelen!

Vierailija
12/42 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikein ymmärrä miten esimerkiksi muutama hörppy tunnissa on jatkuvaa kittaamista? Missä hikipajalla jengi on töissä, jos välillä ei saa vettä hörpätä?

Vierailija
13/42 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pissan pitäisi olla vaalean keltaista jos juominen oikealla tasolla (paitsi jos on syönyt esim. parsaa niin sitten vihertävää). Jos pissa on ihan väritöntä on todennäköisesti juonut liikaa. Maallikon ei pitäisi koskaan ohjeistaa ketään veden juomisesta, sillä tiettyjen sairauksien (esim. sydämen vajaatoiminta) kohdalla juominen on hyvinkin tarkasti määritelty. Virtsatien infektiokaan ei parane runsaalla juomisella vaan siihenkin on lääkkeet. Runsas suolan käyttö janottaa ja saattaa kerryttää vartaloon nestettä.

Menkää hyvät ihmiset lääkäriin jos on pissaongelmia.

Vierailija
14/42 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmastolla on merkitystä. Suomessa erityiselle nesteytykselle ei ole tarvetta - ellei hikoile runsaasti. Harva näillä leveysasteilla hikoilee: jos niin käy, on se ennemminkin yksilöllinen ominaisuus, peruskunnon puutetta, vaihdevuosista tai sairaudesta johtuvaa.

Suomessa ei myöskään ole tarvetta ympärivuotiselle aurinkosuojan käytölle, vaikka kosmetiikkateollisuus sellaista väittää.

Vierailija
15/42 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itelle riittää se 1,5l. Jos juo enemmän niin saa ravata sitten yöt pissalla. 

Vierailija
16/42 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä juon puolen litran tuopin vettä syömisen yhteydessä. Ei tarvitse koko ajan olla lipittelemässä pullosta.

Aterian yhteydessä ei kannattaisi juoda mitään, tuollainen määrä ei ainakaan ole suositeltavaa. Pieni vesitilkka suun huuhteluun aterian jälkeen on riittävä määrä.

Vierailija
17/42 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pissan pitäisi olla vaalean keltaista jos juominen oikealla tasolla (paitsi jos on syönyt esim. parsaa niin sitten vihertävää). Jos pissa on ihan väritöntä on todennäköisesti juonut liikaa. Maallikon ei pitäisi koskaan ohjeistaa ketään veden juomisesta, sillä tiettyjen sairauksien (esim. sydämen vajaatoiminta) kohdalla juominen on hyvinkin tarkasti määritelty. Virtsatien infektiokaan ei parane runsaalla juomisella vaan siihenkin on lääkkeet. Runsas suolan käyttö janottaa ja saattaa kerryttää vartaloon nestettä.

Menkää hyvät ihmiset lääkäriin jos on pissaongelmia.

Itseasiassa kyllä virtsatieinfektio paranee runsaalla juomisella ja jos on toistuvasti virtsiksiä, niin etenkin sen estämisessä runsas juominen on tärkeää. Se huuhtoo bakteerit pois. Kokemusta on molemmista.

Vierailija
18/42 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juon raakaa viinaa ja omaa kusta tuplat tuosta minimistä. Myös nestemäistä typpeä menee.

Vierailija
19/42 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin tykkään juoda paljon vettä kerralla lipittelyn sijaan. Mutta en suosittelisi juomaan ruuan yhteydessä, koska se hankaloittaa ruuansulatusta. Koska nestettä on niin paljon, keho joutuu tuottamaan paljon vatsahappoja, että saa ruuan sulatettua. Sinusta en tiedä mutta minulla tuosta tulee hirveä närästys. Yleensä en edes juo ruuan yhteydessä mitään.

Vierailija
20/42 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juon aamulla puoli litraa tyhjään mahaan.

Syömisten yhteydessä (lounas ja päivällinen) menee toiset puoli litraa.

Ja kyllä minä päivät mittaan vielä kolme lasia juon, kun illallakin juon lasillisen vitamiinien kanssa.

En edes yritä juoda 1,5 litraa.