Mitä asioita et vain kertakaikkiaan ymmärrä?
Itellä tulee heti ekana mieleen se, kun jotkut eivät syö aamupalaa, miksi?!
Kommentit (1703)
Velimies kirjoitti:
Jokaisen tielläliikkujan on huomioitava ympäristönsä. Itseäni ihmetyttää tyypit, jotka singahtavat ajoradalle (joskus lastenvaunujaan työntäen) tuijottaen kännykkäänsä! Mistä näitä tolloja sikiää?
Plus että oikealle kääntyvän auton eteen pyöräillään vauhdilla "kun minulla on oikeus" eikä yhtään ajatella miltä tuntuu maata oikeassa haudassa.
Minä taas en ymmärrä, miten autoilijoiden mielestä jalankulkija aina singahtaa suojatielle. Tai hyppää suojatielle (mistä, katulampusta?) tai tulee puskista suoraan eteen.
Suojateiden merkinnät näkyy kauas. Jos jalankulkija singahtaa suoraan eteesi, on hän ollut näkyvissä jo hyvän aikaa. Ja vaikka ei olisi, suojatie on kyllä ollut näkyvissä. Jos kyse kaupungista, ei se tule yllätyksenä että suojateitä on paljon.
Suojatietä tulee lähestyä sillä oletuksella, että joku sen ylittää kuitenkin.
Haa! liikennekäyttäytymistä :-)
Itse kuljen sekä pyörällä, autolla että kävellen. En ymmärrä sitä, että aina se pahis on pyöräilijä/autoilija/kävelijä. Saan kuulla kuinka pyöräilijät eivät tunne liikennesääntöjä (väistämis) vaikka itse törmään päivittäin siihen että autoilijat eivät niitä tunne. Välillä väistävät minua (pyöräilijää) vaikka minulla on väistövelvollisuus ja välillä taasen eivät väistä vaikka autoilijalla on väistövelvollisuus. Kiertoliittymässä autoilijalla on aina väistövelvollisuus (kolmio on ennen liittymää ja ennen suojatietä) ja silti sieltä tullaan pyöräilijän (minun) päälle vaikka pyöräilijä on jo itse liittymässä.
Autoillessani noudatan sääntöjä ja saan kuulla siitä että en väistänyt pyöräilijää, jolla oli väistövelvollisuus. En toki päälle ajanut mutta huudot sain pyöräilijältä.
Kävelijänä taasen olen monesti meinannut jäädä auton alle suojatiellä koska autoilija on tehnyt jotain muuta kuin seurannut liikennettä. Tai autoilija on ajanut suojatien eteen pysähtyneen auton ohitse.
Hyönteiset ja muutamat sammakotkin talvehtivat poistamalla elimistöstään vettä ja tuottavat glykoolia tai muuta alkoholia ja säilyvät siten talven yli. Eli ovat ns. kännissä koko talven.
Kun ne heräävät horroksestaan niin onko niillä krapula? Tietääkö kukaan.
Sitä en tajua, että jos 60-luvulla lennettiin kuuhun jollakin Hooverin pölynimuria vastaavalla laitteella, niin joku vielä uskoo siihen.
Miksi sitä naamaa ei saada irti siitä puhelimesta edes siksi aikaa, että välttäisi yhteentörmäyksen. Aina saa olla näitä tolloja väistelemässä.
Miksei holtittomaam väestönkasvuun puututa! Maailmassa on ko nyt liikaa ihmisiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi vähiten haitallinen päihde on suomessa laitonta? Eihän siinä ole mitään järkeä tai logiikkaa.
Alanuolettajat voisivat perustella kantansa.
Nämä kannabiksen alapeukuttajat kuuluu siihen lammasosastoon jotka on aivopesty jo huolella tähän kannabispropagandaan. Lääketiede on kiistatonta ja kun ottaa asioista selvää saattaa yllättyä mutta ei päättäjätkään ymmärrä lääketieteen näkemyksestä mitään. Maailmalla monessa paikassa laillinen päihde ja ennen kaikkea loistava kipulääke kovista sairauksista kärsiville ja suomessa laitonta. Kännissä kuitenkin ollaan auton ratissa ja perheväkivaltaa yms yms ja lisäksi alkoholi tuhoaa aivosoluja. On tosin todennäköistä että jos alkoholi keksittäis nyt ois se laitonta
monta aivopestyä alapeukuttajaa näkyy tässäkin olevan. Kannattis lukea lääketiedettä hiukan muualta kuin iltalehden ja propagandamedian uutisista :D. Tieto on vapaata eikä tarvi mennä kirjastoonkaan niinkuin ennen
Miksi vanhukset eivät suostu ottamaan apua vastaan, vaikka sitä tarjotaan. Mielummin valitaan valittaminen siitä kuinka kukaan omainen ei auta. Kokemusta lähipiiristä.
Vierailija kirjoitti:
Sitä en tajua, että jos 60-luvulla lennettiin kuuhun jollakin Hooverin pölynimuria vastaavalla laitteella, niin joku vielä uskoo siihen.
Tyhmäähän se oli. Muttei mahdotonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän äidillä on muuten semmoinen pallon muotoinen Hoover imuri 60-luvulta ja se toimii edelleen:)
Minä en ymmärrä miksi yhdistetyllä kevyenliikenteenväylällä (=puoliksi pyörätie, puoliksi kävelytie) ei noudateta oikean puoleista kulkemista ja sitten kiljutaan kun pyörä ajaa ohi. Älä tule kävelemään reitille mikä myös pyörille sallittu jos et kestä asiaa että pyöräilijä ajaa ohitsesi (vaaemmalta puolelta).
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miten miehet ei vastuuta toisiaan siinä, että käyttäisivät ehkäisyä. Sen sijaan syytellään naisia kun naiset ei halua pillereitä ja halutaan kieltää abortit.
Missä on kampanjat miehille, että käytä kondomia, älä raiskaa ja kanna vastuu ja nainen kenen kanssa harrastit seksiä, tulee raskaaksi.
Ai kai sitä mulkkua tarvitse sisään ottaa, jos ei siinä ole kortsua päällä??? Pistät polvet ristiin niin kappas: ehkäisy toimii. Nyt on melkoset naisen logiikat taas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän äidillä on muuten semmoinen pallon muotoinen Hoover imuri 60-luvulta ja se toimii edelleen:)
Ennen vanhaan - ainakin jotkin asiat - tehtiin kestämään. Nykyään tavarat hajoaa jo kaupasta ulos tullessa...
Vierailija kirjoitti:
Miksei holtittomaam väestönkasvuun puututa! Maailmassa on ko nyt liikaa ihmisiä!
Kyllä puututaan
Kaikki ihmiset eivät vieläkään tajua miten monella tavalla se tapahtuu.
Sitä että ihmiset pukeutuu pimeänä vuodenaikana mustaan eikä käytä heijastimia. Heitä on mahdotonta nähä liikenteessä.
Miten vauva on muuttunut kepeästä palstasta pahaa oloa tuottavaksi mätäpaiseeksi.
Miksi kukaan naiskoodari ei koodaa naisille tolkullisempaa paikkaa jakaa ajatukisa, niinkuin miehillä on iotech
Vierailija kirjoitti:
Miks joku rääk kää itseään vapaaehtoisesti laitattamalla tatuointeja nahkaansa? Tai botoxpistoksia naamaan? Noita en ymmärrä. Sattuu varmaan ihan sikana.
Ei satu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku menee kännissä rattiin??!! Sitä en ole koskaan ymmärtänyt.
Ei sitä voi ymmärtää ihminen, jolla ei ole sitä samaa tampio-ominaisuutta. Alkoholi on semmonen huume, joka saa ihmisen kuvittelemaan olevansa hyvässä ajokunnossa, vaikka on istunut koko illan baarissa kaljaa kittaamassa. Kyseinen huume ei vaikuta onneksi kaikkiin samalla lailla, mutta alkoholisti on oma ihmisrotunsa ja siihen se huume vaikuttaa juuri silläkin tapaa. He ovat muuten samanlaisia kuin muutkin, paitsi sen suhteen, miten alkoholi heihin vaikuttaa. Alkoholiongelmaa on montaa eri sorttia ja yhteen sorttiin kuuluu se, että pitää lähteä humalassa ajelemaan. "No enhän mä nyt niiiiiin kännissä ole ja eihän tästä ole ku pari kilsaa matkaa." Just se sellainen typerä uho. Sitten kun sille "yhdelle" oluelle on omalla autolla menty ja sillä sitä sitten helpoiten takaisin kotiin pääsee. Paras olisi ollut mennä jollain muulla, mutta kun ne aivot on siinä tilassa kuin missä on. Kun ei siinä osata kovin pitkälle ajatella. Millä nyt vaan helpoiten ja nopeiten sinne baariin pääsee. Ei mietitä, että miten sieltä sitten takaisin tullaan. Sitten kun ollaan humalluttu, ei mietitä järjellä mitään. Tehdään vaan.
Selvinpäin kukaan ei lähtisi humalassa autoilemaan.Aina kun luen jostain, että joku on jäänyt kiinni humalassa autoilusta, tulee mieleen, että kyseessä on alkoholiongelmainen tapaus, joka tarvitsee apua. Mutta alkoholistia ei voi auttaa muut kuin alkoholisti itse.
Tämä. Miljoona yläpeukkua🌞
Sitä, että mopoilla ja moottoripyörillä rälläämisen vaihtoehtona on kuulemma aina ryyppääminen ja muu päihteidenkäyttö kaupungilla, mutta ei koskaan esim. urheileminen. Täytyy elämän olla melko mustavalkoista ja köyhää.
Minulla pysyy hengissä vuodesta toiseen viirivehka, aloe vera ja muratti.
Kokeile :)