Lapsi ei osallistunut vanhoihin tansseihin viime vuonna ja nyt jättää väliin vielä penkkarit!
Abiristeilylle ei myöskään mene! Surullisena katson sivusta tätä kun jättää tärkeät elämän virstanpylväät väliin ja jää hyvät muistot saamatta! Kyllä häntä vielä varmaan harmittaa myöhemmin, kaikkeni olen tehnyt että osallistuisi mutta ei jostain syystä halua.
Kommentit (131)
Olin itse aikoinaan vanhojen tansseissa ja se oli mukavaa, koska tykkään laittautua ja olin ihastunut pariini. Monet kaverit eivät tanssineet ja ymmärrän täysin ettei kaikkia kiinnosta. Penkkarit oli todella tylsät, ei ole mukavaa hytistä kylmässä rekan lavalla, + sinne kiipeäminen ja varsinkin pois pääseminen oli oma haasteensa ainakin tällaiselle kömpelölle ihmiselle kuten minulle. Kaverit meni sen jälkeen dokaamaan johonkin jossa oli tyyppejä joilla oli jotain minua vastaan, joten katsoin sitten vaan kotona telkkaria. Abiristeilylle en mennyt ollenkaan.
Lapseni jätti aikoinaan kaikki turhat lukioon liittyvät hössötykset tekemättä ja suorittamatta. Hyvin on pärjännyt opinnoissa ja parisuhde markkinoilla. Kunnioitan häntä, kun ei ole sortunut teennäiseen lauma sieluisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Lapseni jätti aikoinaan kaikki turhat lukioon liittyvät hössötykset tekemättä ja suorittamatta. Hyvin on pärjännyt opinnoissa ja parisuhde markkinoilla. Kunnioitan häntä, kun ei ole sortunut teennäiseen lauma sieluisuuteen.
Itse et sitten suorittanut peruskoulua?
Penkkarit on jo pitkään ollut tosi outoja. Vielä 80-luvulla ne oli mutkatonta arkista hauskanpitoa ilman mitään kuluja tai risteilyjä tai ryyppäämistä. Tanssittiin paljon rennommissa vaatteissa, joita löytyi jokaisen lähipiiristä. Mullakin oli vanhan opettajattaren puku. Penkkareihin riitti isän haalarit ja lippis. Selkään joku hauska tekstilappu. Ja erilaisia liemiä suihkutettiin. Kaljaa ja hajuvettä yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän lähipiiristäni muutaman nuoren, joka jätti nämä väliin. Nykyinen kurssimuoto ja luokattomuus edesauttavat ettei entisenlaista ryhmä-ja luokkahenkeä synny. Ja nämä eristysvuodetkin. Mutta ovat sosiaalisia, paljon ystäviä , hyvissä opiskelupaikoissa ja fiksuja nuoria.
Tämä on varmaan yksi syy, miksi nykyään on niin helppo jättäytyä näistä pois. Ei ole sitä samanlaista ryhmän painetta, kun kukaan ei kiinnitä huomiota että kuka osallistuu ja kuka ei. Pienessä lukiossa oli aikoinaan "pakko" olla mukana ja jokaiselta kysyttiin henkilökohtaisesti. (Olin itse järjestämässä monia asioita silloin ja mielestäni meillä jokainen otettiin hyvin mukaan näihin). Toisaalta se on harmi, että tuollaista ryhmähenkeä ei synny enää suurissa yksiköissä.
Onneksi ei ole samanlaista painetta.
Vierailija kirjoitti:
Erikoista, että jonkun mielestä vanhojen päivät ja abiristeily ovat elämän tärkeitä virstanpylväitä.
No onhan ne!
Kyllä mulla on edelleen mielessä ja hyviä muistoja vanhojenpäivästä ja penkkareista! Silloin ei vielä abiristeilyjä ollut, kun kävin lukiota.
Tyttäreni kirjoitti viime keväänä. Abiristeilylle ei lähtenyt kun ei käytä alkoholia, eikä tunne oloaan kotoisaksi baareissa, mutta vanhojenpäivä ja penkkarit olivat hänelle vuoden kohokohtia, joihin valmistauduttiin hartaasti.
t. Yo vm 86
Vierailija kirjoitti:
Penkkarit on jo pitkään ollut tosi outoja. Vielä 80-luvulla ne oli mutkatonta arkista hauskanpitoa ilman mitään kuluja tai risteilyjä tai ryyppäämistä. Tanssittiin paljon rennommissa vaatteissa, joita löytyi jokaisen lähipiiristä. Mullakin oli vanhan opettajattaren puku. Penkkareihin riitti isän haalarit ja lippis. Selkään joku hauska tekstilappu. Ja erilaisia liemiä suihkutettiin. Kaljaa ja hajuvettä yms.
Missä sinä olet penkkareissa tanssinut?
Selvä. Siellä joku boomeri itkee kuinka omaa lasta ei kiinnosta samat asiat kuin omassa nuoruudessaan (bilettäminen jne.). Anna oman jälkikasvusi tehdä ihan omat päätökset.
Vierailija kirjoitti:
Abiristeily on pelkkää ryyppäämistä ja panemista. Miksi kukaan järkevä vanhempi päästäisi lapsensa sellaiseen
Abiristeilyllä ollaan jo 18-vuotiaita. Miten ajattelit estää täysi-ikäistä lähtemästä?
Surullista että on olemassa tuollaisia vanhempia joiden lapsilla ei saa olla omaa elämää, vaan täytyy elää niin kuin vanhemmat haluavat.
Kenties lukioonkin on menty vanhempien vaatimuksista. Hyvin usein ei olla hakeuduttu "omalle" alalle ollenkaan, jos se ei ole mielytyänyt vanhempia.
No eihän kukaan fiksu vanhojen tansseihin enää mene. Pelkkä bisnesjuttu ja rahastusta koko tanssihomma. Ei siinä ole mitään jäljellä alkuperäisestä ideasta.
Vierailija kirjoitti:
No eihän kukaan fiksu vanhojen tansseihin enää mene. Pelkkä bisnesjuttu ja rahastusta koko tanssihomma. Ei siinä ole mitään jäljellä alkuperäisestä ideasta.
Kuka siellä rahastaa?😂😂. Ainakin meillä liput on ihan ilmaiset.
Eiköhän sitä myöhemmin opintojen ohella tule kaikenlaista fuksiaista ja sitsiä, jos johonkin haluaa osallistua.
Itse skippasin lukiossa kaikki tuollaiset "pakolliset" häppeningit ja yliopistossa osallistuin sitseille 2 kertaa. Hyvin olen pärjännyt elämässä, kavereita on, en ole jäänyt katumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän sellaisia tyttöjä, joille tanssibudjetti on 2000 euroa. Tonni menee pukuun, toinen tonni kampaajalle ja ruiskurusketukseen ja meikkiin ja ripsiin sun muuhun. Pojille frakin vuokra on 200 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän sellaisia tyttöjä, joille tanssibudjetti on 2000 euroa. Tonni menee pukuun, toinen tonni kampaajalle ja ruiskurusketukseen ja meikkiin ja ripsiin sun muuhun. Pojille frakin vuokra on 200 euroa.
Mikä on ruiskurusketus???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on ruiskurusketus???
Se on sellainen rusketus, joka tehdään ruiskuttamalla ruskeaa väriä iholle.
Jätin ite penkkarit väliin.
Vanhojen tansseihin ei kukaan halunnut olla parina.
Abiristeilyn sijaan vietettiin kaveriporukalla LANit kaljan ja lonkeron kanssa.
Itse osallistuin kaikkiin noihin, mihin kaikki saivat osallistua. Mutta ei minua koskaan mihinkään muualle pyydetty. 20 vuotta myöhemmin oli luokkakokous, missä näytettiin paljon kuvia siltä ajalta. Huomasin, että paljon oli ollut tapahtumia, mistä en ollut tiennyt ja missä oli ollut sellaisiakin koulukavereita, joiden olisin ajatellut pyytävän mukaan. Vaikka siitä on tosi kauan, tuntui ihmeen kurjalta.
En tiedä olisiko ollut parempi jättää nuo muutkin väliin ja olla rehellisesti omalla päätöksellä ulkopuolinen. Seuraavan luokkakokouksen jätän ainakin väliin, jos sellainen vielä pidetään.
Mun tytär menee vanhojen tansseihin koska tykkää tanssia, tykkää juhlista ja tykkää esiintyä.
Illanviettoon ei mene enkä usko että se abiristeilykään kiinnostaa. Penkkarit varmasti kyllä ja letka on Helsingissä oikeastikin hieno.
Sitä en tiedä minkä alakoulun luo ajavat, ajavatko ollenkaan vai heittelevätkö ihan vaan kadulla niitä karkkeja.