Lapsi ei osallistunut vanhoihin tansseihin viime vuonna ja nyt jättää väliin vielä penkkarit!
Abiristeilylle ei myöskään mene! Surullisena katson sivusta tätä kun jättää tärkeät elämän virstanpylväät väliin ja jää hyvät muistot saamatta! Kyllä häntä vielä varmaan harmittaa myöhemmin, kaikkeni olen tehnyt että osallistuisi mutta ei jostain syystä halua.
Kommentit (131)
No mäkään en ole ollut abiristeilyllä enkä penkkareissa. Ei harmita. Ylioppilas olen kuitenkin ja vanhoissa olin mukana. Yhdelläkään amiksella ei taida olla mitään näistä, mitenhän ne pärjää?
Abiristeily on pelkkää ryyppäämistä ja panemista. Miksi kukaan järkevä vanhempi päästäisi lapsensa sellaiseen
Ei ne ole kaikille mikään the juttu. Itse skippasin vanhojen tanssit. Oli paljon mukavampaa olla mukana harjoittelemassa tansseja. Pienen olemattoman kuumeen varjolla jäin pois. Olisin tuntenut itseni varmaan lähinnä seinäruusuksi. Silloin ei vielä ollut yleistä, että voi kutsua koulun ulkopuolelta tanssiparin ja meillä oli tyttövoittoinen lukio. Ei ole harmittanut jälkeenpäin.
Miksi sinua haittaa se että lapsesi tekee omat päätöksensä
Minä kävin ja olivat aina ankeita kokemuksia. Ei siellä ole hauskaa, jos ei ole kavereita.
Itse jätin vanhojen tanssit väliin, eikä ole kaduttanut. Penkkareissa oli tylsää. Abiristeilyllä oli kamala dokausmeno. En ole ikinä ajatellut noita tapahtumia minään virstanpylväinä. Paljon kivempi muutenkin tehdä vaikka pienellä kaveriporukalla jotain kivaa, kuin mennä noihin hulinoihin.
Onko hänellä neuropsykiatristen kirjon häiriö tai kiusataanko häntä koulussa? Onko yksinäinen tai masentunut?
En osallistunut mihkään noista, eikä oo kymmenenkään vuoden jälkeen kaduttanut. Miksi olisin mennyt tapahtumiin, joihinka kukaan ei oikeasti mua halunnut? Ei ollu kavereita lukiossa ja parempaakin tekemistä
Vierailija kirjoitti:
En osallistunut mihkään noista, eikä oo kymmenenkään vuoden jälkeen kaduttanut. Miksi olisin mennyt tapahtumiin, joihinka kukaan ei oikeasti mua halunnut? Ei ollu kavereita lukiossa ja parempaakin tekemistä
Löysitkö myöhemmin elämässäsi kavereita? Oletko nykyään onnellinen?
Just. En kyllä tiedä ketään, jota olisi kaduttanut, kun jätti osallistumatta noihin tapahtumiin. Itseni mukaan lukien. Älä ala-arvioi noin lapsesi päätöksentekokykyä. Kaikki ei vain välitä noista riennoista ja sekin on ihan ok. Vaikka jokin asia olisi sinusta hauskaa ja tärkeää, niin ne eivät välttämättä ole sitä lapsestasi.
En myöskään ollut noissa missään. Nyt 20 vuotta myöhemmin olen todella tyytyväinen valintaani. Lukioni oli kamala. Osallistuin sitten muutaman vuoden yliopisto-opiskelujen jälkeen joihinkin mukaviin tapahtumiin, sitten kun tunsin yliopistolta kivan kaveriporukan.
Penkkareihin osallistuin, vanhojen päivään en. Eipä ole koskaan tullut mieleen, että pahus, kun jäi tanssit silloin tanssimatta. Penkkaritkaan ei kaksinen tapahtuma ollut. Osa porukasta kännissä jo keskellä päivää.
Vierailija kirjoitti:
Abiristeily on pelkkää ryyppäämistä ja panemista.
Ne ovat tärkeimpien asioiden joukossa.
Ei meilläkään tytär ollut vanhoissa eikä abiristeilyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löysitkö myöhemmin elämässäsi kavereita? Oletko nykyään onnellinen?
Kyllä mulla on kavereita. Oli jo lukioaikana, he vaan eivät käyneet samaa koulua kanssani. Voisin sanoa, että olen onnellinen
En osallistunut vanhojen tansseihin, penkkareihin, abiristeilyihin tai mihinkään muuhun ylimääräiseen (opintosuunnitelman ulkopuoliseen) toimintaan.
Menetinkö jotain? En. Olenko katunut sitä, että jäin pois tapahtumista? En sekuntiakaan.
Kirjoitin hyvä arvosanat ylioppilastutkinnossa. Jokaisesta aineesta tuli laudatur tai eximia. Kyllä, luit aivan oikein. Eximia on siis heikoin arvosana minun papereissani. Heti samana keväänä hain yliopistoon. Pääsykoe meni helposti ja sain haluamani opiskelupaikan Helsingin Yliopistosta. Moni kaveri jäi ilman opiskelupaikkaa, koska he eivät pärjänneet lukiossa ja/tai pääsykokeissa. Heidän opintonsa kärsivät, koska heillä oli vaikeuksia ylläpitää motivaatiota. He halusivat "ottaa rennosti" ja "nollata aivot" joka viikonloppu. Sen he myös tekivät. Perjantai-iltana kännit, lauantaina krapula ja sunnuntaina sitten ihmetellään, että mihinkäs se viikonloppu taas menikään. Tämä sama jengi oli innokkaasti mukana järjestämässä penkkareita ja abiristeilyitä.
Voisin lyödä vetoa siitä, että tuo "bileporukka" katuu nyt omia valintojaan. He joivat rahansa (opintotuet, opintolainat) ja heille jäi lukioajasta käteen vain huonot arvosanat. Joillekin jäi myös elämänmittainen alkoholiongelma. Tuollaisia saavutuksia ei kannata esitellä työhakemuksessa (cv) eikä huudella pitkin kyliä.
Kun kävin lukiota, opinto-ohjaaja sanoi: "Moni tulee lukioon sen takia, että voisi viettää vanhojen tansseja ja penkkareita." Jos ei lapsesi ei käy lukiota pelkästään näiden asioiden takia, se on hyvä asia.
Tiedän lähipiiristäni muutaman nuoren, joka jätti nämä väliin. Nykyinen kurssimuoto ja luokattomuus edesauttavat ettei entisenlaista ryhmä-ja luokkahenkeä synny. Ja nämä eristysvuodetkin. Mutta ovat sosiaalisia, paljon ystäviä , hyvissä opiskelupaikoissa ja fiksuja nuoria.
Minäkään en tuollaisiin pelleilytapahtumiin osallistunut eikä ole kaduttanut. Anna lapsesi tehdä omat päätöksensä