Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi ei osallistunut vanhoihin tansseihin viime vuonna ja nyt jättää väliin vielä penkkarit!

Vierailija
23.01.2023 |

Abiristeilylle ei myöskään mene! Surullisena katson sivusta tätä kun jättää tärkeät elämän virstanpylväät väliin ja jää hyvät muistot saamatta! Kyllä häntä vielä varmaan harmittaa myöhemmin, kaikkeni olen tehnyt että osallistuisi mutta ei jostain syystä halua.

Kommentit (131)

Vierailija
41/131 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhak baksa kirjoitti:

Kun kävin lukiota, opinto-ohjaaja sanoi: "Moni tulee lukioon sen takia, että voisi viettää vanhojen tansseja ja penkkareita." Jos ei lapsesi ei käy lukiota pelkästään näiden asioiden takia, se on hyvä asia. 

Minulla on hyviä muistoja lukiosta vaikka en osallistunut vanhojen tansseihin tai muihin rientoihin.

Minun parhaat kaverini olivat samalla luokalla ja samasta kaupunginosasta. Meidän lukioluokka oli koottu pitkän matemaatikan valinneista, vaikka olikin itse enemmän humanisti. Noiden lukioaikaisten kavereitten kanssa tuli pelattua sählyä, jääkiekkoa, videopelejä ja korttia. Pärjäsimme kyllä hyvin lukiossa ja sen jälkeen jatkoimme kukin omia teitä eri yliopistoihin. Meidän luokalla oli myös pari ns. kympin tyttöä, jotka valmistuivat myöhemmin lääkäreiksi.

Vierailija
42/131 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olennaista kai mikä on se syy taustalla. Eikö kiinnosta vai eikö osallistu, koska ei ole kavereita joiden kanssa juhlia?

Mun lapsella syy oli jälkimmäinen. Ei siinä ole mitään hienoa. Itki vanhojentanssipäivänä yksin huoneessaan. Äidillekin raastavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/131 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiosta yli 20 v eikä vieläkään kaduta etten vanhoihin osallistunut. Se harmittaa, että penkkareihin osallistuin, ihan turha kokemus, ois senki ajan voinu käyttää paremmin.

Vierailija
44/131 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyttö tanssi kyllä vanhat, ja kävi vain syömässä vanhojen jälkeen. Jatkoille ei kuitenkaan mennyt, lähti suoraan pelireissuun.

Penkkarit on tänä vuonna, jättänee jatkot väliin jotta pystyy seuraavana päivänä treenaamaan. Pelireissu viikonloppuna.

Abiristeilylle ilmoittautui, mutta oletti joutuvansa sen perumaan pelireissun takia. Ja joutuikin, itse asiassa siitä syystä, että vaihtoi paikkakuntaa ja lukiota kolmoselle.

Vierailija
45/131 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma poikani osallistui Abi Goes Tallinn -tapahtumaan. Sanoi, ettei ikinä toista kertaa menisi.

Kun asumme sisämaassa, ensin junalla Hkiin, sitten satamaan, sitten lauttaan, sitten kohti hotellia, hotelliin, ilta ja yö siellä. Aamulla eri suuntaan takaisin. Sanoi, et oli pelkkää matkustamista. Et paljon fiksumpaa olisi ollut kavereiden kanssa mökillä tai oman kaupungin baareissa.

Vierailija
46/131 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajat/tavat muuttuvat !

Vierailija
47/131 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Abiristeily on pelkkää ryyppäämistä ja panemista.

Ne ovat tärkeimpien asioiden joukossa.

Näköjään ap, olit varmaan itse kovin ahkera siinä.

Vierailija
48/131 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan toi surullista. Nuo oli silloin isoja juttuja ja vieläkin niitä lämmöllä muistelen. Kyllä itselle tulee mieleen, että onko nuorella kaikki OK? Vanhojen tanssit nyt vielä ymmärrän, jos ei tykkää yhtään olla missään silmätikkuna, mutta jatkoille kyllä olisi hyvin voinut lähteä. Ja penkkarit on kolletiivinen juhla, miksipä ei sinne menisi? 

Vierailija
49/131 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osallistunut vanhojen tansseihin, penkkareihin, abiristeilyihin tai mihinkään muuhun ylimääräiseen (opintosuunnitelman ulkopuoliseen) toimintaan. 

Menetinkö jotain? En. Olenko katunut sitä, että jäin pois tapahtumista? En sekuntiakaan. 

Kirjoitin hyvä arvosanat ylioppilastutkinnossa. Jokaisesta aineesta tuli laudatur tai eximia. Kyllä, luit aivan oikein. Eximia on siis heikoin arvosana minun papereissani. Heti samana keväänä hain yliopistoon. Pääsykoe meni helposti ja sain haluamani opiskelupaikan Helsingin Yliopistosta. Moni kaveri jäi ilman opiskelupaikkaa, koska he eivät pärjänneet lukiossa ja/tai pääsykokeissa. Heidän opintonsa kärsivät, koska heillä oli vaikeuksia ylläpitää motivaatiota. He halusivat "ottaa rennosti" ja "nollata aivot" joka viikonloppu. Sen he myös tekivät. Perjantai-iltana kännit, lauantaina krapula ja sunnuntaina sitten ihmetellään, että mihinkäs se viikonloppu taas menikään. Tämä sama jengi oli innokkaasti mukana järjestämässä penkkareita ja abiristeilyitä. 

Voisin lyödä vetoa siitä, että tuo "bileporukka" katuu nyt omia valintojaan. He joivat rahansa (opintotuet, opintolainat) ja heille jäi lukioajasta käteen vain huonot arvosanat. Joillekin jäi myös elämänmittainen alkoholiongelma. Tuollaisia saavutuksia ei kannata esitellä työhakemuksessa (cv) eikä huudella pitkin kyliä. 

Erikoista vastakkainasettelua. Näin ulkopuoliselle kuulostaa siltä, ettet ehkä kuitenkaan ole myöntänyt itsellesi jotakin ikävää tunnetta.

Osallistuin itse kaikkiin noihin rientoihin ja juhlin paljon viikonloppuisin, kirjoitin E:n paperit ja valmistuin myöhemmin yliopistosta.

Vierailija
50/131 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään osallistunut penkkareihin. Koko lukio oli yhtä v***uilua, kaikilta kaikille. Onneksi se loppui ja pääsi oikeiden ihmisten kanssa tekemisiin.

Vierailija
51/131 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme dissausta täällä perinteitä kohtaan, jotka ovat kyllä monille nuorille tosi tärkeitä tapahtumia, vaikkei teille aikuisille mitään merkkaisikaan. Osassa näistä kommenteista paistaa niin kirjoittajien omat defenssit. Ikään kuin vaihtoehdot olisi vain ei osallistu = järkevä henkilö, osallistuu = tyhmä henkilö.

Kaveri ei aikoinaan osallistunut vanhojen tansseihin, koska ei löytänyt paria, ja se kyllä harmitti häntä kovasti. Abiristeilylle ja penkkareihin meillä osallistui kukin tavallaan, ei ollut kyllä mitään ryyppäämispakkoa. Ja ei, tansseissa ei tarvinnut kenenkään leikkiä prinsessaa.

Vierailija
52/131 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abiristeily oli pelkkää juomista, riehumista ja nussimista.

Vierailija
53/131 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun pojista kumpikaan osallistunut vanhojen tanssiin.

Tytöt taitaa enemmän olla lauman mukana menijöitä; saavat päivänsä prinsessana. Se toinen prinsessapäivä on sitten hääpäivä.

Vierailija
54/131 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun esikoinen sai vanhojen tanssit just ennen koronaa. Sitten peruuntuikin ihan kaikki, lakkiaisetkin oli etänä.

Kuopus tanssii nyt, mutta esimerkiksi leirikouluja on järjestetty paljon aiempaa vähempää. Toivottavasti hänellä on penkkarit ja lakkiaiset.

Itseltäni kuoli isä kun olin peruskoulun vikalla ja jouduin menemään töihin. Iltalukiossa ei mitään noista ollut.

Vierailija
55/131 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tytöt taitaa enemmän olla lauman mukana menijöitä; saavat päivänsä prinsessana. Se toinen prinsessapäivä on sitten hääpäivä.

Ei se kyllä mikään prinsessapäivä ole.

Vierailija
56/131 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on asioita, jotka jokaisen pitää saada itse ratkaista. Kun olet tarjonnut tukesi osallistuminen niin tarjoa tukesi myös siihen väliin jättämiseen. Kaikille nämä ei ole mitenkään tärkeitä vaan enemmänkin vaivaannuttavia. Omista lapsista 1 osallistui vanhojen tansseihin ja penkkareihin, kaksi ei osallistunut ja kukaan ei halunnut abiristeilylle. Kaikki osallistui abi-illallisrlle.

Vierailija
57/131 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monille tytöille se on. Jotkut jopa menee lukioon yksinomaan sen takia.

Vierailija
58/131 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne ole kaikille mikään the juttu. Itse skippasin vanhojen tanssit. Oli paljon mukavampaa olla mukana harjoittelemassa tansseja. Pienen olemattoman kuumeen varjolla jäin pois. Olisin tuntenut itseni varmaan lähinnä seinäruusuksi. Silloin ei vielä ollut yleistä, että voi kutsua koulun ulkopuolelta tanssiparin ja meillä oli tyttövoittoinen lukio. Ei ole harmittanut jälkeenpäin.

Miten vanhojen tasseissa voi olla seinäruusuna, jos kuitenkin on parin kanssa harjoitellut, ihan riippumatta parin sukupuolesta? Vai oletko mielestäsi seinäruusu, jos parisi on nainen? 

Minä en osallistunut tansseihin, koska halusin mieluummin valokuvata tilaisuuden.

Vierailija
59/131 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne ole kaikille mikään the juttu. Itse skippasin vanhojen tanssit. Oli paljon mukavampaa olla mukana harjoittelemassa tansseja. Pienen olemattoman kuumeen varjolla jäin pois. Olisin tuntenut itseni varmaan lähinnä seinäruusuksi. Silloin ei vielä ollut yleistä, että voi kutsua koulun ulkopuolelta tanssiparin ja meillä oli tyttövoittoinen lukio. Ei ole harmittanut jälkeenpäin.

Miten vanhojen tasseissa voi olla seinäruusuna, jos kuitenkin on parin kanssa harjoitellut, ihan riippumatta parin sukupuolesta? Vai oletko mielestäsi seinäruusu, jos parisi on nainen? 

Minä en osallistunut tansseihin, koska halusin mieluummin valokuvata tilaisuuden.

Mietin samaa kans. Itse tanssin tyttöparissa aikanaan samoin kuin oma tyttäreni.

Vierailija
60/131 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monille tytöille se on. Jotkut jopa menee lukioon yksinomaan sen takia.

Eikä ole, eikä mene. Oletko kännissä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän