Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka ette halua mennä naimisiin - miksette?

Vierailija
23.01.2023 |

Ettekö usko suhteeseen? Joskus olen kuullut ihmisten perustelevan häiden kalleudella, mutta naimisiinhan voi mennä ilmaiseksi ja ilman mitään juhlia.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ap jatkaa: jos uskotte suhteeseenne, niin ettekö halua esim. puolison kuoleman/sairauden kohdalla varmistua, että sinulle kerrotaan puolisosi terveydentilasta ja voit ottaa kantaa hänen hoitoonsa, että saat hänen kuolemansa jälkeen asua yhä yhteisessä kodissasi, ja että voit vaikuttaa siihen mihin puolisosi haudataan?

Vai oletteko hoitaneet kaikki nämä jotenkin muulla tavoin?

Uskon että kuulen noista asioista joka tapauksessa ilman avioliittoakin, onhan hänellä omaa sukua ja osaan keskustella myös heidän kanssa.

Yhteinen koti on ihan yhteinen vaikka ei olla naimisissa, joten en ymmärrä miksen saisi asua omassa kodissani vaikka toinen osakas jostain syystä kuolee.

Vähintään voin ostaa osuuden sitten itselleni jos haluan.

Se mihin haudataan... no en ole miettinyt eikä niin väliä. Kuollut on kuollut enkä ole koskaan ymmärtänyt haudalla käymistä. Muistella voi muutenkin toista.

Lapsia on joten he myös perivät sitten oman vanhempansa jos meistä jompi kumpi kuolee.

En näe tässä ongelmaa.

Miksi sinä näet?

Vierailija
22/37 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe sille mitään tarvetta. Ollaan oltu avoliitossa 12 vuotta, 2 lasta. Emme tarvitse mitään "hyötyjä" toisistamme kuoleman jälkeen, mikä on monille naimisiinmenon peruste.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme koe tarpeellisena käytännön syistä, ateisteina meille avioliitolla ei ole uskonnollista merkitystä ja tunnetasolla emme koe suhdettamme kovin rakkaudentäyteiseksi. Viimeisintä kohtaa ei tule ymmärtää väärin. Olemme erittäin hyvä pari toimimaan yhdessä ja yhteiselomme sujuu lämpimästi, kunnioittavasti ja välittävästi. Emme vain rakasta toisiamme "sillä tavalla".

Vierailija
24/37 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedättehän, että avoparina ette ole avopuolisonne lähiomaisia (ellei hän nimenomaan ole itse ilmoittanut teitä sairaalaan lähiomaisekseen) ettekä esim. onnettomuustilanteessa saa välttämättä mitään tietoa hänen tilastaan?

Tämä on ihan yleistietoa ja sanoisin, että se erikseen ilmoittaminen on naimisiin menoa vaivattomampi ratkaisu.

Vierailija
25/37 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan haluais mennä nykyään naimisiin. Tunteiden takia ollaan yhdessä.

Vierailija
26/37 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tarvetta moiselle. Eli miksi pitäisi mennä?

Kihloissa edelleen, siihen se jäi. 20v menossa.

Ei terve suhde avioliittoa kaipaa.

Kihloissa ilman aietta mennä naimisiin X"""""""DDDDDDDDD

Miten niin ilman. Kyllä se aie sielä oli hyvinkin olemassa.

Vierailija
27/37 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedättehän, että avoparina ette ole avopuolisonne lähiomaisia (ellei hän nimenomaan ole itse ilmoittanut teitä sairaalaan lähiomaisekseen) ettekä esim. onnettomuustilanteessa saa välttämättä mitään tietoa hänen tilastaan?

Toki. Tiedämme myös että tämän ilmoitusasian hoitaminen oli noin minuutin mittainen, maksuton prosessi, joten emme tiedä, miksi ihmeessä sen takia naimisiin kukaan menisi.

Vierailija
28/37 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvitse kirkkoa tai valtiota osalliseksi meidän kahden rakkauteen. Minua ihmetyttää miksi niin moni kokee sen välttämättömäksi. Miksi se virkamiehille kuuluu pätkän vertaa kenen kanssa minä yöni vietän?

Vierailija
29/37 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eipä ollut kovin suuri vaiva ilmoittaa puolison nimeä ja yhteystietoja sinne jonkun tk-käynnin yhteydessä :D

Vierailija
30/37 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elätkö 50-luvulla? Nykyään tuollaiset on ilmoitusasioita.

Vierailija
31/37 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun lähiomainen on exäni, koska meillä on yhteiset lapset. Olen ollut naimisissa toisen miehen kanssa eikä joku paperi ja muutaman vuoden paneminen mene ohi yhteisten lasten ja parin vuosikymmenen historian.

Vierailija
32/37 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko. En aio asua virallisesti yhdessä, enkä aio elättää miestä pienestä eläkkeestäni.

Vierailija
33/37 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua sotkea raha-asioitamme, meillä kun on niin erilaiset tilanteet. Miehellä omaisuutta, mutta myös paljon velkaa, oma yritys jne. Minä haluan olla vapaa tuollaisista, en omista paljoakaan. Jos avoliittomme päättyy toisen kuolemaan, ei tarvitse jäädä selvittelemään raha/omistusasioita.

Vierailija
34/37 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla jaksettu mennä. Parikymmentä vuotta vasta yhdessä.  

Vierailija
35/37 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei mene naimisiin niin silloin ei tule avioeron mahdollisuuttakaan.

Täytyy ajatella positiivisesti.

Missä on muuten ihmisten näyttävät erojuhlat? Kyllä naimisiin voidaan mennä näyttävästi, tuhlata rahaa ja on kaikki vimosen päälle sekä "elämän onnellisin päivä".

Sitten kun erotaan, se tehdään kaikessa hiljaisuudessa, viedään eropaperit, etsitään uusi asunto ja jaetaan tavarat.

Missä on kunnon erobileet? Kutsukortit postiin ja juhlat pystyyn.

Erokin voi olla jonkun "elämän onnellisin päivä".

Vierailija
36/37 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän olen huolissani niistä naimisiin haluavista. Eivätkö he osaa sitoutua suhteeseen ilman avioliittoa?

Vierailija
37/37 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko suhteeseen. Jonkun muun kanssa varmasti tulevaisuudessa menen naimisiin mutta en nykyisen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan