40-50 vuotiaan kertynyt omaisuus
Minkälainen omaisuus sinulle on ehtinyt kertyä 40, 45 tai 50-vuotiaana?
Mukaan ei lasketa olemassa olevaa velkaa vaan se minkälainen summa jäisi käteen, jos myyty kaiken eikä myöskään puolison/kumppanin ym. osuuksia.
Oletko kerännyt omaisuuden pelkästään työllä (mikä ala ja koulutustasosi?) ja minkä verran on perintöä mukana loppusummassa?
Mikä mahtaa olla keskimääräinen omaisuus tuossa ikähaarukassa Suomessa.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
5v täällä. Pari sijoitusasuntoa löytyy ja työllä ansaittuna ehkä 150k€ säästöt.
En ole perinyt mitään, ja köyhistä oloista ponnistin.
Nyt on turn-off palstan munahaukoille.
Vierailija kirjoitti:
Piensijoittaja kirjoitti:
20-vuoitaana ei ollut mitään.
25-vuotiaana oli 11.000€
30-vuotiaana oli 71.000€
35-vuotiaana oli 155.000
40-vuotiaana oli 263.000€
45-vuotiaana oli 440.000€
50-vuotiaana oli 683.000€
Vanha sanonta siis pitää paikkansa, että raha tulee rahan luokse.
Se on selvä, että sijoittamalla näitä rahoja et ole tehnyt. Vierasta pääomaa on tullut muualta joko pankista, vanhemmilta, perintönä, lottovoitto. Kaikille ei myönnetä lainaakaan...
Kyllä tuo alku olisi hyvällä tuurilla ihan palkkatuloista sijoittamallakin mahdollista. Jos vuonna 1993 osti Nokian osakkeita 1000 eurolla (esitän nyt summat euroina, vaikka silloin käytettiin markkoja), saattoi ne seitsemän vuoden jälkeen vuonna 2000 myydä 100 000 eurolla. Myyntivoittoverojen jälkeenkin jäi jäljelle 71 000 euroa.
43-vuotias työkyvyttömyyseläkeläinen. Ei perintöjä. Säästetty noin 50 000 euroa, lähinnä opettajan töissä.
Rikkaudet jäävät minulta tässä elämässä puuttumaan, mutta olenpahan saanut ja saan vastakin tehdä aika lailla mitä huvittaa.
ei omaisuutta,pitkäaikaiset sairaudet vaikuttanut työuraan. raha ei ole myöskään kiinnostanut elämässä. oon kyllä miettinyt, et pitäisi olla tarkempi raha asioissa.
nuorille ehdottomasti kannattaa opettaa sijoittamista,metsään,tonttiin,antiikkiin,että olis jotain pahan päivän varalle.jotain kiinteää.bitcoinit on mennyt usein vihkoon ja osakkeet historiassa.kuivamuona ja wc paperi vaikuttaa olevan hyvä inflaatio ja kriisi sijoitus.
varmaan tontti tai joku vanha keräily raha esim.kultaa tai hopeaa irtoisi muutamalla satasella tai tuhannella.talo on kallis ja riskaapeli sijoitus myös,vaatii miettimistä ja asiantuntemusta osto ettei osta hometaloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piensijoittaja kirjoitti:
20-vuoitaana ei ollut mitään.
25-vuotiaana oli 11.000€
30-vuotiaana oli 71.000€
35-vuotiaana oli 155.000
40-vuotiaana oli 263.000€
45-vuotiaana oli 440.000€
50-vuotiaana oli 683.000€
Vanha sanonta siis pitää paikkansa, että raha tulee rahan luokse.
Se on selvä, että sijoittamalla näitä rahoja et ole tehnyt. Vierasta pääomaa on tullut muualta joko pankista, vanhemmilta, perintönä, lottovoitto. Kaikille ei myönnetä lainaakaan...
Kyllä tuo alku olisi hyvällä tuurilla ihan palkkatuloista sijoittamallakin mahdollista. Jos vuonna 1993 osti Nokian osakkeita 1000 eurolla (esitän nyt summat euroina, vaikka silloin käytettiin markkoja), saattoi ne seitsemän vuoden jälkeen vuonna 2000 myydä 100 000 eurolla. Myyntivoittoverojen jälkeenkin jäi jäljelle 71 000 euroa.
Myös asuntojen hinnat pääkaupunkiseudulla nousivat aivan hulluna 90-luvun laman jälkeen. Vuodesta 1996 vuoteen 2001 63%.
[Myös asuntojen hinnat pääkaupunkiseudulla nousivat aivan hulluna 90-luvun laman jälkeen. Vuodesta 1996 vuoteen 2001 63%.[/quote]
Melkoisia voittoja ovat päässeet tekemään 50-vuotiaiden ikäluokka pk-seudulla.
Olen 39v ja minulla on tilillä ainoastaan reilu 40 000e ja huonokuntoinen rivitaloasunto jonka arvo ehkä 60 000e.
Velaton osakehuoneisto noin 150 000 ja pörssisalkussa suunnilleen saman verran (juuri nyt kun tarkistin). Eikä senttiäkään velkaa ja vuositulot noin 70 000, joten mikäs tässä on ollessa.
M48
42v. Asunnossa puolet mun eli n.150 000. Sain juuri velan maksettua. Säästössä 50 000. Nyt rupean vihdoin saamaan kunnolla rahaa säästöön joten tähtäimessä on saada noin 200 000 säästö 50v mennessä. Ei perintöä. Kaikki itse hankittu.
En saa omistaa mitään. Kaikki realisoidaan heti.
13 vuotta vanha auto, tilillä ja sijoituksissa rahaa. Materia ei kiinnosta.
Ei ole omaisuutta. Asun vuokrayksiössä ja liikun polkupyörällä. Rahaa on tuskin ruokaan.
150t plus jotain tuhansien eurojen arvoesineitä vielä päälle. Olen terveydenhoitaja ja yrittäjä. Tehnyt aina paljon töitä. Kolme lastakin on, muuten olisi varmasti jo asuntolaina kokonaan maksettu pois pk-seudulla. Olen 41v.
Kaksio Helsingissä, jonka nykyistä arvoa vaikea määritellä. Mutta sanotaan että 200k jäisi käteen jos sen myisin (45k velkaa). Sitten sijoituksia on 120k. Eli yhteensä olisi 320k ihan omaa palkoista säästettyä omaisuutta. Lisäksi miehen kanssa talo, joka on vielä lähes kokonaan pankin omaisuutta. Ikää 43.
Pankista tietyisti. Kuka hullu säästää koko asunnon hinnan ennen sen ostamista? Miksi sen enempää säästäisi ennen sijoittamista, kun voi ottaa sijoituslainaa? Minäkin olen ottanut kolme sijoituslainaa. Ei pelkällä säästämisellä rikastu etenkään nykyisen inflaation vallitessa.