Sukupuolten prosenttiosuudet deittiapeissa
Tähän ei valitettavasti voi laittaa linkkejä, mutta lähteet löytyvät Redditin Ask Feminists -ryhmästä.
USA
Tinder: 78 % miehiä, 22 % naisia.
Bumble: 68 % miehiä, 32 % naisia
OK Cupid: 74 % miehiä, 26 % naisia
Hinge: 65 % miehiä, 35 % naisia
Keskiarvo: 71,25 % miehiä, 28,75 % naisia
EUROOPPA
Tinder: 90 miehiä, 10 % naisia.
Bumble: 80 % miehiä, 20 % naisia
Keskiarvo: 80 % miehiä, 20 % naisia
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Totta kai miehien on pakko mennä sovelluksiin, jossa arvioidaan ulkonäön perusteella ja meno on kuin lihatiskillä, koska mitään vakavaa ei haeta. Sitten siellä sovelluksessa naisprofiileja pyörittävät aktuaaliset naiset, botit ja jonnet, jotka halusivat kokeilla tinderiä naisena.
Miksi miehet suostuvat menemään tommoisiin paikkoihin? Niiden tehtävänä on koukuttaa ja viedä rahat, ei löytää miehille seuraa (yöksi tai pysyvästi).
Tuntuuko kivalta olla lihapala? Kato, tuotahan meidän naisten elämä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole miehellä helppoa tänä päivänä. Tinderistä oman naisen löytäminen on lukujen valossa hyvin epätodennäköistä (ellei satu olemaan huippumies (pitkä, klassisen komea, korkea status)).
Oikeassakaan elämässä ei saa ainakaan entuudestaan tuntemattomia naisia lähestyä. Tämän te olette tehneet selväksi.
https://www.vauva.fi/keskustelu/4976481/naiset-eivat-halua-etta-heita-l…
Kaikilla ei vaan satu olemaan sellaisia laajoja kaveriporukoita joissa on paljon sinkkunaisia.
Ole sitten yksin. Ei naisten velvollisuus ole pariutua miesten kanssa.
Näinhän se menee. Naisilla ei ole velvollisuuksia. Miehillä on sentään asevelvollisuus. Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Jos tinderissä on 9 kertaa enemmän miehiä kuin naisia, niin miten on edes mahdollista naisena epäonnistua löytämään kumppania tinderistä?
Miten te naiset onnistutte siinä? haluan ihan vilpittömästi tietää...
Koska vaikka nainen löytäisi kunnollisen hyvän miehen niin nainen sanoo hänelle, että "vaikutat mukavalta mutta x puuttuu" x= kipinä/kemia/ihastuminen ja seuraavaksi nainen käy etsimässä panómiehen, johon ihastuu välittömästi.
Vierailija kirjoitti:
Itse kävelen mieluummin pubiin tai baariin ja etsin naisseuraa sieltä. En ymmärrä näitä treffisivustoja, mutta en väitäkään, että olisin ajanmukainen ihminen.
Mä en taas ikinä ottais naista joka notkuisi baareissa miestä odottamassa.
M40
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SK kirjoitti:
Olisiko jollain heittää tähän jotain analyysiä siitä, miksi Tinderissä olisi rapakon takana suhteessa yli puolet enemmän naisia kuin vanhalla mantereella?
Amerikan mantereella ihmiset ovat avoimempia ja valmiimpia lätisemään turhaan myös tuntemattomien kanssa. Siellä on erilainen deittikulttuuri kuin Euroopassa
Suomessa Tinderissä tai muissa deittiapeissa miesten keskustelu on tafoa: anna pillua tai lähettävät dic.picin.
Tämä on totta. Vaikka et naisena olisi hakemassa seksiseuraa, niin aina useampi " pillunmankuja" löytyy. Ja näitä kullinkuvan lähettäjiä on paljon.
Itse kun kokeilin tinderiä niin en onneksi tuollaisia miehiä tavannut, MUTTA... siellä oli muutama ihan oikeasti pipipää ja paljon junttimaisia jotka ei muutamaa sanaa enempää saanut itsestä irti, vaikka kuinka yritin kysellä ja jutella ja yrittää ihan luonnollisesti keskustella asioista.
Yksi alkoi tivaamaan, että miksi en pidä seksistä (olin laittanut etten etsi seksisuhdetta. Tämä kai tarkoittaa etten pidä seksistä?), toinen alkoi tivaamaan, että olenko ottanut rokotteen ja veti jotain ihan sekopää juttua miten pahasta rokotteet on, yksi puhui vaan alkoholista vaikka olin laittanut profiilini etten juo alkoholia tai välitä siitä... Kaksi henkilöä väitti, että olen botti (???)
Sitten jotenkin ahdistuin ja päätin jättää tinderin siihen. Ehkä kokeilen jossain vaiheessa uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Deittiapit nyt vaan ovat naisille aika kalseita paikkoja olla.
Oma kokemukseni miehenä on, että kun poimin naisen profiilista jonkin asian, olkoon esimerkiksi harrastus, ja yritän keskustella siitä naisen kanssa, niin keskustelu ei kiinnosta.
Olen yrittänyt aivan hirveästi, minkä seurauksena olen oppinut tietämään, että naisia ei kiinnosta tutustua miehiin.
Totta kai deittiapit ovat naisille kalseita, jos he keskittyvät pllua metsästäviin miehiin. Mutta sellaisiakin miehiä on, jotka tahtovat tutustua hitaasti ja ilman seksiä ja joiden tavoitteena on pitkä parisuhde tai avioliitto.
En yhtään usko, että olen ainoa mies, joka yrittää keskustella pitemmälti naisten kanssa. Naisia ei vain kiinnosta keskustelu. He eivät jaksa nähdä tutustumisen vaivaa, koska enemmän tyydytystä tuottaa laittaa esiin edustavat kuvat ja saada miehiltä jatkuvaa huomiota.
Mihin sävyyn keskustelet? Viestisi kuulosti hieman passiivisaggressiiviselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tinderissä on 9 kertaa enemmän miehiä kuin naisia, niin miten on edes mahdollista naisena epäonnistua löytämään kumppania tinderistä?
Miten te naiset onnistutte siinä? haluan ihan vilpittömästi tietää...
Koska vaikka nainen löytäisi kunnollisen hyvän miehen niin nainen sanoo hänelle, että "vaikutat mukavalta mutta x puuttuu" x= kipinä/kemia/ihastuminen ja seuraavaksi nainen käy etsimässä panómiehen, johon ihastuu välittömästi.
Yyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyykilttimies( naisia vihaava passiivis aggressiivinen gyrbä) ei kelpaa naisille, naiset vaan jakaa märkää pilluumaan giganegachadeille gylligaryselleisså. On se niin väärin, pillua pitää jakaa kaikille yyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy
Pyysin taas ylläpitoa laittamaan sinut jäähylle. Ei jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma kokemukseni miehenä on, että kun poimin naisen profiilista jonkin asian, olkoon esimerkiksi harrastus, ja yritän keskustella siitä naisen kanssa, niin keskustelu ei kiinnosta.
Olen yrittänyt aivan hirveästi, minkä seurauksena olen oppinut tietämään, että naisia ei kiinnosta tutustua miehiin.
Totta kai deittiapit ovat naisille kalseita, jos he keskittyvät pllua metsästäviin miehiin. Mutta sellaisiakin miehiä on, jotka tahtovat tutustua hitaasti ja ilman seksiä ja joiden tavoitteena on pitkä parisuhde tai avioliitto.
En yhtään usko, että olen ainoa mies, joka yrittää keskustella pitemmälti naisten kanssa. Naisia ei vain kiinnosta keskustelu. He eivät jaksa nähdä tutustumisen vaivaa, koska enemmän tyydytystä tuottaa laittaa esiin edustavat kuvat ja saada miehiltä jatkuvaa huomiota.
Tärkein syyn naisille olla Tinderissä on buustata omaa egoaan hakemalla paljon tykkäyksiä. Tämä on ihan tutkittua juttua jo kauan sitten https://hellogiggles.com/men-women-use-tinder-for-different-reasons/
Eli Tinderissä on vähän naisia ja suurin osa ei edes ajattele treffeillä. Naisilla, jotka hakee lyhytaikaisia suhteita on siis Tinderissä valtavat markkinat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai miehien on pakko mennä sovelluksiin, jossa arvioidaan ulkonäön perusteella ja meno on kuin lihatiskillä, koska mitään vakavaa ei haeta. Sitten siellä sovelluksessa naisprofiileja pyörittävät aktuaaliset naiset, botit ja jonnet, jotka halusivat kokeilla tinderiä naisena.
Miksi miehet suostuvat menemään tommoisiin paikkoihin? Niiden tehtävänä on koukuttaa ja viedä rahat, ei löytää miehille seuraa (yöksi tai pysyvästi).
Lihapala tai ei, ihmettelen silti miksi miehet ovat valmiita menemään tinderiin tai muihin vastaaviin sovelluksiin, joiden perimmäisenä tarkoituksena on tehdä rahaa ja saada miehistä pitkäaikaisia asiakkaita. Tarjoamalla botteja, jonnenaisia ja naisia, jotka eivät todellakaan sovi miehelle sovellus saa miehen käyttämään rahaa, kun se yrittää vimmatusti kultatilillä suihkia tykkäyksiä jokaiselle.
Eikös esimerkiksi Valo -deittisovelluksessa käynyt sillein, että sen omistaja nappasi kyseisestä sovelluksesta itselleen naisen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tärkein syyn naisille olla Tinderissä on buustata omaa egoaan hakemalla paljon tykkäyksiä. Tämä on ihan tutkittua juttua jo kauan sitten https://hellogiggles.com/men-women-use-tinder-for-different-reasons/
Eli Tinderissä on vähän naisia ja suurin osa ei edes ajattele treffeillä. Naisilla, jotka hakee lyhytaikaisia suhteita on siis Tinderissä valtavat markkinat.
On yleisesti tiedossa, että naiset nauttivat huomiosta ja siksi sitä ei pidä antaa naisille.
Toimivin strategia miehenä on pyytää naista nopeasti treffeille päivän tai kahden keskustelun jälkeen jotta saa suodatettua pois nuo ajanhukkaajaegoboostaajat.
Kannattaisko teidän miesten ruveta jo elää itseänne varten. Kyllä se nainen tulee vastaan jos on tullakseen ja jos ei tule niin mitä sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihapala tai ei, ihmettelen silti miksi miehet ovat valmiita menemään tinderiin tai muihin vastaaviin sovelluksiin, joiden perimmäisenä tarkoituksena on tehdä rahaa ja saada miehistä pitkäaikaisia asiakkaita. Tarjoamalla botteja, jonnenaisia ja naisia, jotka eivät todellakaan sovi miehelle sovellus saa miehen käyttämään rahaa, kun se yrittää vimmatusti kultatilillä suihkia tykkäyksiä jokaiselle.
Eikös esimerkiksi Valo -deittisovelluksessa käynyt sillein, että sen omistaja nappasi kyseisestä sovelluksesta itselleen naisen?
vai naisia, seksuaalisuus on niin vahva voima, että se vie miehiä vaikka kuuhun, että sitten pääsee naimisiin 93 vuotiaana ;) (https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000009342661.html)
Vierailija kirjoitti:
Liikaa kriteerejä?
Sikäli, että ainoa, mikä viime kädessä on merkityksellistä, on yhdessä viihtyminen ja tasa-arvoinen suhde, jossa kummankin tarpeet tulevat huomioiduksi.
Olen keski-ikäinen mies ja huomannut, että mitä vanhemmaksi olen tullut, sitä korkeammiksi vaatimukseni ovat kasvaneet. Nykyään ei kelpaa enää oikein kukaan.
Tiedostan, että jos haluan parisuhteen, en voi tehdä sitä kriteerilistan ehdoilla, vaan minun täytyy uskaltaa heittäytyä tunteideni varaan ja kokeilla, sopisinko jonkun kanssa yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä siis kertoo miehistä ja miesten loogisesta ajattelukyvystä se, että heitä on Tinderissä yhdeksän jokaista naista kohden?
Siis oikeesti. Onhan siellä Tinderissä ihan hirveesti naisiakin. Itse kerran katsoin ja muutaman sadan naisen jälkeen alkoi jo olla olo, että eikö tää lihakauppa ikinä lopu. Paljon tosi hyvännäköisiä naisia, todella harkittuja kuvia ja mietittyjä profiileja. Silti fiilinki alkoi koko ajan latistua moisen parisuhdetyötä varten tehdyn kavalkaadin edessä. Ei mitään inhimillistä. Sama kuin menisi rautatieasemalle katselemaan ja haaveilemaan ohi kulkevista naisista. Mulla ei mitään jakoa 99% noista naisista, eikä elämäni nainen takuulla ole tuolla.
Onko noissa deittiappeissä ollenkaan normaalia naisia? Siellä kokemukseni mukaan on nirsoja, yksinhuoltajia, ylipainoisia tai epätoivisia uranaisia. Järjellä kun ajattelee, niin kaunis ja mieleltään terve nainen ei tarvitse deittiappejä, koska livenä löytyy aivan varmasti miesseuraa.
Vierailija kirjoitti:
Siis oikeesti. Onhan siellä Tinderissä ihan hirveesti naisiakin. Itse kerran katsoin ja muutaman sadan naisen jälkeen alkoi jo olla olo, että eikö tää lihakauppa ikinä lopu. Paljon tosi hyvännäköisiä naisia, todella harkittuja kuvia ja mietittyjä profiileja. Silti fiilinki alkoi koko ajan latistua moisen parisuhdetyötä varten tehdyn kavalkaadin edessä. Ei mitään inhimillistä. Sama kuin menisi rautatieasemalle katselemaan ja haaveilemaan ohi kulkevista naisista. Mulla ei mitään jakoa 99% noista naisista, eikä elämäni nainen takuulla ole tuolla.
Ongelmat tulee siinä vaiheessa kun yrität jutella niille naisille.
Moni ei vastaa mitään. Moni vastaa yhden kerran.
Välillä voi mennä kuukausia että et saa aikaan yhtäkään kunnollista vastavuoroista keskustelua tai pääse treffeille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä siis kertoo miehistä ja miesten loogisesta ajattelukyvystä se, että heitä on Tinderissä yhdeksän jokaista naista kohden?
Kyllähän jokainen nainen tietää, että miehet ei naisten suhteen ajattele vaan alakerran vekkuli heitä vie.
Nainen, joka sitä osaa ohjata, kerää potin.
Vierailija kirjoitti:
Oho, mitenköhän voi olla? Luulis et jossain 20-vuotiaissa on about 50-50 miehiä ja naisia joka maassa.
No ihan siten, että naiset saavat seuraa mitään tekemättä, miehet eivät.
Kuinkahan monta potentiaalista kumppania minulle löytyisi Tinderistä ottaen huomioon, että jos olisin sinkku, etsisin nykyisin puolisoni kaltaista miestä, joka
- pitää eläimistä, erityisesti koirista (ja hänelle on itsestäänselvää, että kotiimme kuuluu koira tai kaksi)
- pitää matkustamisesta (koska en haluaisi aina matkustella yksin)
- pitää kulttuurista (kuten edellä: en haluaisi aina mennä yksin konsertteihin, elokuviin, teatteriin ja haluan voida keskustella miehen kanssa kirjallisuudesta)
- tykkää käydä ulkona syömässä, kahviloissa, myös maksullisissa harrastuksissa
- on sosiaalinen ja ulospäinsuuntautunut
- haluaa asua maalla mutta kohtuullisella etäisyydellä pääkaupunkiseudusta
- ehdottomasti ei silti metsästä eikä kalasta
- hyväksyy sen, että minä syön vegaanisesti, vaikka aina ei ole helppoa löytää sopivia ravintoloita tai ulkomailla edes ruokia kaupasta
- on arvomaailmaltaan pikemmin vihervasemmistolainen kuin oikealla tai kepulainen
- on koulutettu ja työ on hänelle tärkeää
- ajattelee samalla tavoin parisuhteesta, luottamuksesta, sitoutumisesta (esim. toisiin tämän hetken ketjuihin viitaten ei odottaisi minun vierailevan sukulaisillaan, ei tulisi mieleenkään kieltää minua tapaamasta vastakkaista sukupuolta olevia kavereitani, ei olisi mustasukkainen muutenkaan)
- pitäisi tasa-arvoa parisuhteessa itsestäänselvyytenä oli kyse kotitöistä tai raha-asioista
Vain muutaman asian mainitakseni. JA sitten vielä molemmat kokisimme toisemme puoleensavetäviksi JA tavatessa kemiat kohtaisivat.
Väitän, että ei olisi ollenkaan itsestäänselvää, ei edes todennäköistä, että näin tapahtuisi.
Liikaa kriteerejä? Mitkä noista ovat sellaisia, millä ei myös miehelle olisi merkitystä? Mitä miehelle antaisi esimerkiksi sellainen parisuhde, jossa lomat ja merkittävä osa vapaa-ajasta muutenkin vietettäisiin erillään, kun minä matkustaisin ja kävisin tapahtumissa, ulkona syömässä jne yksin tai kavereiden kanssa? Yhdessä oltaisiin arki-iltaisin silloin, kun kummallakaan ei olisi omia harrastuksia?