Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloitin terveellisen elämän

En ymmärrä
23.01.2023 |

Sen jälkeen olen nukkunut huonommin kuin ennen. Mielestäni syön terveellisesti Herkuttelu jäi pois kuukausia sitten. Liikun myös paljon ja ulkoilen monta tuntia päivässä ja käyn fillarilla lenkillä 20 km lähes joka päivä. Silti en saa nukuttua juuri ollenkaan. Luulin että nukkuisin paremmin ja laihtuisin myös mutta paino pysyy samana.
Eipä ollut näköjään järkee aloittaa terve elämä.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uni on niin tärkeää erityisesti aivojen kannalta että kannattaa ehkä palata vanhoihin kuvioihin jos se parantaa unen kestoa ja erityisesti laatua (kylliksi syvää, aivoja "pesevää ja huuhtelevaa" unta!).

Vierailija
2/13 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisit tehdä muutokset liian nopeasti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivosi on ylivireät, koska tottumattomana ei palaudu tuosta huhkimisesta mitä pidät. Teet liikaa liian nopeasti. Aivot ei erota onko ylivireyden syynä stressi vai liikunta, se tulkitsee kummankin yhdeksi ja samaksi stressiksi.

Vierailija
4/13 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja myös liian paljon kerralla. Suosittelisin esim. maltillisempaa liikuntaa näin alkuun. Pikkuhiljaa.

Vierailija
5/13 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja myös liian paljon kerralla. Suosittelisin esim. maltillisempaa liikuntaa näin alkuun. Pikkuhiljaa.

No kun aloitan jotain niin aloitan kunnolla. Ei kai nyt pyörälenkki ole liikaa liikuntaa. Tunnin pyörälenkki tai 90 minuuttia olen pyöräillyt. Olen minä ennenkin aloittanut terveellisen elämän noin 13 vuotta sitten laihdutin yli 30 kiloa 5 kuukaudessa. Nyt viime vuonna lihoin 10 kg joten aloitin uudelleen terveellisen elämän. Söin karkkia viime vuonna todella paljon. Nyt en ole syänyt pitkään aikaan enää.

Vierailija
6/13 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista rauhoittua iltaisin ennen nukkumaan menoa, jäät varmaan päivän puuhista ylikierroksille. Syö riittävä iltapala, mutta ei ihan ähkyksi saakka, eikä kovin rasvaista.

Vierailija
7/13 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä jos lopettaisit valehtelun ja alkaisit ihan oikeasti elää terveellisesti? Aloita lukemalla tämä artikkeli:

https://www.iltalehti.fi/laihdutus/a/38d64951-24fa-4a48-8634-71840ebd0f…

Vierailija
8/13 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Röh röh.

Vierailija
9/13 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polta iltapaukut niin nukut sikeästi eikä tarvi tinkiä mistään. Niin me muutkin superihmiset tehdään.

Vierailija
10/13 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydän ja verisuonet kiittävät säännöllisestä liikunnasta ja oikeasta ruokavaliosta. Aloita rauhallisesti, vältä ajatusta liikunnasta suorituksena. Säännöllisyys tärkeää.  

Vierailija
11/13 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistathan myös pitää lepopäiviä ja lopettaa ulkoilun ajoissa ennen nukkumaanmenoa? Vähän armoa myös keholle, tammikuu on vasta puolessa välissä. Aluksi paino ei ehkä putoakaan, kun keho ei ole varma onko kyseessä tilanne, jossa pitää säästää pahan päivän varalle energiaa. Kyllä se siitä sitten, kun vain jatkat pitkäjänteisesti. Illalla viimeistään kaksi tuntia ennen nukkumaanmenoa ryhdyt rauhoittumaan. Tee vaikka rauhallista kehonhuoltoa.

Vierailija
12/13 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein vuosi sitten elämäntapamuutoksen, jonka yhteydessä lopetin juomisen. Olin siis alkoholisti. Muutoksen jälkeen nukuin jonkin aikaa huomattavasti lyhyempiä yöunia kuin ennen. Siis tyylin 4-5 h yössä ja heräsin aivan virkeänä. Tulkitsin asian niin, että erityisesti juomisen lopettamisen ansiosta nukuin niin paljon paremmin, että sain paljon lyhyemmässä ajassa sen määrän lepoa, mihin olin tottunut. Sittemmin unimääräni ovat normalisoituneet ja nukun suurinpiirtein sen 8h yössä. 

Vierailija
13/13 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lepo on yhtä tärkeä kuin ruoka ja liikunta

Ehkä rehkit liikaa ja käyt ylikierroksilla?

Pidä lepopvä välissä vaikka kevyemmällä kävelylenkillä ja nukut paremmin

Tsemppiä👍

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän