HS: Helsinkiä piinaa sitkeä ludeongelma
Huolestuttavaa tässä on se, että luteet leviää asukkaiden mukana niin julkisiin kulkuneuvoihin, kouluihin, työpaikoille, elokuvateatteriin, harrastuspaikat jne. Koska aina pitäisi laittaa ns. puhtaat vaatteet ylle, kun lähtee kotoaan.
Kommentit (39)
Järki kannattaa pitää mukana tässäkin asiassa, mutta ap on nyt vähän hysteerinen. Niin ja ei tietenkään kannata asua missään hekalla.
Siinäpå cityvihreille oiva suojelukohde ihan kotiseuduillaan valkoposkihanhien seuraksi,.
Vierailija kirjoitti:
Eläimiä ei saa tappaa. Tuholaismyrkyttäjä on murhaaja!!!!
Sinun vuoteellesi saa varmaan tuoda ja kipata niitä kiinnisaatuja eläviä luteita (se kiinnisaanti on muuten helppo homma kun tietää vain miten).
Olen kerran ollut hotellissa Suomessa jossa oli luteita. Harvasta asiasta olen ollut niin stressaantunut kuin silloin kun pelkäsin että tuon ne kotiini mukaan! Ihan hyvin olisi voinut olla vaikka hiuksissa 🤮 Kaikki vaatteet heitin roskiin ulkovaatteita myöten ja luojan kiitos eivät levinneet. Se puremien kutina on muuten paha.
Suomessa on yli 500 ludelajia. Mitä niistä tarkoitat?
Niistä on muuten supervaikea päästä eroon. Sokeritoukat on iisi keikka niiden rinnalla.
Ei koko Hellsinkiä, vain vuokralaiset vuokra-asuntoineen.
Ajakaa ne koomuslaiset pois hki Venäjälle niin loppu luteet sieltäkin päin Suomea...
Kyllä niistä eroon pääsee kun vaan viitsii olla aktiivinen ja käyttää oikeanlaisia aineita.
Hekaa ja Lumoa ja heikointa ainesta!!!!
Vierailija kirjoitti:
Tämä on vähän sama asia kuin jotkut romanssihuijaukset, että miten joku voi olla niin TYHMÄ, ettei osaa varautua. Aina reissussa tsekkaus patjaan, hienoissakin hotelleissa, ja muutenkin tarkka huoneen syynäys.
Muuten ihan sama mutta tämä ei ole kerrostalossa vain se yhden talouden ongelma. Herätkää, ääliöt.
Muistelen että Roomassa ja Barcelonassa olen hostelleista saanut jonkun syyhyn tai hyppykupan. Ei nuo kotiin asti kantautuneet että olisin ainakaan silmin mitään havainnut. Jäi kuitenkin olo että noin etelässä tuommoiset kutkaötökät viihtyvät, ei nyt mitään likaista ollut sinänsä.
Eräässä talossa oli lude ongelma.
Kanta paljastui sudanilaiseksi lude-kannaksi tarkemmissa tutkimuksissa.
En enää käy Helsingissä näiden luteiden ja "luteiden" takia ja onneksi asun maalla omakotitalossa taajaman ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Eipä ollut näitä 80- ja 90-luvuilla vaikka silloinkin matkustettiin.
Leikitään nyt yhdessä, että emme tiedä mistä nämä ovat tulleet ja emme osaa yhdistää näitä asioita toisiinsa.
Kyllä oli, ja vielä aikaisemminkin. Esim. vanhempani saivat luteita käytetystä sängystä jo 70-luvulla. Ei ole mikään uusi ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut että tavan kansan kylpylähotelleissa on ollut jo kauan aikaa tuholaisongelmia. Eivätkö majoitusyritykset tiedä vai välitä asiasta, sitä en tiedä. Viimeisimpänä syyhypunkkitartunta tänä talvena.
Oma usko on mennyt ketjujen majoituskohteisiin. Pitänee alkaa välttelemään käymästä edes työmatkoilla.
Luteita vai muita tuholaisia?
Löysin viime syksynä yhdestä hotellista Helsingistä luteen kakkaa sängystä ja vuoteen lähettyviltä. Kävin sanomassa respaan asiasta ja minut siirrettiin toiseen huoneeseen samassa kerroksessa. Sama asia. Sitten siirto eri siipeen, josta ei löytynyt. Respa kehtasi väittää, ettei heillä ole ludeita, joten ilmeisesti eivät välitä vaan ludehuoneet annetaan seuraaville...itse tarkistan aina huoneen ennen kuin kotiudun, eka kerta oli, että löysin mitään.
Sen jälkeen on pelottanut mennä enää reissuun Suomessa, kun ei tunnettu ketju edes välitä onko luteita huoneissa.
Oliko madon näköinen alkukirjainhotelli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut että tavan kansan kylpylähotelleissa on ollut jo kauan aikaa tuholaisongelmia. Eivätkö majoitusyritykset tiedä vai välitä asiasta, sitä en tiedä. Viimeisimpänä syyhypunkkitartunta tänä talvena.
Oma usko on mennyt ketjujen majoituskohteisiin. Pitänee alkaa välttelemään käymästä edes työmatkoilla.
Löysin viime syksynä yhdestä hotellista Helsingistä luteen kakkaa sängystä ja vuoteen lähettyviltä. Kävin sanomassa respaan asiasta ja minut siirrettiin toiseen huoneeseen samassa kerroksessa. Sama asia. Sitten siirto eri siipeen, josta ei löytynyt. Respa kehtasi väittää, ettei heillä ole ludeita, joten ilmeisesti eivät välitä vaan ludehuoneet annetaan seuraaville...itse tarkistan aina huoneen ennen kuin kotiudun, eka kerta oli, että löysin mitään.
Sen jälkeen on pelottanut mennä enää reissuun Suomessa, kun ei tunnettu ketju edes välitä onko luteita huoneissa.
Oliko madon näköinen alkukirjainhotelli?
En ole ihan varma tarkoitammeko samaa, mutta kyllä tuon ekan kirjaimen voisi madoksi ajatella. Eka kirjain punaisella pohjalla ja valkoinen kirjain. Onko sinulla samanlaisia kokemuksia?