Yleisiä harhaluuloja ammattiisi liittyen
Ap aloittaa. Olen varhaiskasvatuksen opettaja ja tosi moni on yllätynyt, että olen ollut uupunut lapseni kanssa ja olemme olleet parisuhde- sekä perheneuvonnassa. Ikäänkuin koulutukseni ja ammattini suojaisi univelkojen tuomalta uupumukselta tai perhettämme kommunikaatio- ja vuorovaikutusongelmilta.
Kommentit (9)
Olen puhelinmyyjä ja yleisesti ottaen meitä pidetään yksinkertaisina luusereina, joilla ei ole mitään koulutusta, taitoja tai yleissivistystä.
Siivoaja/laitoshuoltaja. Jostain syystä ihmiset olettavat minun rakastavan siivoamista. Valitettavasti en ole niin onnekas, että työstäni sanottvaati nauttisin, vaikka hyvä siinä olenkin.
Vierailija kirjoitti:
Olen puhelinmyyjä ja yleisesti ottaen meitä pidetään yksinkertaisina luusereina, joilla ei ole mitään koulutusta, taitoja tai yleissivistystä.
No mut toihan on totta? 🤨
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mut toihan on totta? 🤨
Ok. Mikä on sun työ?
Ole fysioterapeutti ja itte ihan pas kas kunnos.
Että psykoterepeuteilla on oma mielenterveys kasassa. Olen vuosikymmenen nukkunut neurolepteillä, ja minulla on diagnoosi keskivaikeasta masennuksesta.
Olen amk-opettaja ja opiskelijat luulevat syyn ryhmätöille olevan se, että opettajaa laiskottaa.
Oikea syy on se, ettei työaika riitä yksilötöiden tarkastukseen. Meille maksetaan yhdesta kurssista tietty tuntimäärä, jolla kurssi pitää suunnitella, opettaa ja tehdävät arvioida, ja vielä käydä kaikki se sähköpostikirjeenvaihto opiskelijoiden kanssa, joissa he haluavat eri oikeuksia, koska ovat menossa lomalle tai työt häiritsevät opiskeluita.
Vierailija kirjoitti:
Että psykoterepeuteilla on oma mielenterveys kasassa. Olen vuosikymmenen nukkunut neurolepteillä, ja minulla on diagnoosi keskivaikeasta masennuksesta.
Ei tällaista luuloa ole, päinvastoin. Minä olen ikäni ollut siinä käsityksessä, että alasi ihmiset ovat keskimääräistä useammin enemmän tai vähemmän sekaisin. Siitä taitaa olla ihan tutkimustietoakin, että esimerkiksi psykaa lukemaan pyrkivillä on keskimääräistä enemmän mt-ongelmia. Pollanhoitoa lähdetään opiskelemaan ehkäpä tiedostamattakin osin siksi, että voitaisiin hallita omia ongelmia. Niinhän tämä Ullanlinnan murhaajapsykiatrikin tutki murhafantasioita.
Että kaikki viennin myyntimiehet ovat pedareita. Kaikki me ollaan hu@ripukkeja, mutta vain osa pieniin päin.