Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uudella työpaikalla on whatsapp-ryhmä, minua ei ole kutsuttu

Vierailija
22.01.2023 |

Ryhmässä on siis kaikki paitsi minä, myös esimies on siellä. Ryhmän ylläpitäjä on paikan kakkoshenkilö. Esimieheni aina joskus sanoo, että whatsapp-ryhmässähän oli tästä tms. Sanon, etten ole ryhmässä. Hän siihen, että ai jaa, no hän lähettää mulle sen tiedon erikseen.
Olen ollut paikassa nyt pari kuukautta. 10 henkilöä töissä.
Onko asiallista?

Kommentit (122)

Vierailija
41/122 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silti mua kiinnostaa syy, miksi ap:ta ei ole lisätty ryhmään.

Unohtunut. Ei mitenkään ainutlaatuista firmoissa. Juuri kävimme läpi yhteistä jakelulistaa, kun huomasimme vuosia firmassa olleiden siitä puuttuvan.

Perusongelma näissä on, että ihmisen pitäisi kyetä itse kertomaan mitä häneltä puuttuu. 

Vierailija
42/122 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselle tulee mieleen, että jos tuo pieni porukka on ollut jo pidempään yhdessä kyseessä on enemmän hitsautuneen kaveriporukan kuin työyhteisön wa. Eli sitä ryhmää ei ole luotu työasioiden infoomiseen vaan illanviettojen  jälkipelien ruotimiseen. Siten ymmärtäisin ettei sinne niin vaan uutta ihmistä liitetä.

Tämä on se syy, jota epäilen. Että siellä saatetaan jotain työasiaakin sivuta, mutta on enempi kaveriporukan ryhmä. Kaikki ovat olleet vuosia töissä meillä. Voin kyllä nyt vihjailla tai suoraan pyytää pääsyä ryhmään, mutta epämukava tunne on päällimmäisenä, kun epäilen sen olevan enemmän yksityinen työpaikan kaveriporukka. Johon kuuluvat kaikki paitsi minä. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/122 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos vaikka yksinkertaisesti UNOHTUI? Jotkut ilmeisesti luulevat että työpaikan Whatsapp on tarkoitettu yksityisasioiden analysointiin.

Vierailija
44/122 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unohtunut. Ei mitenkään ainutlaatuista firmoissa. Juuri kävimme läpi yhteistä jakelulistaa, kun huomasimme vuosia firmassa olleiden siitä puuttuvan.

Perusongelma näissä on, että ihmisen pitäisi kyetä itse kertomaan mitä häneltä puuttuu. 

Ap:n työpaikalla on 10 henkilöä..

Vierailija
45/122 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

10 henkeä ja montakohan erilaista ohjelmaa tai muuta mihin pitäisi oikeuksia antaa? Kun vielä emme tiedä onko kyseinen wa-ryhmä tarkoitettu työasioihin, niin emme tiedä tulisiko ap:n ryhmässä edes olla.

Vierailija
46/122 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni vertaa omaa isoa firmaansa nyt ap:n pieneen ilmeisen sisäänpäin lämpiävään yksikköön. Tässä on ihan selkeä ero.

Vierailija
47/122 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meilläkin ja kaikki halukkaat pääsevät kun menevät sanomaan perustajalle . Kutsuta ei ja pakko ei ole liittyä. Avaa se suu ap.

Vierailija
48/122 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan että 99% tapauksista ei vaan ole muistettu lisätä ryhmään. Ap:n pomo todennäköisesti käsitti että ap tuli ilmoittamaan ettei halua olla ryhmässä ja siksi haluaa erikseen meilit. Hyvä ettei vielä tieto siirry eteenpäin ryhmän ylläpitäjälle siinä muodossa ettei ap halua. Monasti olen täällä huomannut että itsensä kiusatuiksi ja syrjityiksi kokevat ihmiset odottaa liikaa. Istutaan työhuoneessa ja odotetaan kutsua kahvihuoneeseen. Kyllä sinne pitää ihan itse mennä, ruveta juttelemaan ja kun sitä tekee tarpeeksi kauan, joku voi tullakin ovelle hukkaamaan että tuu kahville. Mutta jos ensimmäisenä päivänä jää odottamaan kutsua, jää ilman kahvia.

Aivan,täällä väännetään käsittämätöntä ylianalysointia yksinkertaisesta unohduksesta.Itse jäin ulos kun en ollut ladannut sitä sovellusta ryhmää perustettaessa.

Vierailija
49/122 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei liity unohdukseen mitenkään,töissä kun on paljon muutakin muistamista.

Vierailija
50/122 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole työpuhelinta, ei ole pakko olla henkm.koht. numerolla työpaikkan ryhmässä.

Jos sanot "en ole ryhmässä" (ja olet vissiin vähän estynyt muutenkin), niin luulevat, että et halua ryhmään. Kommunikoi toisin.

Vierailija
51/122 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikein kehtaa tunkea sinne. Ap

No kettuako täällä sitten valitat?

Valitan siitä, että ryhmästä puhutaan, mutten saa kutsua. Se on minusta tylyä. En kysynyt avausviestissäni, mitä teen, vaan, että onko tämä asiallista? Minut on jätetty ulkopuolelle. Ap

Älä valita. Justhan sä sanoit ettet ole edes pyytänyt ryhmään pääsyä. Sanot sen ryhmän vetäjälle että "lisää minutkin ryhmään". Miksi tästäkin pitää tehdä niin vaikeaa. Ne voi ihan hyvin olettaa ettet halua olla missään ryhmissä. Miksi et ole oma-alotteinen vaan täällä kitiset?

Vierailija
52/122 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitan siitä, että ryhmästä puhutaan, mutten saa kutsua. Se on minusta tylyä. En kysynyt avausviestissäni, mitä teen, vaan, että onko tämä asiallista? Minut on jätetty ulkopuolelle. Ap

Älä valita. Justhan sä sanoit ettet ole edes pyytänyt ryhmään pääsyä. Sanot sen ryhmän vetäjälle että "lisää minutkin ryhmään". Miksi tästäkin pitää tehdä niin vaikeaa. Ne voi ihan hyvin olettaa ettet halua olla missään ryhmissä. Miksi et ole oma-alotteinen vaan täällä kitiset?

No koska minusta näihin kutsutaan ne, jotka halutaan kutsua, eikä tungeta itse. Ap

Vierailija
53/122 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten muotoilet sanasi "En ole ryhmässä" hieman vihjaavampaan suuntaan -> "En ole saanut kutsua ryhmään" ja ehkä vielä lisäksi "mutta jos siellä puhutaan työasioista, niin pitäisikö minutkin kutsua?"

Ole hyvä.

Ja sitten ihan tosissaan, ymmärrän että et halua tungetella jos olet vielä uusi. En minäkään kehtaisi, mutta toisaalta saattaisin halutakin pitää vapaa-aikani vapaa-aikana ja pysytellä työasioista erossa vapaalla, vaikka miten solmisivat jotain keskenään. En tee töitä vapaalla.

Miehen työpaikalla on kans WA-ryhmä, mutta jauhavat siellä vain sontaa. Minua lähinnä ketuttaa kun yölläkin puhelin piippaa, kun ovat jossain yöllä vaikka kesänavajaisten jälkeen jatkoilla ja mies unohtaa laittaa äänettömälle.

Kannattaa laittaa puhelin automaattisesti ajastuksella älä häiritse -moodiin yöajaksi niin ei tule häirityksi. Mielestäni omituista jos joku ei sitä ole tehnyt, sen verran itsestään selvää että saattaisin itsekin tulla lähettäneeksi viestejä jonkun mielestä liian myöhään.

Itse oletan että yöaikaan ei lähetetä kuin todella tärkeitä viestejä. En laita koskaan puhelinta äänettömälle ym yöksi koska haluan että tarvittaessa mieheni, lapseni (teinejä), anoppi, vanhempani ja tarvittaessa vaikka naapurikin saa minut yöllä kiinni jos jollakin on hätä. Ja ennenkuin joku nillittää tuosta naapurista niin olen viimeisen vuoden aikana kahdesti soittanut ambulanssin naapurilleni eli ei olisi ihme jos soittaa minulle joskus yölläkin että menen ottamaan koirat niin ambulanssimiehet pääsevät apuun. Toinen koirista voi olla vihainen ja suojella sairaskohtauksen saanutta omistajaansa jos vieras ihminen menee sinne. Siksi minä olen aina vienyt koirat häkkiin ennen ambulanssin tuloa. Eli joo omituista mutta minä oletan että viestejä ei lähetetä yöllä kuin hätätapauksissa.

Tutustu puhelimesi ominaisuuksiin. Mulla ainakin puhelimen Älä häiritse - toiminto on sellainen, että voin itse määritellä, mitkä yhteydenotot tulevat läpi ja loput on mykistettyjä yöllä. Suosittelen.

Vierailija
54/122 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No koska minusta näihin kutsutaan ne, jotka halutaan kutsua, eikä tungeta itse. Ap

No kyllä tungetaan sinne itse jos siellä TYÖASIOITA viestitellään.Voithan myös jatkaa päätöntä ylianalysointiasi ja päätyä lopputulokseen että työpaikalla suunnitellaan murhaamistasi.

Vierailija
55/122 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No koska minusta näihin kutsutaan ne, jotka halutaan kutsua, eikä tungeta itse.

Joo,älä vaan sano mitään kenellekään jos sinulle ei välttämättömiä työasioita kerrota 🥵🥵

Vierailija
56/122 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni vertaa omaa isoa firmaansa nyt ap:n pieneen ilmeisen sisäänpäin lämpiävään yksikköön. Tässä on ihan selkeä ero.

Onko työpaikan ja vapaa-ajan kaveripiirin Whatsapp sinusta täysin samoihin asioihin tarkoitettu?

Kerrotko putkimiehellekin naistenvaivoista?

Vierailija
57/122 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten muotoilet sanasi "En ole ryhmässä" hieman vihjaavampaan suuntaan -> "En ole saanut kutsua ryhmään" ja ehkä vielä lisäksi "mutta jos siellä puhutaan työasioista, niin pitäisikö minutkin kutsua?"

Ole hyvä.

Ja sitten ihan tosissaan, ymmärrän että et halua tungetella jos olet vielä uusi. En minäkään kehtaisi, mutta toisaalta saattaisin halutakin pitää vapaa-aikani vapaa-aikana ja pysytellä työasioista erossa vapaalla, vaikka miten solmisivat jotain keskenään. En tee töitä vapaalla.

Miehen työpaikalla on kans WA-ryhmä, mutta jauhavat siellä vain sontaa. Minua lähinnä ketuttaa kun yölläkin puhelin piippaa, kun ovat jossain yöllä vaikka kesänavajaisten jälkeen jatkoilla ja mies unohtaa laittaa äänettömälle.

Kannattaa laittaa puhelin automaattisesti ajastuksella älä häiritse -moodiin yöajaksi niin ei tule häirityksi. Mielestäni omituista jos joku ei sitä ole tehnyt, sen verran itsestään selvää että saattaisin itsekin tulla lähettäneeksi viestejä jonkun mielestä liian myöhään.

Pakkohan näin on toimia, ihan henkilökohtaisen puhelimenkin kanssa. Ihmisillä ei nykyään ole mitään tolkkua siinä, mihin aikaan viestejä voi ihmisille lähetellä. Kun on pari alakoululaista perheessä, niin ei riitä että monessa perheessä muksut tuntuu valvovan arkisinkin aamuyöhön, kun luokan ryhmään tulee viestejä keskellä yötä. Sen lisäksi luokilla on vanhempien ryhmät, ja kun luokissa on n. 30 oppilasta, niin aina joku älypää keksii alkaa iltamyöhään viestiä (eihän se viesti mene kun ehkä 60 ihmiselle, jos kakkkien lasten molemmat vanhemmat ryhmässä on). Ja luultavasti vielä sellainen tyyppi, joka ei kykene kirjoittamaan asiaa kerralla yhteen viestiin, vaan niitä tulee 3-4 peräkanaa, kun jäikin jotain sanomatta. Ja sitten siihen alkaa vielä joku toinen vastailla. Tähän vielä muutama lasten joukkueurheilun vanhempien ryhmä niin aika monena yönä viikossa puhelin kilisisi klo 22-6 välillä.

Vierailija
58/122 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko sut on lisätty ryhmään?

Vierailija
59/122 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on niitä asioita, joissa ihmisten tulkinnat voivat vaihdella todella paljon, ja on itsestä kiinni ottaako negatiivisen vai kannustavamman tulkinnan. Ap selvästi tehnyt negatiivisen tulkinnan ajatuksella "minua ei haluta mukaan, tämä on väärin, minua syrjitään, minua halutaan pitää ulkopuolisena", mistä seuraa loukkaantumisen, katkeruuden, surullisuuden jne tunteita. Tämä saa ap:n vetäytymään entisestään työkavereista ja käyttäytymään torjuvasti, minkä seurauksena lopulta ap:n työkaveritkin alkaa vetäyty ja ap:n näkemys siitä, että hän on työpaikan hylkiö vahvistuu entisestään. 

Rakentavampia tulkintoja täällä onkin ehdotettu. Suosittelen ap:ta miettimään, millaisen tulkinnan tilanteesta kannattaa tehdä ja kumpi lisää ap:n hyvinvointia ja työssä viihtymistä paremmin. "Minua pidetään tahallaan ulkona" vai jokin toisenlainen tulkinta. 

Vierailija
60/122 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko sut on lisätty ryhmään?

Miten muka? Eihän se edes uskalla pyytää ryhmään liittämistä ja muut siellä luulee että ap on mukana ryhmässä jakamassa työasioita.