Surettaako muita, kun oman nuoruuden tähdet vanhenevat?
Äsken katsoin kauhistuneena, millainen papparainen Richard Gere nykysin on.
Tuntuu kuin siitä olisi vain hetki, kun hän oli Pretty Womanin komistus. :(
Jotenkin konkretisoi oman vanhenemisen myös.
Kommentit (58)
Madonna, Tina Turner, Rolling Stones, onhan noita iso liuta rupsahtaneita tähtiä. Ainoa joka on edelleen hehkeä kuin kuustoistakesäinen on Cher
Ihminen ajattelee: kauheeta, kun tuo on sitten vanhentunut! Eikä muista, että niin on itsekin ja varsinkin toisten silmissä.
Tavallaan vähän semmoinen haikee fiilis kun näkee uusia kuvia Ozzy osbornesta jossa näyttää jo hauraalta vanhukselta.
Ei, mutta minä en ihannoikaan nuoruutta muutenkaan mitenkään, en omalla kohdallani, enkä siis myöskään muiden. Mä olen itse nyt 48, ja elän parasta aikaa elämässäni. Minä en myöskään pidä iän merkkejä ulkonäössä epäviehättävinä, en itsessäni enkä muissa. Joten minusta ikäiseni tai 60-70-vuotiaatkin tähdet voi olla edelleen kuumia ja seksikkäitä ja kiinnostavia.
En ymmärrä kerta kaikkiaan mitä surtavaa iässä on, ennen kuin tosiaan on siinä kunnossa että kyvyt toimia pahasti rajoittuu. Joskus 80 v. jälkeen siis, ellei vakavia sairauksia tule. Sitä ennen minusta ikääntyminen ei ole ollenkaan surullinen asia vaan hieno asia kaikin puolin. Vanhempani, 76 ja 79 v. sanovat nyt elävänsä elämänsä parasta aikaa, kuulemma eläkkeelle pääsystä asti vaan parantunut. Joten mitäpä tässä ikääntymistä suremaan.
Juuri tällä viikolla satuin sivusilmällä seuraamaan Kauniilta ja Rohkeita, kun siinä näytettiin joku vanha kohtaus varmaan jostain 90-luvulta. Katoin, että ohhoh, onpa tuo Stephanie tuossa nuori. Muistan silti, että 90-luvulla pidin häntä suunnilleen hautaan kaatuvana mummona 😄
Vierailija kirjoitti:
Enemmän surettaa ne, jotka yrittävät kamppailla vanhenemista vastaan ja pilaavat itsensä kaikenlaisilla täytteillä. Hunter Tylo (Kaunareiden Taylor) esimerkiksi oli todella kaunis nainen, mutta nykyisin näyttää lähinnä puistodeekulta kun on niin täyteen pumpattu ties mitä.
Niinpä. Ikääntyminen tai sen ulkoiset merkit ei sureta, mutta se kyllä jos joku ihminen takertuu niin nuoruuden ihannointiin, että teettää itsestään omituisen luonnottoman näköisen otuksen, kun täytyy yrittää kaikki rypyt pois silottaa, kaikki roikkumiset ja veltostumiset kirurgilla korjauttaa. Eihän ne oikeasti nuorilta näytä ne plastiikkakirurgeilla juoksevat, vain kummallisilta, kun iän kuitenkin aina jostain näkee mutta sitten naama on pinkeä ja rypytön ja kireä.
Itse ihailen niitä, varsinkin naispuolisia tähtiä, jotka antaa iän merkkien näkyä. Esim. Kate Winslet, Helen Mirren, varsinkin Euroopassa näitä on paljonkin. Minusta pitäisi normalisoida se että ihminen voi olla hyvän näköinen vaikkei näytä nuorelta, myös nainen. Nythän on niin, että moni pitää jotain kuusikymppistä Mads Mikkelseniä komeana ja charmanttina, mutta jos on samanikäinen luomu nainen, niin somessa yökötellään. Ja Hollywood ottaa näiden 50-70 v. miesten kumppaneiksi rooleihin 20-35 naisia. Hyh. Normalisoidaan naisten ikääntyminen.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen ajattelee: kauheeta, kun tuo on sitten vanhentunut! Eikä muista, että niin on itsekin ja varsinkin toisten silmissä.
Luulenpa että meistä moni nimenomaan tiedostaa sen, ja siksi se on niin haikeaa. Elämä lentää ohitse pikavauhtia, me saamme olla mukana hetken, muut jatkavat, ne ketkä juuri silloin ovatkin jäämässä.
Ei se pelkkä vanheneminen oikeastaan, mutta se, kun he kuolevat.
Jotenkin aina ajattelee heidän kuolleen nuorina ja sitten katsoo ikää ja tajuaa, että kyllä he elivät ihan normaalin pituisen elämän.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea olis keksiä suurempaa ajanhukkaa kuin vanhenemisen sureminen.
Mutta sitä me kaikki, sinäkin, välillä teemme.
Ehkä nuorempana suretti.
Sitten kun itse täytti 50v, ei enää. Kaikki me harmaannumme ja kulahdamme.
Vierailija kirjoitti:
Saan kiinni ajatuksestasi, minä oikeasti järkytyin siitä miltä Gunnareiden Axl Rose näytti Lisa Marien muistotilaisuudessa.
Istui ja soitti pianoa, lauloi November Rainia, ei edes erityisen hyvin, ja näytti niin jumalattoman erilaiselta kuin "silloin ennen". Ja hiukset ihan lyhyet eikä porkkanan punaisesta väristäkään mitään tietoa.
Ok, hän on 60v, mutta silti, ja on ihan järkyttävää ajatella, että hän tosiaan on 60v...
Minä näen hänet aina sellaisena 3kymppisenä nuorena ja vetreänä ihanuutena jonka leiskuvan punaiset hiukset heilui hänen ollessaan mikin varressa ja minä alaikäisen teinitytön sydän sykkyrällä sitä katselin ja kuuntelin...
Huokaus🤔😐
Hänen kohdallaan asioihin vaikuttaa tietenkin se, että hän on lihonut aika paljon nuoruuden ajoistaan. Se vaikuttaa yleisen jaksamisen lisäksi myös laulamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Panisin Keanu Reevesia edelleen.
Samoin.
t: Markku 54v
Vierailija kirjoitti:
Juu, itse huomasin Billy Idolsin vanhenemisen. Vasta oli niin nuori.. Ihmettelen sitä kun aika kuluu niin nopeaan.. Sisäinen minä on vielä 30v
Billy Idol on kyllä harvinaisen hyvin säilynyt mieheksi. Itsellä vähän riipii sytämestä Nicolaj Coster-Waldau, joka on jo kohta 53-vuotias. Oli niin täydellinen 10 vuotta sitten. Ehkä tässä tosin itsekin alkaa olla vähemmän täydellinen.
Tämä kohdistuu mulla Taru sormusten herra -elokuvien näyttelijöihin. Muutenkin se ajatus vetää jotenkin haikeaksi, että on jo yli 20 vuotta siitä kun tuo trilogia oli uusi.
Varsinkin naiset rupsahtaa karusti jo 20 vuodessa 🤮
Ei oikeastaan kun itsekään ei näytä samalta kuin parikymppisenä. Tehosekoittimen jätkät on vanhentuneet, mutta meno oli silti rautaista kesän keikoilla. Nuorena fanittamani Otto osaa edelleen tehdä vaikutuksen, ja nostattikin älyttömästi nostalgista fiilistä. Itsellä on paljon muistoja bändin aikakaudelta ja kaikkihan me vanhetaan. Moni ikoninen jenkkinäyttelijä on puolestaan niin kuminaamaisia että juoksisin karkuun.
Vierailija kirjoitti:
Tuleehan siitä sellainen haikea, nostalginen tunne, kun muistelee millaisia ne tähdet olivat silloin kun nuorena heitä fanitti ja ihaili. Muistuttaa omasta nuoruudesta ja kuinka tärkeitä sellaiset jutut silloin oli.
Juurikin noin, ne kaikki nuoruuden ihanteet kun on jo haudassa ja omakin askel jo ainakin puoliksi siellä kuopan puolella.
jos ne ei vanhenisi, se olis melko creepy...
Harmittaa kun Ozzy on niin huonossa kunnossa, että keikatkin piti perua.
Olis se kamala vanheta ja tänne jäisi kaikki mitä rakastaa ja mistä tykkää. Pikkuhiljaa ne syyt olla elossa vain häviää ja joutuu elämään kylmien, tyhjien kummajaisten keskellä. Mielellään silloin luopuu tästä maailmasta. Nyt jo harmittaa se miten en osannut arvostaa ja rakastaa sitä maailmaa mitä meillä oli. Otti kaiken ihan itsestäänselvyytenä.