Missä on myynnissä ne kaikki romahtamisvaarassa olevat mummonmökit?
Suomessa on lukuisia vanhoja mökkejä autioina, miksi niitä ei näy missään myynnissä? Jos itse omistat tälläisen vanhan mökin, niin kerro miksi et myy sitä? Tai oletko mahdollisesti paremmin perillä aiheesta, kerro tietosi meille!
Itse olisin kiinnostunut tuollaisesta pienestä mökistä, voisin ostaa tontin hinnalla, mutta aika vähän niitä näkyy myynnissä.
Kommentit (30)
Kavereiden perintömökit ovat olleet myynnissä ihan perinteisesti asunonnonvälitysliikkeiden kautta eli etuovessakin ovat olleet näkyvillä.
Ei vanhat mökit ole romahtamisvaarassa. Nehän on rakennettu kestämään vaikkei niitä sen kummemmin huollettaisi.
Minulla on tuollainen mökki, tai oikeammin talo rantatontilla. Se on asuinkelvoton, mutta kyllä se mökkinä menee ja voisi sen kunnostaakin. Mutta välittäjät eivät ota sitä myyntiin ja itse en viitsi lähteä sitä kenellekään näyttämään, kun ei tosiostajia oikein ole. Maksaa puoli päivää aikaa ja parisataa kilometriä ajella turhaan kymppitonnin mökin takia. Lahotkoon sinne. Jos välittäjä hoitaisi näytöt, niin myisin heti.
Välittäjät ei ota kaikkea myyntiin, perikunta riidoissa, omistajalla ei tarvetta myydä, odotetaan tontin hinnan nousua, perillisen perillinen rakentaa joskus, testamentattu jollekin yhteisölle tai valtion omistuksessa ilma perillistä tai ulosmitattu. Monta tarinaa.
Kavereilta voi kysellä
Muuttotappiopaikkakunnilla ei ole mitään välittäjiä
Kun näet kivan mökin niin kysy maanmittaustoimistosta tontin tietojen perusteella omistajaa. Se on julkinen tieto eikä maksa mitään. Ota yhteyttä omistajaan ja kysy myykö. Ei se sen kummempi juttu ole.
ei niitä voi myydä. kiitos vihreät. myyjä saa 5 vuotta pelätä, että ostaja muuttaa mielensä ja haluaa rahat takaisin tai tekee 400000e maksavan oikeudenkäynnin, jonka maksaja vaihtuu aina vuorotellen arpomalla eri oikeusasteisiin mennessä
Vierailija kirjoitti:
Kavereilta voi kysellä
Muuttotappiopaikkakunnilla ei ole mitään välittäjiä
Vieteisessä kaupungissa on välittäjät, mutta eivät välttämättä ala myydä kun ei kannata.
Vierailija kirjoitti:
ei niitä voi myydä. kiitos vihreät. myyjä saa 5 vuotta pelätä, että ostaja muuttaa mielensä ja haluaa rahat takaisin tai tekee 400000e maksavan oikeudenkäynnin, jonka maksaja vaihtuu aina vuorotellen arpomalla eri oikeusasteisiin mennessä
Ap oli ostamassa purkukuntoista mökkiä tontin hinnalla.
Ei silloin ole 5 v vastuuta virheistä, kun mökki myydään purettavaksi.
Ostajan ei tietenkään ole pakko sitä rakennusta purkaa, mutta näin ollaan sujut myyjän kanssa.
Kaksi edellistä taloa ostin väsyttämällä. Kumpikaan ei siis ollut myynnissä missään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap oli ostamassa purkukuntoista mökkiä tontin hinnalla.
Ei silloin ole 5 v vastuuta virheistä, kun mökki myydään purettavaksi.
Ostajan ei tietenkään ole pakko sitä rakennusta purkaa, mutta näin ollaan sujut myyjän kanssa.
Tämä. 👌🏼
Ostin mummonmökin, jonka myyntiesitteessä kunto oli 'välttävä'.
Eli omalla kohdallani voisin vedota ostajan suojaan, jos mökki paljastuisi asuin- ja korjauskelvottomaksi. Toki maksettu kauppahintakin oli vaatimaton, mutta 2-3 kertaa tontin hinta kuitenkin. Sähkö-, vesi, ja viemäriliittymät maksoivat, vaikka eihän niillä ole käyttöä, jos mökki on kelvoton asumiseen.
Ei niitä uskalla myydä. Ostaja löytää niistä kuotenkin jotain hometta tai kreosoottia tai jotain ja päädyt myyjänä maksamaan ostajalle eikä päinvastoin.
Semmonen kun mulla on, huono sähkötön 100 vuotta vanha viiden hehtaarin tontilla, näkyi jossain Sysmässä maksavan 25 000 euroa, ei rantaa.
Sieltä ihan kiint.välitysten luettelosta sattui silmiin.
Tuskin ihan tontin hinnalla saat, mutta 15 000 - 20 000 euron mökkejä olen nähnyt. Peräti joku niistä ei ole mätä tai homeessa. Yksi näkemistäni on tähän mennessä tainnut olla oikeasti asuttavassa kunnossa. Siisti ja tulisijat toimivia.
Vierailija kirjoitti:
Semmonen kun mulla on, huono sähkötön 100 vuotta vanha viiden hehtaarin tontilla, näkyi jossain Sysmässä maksavan 25 000 euroa, ei rantaa.
Sieltä ihan kiint.välitysten luettelosta sattui silmiin.
Sulla kävi tuuri, onnea!
Vierailija kirjoitti:
Kaksi edellistä taloa ostin väsyttämällä. Kumpikaan ei siis ollut myynnissä missään.
Selvisikö yhtään, miksi omistajat hillosivat mökkejään rapistumassa?
Tunnesyistä eivät olisi raskineet myydä?
Odottivat hinnannousua?
Meinasivat itse käyttää mökkiä jotenkin, mutta jäi aikomukseksi?
Tedän, että maaseudulla asuu melkoisia jääriä. Yksi oli rakentamassa uutta mökkä vanhan viereen ilman rakennuslupaa. Lupaa ei myönnetty (hyvästä syystä). Ukko joutui purkamaan aihion ja nyt siellä on betonisokkeli lattioineen koristamassa tonttia. Purettu puutavara, villat ym. rakenusmateriaali on saanut lahota ja pilaantua pressujen alla jo parikymmentä vuotta. Ukko ei älynnyt edes myydä tarpeettomasi käynyttä tavaraa silloin, kun se oli vielä käyttökelpoista. Meitä on monex.
Talo jossa ei ole peruslämpö päällä ja joka ei ole pelkkä hyväkuntoinen hirsitalo ilman vesijohtoa menee jo vuodessa homeeseen kylmänä tai jos siinä on välillä lämpö päällä ja välillä kylmillään esim. lomamökkinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selvisikö yhtään, miksi omistajat hillosivat mökkejään rapistumassa?
Tunnesyistä eivät olisi raskineet myydä?
Odottivat hinnannousua?
Meinasivat itse käyttää mökkiä jotenkin, mutta jäi aikomukseksi?Tedän, että maaseudulla asuu melkoisia jääriä. Yksi oli rakentamassa uutta mökkä vanhan viereen ilman rakennuslupaa. Lupaa ei myönnetty (hyvästä syystä). Ukko joutui purkamaan aihion ja nyt siellä on betonisokkeli lattioineen koristamassa tonttia. Purettu puutavara, villat ym. rakenusmateriaali on saanut lahota ja pilaantua pressujen alla jo parikymmentä vuotta. Ukko ei älynnyt edes myydä tarpeettomasi käynyttä tavaraa silloin, kun se oli vielä käyttökelpoista. Meitä on monex.
Ei ole tarvetta myydä. Pätäkkää löytyy.
Up