Missä on myynnissä ne kaikki romahtamisvaarassa olevat mummonmökit?
Suomessa on lukuisia vanhoja mökkejä autioina, miksi niitä ei näy missään myynnissä? Jos itse omistat tälläisen vanhan mökin, niin kerro miksi et myy sitä? Tai oletko mahdollisesti paremmin perillä aiheesta, kerro tietosi meille!
Itse olisin kiinnostunut tuollaisesta pienestä mökistä, voisin ostaa tontin hinnalla, mutta aika vähän niitä näkyy myynnissä.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Tuskin ihan tontin hinnalla saat, mutta 15 000 - 20 000 euron mökkejä olen nähnyt. Peräti joku niistä ei ole mätä tai homeessa. Yksi näkemistäni on tähän mennessä tainnut olla oikeasti asuttavassa kunnossa. Siisti ja tulisijat toimivia.
Mä maksoin ryhdikkäästä mökistä tontteineen 30.000€. Sähköt ja kunnan vesi on.
Peruskorjaus tulisi kumminkin kalliimmaksi kuin kokonaan uusi pikkumökki. Joten yritän lähinnä pitää kunnossa tekemällä huoltotöitä ja pikku korjauksia.
Halpa kiinteistövero ja halpa vesi, eli lähinnä sähkö maksaa. Kiva, ettei tarvi enää vuokrata kesämökkiä. Tämä maksaa itsensä 10 vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Ei vanhat mökit ole romahtamisvaarassa. Nehän on rakennettu kestämään vaikkei niitä sen kummemmin huollettaisi.
Kummallinen väärinkäsitys. Päinvastoin, me on suunniteltu säännöllisesti huollettaviksi. Ilman huoltoa romahtavat muutamassa vuosikymmenessä
Kreosootti ei välttämättä ole syy kaupan purkuun. Sen aiheuttama mahdollinen terveyshaitta on veteen piirretty viiva.
Täällä meidän kylällä niitä kaupitellaan korkeintaan jossain paikkakunnan omalla Facebookin osta/myy-palstalla, mutta lähinnä ihan vaan sana leviää suusta suuhun. Ei niitä missään valtakunnallisilla myyntipalstoilla esitellä kun harvoin on kuitenkaan ostajia oman kylän ulkopuolelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei niitä voi myydä. kiitos vihreät. myyjä saa 5 vuotta pelätä, että ostaja muuttaa mielensä ja haluaa rahat takaisin tai tekee 400000e maksavan oikeudenkäynnin, jonka maksaja vaihtuu aina vuorotellen arpomalla eri oikeusasteisiin mennessä
Ap oli ostamassa purkukuntoista mökkiä tontin hinnalla.
Ei silloin ole 5 v vastuuta virheistä, kun mökki myydään purettavaksi.
Ostajan ei tietenkään ole pakko sitä rakennusta purkaa, mutta näin ollaan sujut myyjän kanssa.
Ei auta myydä purkukuntoisena, koska ostaja voi ilmoittaa, että hinta oli liian suuri pelkästä tontista, rempassa löytynyt laho hirsi pitää korvata! Eli tontistakaan ei saisi ottaa täyttä hintaa, jos haluaa välttyä ongelmilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vanhat mökit ole romahtamisvaarassa. Nehän on rakennettu kestämään vaikkei niitä sen kummemmin huollettaisi.
Kummallinen väärinkäsitys. Päinvastoin, me on suunniteltu säännöllisesti huollettaviksi. Ilman huoltoa romahtavat muutamassa vuosikymmenessä
Ja huolloksi riittää, että ovet ja ikkunat on kiinni/lukossa ja katto pysyy ehjänä. Suurimpia tuholaisia on autiotalojen kuvaajat, jotka ei kunnioita toisen omaisuutta.
Meillä on naapurissa khta 30 vuotta ollut tyhjillään 2h+k tupanen, ei siellä ole romahtamisvaarassa yhtään mikään.
Iso osa ei ole myynnissä. Naapurista on enemmän vaivaa kuin tyhjästä tuvasta. Meillä tiekunta joutuu riitelemään parin muuttajan kanssa siitä, pitääkö heidän maksaa tienpidosta, jos he eivät tietä käytä ja kuitenkin todistettavasti molemman tuvan pihassa on 2 autoa ja niillä ajellaan. "Mutta ne ei ole meidän, ne on vaan lainassa". Siinäpä lapioivat 120 m tieuraa auki pihastaan kylätielle, kun yrittävät pihastaan pois, enää ei kukaan paikallinen mene avuksi.
Vierailija kirjoitti:
Talo jossa ei ole peruslämpö päällä ja joka ei ole pelkkä hyväkuntoinen hirsitalo ilman vesijohtoa menee jo vuodessa homeeseen kylmänä tai jos siinä on välillä lämpö päällä ja välillä kylmillään esim. lomamökkinä.
Muuten vähäarvoista mökkiä ei kannata pitää peruslämmöllä, se kun on tehtävä jollain ilmalämpöpumpulla, tai muuten sähköllä. Peruslämpö maksaa nykyhinnoin helposti pari-kolme tonnia vuodessa. Surkea mökki kannattaisi antaa vaikka ilmaiseksi pois, niin ei tule kuluja, tai sitten jättää homehtumaan. Tosin jos talossa ei ole muovia, niin se homehdukaan. Lahota voi.
Mulla on vanha 60-luvun huonokuntoinen talo. Tontti on kyllä iso ja hyvä. Purkaminen maksaisi paljon oli sitten maksajana minä tai ostaja.
Tuolta tontti:
https://huutokaupat.com/haku?term=tontti
Ja tuosta mökki:
https://huutokaupat.com/3922005/ulosmitattu-dethleffs-camper-560-sk-mat…
ja sauna:
https://huutokaupat.com/3943272/sauna-ja-palju-lava