Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Risteilylle yksin, hyvä vai huono idea?

Vierailija
22.01.2023 |

En ole vuosiin hemmotellut itseäni lomalla ja mielessä on pitkään ollut Tukholman risteily vähän paremmalla hytillä missä olisi kunnon sänky, ehkä nojatuolikin ja merinäköala. Eli ei ihan sviittiä mutta joku premium hytti.

Oliskohan kovinkin tympeää yksin olla risteilyllä vai ehkä enemmänkin mahdollisuus seuran löytämiseen? Kellään kokemuksia?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko40 kirjoitti:

Mä haluaisin lähteä laivalle yksin, mutta vaimo väittää että menisin sinne vaan dokaamaan ja panemaan.

Ei uskonut kun sanoin että haluaisin nojatuolissa nauttia merimaisemasta ja ehkä ottaa pienen lasillisen kuoharia.

Kuka uskoo?

Vierailija
22/45 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo ollut,mutta haaveissa kyllä on mennä yksin Tukholman risteilylle. Omaan seuraani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merinäköala sieltä hytistä loppuu n klo 17 ja alkaa aamulla ehkä klo 8. Muista se.

Vierailija
24/45 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut 25 eurolla Tukholman risteilyn ja menen sinne yksin mutta yhtään enempää en maksaisi. Tiedän myös että tax freessä mikään ei ole halpaa ja seisova pöytä ei ole hintansa arvoinen.

Vierailija
25/45 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin just viikko sitten yksin Tallinnan risteilyllä.

Kylläpä olikin kivaa. Paluumatkalla oli tosi hauskaa porukkaa.

Vierailija
26/45 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helpompi köyriä hytissä, kun ei ole matkakumppania.

miten yksinään köyritään?

Tyyynyyn reikä.

Vierailija
27/45 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No seuraa ainakin löytyy varmasti, laadusta tinkimättä... :D

Eikös Tukholman risteilyt ole aika hiljaisia nykyään.

Jos menoa haluaa niin Turusta perjantai iltalähdöllä aina pirusti porukkaa. Asun Turussa ja tulee käytyä risteilyllä noin kerran vuodessa, aina ihmettelen miten jotkut jaksavat tulla Jyväskylästä tms. asti pelkästään risteilyä varten. Näitä on aina siellä mukana. 

Vierailija
28/45 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä löysin laivalta miehen. Nyt yhdessä oltu jo 5v.

Vierailija
29/45 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No seuraa ainakin löytyy varmasti, laadusta tinkimättä... :D

Eikös Tukholman risteilyt ole aika hiljaisia nykyään.

Jos menoa haluaa niin Turusta perjantai iltalähdöllä aina pirusti porukkaa. Asun Turussa ja tulee käytyä risteilyllä noin kerran vuodessa, aina ihmettelen miten jotkut jaksavat tulla Jyväskylästä tms. asti pelkästään risteilyä varten. Näitä on aina siellä mukana. 

Ihanko totta, oikein jyväskyläläisetkin haluavat risteilylle? Sinun mielestäsi vain helsinkiläiset ja turkulaiset saavat mennä Ruotsin risteilylle?

Vierailija
30/45 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan kivalta. Seuraa en hakisi, mutta ihan rentouttavaa voisi olla ylhäisessä yksinäisyydessä risteilyllä. Voisi rauhassa syödä ja tehdä ostoksia ja makoilla hytissä.

Vierailija
31/45 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksin se on paras matkustaakin minun mielestä. Humalaisten kaverien kanssa tulee aina jonkun kanssa riita. Eikä tarvi kantaa kenenkään kamoja kun ostavat liikaa tavaraa tai eivät päissään kykene itse kantamaan. Saa itse myös valita missä istuu tai olla vaan hytissä.

Kaikkien kaverit eivät ole tuollaisia juoppoja. Omasi olet ihan itse valinnut. 

Vierailija
32/45 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä menisin mieluummin Tukholmaan ja käyttäisin rahani siihen, että ottaisin sieltä pariksi yöksi kivan hotellihuoneen. En ymmärrä risteilyjä, kun ei niillä näe kuin ikkunasta vähän saaristoa.

Mikä vika saaristossa on? Joidenkin mielestä kivempi sitä on katsoa kuin merta, tai toisen talon seinää Tukholman hotellissa. 

Vierailija
33/45 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä menisin mieluummin Tukholmaan ja käyttäisin rahani siihen, että ottaisin sieltä pariksi yöksi kivan hotellihuoneen. En ymmärrä risteilyjä, kun ei niillä näe kuin ikkunasta vähän saaristoa.

Rakastan risteilyjä talvisin. Pääasia on nähdä saaristoa. Keväästä syksyyn omalla veneellä ja talvisin laivalla.

Vierailija
34/45 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ollut parikin kertaa laivan paras sviitti. Hemmottelin itseäni ja löysin laivalta panoseuraakin. Risteilyn jälkeen nainen kutsui mukaansa koska asui turussa. Vietin siellä  yhden yön naisen luona ja seksiä oli monta kertaa.

Vierailija
35/45 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Risteilyt on samoja kuin reittimatkat, mutta halvempia. Olen usein ollut "risteilyllä" vaikka siirryn vain paikasta A paikkaan B.

Vierailija
36/45 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tukholmaan maihin ei kannata mennä, sillä siellä on kallista ja riski joutua mehmettiraiskatuksi tai ryöstetyksi on nykyään erittäin suuri. Laivalla on mukavampi bilettää.

Vierailija
37/45 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakastan risteilyjä talvisin. Pääasia on nähdä saaristoa. Keväästä syksyyn omalla veneellä ja talvisin laivalla.

Eli talvisin risteilyt sulla ajoittuu muutaman tunnin ajalle keskipäivällä, koska muutenhan on pimeää?

Millaisllla lähdöllä menet ja tulet, että näetkin jotain?

Vierailija
38/45 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä vika saaristossa on? Joidenkin mielestä kivempi sitä on katsoa kuin merta, tai toisen talon seinää Tukholman hotellissa. 

Ehh... kai ymmärrät, että jos sinne Tukholmaan menee laivalla, niin näkee SEKÄ sen saariston (sen aikaa kun laiva on saaristossa valoisaan aikaan) ETTÄ kaupunkia.

Vierailija
39/45 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli talvisin risteilyt sulla ajoittuu muutaman tunnin ajalle keskipäivällä, koska muutenhan on pimeää?

Millaisllla lähdöllä menet ja tulet, että näetkin jotain?

turusta yhdekdän lähdöllä. Keulaan kuohariaamiaiselle pariksi tunniksi ihailemaan tukholman saaristoa. Siitä jää vielä 4-9 tuntia ihailla saaristoa riippuen kuinka lähellä kevättä/kesää.

Vierailija
40/45 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole sen tyyppinen, että löytäisin seuraa laivalta, en siis ole sosiaalinen. Mutta kun viihdyn itsekseni, niin Helsinki-Tukholma paremmassa hytissä kuulostaa ihan mukavalta, muutama vuosi sitten teinkin tällaisen matkan ja ehkä nyt taas, jos tulee lomautuspäiviä keväälle. Ainoa tylsä juttu viimeksi oli, että ravintolassa oli sijoitettu jonkun perhekaksikon kanssa vierekkäin eikä ollut kunnon omaa pöytää.