Risteilylle yksin, hyvä vai huono idea?
En ole vuosiin hemmotellut itseäni lomalla ja mielessä on pitkään ollut Tukholman risteily vähän paremmalla hytillä missä olisi kunnon sänky, ehkä nojatuolikin ja merinäköala. Eli ei ihan sviittiä mutta joku premium hytti.
Oliskohan kovinkin tympeää yksin olla risteilyllä vai ehkä enemmänkin mahdollisuus seuran löytämiseen? Kellään kokemuksia?
Kommentit (45)
Itse en menisi laivalle mistään hinnasta, eri syistä. Mutta joillekin se ilmeisesti on lomaparatiisi ja seuranhakupaikka.
Vierailija kirjoitti:
No seuraa ainakin löytyy varmasti, laadusta tinkimättä... :D
Eikös Tukholman risteilyt ole aika hiljaisia nykyään.
Kuulostaa ihanalta, just tuommoisessa paremmassa hytissä. Täydellinen paikka rentoutua merimaisemissa.
Nuorempana olin yhdellä risteilyllä yksin, vuonna -86.
Tapasin sen aikana ihanan ihmisen, jonka kanssa istuimme kannella koko yön, samalla aaltopituudella toistemme ja meren kanssa.
Tämä norjalainen mies on edelleenkin minun ja mieheni ystävä. Jokin maaginen yhteys syntyi välillemme tuona tummana yönä.
Jos olisin ollut laivalla jonkun kaverini kanssa, tämä kohtaaminen olisi jäänyt toteutumatta.
Olen usein käynyt yksin Tallinnan risteilyllä(Viking line)
On ollut tosi kivaa, olen tutustunut ihmisiin, joista muutamien kanssa olen ystävystynyt.
Otat eväät mukaan niin ei tarvi poistua hytistä. Kukaan ei tiedä oletko yksin vai kaksin.
Minä menisin mieluummin Tukholmaan ja käyttäisin rahani siihen, että ottaisin sieltä pariksi yöksi kivan hotellihuoneen. En ymmärrä risteilyjä, kun ei niillä näe kuin ikkunasta vähän saaristoa.
Minusta kuulostaa ihanalta! Varmaan olisin suurimman osan ajasta vaan hytissä ja ihailisin merta. Alkoa en yleensä käytä, mutta ehkä tuossa tilanteessa pieni kuoharilasi voisi toimia.
Yksin se on paras matkustaakin minun mielestä. Humalaisten kaverien kanssa tulee aina jonkun kanssa riita. Eikä tarvi kantaa kenenkään kamoja kun ostavat liikaa tavaraa tai eivät päissään kykene itse kantamaan. Saa itse myös valita missä istuu tai olla vaan hytissä.
Vierailija kirjoitti:
Otat eväät mukaan niin ei tarvi poistua hytistä. Kukaan ei tiedä oletko yksin vai kaksin.
trangia tai sähkösavustin mukaan
Ota huomioon, että tähän aikaan vuodesta et illalla lähtevällä laivalla lähtiessä näe ikkunasta muuta kuin pimeyttä. Lähtisin vasta keväämmällä.
Vierailija kirjoitti:
Helpompi köyriä hytissä, kun ei ole matkakumppania.
miten yksinään köyritään?
Tallinnan risteilyt on ainakin niin lyhyitä että voisin tosiaan lähteä yksinkin.
Hyi, en lähtisi vaikka maksettaisi, yksin tai seurassa. Mutta kuka mistäkin tykkää. Olen ollut esim. Lontoossa yksin 4 päivää ja olihan se mahtavaa.
Hyvä idea, kunhan siihen asennoituu yksinristeilynä.