Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Normaalituloisten ystävien ymmärtämättömyys surettaa

Vierailija
22.01.2023 |

Olen pienituloinen nelikymppinen, ja minulla on muutaman ystävän rinki jossa käymme syömässä, kulttuuriennoissa ja matkoilla silloin tällöin.

Tai siis muut käyvät. Minä olen periaatteessa kiinnostunut ystävieni näkemisestä, mutta koronavuosien jälkeen tulee menemään hetki että saan talouden tasapainotettua niin että pakollisten laskujen jälkeen jää rahaa muuhunkin kuin vaan huuleen leivän päälle.

Jouduin taas perumaan osallistumiseni tällaiseen suunnilleen 50-150 euron hintaiseen menoon johon osallistuminen olisi merkinnyt 100-400 euron tulonmenetystä osallistumishinnan lisäksi, ja kukaan näistä tyypeistä ei kommentoinut asiaa mitenkään.

Tätäkö tää nyt sitten on tää aikuinen ystävyys? Jos ei ole niitä ylimääräisiä saturaisia heittää osallistumismaksuna niin antaa olla?

Vai pitäisikö noille yrittää selittää että en minä edes halua kiipiä samaan tulodesiiliin heidän kanssaan koska hinta siitä on sellainen jota en ole valmis maksamaan?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuohon olisi pitänyt mielestäsi kommentoida?

Vierailija
2/38 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehdään sellaista mihin kaikilla on varaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis kyllähän ystäväsi voivat tehdä kalliita juttuja jos niin haluavat, mutta olisi tietenkin myös kiva ottaa sinut huomioon, keksii jotain vaihtoehtoista tekemistä.

Vierailija
4/38 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit hyvin sanoa heille, että eivät toistaiseksi pyydä sua mukaan syömään, kulttuuririentoihin ja matkoille vaan ainoastaan muihin juttuihin, joita teillä on tapana tehdä. Ystäväsi kutsuvat sut todennäköisesti siksi, että olisi epäkohteliasta jättää kutsumatta.

Vierailija
5/38 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Tehdään sellaista johon suurimmalla osalla on varaa. Eli juuri tuollaista muutaman satasen juttua. Suurimmalle osalle aikuisista ei tuollaiset rahat tunnu missään, koska aikuisena asiat on hoidettu niin, että rahaa on tarpeeksi. Ei kukaan enää aikuisena halua jotain pihistelyaktiviteettia niinä harvoina kertoina, kun ehtii tuttujaan näkemään. Ne jutut jäivät sinne köyhään nuoruuteen. Nyt aikuisena nautitaan siitä tulotasosta, jonka eteen on tehty töitä. Syödään hyvissä ravintoloissa, käydään kulttuuritapahtumissa ja matkustellaan. Joku jos ei tuohon pysty niin se on voi voi.

Vierailija
6/38 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi........

Vierailija
7/38 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ikänsä käynyt töissä, ei lapsia eikä miestä ja aina valittaa ettei rahaa. Missä vika?

Vierailija
8/38 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksessa on hämmentävän suuret kuluhaitarit. 100-400 euroa. Onko tämä nyt edes totta vai jonkun höppänän keksitty aloitus?

Vierailija
9/38 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vastaavassa tilanteessa. Itselleni oli todella kova paikka tajuta, että eihän meillä lopulta ollut enää kovin paljon yhteistä, kun en pystynyt enää samanlaiseen elintasoon.

Tällainen lisää kuplaantumista, kun ei ymmärretä toisten erilaisia elämäntilanteita.

Vierailija
10/38 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloituksessa on hämmentävän suuret kuluhaitarit. 100-400 euroa. Onko tämä nyt edes totta vai jonkun höppänän keksitty aloitus?

Ei siihen tarvitse laittaa kuin hotelliyö tai pari niin helposti menee 500-600e

Vierailija
11/38 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Tehdään sellaista johon suurimmalla osalla on varaa. Eli juuri tuollaista muutaman satasen juttua. Suurimmalle osalle aikuisista ei tuollaiset rahat tunnu missään, koska aikuisena asiat on hoidettu niin, että rahaa on tarpeeksi. Ei kukaan enää aikuisena halua jotain pihistelyaktiviteettia niinä harvoina kertoina, kun ehtii tuttujaan näkemään. Ne jutut jäivät sinne köyhään nuoruuteen. Nyt aikuisena nautitaan siitä tulotasosta, jonka eteen on tehty töitä. Syödään hyvissä ravintoloissa, käydään kulttuuritapahtumissa ja matkustellaan. Joku jos ei tuohon pysty niin se on voi voi.

Ei kaveri ole tuollainen joka ei välitä toisesta. Sinunlaisesta kaverista on parempi päästä eroon. Olkaa kusipäät keskenänne.

Vierailija
12/38 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaveri ole tuollainen joka ei välitä toisesta. Sinunlaisesta kaverista on parempi päästä eroon. Olkaa kusipäät keskenänne.

Ei se nyt kaverin vika ole, jos hän ehdottaa jotain kivaa, mihin sinulla ei ole varaa. Olen itsekin vanhempainvapaalla jättänyt menoja väliin, koska ei ole ollut rahaa. Ja se on ihan oma valintani, koska olen halunnut hoitaa lapsia kotona, enkä käydä töissä. Omista tietoisista valinnoistaan ei voi syyttää muita.

Vierailija
13/38 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän niihin kalliimpiinkin menoihin on kiva saada kavereita mukaan, vai yksinkö pitäisi mennä? Jos välillä on sellaistakin tekemistä, mihin sulla on varaa, tuo on ihan ok.

Vierailija
14/38 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha tuossa nyt on loukkaantua, jos tapaaminen oli jo yhteisymmärryksessä sovittu ja sitten itse päätitkin perua osallistumisesi.

Mieti sinä vuorostasi mitä kivaa ja budjetillesi sopivaa voisitte seuraavaksi tehdä, ja ehdota kavereille.

15/38 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeat ystävät on ja pysyy. Älä kuitenkaan uhriudu, ei ole ystäviesi vika, jos haluavat mennä jonnekin, mihin sinulla ei ole varaa. Tietävätkö he tilanteesi, vai oletko salannut sen? Jospa sanoisit suoraan ja reilusti, että ei ole nyt taloudellisesti mahdollisuus lähteä mukaan - MUTTA pitäkää hauskaa minunkin puolestani!

Vierailija
16/38 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse heivaasin elämästä lukioajan kaverit lähes kokonaan pois, kun lähdin opiskelemaan. Syynä liian erilaiset elämänarvot, loputkin heivasin pois, kun menin naimisiin. Nyt oon muuttanut muutamia kertoja vaimon kanssa ja joo wa-tuttuja, joiden kanssa vaihdetaan silloin tällöin kuulumiset, on muutama, mutta aina on tapaamiset yms jäänyt ja oon todella tyytyväinen tekemiini ratkaisuihin. Ystävyys on sellaista, mikä tuo sillä hetkellä molemmille/kaikille voimaa, ei kuluta kumpaakaan/ketään.

Vierailija
17/38 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikavippi niin olet mukana riennoissa.

Vierailija
18/38 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua tuota tulonmenetysosiota? Tarkoitatko, että sinun olisi pitänyt ottaa vapaata töistä ja sen takia menettäisit jopa 400 euroa, noin satasen kulttuurikäynnin takia? En tajua noita summien suuruusluokkia.

Vierailija
19/38 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajatellut olevani keskituloinen, mutta pari sataa euroa illanviettoon ei kyllä onnistuisi. En ehkä olekaan keskituloinen. Hämmentävää, että useita satasia maksava viikonloppu on monille arkipäivää. En ole edes ajatellut asiaa kun itse näen kavereita, lenkillä, kotona, urheilemassa tms.

Vierailija
20/38 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ajatellut olevani keskituloinen, mutta pari sataa euroa illanviettoon ei kyllä onnistuisi. En ehkä olekaan keskituloinen. Hämmentävää, että useita satasia maksava viikonloppu on monille arkipäivää. En ole edes ajatellut asiaa kun itse näen kavereita, lenkillä, kotona, urheilemassa tms.

Aivan sama onko se summa 15 euroa vai 150 euroa, niin aina löytyy joku, joka siitäkin loukkaantuu. Itse ajattelen, että kukin on rahansa työllään ansainnut ja tekee niillä mitä tahtoo. Hyväähän se kaveri on vain tahtonut, kun on mukaan pyytänyt. Jos minulla ei ole varaa, niin ehdotan myöhemmin jotain omaan budjettiini sopivaa. Ei siis mitään aihetta loukkaantua. Kaikestahan voi loukkaantua ja olla kateellinen. Jollain voi olla varaakin, muttei silti halua tuhlailla tuollaisia summia.