Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isä ei tee lapselle aamupalaa

Vierailija
22.01.2023 |

Hän ei ole kertaakaan laittanut lapselle mitään syötävää tai juotavaa, jos hän ja lapsi on herännyt aikaisin, mutta minä olen jäänyt vielä nukkumaan.

Ja kun sanon tästä, niin olen nalkuttava-akka.

Itselleen ottaa kahvia ja jonkun pienen syötävän heti kun herää. Ja lapsi on siis vielä niin pieni, että ei osaa itse ottaa aamupalaa.

Kunhan halusin vain avautua jonnekin, että lapsiarki on aika raskasta.

Kommentit (96)

Vierailija
61/96 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huolehtiko nämä miehet aidosti teistä ennen lapsien hankintaa, siis aivan aidosti? Jos sairastuitte, hankiko kaupasta kaiken, vei lääkärin yms, paijasi, hoivasi? Tekikö mielellään ruokaa ja kotitöitä paljon, eikä koskaan ollut minkälainen ongelma? Näittekö koskaan miten nämä miehet reagoivat lapsiin? Tarjosiko myös rahallisesti asioita, eikä pihistellyt? Minä en aidosti usko teitä, että mitään viitteitä ei ole siitä, että mies on myöhemmin vetelä idiootti lapsensa suhteen. Ei aidosti huolehtiva mies ole lapsen saatuaan saamaton vätys, ihan oikeasti.

Itse olin harvoin sairaana ennen lapsen syntymää, mutta mies oli hyvin huolehtiva muilla tavoin. Laittoi minulle eväät seuraavalle päivälle silloin kun kokkasi, huolehti örveltävästä ystävästään, koiran vei eläinlääkäriin sen ollessa sairas, isoäitinsä apteekki- ja kauppaostokset ja paljon muuta, täysin omatoimisesti!

Hyvä isä hänestä tuli, olen joka päivä kiitollinen ja onnellinen miehestäni.

Vierailija
62/96 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro nyt vielä että onko sillä lapsella nälkä heti herättyä vai ei? Ei meillä ainakaan lapsella ole yhtään nälkä heti sängystä noustessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/96 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Mun kohta ex-mies on samanlainen. Viimeksi tänään aamulla keitteli itselleen kahvit, söi itse jugurtit&myslit lehteä lukiessa, eikä elettäkään, että olisi lapselle laittanut yhtään mitään. "

Mitä ihmettä minä luin?

Itse olisin kyllä räjähtänyt oikein kunnolla että ikänsä muistaa että mitähelvettiäsäjätkämeinaat!!!!

Vierailija
64/96 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tekosyy sulla on maata sängyssä kun mies herää?

Vierailija
65/96 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä hän vastaa kun kysyt miksi toimii noin? Laiska paska ilmeisesti.

Kiinnostaisi kuulla tosiaan mitä mies sanoo, että miksi ottaa ruokaa vaan itselleen eikä anna nälkäiselle lapselle. 

Itsekäs ja laiska. Miksi tämmöiset lisääntyy ylipäätään, kun eivät ole isämateriaalia?

Vierailija
66/96 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehille ei tule tälläiset asiat luonnostaan. Siksi naiset perinteisesti kasvattaa lapset.

Vierailija
67/96 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isän pitää antaa olla isä omalla tavallaan.

Lapsen perustarpeista huolehtimisesta ei voi tinkiä siksi, että iskä haluaa tehdä (tai olla tekemättä) jotain 'omalla tavallaan'. 

Älkää naiset aina nalkuttako tuota samaa. Ei ihme, että miehet ei viitsi hoitaa lapsia kun jos hoitaa niin nainen vain nalkuttaa jostain perustarpeista. Teille naiset ei mikään kelpaa.

Kokeillaan, Hei, viikko siten ettet itse pääse huolehtimaan perustarpeistasi, esim paikalle ka kuselle,kun on tarve, tai saat ruokaa tai juomaa, kun on tarve- rike sitten uudestaan keskustelemaan asiasta, urpo.

Vierailija
68/96 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehille ei tule tälläiset asiat luonnostaan. Siksi naiset perinteisesti kasvattaa lapset.

Kannattaa sitten pitää se mulggu housuissaan.

Vierailija
69/96 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole isämateriaalia.

Vierailija
70/96 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies aina kysyi 2 vuotiaalta haluaako se syödä. Ei halunnut - koskaan.

Sitten piti käydä tiukkasanainen keskustelu siitä, mitä 2 vuotias saa meillä päättää.

Vierailija
71/96 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai se nyt ole miesten homma kyykkiä keittiössä ruokia tekemässä. Köökki on naisten reviiriä.

Kummasti ukoilla aina omaan suurin sitä ruokaa löytyy,kun nälkä iskee. Onko sullakin kokki kotona palkattuna, vai äippäsikö käy ruuat laittamassa sulle?

Vierailija
72/96 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mun mies ei älyä edes käydä ostamassa ruokaa. Luulee varmaan, että jääkaappi ja pakastin täyttyvät noin vaan itsestään. Anoppi on opettanut poikansa tällaiseksi. Vitt u kun vi tut taa.

Vierailija
73/96 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huolehtiko nämä miehet aidosti teistä ennen lapsien hankintaa, siis aivan aidosti? Jos sairastuitte, hankiko kaupasta kaiken, vei lääkärin yms, paijasi, hoivasi? Tekikö mielellään ruokaa ja kotitöitä paljon, eikä koskaan ollut minkälainen ongelma? Näittekö koskaan miten nämä miehet reagoivat lapsiin? Tarjosiko myös rahallisesti asioita, eikä pihistellyt? Minä en aidosti usko teitä, että mitään viitteitä ei ole siitä, että mies on myöhemmin vetelä idiootti lapsensa suhteen. Ei aidosti huolehtiva mies ole lapsen saatuaan saamaton vätys, ihan oikeasti.

Kyllä mies voi kohdella lasta eri tavalla kuin vaimoa. Mun ex passasi ja mielisteli mua ihan rasittavuuteen asti vielä silloinkin, kun meillä oli jo lapsia. Saattoi ruokapöydässä laittaa mulle ruoan, mutta ei huomioinut lapsia. Ihan oikeasti. Huomautin kyllä asiasta, mutta ei mulle koskaan selvinnyt mistä oli kyse, mutta jotain outoa miellyttämisen halua varmaan?

Vierailija
74/96 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että älä taas nalkuta.

Ap

Laittaisin jo tässä kohtaa pelin poikki. Isä ei puhu lapsensa äidille noin. Kenellekkään ei puhuta noin. 

Vierailija
75/96 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa sitten pitää se mulggu housuissaan.

Osta säkin se nukke, tai hanki kissoja. Vai kuinka vaikeaa on miesvihaajan pitää haaransa kiinni?

Vierailija
76/96 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai se nyt ole miesten homma kyykkiä keittiössä ruokia tekemässä. Köökki on naisten reviiriä.

Kummasti ukoilla aina omaan suurin sitä ruokaa löytyy,kun nälkä iskee. Onko sullakin kokki kotona palkattuna, vai äippäsikö käy ruuat laittamassa sulle?

Montako miestä käsittää tämä paskayleistyksesi?

Vierailija
77/96 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi kuulla tosiaan mitä mies sanoo, että miksi ottaa ruokaa vaan itselleen eikä anna nälkäiselle lapselle. 

Itsekäs ja laiska. Miksi tämmöiset lisääntyy ylipäätään, kun eivät ole isämateriaalia?

Koska naiset pitävät lapsen vastusteluista huolimatta.

Vierailija
78/96 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä hä

"Vaimo siis laittaa miehelle olohuoneeseen videot pyörimään ja menee itse keittiöön juomaan kahvin ja syö jonkun jugurtin tms pienen syömisen. Mies ei kuulemma halunnut mitään koska katsoi videoita." Tarkoitan, kun tulee töistä, iske sille video/telkkari ja mene keittiöön, keitä kahvia jne. Sitte kun tulee kyselemään niin sanot että miksi nalkutat, koko aikako tässä pitää laittaa ruokaa, laita itte!

JA kun kyselee missä puhdas paita, niin "mistäs mä sun paidoistas tiedän" Jne jne Siperia opettaa!

Jos ei opeta, muuttakoon äidilleen takasin!

Vierailija
79/96 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se pitäisi olla tyytyväinen, että meillä mies antaa edes aamupalaa lapsille, kun minä jään nukkumaan. Usein kyllä vitkuttelee sen kanssa, mutta antaa kuitenkin.

Kaikki muut ateriat sitten jättäisi ruokkimatta. Välipalan kanssa on tehnyt ap:n miehen tavoin, että ryntää jääkaapille ja tekee itselleen leivät ja niitä mussuttaessaan sähisee lapselle, että älä kerjää, kun taapero (alle 2v tuolloin) itkee nälkäisenä vieressä. Mies oli itsekin syömässä, mutta minun pitää mennä lapselle tekemään erikseen välipalaa, kun mies ei tajua. Nykyään onneksi antaa jotain jos on itse syömässä, mutta riippuu ihan syötävästä. Omista leivistään EI anna jos on jo koneelle ehtinyt.

Iltapalan ruokkiminen on meillä miehen vastuulla, mutta jos en ota siitäkin vetovastuuta, jättäisi antamatta. Yrittää skipata koko iltapalan sillä perusteella, että "justhan syötiin". Ruoka siis ollut vaikka klo 18-18.30 välillä ja iltapala olisi varttia vaille kahdeksan. Onhan se lyhyt välikkö, mutta kun ei se päivällinen valmistu aiemmin, kun mies ei vahdi lapsia niin en pääse tekemään, tai sitten syö niin paljon välipalaa, että HÄNELLÄ ei ole nälkä, niin siksi ei ole kiirettä ruoanlaittoon.

Tänään sanoin että voisin mennä tekemään ruokaa ajoissa, niin mies sanoo ettei hänellä ole nälkä kun vasta syötiin (4h aiemmin) mutta ei käy mielessä, että kaikilla muilla on. Välipalaa ei tietenkään antanut, piti itse antaa samalla kun yritin epätoivoisesti ruokaa tehdä. No, se ruoka oli sitten vasta kuuden jälkeen valmista ja yritti sitten sillä verukkeella jättää iltapalat antamatta, kun "vasta syötiin".

On ihan täyttä tuskaa olla aina sanomassa, mitä pitäisi milloinkin tehdä. Koskee muitakin elämän osa-alueita, lähinnä juuri lastenhoitoa ja niiden kanssa olemista. Tuon ruokajutun on varmaan perinyt osin vanhemmiltaan, joilla lapset ovat olleet hoidossa ja sieltä on toisinaan sanottu että "söi vasta vähän aikaa sitten ison annoksen, ei tarvitse iltapalaa". Tarjosin sitten kuitenkin iltapalaa ja taapero ihan hotki ruokaa monta annosta!

En sitten tiedä mikä noilla on "vähän aikaa sitten", mutta jos olisin kuunnellut appivanhempia, niin lapsi olisi nälkäisenä mennyt nukkumaan.

Lopputuloksena en luota enää kehenkään muuhun lapsen ruokailun kanssa kuin itseeni sen suhteen, että vaikka sanotaan että on syönyt hyvin, tarjoan silti iltapalaa, koska se on päivän viimeinen ruoka. Jos lapsi syö, niin hyvä ja jos ei syö, edelleen hyvä, koska on oikeasti kylläinen. Nälkäisenä en laita nukkumaan, koska sitten molemmat lapset mankuu tissiä pitkin yötä pahimpaan nälkäänsä ja siinäkin on rajansa, miten paljon MINÄ jaksan yöllä heräillä paikkaamassa muiden virheitä. Muutenkin tuntuu siltä, että joutuu aina marttyyrin rooliin, jos kehtaa valittaa kaiken kasaantuvan omaan niskaan.

Vierailija
80/96 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä se sika

Jep. Onneksi nykyään on näitä palstoja joilla kysyä mielipiteitä miesten sikamaisesta käytöksestä.