Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isä ei tee lapselle aamupalaa

Vierailija
22.01.2023 |

Hän ei ole kertaakaan laittanut lapselle mitään syötävää tai juotavaa, jos hän ja lapsi on herännyt aikaisin, mutta minä olen jäänyt vielä nukkumaan.

Ja kun sanon tästä, niin olen nalkuttava-akka.

Itselleen ottaa kahvia ja jonkun pienen syötävän heti kun herää. Ja lapsi on siis vielä niin pieni, että ei osaa itse ottaa aamupalaa.

Kunhan halusin vain avautua jonnekin, että lapsiarki on aika raskasta.

Kommentit (96)

Vierailija
41/96 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se anna missään vaiheessa? Mihin aikaan lapsi heräsi ja mihin aikaan sinä sitten annoit aamupalaa? Onko aamulla kuitenkin nälkäinen/ruokahalua? Jos vastaus oli "ei halua" niin onko sinulle aina vastaus ollut "haluan"? Eikö mies anna päivän aikaan muulloinkaan ruokaa? Onko mies muuten järkevä ja huolehtiva? Miten vaarallisesta asiasta tässä on kyse? Ajattele järkevästi, joustavasti, pitkällä tähtäimellä.

Vierailija
42/96 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten asiat hoituvat, kun mies ja lapsi ovat kaksin? Kai he joskus ovat kaksin? Miten esim. ap:n iltavapaat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/96 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä lapsella ei ollut heti herättyään nälkä , tai sitten lapsi halusi koittaa valtaansa isään ja päättää itse että katsoo videon ensin ja syö sitten .

Voisiko isä viedä vaikka voileivän lapselle käteen kun katsoo videota että saisit välillä viikonloppuna rauhassa nukkua ? Keskustelkaa ja tehkää kompromisseja .

Kaikki eivät ole sellaisia, että heidän kanssaan voisi mistään keskustella. Perhanan ymmärtämättömiä puupäitä. Silti heidän kanssaan tulee pariuduttua eikä edes ota opikseen kerrasta tai edes toisesta. Nimim. Kokemusta on

Vierailija
44/96 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvatenkin isä on työtön, tatuoitu, sivari, jännis wt elämän koululainen.

Vierailija
45/96 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi viimeiset vähänkään täyspäiset miehet ja isät syntyä ennen 1990-lukua.

Vierailija
46/96 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekäs mies.

Osaamaton uusavuton.  Ilmeisesti hänelle ei ole kukaan kertonut lapsen aamupalan valmistamisesta.

Vierailija
47/96 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas isä ruokkii ensin lapset ja sitten vasta itsensä.

Vierailija
48/96 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoida itse lapsesi. Tämän siitä saa kun pakottaa miehen isäksi.

Vierailija
49/96 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökö lapsen vanukkaat?

Vierailija
50/96 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se anna missään vaiheessa? Mihin aikaan lapsi heräsi ja mihin aikaan sinä sitten annoit aamupalaa? Onko aamulla kuitenkin nälkäinen/ruokahalua? Jos vastaus oli "ei halua" niin onko sinulle aina vastaus ollut "haluan"? Eikö mies anna päivän aikaan muulloinkaan ruokaa? Onko mies muuten järkevä ja huolehtiva? Miten vaarallisesta asiasta tässä on kyse? Ajattele järkevästi, joustavasti, pitkällä tähtäimellä.

No kun lapsi on sen verran pieni, että ei vielä osaa ottaa itse aamupalaa, niin vanhemman tehtävä on sitä antaa. Eikä ruoka-aikoina kysellä haluaako vai eikö halua. Teilläkö jokainen perheenjäsen syö vain silloin kuin haluaa?

Vierailija
51/96 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No aika p***a vanhempi, jos ei lapselle tarjoa aamupalaa. Kun minä olin lapsi, minulla ei usein ollut tarpeita mistä tehdä aamupalaa koska isä söi ne illalla ja koulussa sain ruuan. No erohan vanhemmille tuli, mutta ruokasuhteeni on nykyisin kieroutunut (lievä syömishäiriö)..

Onko liikaa vaadittu ruokkia jälkikasvunsa terveellisesti, jos ne lapset kerran halutaan?

Hyvä pointti. Tätä voisi lapsen isältä ap kysyä, että onko liikaa vaadittu lapsen ruokkiminen? Nalkuttajaksi syyttäminen on tietysti kiva keino saada toinen häpeämään ja vetäytymään. Mitä jos toteaisi, että niin nalkutankin ja niin kauan kunnes menee perille. Lapsen tarpeet on huomioitava molempien vanhempien taholta, se on lapselle tärkeää. Jos tähän alkaa vielä ämpyilemään että eikä ole eikä lapsi tarvitse mitään, toivoton tapaus.

Vierailija
52/96 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun lapsi on sen verran pieni, että ei vielä osaa ottaa itse aamupalaa, niin vanhemman tehtävä on sitä antaa. Eikä ruoka-aikoina kysellä haluaako vai eikö halua. Teilläkö jokainen perheenjäsen syö vain silloin kuin haluaa?

Tottakai vanhemman tehtävä on antaa ruokaa. Minulla ei itseasiassa ole ollut vastuunjakajaa ja oon antanut aamupalaa. Ajattelin vaan että kun ihmisiä on erilaisia, toiset on rennompia ja ehkä tulkitsee ettei lapsi ole vielä nälkäinen, jos oli sanonut että "en halua". Tärkeetähän tuosta on keskustella kun huomaa että on erilainen tyyli. Ja enhän minä tiedä, ehkä hän on välinpitämätön lapsen tarpeista. Kannattaa valistaa sitten miten pitäisi tehdä ja miksi. Voihan aidosti olla että mies ei ole tajunnut tätä. Olen pahoillani, ei ollut tarkoitus suututtaa.

Vierailija
53/96 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvatenkin isä on työtön, tatuoitu, sivari, jännis wt elämän koululainen.

Näistä jokainen voi olla hyvä isä jos on ollakseen. Se ei katso sosiaalista asemaa.

Vierailija
54/96 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outoa käytöstä.Polttaako myös tupakkaa?

Ei polta. Miten se tähän nyt edes liittyy?

Ap

Todella hämmentävää heittää tupakointi tähän kuvioon mukaan. Mun puoliso polttaa ja huolehtii lapsen syömisistä todella hyvin. Mitä ihmettä tällä haettiin?

Vierailija
55/96 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syökö lapsen vanukkaat?

Idiootti

Vierailija
56/96 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eron jälkeen tuo lapsi saa iskän luona vieraillessaan aina tahtonsa läpi, oppii pelaamaan ja olemaan pois tieltä. Äidin luona on säännöt ja tylsää ruokaa ja nukkumaanmenoaika.

Joku kysyikin aiemmin, miksi ap oli päättänyt lisääntyä mieslapsen kanssa? Mistä voi etukäteen tietää, millainen isä miehestä tulee?

Nalkuttavasta akasta pääsee eroon. Ja lapsestakin pääsee eroon.

Mielestäni aika hyvin voi päätellä millainen isä miehestä tulee esim. seuraavista asioista

- Miten suhtautuu muiden ihmisten lapsiin ja eläimiin, muita apua tarvitseviin

- Miten hoitaa erimielisyydet kumppanin kanssa, raivohuutaako vai keskusteleeko asiallisesti

- Hoitaako kotityöt oma-aloitteisesti ja tasa-puolisesti

- Miten mies toimii silloin kun sinä olet sairaana, hoivaako sinua vai puuhaileeko omiaan

- Osaako mies keskustella tunteistaan

- Kuinka vastuuntuontoinen hän on muilla elämän osa-alueilla, voiko hänen sanaansa aina luottaa?

Vierailija
57/96 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoida itse lapsesi. Tämän siitä saa kun pakottaa miehen isäksi.

Miten se mies on pakotettu isäksi. Vaikka olisi vahinkoraskauskin niin seksiä harrastamalla miehen pitää ymmärtää mitä seurauksia siitä voi tulla.

Vierailija
58/96 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä eroaisin tuollaisesta miehestä, joka ei huolehdi omasta lapsestaan. 

Ojasta allikkoon, lapsi joutuisi olemaan isäviikot ilman ruokaa.

Tarkoitit varmaan vkl, jos sitäkään.

Vierailija
59/96 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolehtiko nämä miehet aidosti teistä ennen lapsien hankintaa, siis aivan aidosti? Jos sairastuitte, hankiko kaupasta kaiken, vei lääkärin yms, paijasi, hoivasi? Tekikö mielellään ruokaa ja kotitöitä paljon, eikä koskaan ollut minkälainen ongelma? Näittekö koskaan miten nämä miehet reagoivat lapsiin? Tarjosiko myös rahallisesti asioita, eikä pihistellyt? Minä en aidosti usko teitä, että mitään viitteitä ei ole siitä, että mies on myöhemmin vetelä idiootti lapsensa suhteen. Ei aidosti huolehtiva mies ole lapsen saatuaan saamaton vätys, ihan oikeasti.

Vierailija
60/96 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huolehtiko nämä miehet aidosti teistä ennen lapsien hankintaa, siis aivan aidosti? Jos sairastuitte, hankiko kaupasta kaiken, vei lääkärin yms, paijasi, hoivasi? Tekikö mielellään ruokaa ja kotitöitä paljon, eikä koskaan ollut minkälainen ongelma? Näittekö koskaan miten nämä miehet reagoivat lapsiin? Tarjosiko myös rahallisesti asioita, eikä pihistellyt? Minä en aidosti usko teitä, että mitään viitteitä ei ole siitä, että mies on myöhemmin vetelä idiootti lapsensa suhteen. Ei aidosti huolehtiva mies ole lapsen saatuaan saamaton vätys, ihan oikeasti.

Mä ainakin eksästä tajusin aika pian, että hänen kanssaan ei lapsia kannata tehdä. Mies oletti minun aina korjaavaan hänenkin jälkensä ja taantui itsekin lapsen tasolle jos ei saanut omaa tahtoaan lävitse.