Mies, josta olen vähän kiinnostunut, on rahoissaan ja minä en. Meni maku kommentista.
Niin, olen siis jonkun aikaa ollut tekemisissä erään miehen kanssa ja hän on aivan selkeästi tuonut esiin, että elää aika mukavaa elämäntyyliä. Hän on myös selkeästi tuonut esiin, että on kiinnostunut minusta. Itse olen pienituloinen, eikä mihinkään ylimääräiseen ole varaa ja mies kyllä tietää sen. Joskus mies soittelee, ja kertoo olevansa mökillään saaristossa, kertoo useammasta autostaan ja missä ravintoloissa ja on käynyt syömässä ja millaisia paikkoja olivat. Kertaakaan ei ole pyytänyt minua mukaan esim ravintolaan tai kutsunut leffaan hänen piikkiinsä. Kerran sitten hän huokaisi, että ei hänen pitäisi minulle tällaisia puhua, kun minullahan ei sitä rahaa ole tällaisiin.
Ajattelin vain, kun jotenkin olen ihmetellyt, että jos ja kun hänellä siis ihan todistetusti sitä rahaa on ja selvästi tavallaan kosiskelee minua, niin miksei niillä rahoillaan sitten vie minua syömään tai leffaan tai ajelulle? Miksi vain huokaisee syvään, että voivoi, sinulta nämä kaikki jää. Olenko jotenkin tosi vanhanaikainen, kun ajattelen, että kiinnostunut mies voisi tällaista tehdä?
Olen vielä niin hirveä ihminen, että minulta on tämän myötä mennyt maku koko tyypistä, koska nyt ajattelen, että hän on pihi ja varmaan sen takia naisetonkin. En jaksa edes vastata enää, kun tiedän, että sieltä tulee taas että mitä kaikkea hän on tehnyt ja käynyt missä YKSIN. Ajattelen, että jääköön yksin rahoineen, maku meni valitettavasti.
Kommentit (54)
Ihmistyyppi arvottaa kaiken rahassa. Se haluaa saada selville, mikä on sinun hintasi.
Ja sillä hetkellä, kun saat hintalapun, alkaa tinkiminen.
Jätä mies jollekulle, joka on ostettavissa.
Oletko selkeästi kertonut että tulet mielläsi mukaan jos hän tarjoaa ? korvaat sitten jotenkin muuten miten hän valitsee jos haluaa .
Moni nykypäivän feministi ei voi sietää sitä että mies maksaa , ehkä hänellä on kyseisistä naisista kurjiakin kokemuksia .
Pirullinen kiusaaja. Jätä se. Sano että menet ulos syömään kivan miehen kanssa, hasta la vista 👍
Apn olisi kannattanut tarjota miehelle että tulisi hänen luokseen syömään yhdessä hernaria ennen kävelylenkkiä. Jos mies olisi tullut ja syönyt valittamatta eines hernekeittoa ja ehdottanut että hän tekee/tarjoaa seuraavan ruuan (joko jotain edullista miehen luona tai vaikka ravintolassa) niin olisi ok. Silloin voidaan nauttia yhdessä ruuasta eikä kumpikaan joudu tarjoamaan kalliimpaa ruokaa toiselle mihin varaa. Mutta apn miesystävän tapa korostaa kuinka hän käy syömässä kalliisti ilman apta on kyllä inhottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se yrittää kannustaa sinuakin hankkimaan rahaa kertomalla minkälaista elämää pystyisit sen jälkeen elämään.
Miksi tätä on alapeukutettu niin paljon? Hyvinkin voisi olla niin, että mies haluaa tehdä näitä asioita yhdessä muttei halua olla täysin hyväksikäytetty elättäjä. Toivoisi, että ap panostaisi itsekin tulotasonsa parantamiseen jotta suhde olisi tasapainoisempi ja voitaisiin tehdä enemmän kivaa yhdessä.
No jos ap on matalapalkka ammatissa niin pitäisikö hänen ottaa toinen työ ensimmäisen lisäksi että tuloero pienenisi? Sen jälkeen ei kyllä olisi välttämättä aikaa nähdä miestä pahemmin. Vai meinaatko että apn pitäisi lähteä vaikka opiskelemaan uusi parempi paikkainen tutkinto 3-6 vuotta että mies olisi tyytyväinen. Apn kirjoituksista sai kuvan että ap pärjää tuloillaan ja on ihan onnellinen. Minusta outoa ajatella että miehen painostuksen takia apn pitäisi muuttaa radikaalisti omaa elämäänsä.
Minusta tuo kuulostaa siltä, että mies ikään kuin testaa sinua ja haluaa nähdä oletko vain hänen rahojensa perässä. En kyllä näkisi tuollaisella suhteella oikein jatkoa jos elintasot on noin kaukana toisistaan ja mies vaikuttaa siltä, että haluaa parisuhteessakin maksaa kaiken tasan 50/50 tulotasosta riippumatta eikä halua olla ns.elättäjänä suhteessa. Tuollaisessa yhtälössä ei vain oikein toimi, että toinen tienaa huomattavasti vähemmän. Ja minusta on siis ihan ok päätyä suhteessa siihen, että on täysin omat rahat mutta kokemuksesta ja näitä tilanteita läheltä seuranneena, se on toiminut vain suhteissa joissa tienataan suunnilleen saman verran ja voidaan omista rahoista huolimatta elää samaa elintasoa ja rahasta ei tule silloin riitaa.
Mauton neimdroppari. On itse noista merkeistä ja ravintolannimistä niin täpinöissään, että ei pysty hillitsemään kieltään. Täytyy päästä mainitsemaan. Jos on itse hankkinut elintasonsa, niin joutuisit kuuntelemaan kyllästymiseen asti hänen erinomaisuudestaan. Ei tasapainoinen, ehkäpä jopa koulukiusattu ollut ja nyt näyttää kaikille. Nousukas. Älä tuhlaa aikaasi.
Ihan törppö leuhkija. Älä ole häneen enää yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Tyyppi on narsisti ja yrittää manipuloida sinua ja osoittaa että olet alempiarvoinen kaikin tavoin ja että säälistä hän on kanssasi ja että saat olla onnellinen että hän valitsi juuri sinut... näitä narsisteja on Suomi täynnä... katkaise kaikki välit kyseiseen henkilöön heti ennen kuin on liian myöhäistä...
Narsisteja on maksimissaan pari prosenttia väestöstä. Mikään, mitä ap kertoi, ei viitannut siihen, että mies olisi narsisti. Kusipäisyys ei ole narsismia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se yrittää kannustaa sinuakin hankkimaan rahaa kertomalla minkälaista elämää pystyisit sen jälkeen elämään.
Miksi tätä on alapeukutettu niin paljon? Hyvinkin voisi olla niin, että mies haluaa tehdä näitä asioita yhdessä muttei halua olla täysin hyväksikäytetty elättäjä. Toivoisi, että ap panostaisi itsekin tulotasonsa parantamiseen jotta suhde olisi tasapainoisempi ja voitaisiin tehdä enemmän kivaa yhdessä.
No jos ap on matalapalkka ammatissa niin pitäisikö hänen ottaa toinen työ ensimmäisen lisäksi että tuloero pienenisi? Sen jälkeen ei kyllä olisi välttämättä aikaa nähdä miestä pahemmin. Vai meinaatko että apn pitäisi lähteä vaikka opiskelemaan uusi parempi paikkainen tutkinto 3-6 vuotta että mies olisi tyytyväinen. Apn kirjoituksista sai kuvan että ap pärjää tuloillaan ja on ihan onnellinen. Minusta outoa ajatella että miehen painostuksen takia apn pitäisi muuttaa radikaalisti omaa elämäänsä.
Ai miten niin on onnellinen ja tyytyväinen? Hänhän antaa pakit miehelle siksi, ettei mies maksele hänelle ravintolaillallisia, matkoja yms! Tietysti eri asia jos oikeasti pärjäisi niillä omilla tuloillaan ja eläisi täyttä omannäköistä elämää. Mutta silloin ei varmaan kiukuttelisi siitä miksei muut tarjoa sitä ja tätä ilmaiseksi.
aika useat varakkaat on sairaalloisen pihejä oikeasti,tiedän tämän asian, koska olen töissäni ollut tekemisissä todella rikkaiden ihmisten parissa(palveluala).itse siis olen pienituloinen.
se että esim.miljonääri on töissä ylipitkiä työpäiviä, vaikkei tarvisi on yleistä. varakas yrityksen omistaja ,pyöräilee töihin, koska sen mielestä bensa on kallista on nähty myös. eivät tarjoa koskaan mitään työkavereille tai muille tutuille ,on yleistä. sillä tavalla se raha ja omaisuus onkin lisääntynyt.
luonne voi usein olla kuivakka ja epä-empaattinen,jopa jonkinlainen narsismi tai sen tyyppiset luonteenpiirteet. luulen että kyse kasvatuksesta ja työelämän vaativuudesta, syntyneestä jutusta.moni varaskas on myös esimies asemassa ,eli tottuu vaatimaan ja käskyttämään ja tämä tapa näkyy puheessa ja olemisessa niin ,että jopa sukulaisa tai perheenjäseniä käskytetään ja kohdellaan kuin alaista.tämä ehkä vahingossa muodostunut tapa. en itse haluaisi seurustella varakkaiden kanssa.mun kokemuksen mukaan köyhät ja normaalituloiset paljon mukavampia persoonia.
jotkut varakkaat voi olla ihan ok persoonia,mutta välttävät siipeilijöitä niin ,etteivät koskaan tarjoa mitään.mikä ihan ymmärrettävää. toivottavasti tää oli provo.
köyhällä pitää olla sen verran itsekunnioitusta että sanoo ettei hyväksy huonoa käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on onnenonkija ja lokki, mies huonotapainen öykkäri. En sanoisi, kumpikin ansaitsee parempaa koska se ei ole totta, mutta varmaan sopivampi voi molemmille löytyä. Ehkä lähempänä omaa tulotasoa.
Kuullostat joltain itsariyksiöön katkeroituneelta ihmisrauniolta jonka päivien ainoa ilo on vauvapalstalle spämmääminen.
Selvä. :D Minä kyllä ajattelisin, että ne on nämä häpeämättömän lokkeilun kannustajat jotka siellä itsariyksiössä mätänee.
Kuullostat joltain itsariyksiöön katkeroituneelta ihmisrauniolta jonka päivien ainoa ilo on vauvapalstalle spämmääminen.