Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LOKAKUISET loppuviikko (pe-su)

17.11.2006 |

Pino auki!

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt lähes päivittäin lueskelemassa juttujanne, mutta en ole saanut aikaiseksi kirjoittaa. Ehkä siksi, kun mitään erikoista ei ole ollut, kaikki on sujunut todella hyvin *koputtaa puuta*. Lastaan on totuttu täysin ja ens viikolla se otetaan jo pois! Saa nähdä miten ilman sitä osataan elää;)

Tyttö nukkuu hyvin, viime yönä tehtiin ennätys: 8h putkeen!! Aamuyöt ähisee niin kovaäänisesti, että siirrän neidin olkkarin sohvalle, että me pystytään korvatulppien kanssa nukkumaan naapuhuoneessa. Yöt menee keskimäärin kahdella syötöllä, eka väli on tuo pisin 5-7h.

[b]valaistuksesta:[/b] mä imetän yöllä pimeässä. Muuten ollaan yritetty erottaa päivät ja yöt toisistaan, niin kuin täällä moni muukin on puhunut: ei jutella, ei valoa, ei vaipanvaihtoa.

Mulla on kans aikamoinen [b]makeanhimo[/b], oikein ärsyttää! Painoa on vielä reilut 7kg saamatta pois, yli 10 on nyt lähtenyt... Tänään ajattelin lähteä ekalle juoksulenkille, ens viikolla aloitan spinningin :)

To oli lääkärinla, painoa nyt 5065g (3700g). Kauheaa vauhtia ne vaan kasvaa!!

[b]vauvakuumeesta[/b] tais olla joku päivä juttua..? Kyllä mullakin välillä se kakkonen jo mielessä käväisee, mutta Cerazette-reseptin sain lekurilta. Ainakin vuoden syön niitä, semmoista parin vuoden ikäeroa ollaan " suunniteltu" . Katsotaan sitten suodaanko meille toinen, kun sitä toivotaan...

A & Kirppu-neiti 6+vkoa

Vierailija
22/37 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...taas meni nimittäin aamuyö ähinstessä. Siis vauva, ei äiti;) Mutta äiti ei siis oikein saanut nukuttua. Pitäis vissiin ottaa mallia Axelarasta ja siirtää vauva muualle nukkumaan aamuyöllä kun kerran vie äidiltään unet. Isää ähinä ei tunnu häiritsevän, kuorsaa ihan niin kuin aina ennenkin. ja sekään ei tietty auta äidin unen tuloa yhtään:/ Ja tietty sitten kun vauva vihdoin lopettaa, niin esikoinen herää. Että tämmöinen aamu meillä.

Voiskohan muuten noihin aamuöisiin ähinöihin olla syynä se, että mä en ainakaan öisin juurikaan röyhtäytä vauvaa? Varsinkin jos nukahtaa saman tien syötyään, ja muutenkaan en yöllä jaksa kauaa odotella, että tulis ilmat pihalle. Kannattaisi varmaan, jos muutaman minuutin valvomisella saisi muutaman TUNNIN lisää unta loppuyöhön. Ainakin päivällä vauva vaatii kunnon röyhtäisyn ruokailun päälle, miksei siis yölläkin. Mutta kun äiti en vaan millään jaksaisi nousta sitä varten...Päivällä jos ei röyhtäytä niin kohta on kaikki paikat puklussa, on nimittäin aivan mahdoton pulauttelija tämä neiti! Vaatteet menee vaihtoon monta kertaa päivässä ja pyykkiä pestään taukoamatta.

Jaahas, olis niinku tilanne päällä, joten tsau.

-L-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tai tänään, miten se ilta lasketaan, valvottiin taas pitkään. Puol kolme vasta Elma nukahti :( Äiti sai kyllä nukkua illalla puol yhdestätoista puol yhteen!! Isi valvo illan vauvan kans. Oli tosi ihanaa! Helpotti niin hirvittävästi, että kun puol kaks nousin päästään isiä nukkuun, kun alko jo sitäki väsyttään ja hermostuttamaan. Kun itte olin rauhallinen, hyvin pari tuntia nukkunut, Elma rauhottu heti mun syliin. Varmasti vaistoaa myös sen, että kun äiti tai isi on toooosi väsynyt, vaikkei puhuisikaan mitään. Otteistakin varmaan aavistaa. Nyt sain levänneenä pitää sylissä ja sitten syöttää. Tuo maidon määrä on niin vaikeeta mun arvioida. Siitä kysyisinkin:

G: Paljonko annatte/paljonko vauva syö illalla ennen nukkumaanmenoa??

Mä en kertakaikkiaan osaa arvioida, vaikka annetaan lypsättyä maitoa lähes joka päivä. Toissailtana söi, söi ja söi, sitten oksensi aivan valtavasti ja sen jälkeen hymyili. Varmasti vaivas liian täys vatta. Annoin pullosta ja rinnasta. Pelkään, että syötän liikaa. Kun tuntuu että pitää mua tuttina iltasin, vaikka tutinkin välillä huolii.

Meidän Elmakin on muuten lisätty kastetut.fi -sivulle:

http://www.kastetut.fi/kastetut/?kunta=51

Mulla oli paljon mieles, kun luin teidän viestejä, mutten muista enää mitä. Omaa napaa taas, kun ajatus kulkee ihan miten sattuu. Pitäis oikeen kirjottaa ylös, kun lukee pinoja :)

bernuski ja Elma huomenna 8 vkoa

Vierailija
24/37 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon kyllä aivan pudonnu teidän jutuista, kun siellä evakkopaikassa ei oo nettiä. Mutta tämän pinon kerkesin nyt lukea läpi, kun tultiin kotona käymään lumitöissä jne.

NIMESTÄ: Jos meidän Tuomas ois ollu tyttö, nimeksi ois tullu Milla Kaisa Erika. Esikoiselle kun mietittiin nimeä, niin tytön nimeksi päätettiin Jenni, mutta sitä ei sitten kuitenkaan tytöillä käytetty (esikoinen oli siis poika). Tyttöjä odottaessa pojan nimi oli Tuomas Aaro Juhani ja nyt siis Tuomaksesta alunperin piti tulla Tuomas Aaro Petteri tai Tuomas Niilo Petteri (Aaro ja Niilo kulkee mun suvussa), mutta kun miehen Viljo-pappa nyt syksyllä kuoli niin laitettiin sitten toiseksi nimeksi se Viljo.

YÖT on täällä menny nyt vajaan viikon tällaisella " kaavalla" : Poika syö klo 19-21 koko ajan. Sitten on ähinää, puhinaa ja mahanväänteitä klo 22-23 saakka, kunnes rauhottuu nukkumaan ja herää sitten klo 2-3 syömään. Sitten nukkuu 1-2 tuntia, jonka jälkeen taas syödään ja sitten ähistään vaihdellen 30min-2t jonka jälkeen tulee kakka (Tuomas kakkaa siis aina aamuyöllä, ei koskaan päivällä!). Sitten poitsu taas syö, pitkän kaavan mukaan ja sitte nukkuuki 3-5 tuntia putkeen.

SUKLAANHIMO on täälläkin ihan mahdoton, tosin mulla taitaa olla aina. Peiliin kattominen tekee kyllä tosi pahaa, joten olisi todellakin syytä lopettaa kaikki herkuttelu. Raskauskiloja on vielä n. 6 kg jälellä + sitten niiden lisäksi pitäs saada n. 10kg pois ollakseen ihmismäisen näköinen. Ja ylipainoa ois vielä sittenki :( Ahistaa aina välillä, mutta toisaalta tässä vauva-uhmaikäinen-taapero-ekaluokkalainen-putkiremontti-evakko-

härdellissä ei oikeen riitä paukkuja laihiksen aloittamiseen. Ehkä sitten joskus...

Tuomas kävi torstaina neuvolassa ja mitat oli 4190g ja 52,4cm. Hyvin siis kasvaa.

Lopuksi ONNEA KAIKILLE VIIMEINKIN VAUVAN SAANEILLE JA JAKSAMISTA TEILLE, JOILLA ÖISIN VALVOTAAN!

Mianni ja Tuomas (huomenna jo 3 vkoa)

Vierailija
25/37 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta suklaanhimosta, mulla kanssa näitä oireita.

Nyt oon koittanu olla ilman suklaata muutaman päivän ja selvästi on vauvan masuvaivat vähentyneet.

Päätin vaan etten syö suklaata, vaikka se vaikeeta onkin :-/

Ja muutenkin olen koittanut kokoajan katsoa mitä suuhuni työnnän.

Käytän myös Gefilus tuotteita sekä paljon maitotuotteita, jospa nekin vähän auttais.

Mulla myös painoa vielä kymmenisen kiloa pudotettavana.

Ens viikolla alankin hakemaan esikoista kävellen koulusta,

tulee sitten 6kilsaa päivässä tarpottua, siitä on nyt hyvä ainakin aloittaa. Eiköhän kilot sitten pikkuhiljaa rupee karisemaan pois.

Nazulle nostan hattua, että olet saanut pidettyä esikoisen ilman karkkia.

Meillä kun sukulaiset eivät tajua ettei lapselle tarvitse työntää karkkia kokoajan suuhun. Pahimpia ovat minun isäni, joka kysyy pojalta joka kerta kun mennään niille, että lähdetäänkö ostamaan karkkia.

Olen kyllä sanonut asiasta moneen kertaan ja välillä tosi pahastikkin, mutta ei uskota.

Toinen karkin tyrkyttäjä on anoppi.

Olenkin näiltä kysynyt että menettekö sitten pojan mukana hammaslääkäriinkiin kun joudutaan poraamaan??!!?? Se on antanut niille hetkex ajattelemisen aihetta.

No mutta nyt meen henkkamaukan sivuille shoppailemaan.

Täytyy näköjään esikoiselle ostaa uudet ulkohousut, kun viimevuotiset eivät mene enää kiinni.

Ja pikkuiselle koitan löytää jonkun ihanan vaaleanpunaisen toppapuvun.

Zimppu ja typy 2vkoa+5pvää

26/37 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä pikkasen parempi päivä äidillä ku vauvakaa ei valvottanu..toki söi sen 3x yöllä, mutta se nyt ei oo paha. Mies lähti käyttämään esikoista päivystyksessä kun oli tytöl kai korva puhennu. Sitä siis on yöllä itkeny. no, mies on hoitanu nämä esikoisen heräilyt joten mun ei oo tarvinnu nousta niien takia.

Ite tässä oon koittanu siivota, ei vaan oo kovin kätevää ku vauvaa pitäs samalla kantaa kokoaika. ei raukka vieläkään viihy oikein lattialla eikä sitterissä minuttia pitempään. Miten teillä muilla? Joudutteko vauvan valveilla olo aikana pitämään vauvaa sylissä, vai viihtyykö ne jo itestään??

Mulla on sängyn vieressä yövalo, ja sen laitan päälle jos en näe tissiä muuten ujuttaa vauvan suuhun. Toisinaan vauva on niin hermona että pakko laittaa se valo kun ei muuten tissitys onnistu, mutta sammutan kyllä heti ku tissi on löytäny kohteensa :) Jos vaippa pitää vaihtaa, niin sillon meen kylppäriin ja laitan valon. Yleensä vauva herää kyllä ihan liikaa siinä toimenpiteessä, onneksi vaippaa ei oo monena yönä tarvinu vaihtaa.

Meillä on nuo ristiäiset 2.12, jollaki muullaki oli samana päivänä? Nimiki saatiin jo yllättäen päätettyä kun vahingossa sen keksin, mutta en paljasta ennen ristiäisiä kun saattaa sisko näitä palstoja lukea ja heidän kanssa on yhessä nuo ristiäiset, ovat vielä kummejaki :)

Meillä on tämä vrk rytmi vielä vähän pyllyllään, oikeastaan koko perheellä. Ku mennään nukkumaan siinä 23-24 ja esikoinenki nykyään nukahtaa vasta 22-22.30. Sitte aamulla nukutaan 9.30 asti. Vauva yleensä 10 asti. Mutta toisaalta, parempi näin, ku että jos esikoinen heräis jo 7 aikaan- sitte oltas väsyneitä todella.

Mulla ei taida nyt mitään ihmeempää asiaa olla, pitää lähtä ruokaa laittamaan ja juomaan.

Ainiin- tunnustaudun myös herkkuhiireksi! Tämä makeanhimo on jotain uskomatonta..ja suklaa! Sitäku on vielä nyt tarjollaki niin monenlaista :)

ihanaa..

jääsydän ja mytykkä 3vko 1pvä

Vierailija
27/37 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen ollaan sitten kotiuduttu laitokselta täälläkin! Kävin lueskelemassa aiempia pinoja, ja 2xlokamamma kertoikin meidän hassunhauskasta tapaamisesta! Kyllä oli hauska yhteensattuma!

Lyhyesti lopputuloksesta: 9 pisteen tyttö syntyi tiistaina 14.11 klo 11.31. Strategiset mitat: 53 cm, 4290 g, 36 cm pipoa.

Pidempi tarina muistuttaakin sitten Niinaniin tarinaa, tosin hieman lievempänä: maanantaina klo 9 mentiin ya-kontrolliin ja siellä sitten todettiin, että mulla on korkea verenpaine. Tästä syystä päätettiin aloittaa käynnistys. Käynnistys aloitettiin klo 11.30 ensimmäisellä konhdunsuulle laitettavalla cytotec-pillerillä. Näitä sitten uhkailtiin laittaa neljän tunnin välein niin kauan kuin tarveta on. Ensimmäinen pilleri ei aiheuttanut vielä mitään kivuliaita tuntemuksia, joten seuraava nappi laitettiin klo 15.30.

Sitten alkoikin tapahtua: n. klo 17 alkaen lähti todella kiukkuisen ärhäkät supistukset liikkeelle ja heti 5 minuutin välein. Klo 20 supistuksia tuli n. 1,5 min välein ja oli kestoltaan jo n. 45-60 sekuntia. Käytännössä olin siis pelkkää supistusta. Aivan järkyttävää, koska mitään kipulääkkeitä ei voitu antaa, eikä mitään ollut tapahtunut kondunsuulla. Kohdunkaulaa oli tuossa vaiheessa jäljellä vielä 0,5 cm ja avautumisesta ei oikein tietoakaan. Onneksi minulla oli kaksi tukihenkilöä synnytyksessä ja jalkapohjien hermojen hieronta pahimpien supistuspiikkien aikaan oli paras apu siihen tilanteeseen. Tai ainakin niiden painelu vei ajatukset supistuksesta edes hetkeksi pois.

Klo 23 tsekattiin tilanne, johon mennessä edelleen kärvistelin noiden jatkuvien suppareiden kanssa, ja siellä huomattiin, että kohdunsuu oli jopa puolelle sormelle avautunut... Vautsivau. Oli hieman masentavaa, kun kärvistely oli kamala, eikä mitään ollut oikein tapahtunut. Laittoivat kuitenkin synnytyssaliin klo 23.30.

Synnytyssalissa sain petidiinipiikin n. klo 01 tiistain puolella, joka sitten yllättäen auttoi sillä tavalla, että supistusten väli harveni ja niistä tuli kokonaisvaltaisempia, eikä sellaisia pirun kiukkuisia ja nopeita. Tuosta eteenpäin olikin elämä jo helpompaa. Vetelin ilokaasua aivan apinanraivolla koko yön ja klo 04 puhkaistiin kalvot, vaikka olin vasta 1 sormelle auki. Eivät vissiin enää halunneet kiduttaa...

Taivas aukesi klo 05, kun sain epiduraalin, joka vei pahimmat kivut pois. Epiduraalia lisättiin vielä myöhemmin klo 9, jolloin oli vasta n. 5 cm auki. Loppuavautuminen menikin aika nopeasti, koska ponnistamaan aloin klo 11.10, ja typy oli maailmassa klo 11.31. Äiti sai pari nirhaumaa, jotka paikattiin viidellä tikillä. Ei episiotomiaa, eikä pahempia repeymiä.

Synnytyksen alkupätkä oli siis aika helvetti, mutta tuon petidiinipiikin jälkeen tapahtumat olivat kivuliaisuudeltaan jotakuinkin odotettua. Ilokaasua vedin niin kamalasti kylläkin, että aloin näkemään valveunta Ashton Kutcherista ja väitin siskolleni, että mitä sä nyt aloit pelaamaan kännykälläs Pacmania... Ihan terveellistä touhua... :)

Synnytys kesti siis tasan vuorokauden käynnistyksestä, tosin virallisiin papereihin sanoin itse alkamiskellonajaksi tuon klo 20, jolloin oli pahin helvetti valloillaan.

Osastolta luulimme pääsevämme pois jo torstaina, mutta meidän nyytillä olikin keltaisuuttaa ja typy määrättiin valohoitoon vielä yhdeksi päiväksi. Vietettiin sitten sinivalossa aikaa to-pe. Eilen päästiin kotiin ja huomenna käydään vielä tarkistuttamassa nuo bilirubiiniarvot osastolla.

Kaiken kaikkiaan: synnytys oli aivan hanurista, mutta tuon lopputuloksen vuoksi tekisin todennäköisesti " hymyssäsuin" kaiken uudestaankin. Vaikka en kyllä toivoisi tuollaista pahimmalle vihollisenikaan. Lopputulos köllöttää nyt päikkäreillä, ja neiti latkii rintaa vähintään parin tunnin välein. Mulla lähtenyt imetys hienosti käyntiin, ja ollaan oltu jo pelkällä rintamaidolla 3 päivää! Jee! Valohoito kuivatti sen verran, että syöttörytmi on toistaiseksi aika tiheä, mutta eiköhän tuo rauhoitu parin viikon sisällä.

Tulipas sitten pitkä sepostus. Palaan seuraavan kerran vähän lyhyemmällä.

Mutteri+Nelli 4 pv

Vierailija
28/37 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

meillä vauva (tasan 1 vko) elää hyvin tasaista rytmiä vuorokaudenajasta riippumatta. Unet kestävät lähes aina 2-3 tuntia, sitten syödään ja valvotaan 1-2 tuntia ja taas nukutaan 2-3 tuntia...

Nyt parina päivän vauva on valvonut päivällä useammankin tunnin putkeen, ihan hyväntuulisena katsellen ympärilleen. Jännää!

Olenkin jo päättänyt itsekin olla toistaiseksi piittaamatta kellonajasta. Ehkä tuota yösyöttöjen valaistusasiaa ja juttelemattomuutta voisi testata. Ja jos vaikka olisi niitä vaippojakin vaihtamatta öisin... Ei kai se vauva kamalasti kärsi, jos ei valita märkää vaippaa.

Miten teidän vauvanne nukkuivat viikon iässä?

Vierailija
29/37 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ihanaa tämä äitiys!! Nukutin esikoista ja imetin samalla Liliaa meidän vanhempien sängyssä. Siinä sitten päätin koittaa jos Liliakin nukahtaisi uudelleen, kun päiväunet olivat vain 2,5h mittaiset (yleensä 3-4 tuntia). Eikä aikaakaan kun nukuimme kaikki kolme Lilia minun kainalossani ja esikoinen siinä vierellä - kyllä nautin kun oli niin läheinen hetki tyttöjen kanssa, voi sitä ihanaa tuhinaa;) Samalla kuulimme koko ajan miehen ääneen keittiöstä ja se oli rauhoittavaa.

YÖVALOSTA; meillä palaa käytävällä yksi yövalo että esikoinen ei kompastele jos/kun kuitenkin yöllä kävelee meidän väliin.

HYMYILYT; Lilia on todella kova hymyilemään - ei esikoinen hymyillyt noin hanakasta tässä iässä. Lilia antaa kauniin ja leveän hymyn kenelle tahansa joka hänelle juttelee. Hoitopöydällä ja sängyllä herättyään jokeltaa jo kovasti ja nauraa ääneen. Olen viimeisen viikon ollut aivan haltiossani tuosta nauravaisuudesta - on se vaan niin ihana tuo hampaaton hymy;)

Meillä näyttäisi vakiintuvan Lilialle nyt se että tyttö nukahtaa yöunille 22.30 (iltatoimet aloitetaan 21.00), syömään herää 02-03 välillä ja toisen kerran aamukuudelta. Näin on ollut koko ajan eli 7vkoa!! Aamulla tyttö herää siinä 09 maissa, tehdään pesut ja syödään aamupala + jekovit ja sitten neiti menee takaisin nukkumaan ja nukkuu yhteentoista noin. Sitten pari tuntia hereillä, jolloin on yleensä todella nauravainen ja seurustelee kovasti. nukkuu ehkä neljään tai viiteen ja siitä eteenpäin syö ja torkahtelee muttei nuku pidempiä pätkiä.

Eilen Lilia nukahti todella helposti, katsotaan taas tänään.

BERNUSKI; minulle on ainakin sanottu että lasta ei voi imettää liikaa. Vauva pulauttaa ylimääräiset pois. Meillä Lilia syö n. klo 18.00 saakka usein, kerran tunnissa ja kahdeksan jälkeen on tisulla melkein koko ajan siihen saakka että nukahtaa sikeästi.

KAKASTA; mua vaivaa edelleen tuo kakan väri. EIlen ja tänään se on ollut ruskeaa, miltei mustaa ja kerran tullut taas vihreääkin. Nyt kakka on haissut myös tosi pahalla, tähän asti se ei ole housujen läpi haissut. Mulla on kyllä jonkinlainen muistikuva että haju muuttuu vauvan kasvaessa,mutta silti murehdin.

SUKLAANHIMO; mä en kuulkaas syö ollenkaan suklaata - en ole koskaan syönyt! Tai kai joskus lapsena. Mutta en pidä sen mausta edes jäätelössä. Minä haaveilen lähinnä lakusta. Mulla oli esikoisen imetysaikana ihan valtava pullan himo koko ajan, mutta nyt lakunhimo ei ole niin suuri. Mutta esikoisen aikana pullaa oli saatava joka päivä.

Nyt lapsoset heräsivät;)

Nazu

Vierailija
30/37 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen keskustellut usemman ihmisen kanssa tuosta aamuähinästä ja tuntuu olevan kovin tyypillistä tässä alkuvaiheessa. Syytä en tiedä, olisko erilaiset unen vaiheet: aamuyöllä pinnallisempaa. Yleensä päiväunet nukutaa sikeästi, mutta joskus nekin ovat toistaan levottomampia. Ilmeisesti pikkuhiljaa häviää... Sitä odtellessa;) No, mun ei sovi valittaa, kun on tähän asti muuten nukkunut kuin unelma

Vierailija
31/37 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yö meni hyvin kun se alkoi kello kaksi yöllä..Eli meilläkin pitkään valvotaan.Nyt aika paha sammas suussa ja mun tissit on tosi kipeet eli tarttunu niihinkin.Puolukalla olen yrittänyt hoitaa ..Eikös se sitruuna ollut toinen?

Kakkakin ollut pannassa kaksi päivää.Johtunee ilmeisesti Nannista kun saa sitä jo aika paljon .

On se kumma ,nuha lähti ja sammas sekä mahavaivat tilalle.

Bernuski,itse nukuin 8sta 9:sään päikkärit illalla joten jaksoin taas kukkua yöllä ja mies hoiti ekan syötön joten mun tarvi herätä vain kahdesti.

Meillä oli koeajossa 2002 chrysler voyager,oli tosi hieno ja tilava.No sanottiin että kaupat tehdään jos kaikki ok.Piti olla mutta kytkin tuntu ihmeen raskaalle.Ilmeisesti tyyppivika,no sinne sit auto jäi kun ei suostunut korjauttamaan sitä.Helvetti,löytyis jo auto.

Tänään pitää vähän shoppailla. farkkuja ei vielä kun oma koko vähän tiukka vielä vyötäröstä.Ehkä pari kiloa jälellä,ei paha.

Wades & Natika kuukauden =)

Vierailija
32/37 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä heräillään öisin 2-3 tunnin välein.

Aika säännöllistä alkaa syöminen ja nukkuminen olemaan.

Annatteko lapselle vettä??

Ja missä vaiheessa sitä saa alkaa juottamaan,

sehän kun ehkäisee mm. sammaksen syntymistä.

Vauvan tissien turpoaminen,

onko muiden vauvoilla rintarauhaset turvonneet.

Huomasin eilen meidän vauvalla, että rinnoissa oli isot kovat patit.

Se on kai ihan normaalia...ko??

Musta tuntuu että en pääse oikeen aamuisin liikkeelle millään,

pikkasen ois niinku masentava olo :(

En tiedä syytä.

Ja usein kun imettää, niin jostain syystä tulee tosi kurja, masentava ja itkuinen olo.

Joka kyllä helpottaa taas heti imetyksen jälkeen... kummallista.

Ehkä kaikki johtunee vaan näistä hormoneista ja valvomisesta.

On niin tylsää kun ei pääse täältä kotoa edes mihinkään.

Vauva kun ei mahtunut lastansa kanssa kantokoppaan, että olisi autolla voinut kuskata.

Nyt ollaan tehty turvaverkon kanssa sellanen pieni " viritys" siihen, että päästään edes neuvolaan ja sairaalaan, jotka ovat pakollisia käyntejä.

Mutta mitään turhia ei nyt viittis tehdä.

Ja meillä ei oikein vieraitakaan käy, kun asustellaan kerta täällä appilassa.

Vauvan on nähnytkin appivanhempien lisäksi vain minun kaksi siskoa.

Olisi ihanaa käydä vähän näyttämässä uutta tulokasta muillekkin.

Kaikesta huolimatta,

mukavaa päivänjatkoa.

Zimppu ja typy 2vkoa ja risat.

33/37 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zimpura: Th viimeksi huomas että meijänki vauvalla on tissit turvoksissa, se on ihan normaalia. Äidin hormoonit kai vaikuttaa että turvottaa. Niin ymmärsin selityksistä.

Vettä en oo antanu enkä annakkaa vauvalle ennenku on jostai syystä sen tarve, mutta maito on ainut mitä meijän typy saa :) Vettä viimestään sitte ku alotetaan kiinteitä, eli luultavasti 4kk iässä. Tai myöhemmin..

Esikoisella oli korvatulehus ja saatiin kuuri siihen, jospa nämä sen yöitkut loppus pikkuhiljaa. vauva on nukkunu ihanasti. Menee nukkumaan siinä 22-23 aikaan ja herää yöllä 2-3 kertaa syömään. Viime yönä heräs vaan 2 kertaa, joten sain itekki nukuttua hyvin (sitteku 1 jälkeen unen sain:) ).

Ulkoiletteko te paljon vauvojen kanssa?

Meillä ei oo nyt vielä tullu kamalasti ulkoiltua, ensin oli niin kylmät tuulet ja nyt viime vkon ollu tuo esikoinen sairas. Ootan kovasti, että saatas sellanen selkee päivärytmi että päästäs joka päivä ulkoilemaan. Itellä pää hajoo ku sisällä kokoajan.

Jaa, mutta pitänee lähtä ruuan laittoon.

jaksuja valvoville äideille! Kyllä se vielä helpottaaki.

Jääsydän ja typykkä reipas 3vko

Vierailija
34/37 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat lapset unilla! Eivät muuten viime viikolla nukkuneet arkisin samaan aikaan...Tietty juuri nyt, kun mieskin on kotona ;-)

Wades ja Bernuski: Meilläkin minä nukuin eilen illansuussa pienen pätkän, mies hoiti iltavuoroa, ja sitetn jaksoin taas yöllä valvoa :-) eli meillä poika nukahti vihdoin siinä 1.30 pintaan ja sen jälkeen taas yötiin 2 h välein. Melilä siis joko kukutaan myöhään tai sitten aamu alkaa ennen kukonlaulua 4-5 pintaan..... Huomasin, että kun muutin oman asenteeni, niin elämä on helpottanut öisinkin eli ajattelen nyt vain niin, että sille ei mitään voi, että poju on tällä hetkellä yökukkuja ja varmasti joskus oppii vielä nukkumaan aikaisemminkin. Ja herranjestas, mitä tässä valittaisinkaan, kun ei ole esim,. koliikkia tms, jonka keskellä elävät äidit ovat varmasti TOSI VÄSYNEITÄ, eivätkä välttämättä jaksa edes tänne enää kirjoitella.

Zimpura: Minulla oli tuollaisia ihan samanlaisia alakulon ja depiksen tutneita pari kolme ekaa viikkoa ja siihen päälle vielä se yöunille menon " pelko" . ehdin jo miettiä, onkohan tämä normaalia babybluesia vai jotain jo " suurempaa" ...) olin pääasiassa kotona ja kaikki jotenkin sumuista. Nyt kuitenkin nautin jo eri tavalla tästä kaikesta, toki heikkoja hetkiä ainakin täällä vielä tulee varsinkin, kun olen yksin lapsukaisten kanssa. Sinullakin ihan varmasti vaikuttaa se, että et pääse juuri liikkeelle kotoa. Mutta pian se lasta teiltäkin saadaan pois ja pääset aloittamaan normaalit ulkoiilut jne. Kirjoittelepa ahkerasti tänne, niin et jää sinne anoppilaan yksiksesi liikaa. MInne muuten rakennatte sitä taloa jos saa udella :-) ? Lähetän kovasti TSEMPITYKSIÄ sinne !!!

Tästä pääsenkin JÄÄSYDÄMEN kysymykseen eli meillä ulkoillaan kovasti tuplavaunuilla. Pyrin joka arkipäivä menemään lasten kanssa heti aamusta ulos (ellei tule vieraita tai esikoinen mummilla, jolloin yleensä lähden shoppailemaan ;-) tai siivoan kotona tms.) . Kävelemme ensin tosi reippaan lenkin ja sitten vielä puistoon esikoisen " kamujen" luo. On tosi mukavaa, kun esikoinen jaksaa istua vaunuissa, niin saan its etosi hyvää perusliikuntaa. Kuntosalille meno on kyllä jo myös aatoksissa, riippuu aika paljon siitä, miten nyt saan itse nukuttua.

En nyt ihan romaania ajatellut, joten jätän muille tilaa. Piti kyllä kommentoida vaikka viel mitä, mutta pää lyö T yhjääää...

Jolla ja pikkumies 3 viikkoa ja 5 päivää JO

Vierailija
35/37 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne heti roikkumaan kun vauva nukkuu... ei mitenkään tylsää tai jotain :(

Kiitos jääsydämelle neuvoista,

hyvät neuvot tulee aina tarpeeseen.

Mulla kun se esikoinen on tosiaan jo niin iso, niin vauvan hoito on täysin unohtunut, ainakin melkein

ja hoito-ohjeet kun on muuttuneet aika paljonkin tässä näiden vuosien varrella näköjään.

Esikoiselle kun piti sitä vettäkin kokoajan juottaa alusta saakka...

Ja kiitokset Jollalle tsempityksistä.

Toivotaan että mullakin menis tää masis pian ohi.

Mulla kun siihen antaa lisäpotkua vielä toi kilpirauhasen vajaatoiminta.

Synnytys kun sekoittaa arvot totaalisesti,

ja vasta jälkitarkastuksessa katsotaan lääkitys ja arvot seuraavan kerran.

Kilpirauhanenhan vaikuttaa suuresti nimenomaan hormoneihin.

Mutta eiköhän tämä tästä, kun vähän pääsee ihmisten ilmoille.

Niin ja tänne Vihtiin ollaan rakentamassa taloa.

Onko tuttua seutua?

36/37 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkin liityn keskusteluun (ekaa kertaa) :) Meillä tyttö nyt tänään tasan 3 viikkoo vanha ja noin viikon se on tossa kitissy vähän mahavaivoista.. hyvä tietää että ei oo näköjään ainoo lokakuinen jolla mahavaivoja :) Viime yö meni taas vähän huonosti mulla.. tyttö rupesi yöunille klo.1.30 ja heräsi sitten klo 07.00 syömään ja alkoi nukkua uudestaan, mutta ähisi unissaan aika paljon johon sitten koko ajan heräilin.. onneksi esikoinen nousi vasta klo 11 :) Kohta pitäis raahautuu kauppaan kun vaan jaksais... onko muuten kukaan kokeillut cuplaton-tippoja ilmavaivoihin pienelle vauvalle? onko auttaneet?

Vierailija
37/37 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole jaksanut lukea teidän muiden kuulumisia kamalasti, anteeksi!

Sain jälkitarkastuksessa masennuslääkitysreseptin kun olen ollut todella alakuloinen välillä, itse sitä toivoin.

Ei ole vielä auttanut, väsyttää vaan kamalasti ne lääkkeet!

Joo, minulle tuli synnytyspelko vasta kun olin raskaana yli puolenvälin, ja se iski todella pahana! En voinut edes hoitaa esikoista ja halusin vain kuolla :(

Onneksi terapia todella auttoi ja pystyin onneksi siihen alatiesynnytykseen.

Kerron tällaisia arkaluonteisia täällä että jollekin vastaavassa tilanteessa olevalle voisi olla apua.

Hankkikaa ihmeessä kaikkiin pieniinkiin ahdistuksiin apua, ei se ole mikään häpeä jos ahdistaa, varsinkin näin tosi väsyneenä!

Meillä olisi pojasta tullut Leo Emil Oliver, Leo on muuten vaan kiva nimi jonka kumpikin hyväksyy (niitä on aika harvoja) ja sitten tuo EMil löytyy kummankin suvusta. Oliver on miehen ehdoton suosikki. Jospa sille nimelle joskus käyttäjä vielä tulisi :)

Jaksamista väsyneille!

Toivottelee Lupicaia ja tyttö ensi viikolla 2 kk!