LOKAKUISET loppuviikko (pe-su)
Pino auki!
Kommentit (37)
Täällä alettiin vasta kl.3 nukkumaan, typykällä oli kovia vatsanväänteitä :(
Niinanii: Jaksamisia ja hyviä vointeja sulle, oli tosi hurjan kuulonen synnytyskertomus.
Mutta onneksi se on nyt ohi ja toivotaan että toivut siitä pian.
Itse onneksi päässyt suht helpolla, vaikka pieni pelko tulikin tämän toisen synnytyksen jälkeen, vaikkei siinä mitään suurempia ollut.
Näin just viime yönä " painajaista" että jouduin taas lähtemään synnyttämään, onnex oli vain unta!!!
Tässä menee varmasti hetki ennen kuin uskaltaa seuraavaa alkaa edes ajattelemaan...
G:Meillä olisi pojalle laitettu nimeksi Aleksi. Saapi nähdä tuleeko koskaan käyttöön.
Jos esikoinen olisi ollut tyttö, hänestä olisi tullut Roosa, mutta eipä kuitenkaan laiteta sitä nimeä nimeä nyt tytölle.
Niin se mieli muuttuu..
Vauvan hymystä,
en tiedä hymyileekö meidän vauva vai onko vaan vatsanväänteitä.
Tuntuu vaan ihan oikeilta hymyiltä, hymyillyt ihan alusta saakka,
ja ollut muutenkin kova seurailemaan heti kaikkea sekä kova höpöttämään. Välillä se nauraa ihan ääneen.
Mukavaa viikonloppua kaikille.
Zimppu ja typy 2vkoa 4pvää
Ekaksi linkki vielä syntyneet-listalle:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8867964&p=1&tmode=1&smode…
Eli käykääs laittamassa tiedot tuonne, jos ne vielä puuttuvat.
Olihan NIINANIIllä hurjan kuuloinen synnytys. Toivottavasti ei kuitenkaan jää kauheita traumoja tuosta. Ja onneksi nyt kuitenkin kaikki hyvin!
G: Meillä ei tällä kertaa mietitty nimiä valmiiksi. Viimeksi jos olisi ollut tyttö, olisi annettu nimeksi Jenna Irene. Tällä kertaa ei olisi kyllä ollut tuo nimi listalla. Eli kyllä se mieli täällä ainakin muuttuu heti syntymän jälkeen.
Meillä tuo yö- ja päivärytmi on aina ihan itekseen mennyt oikein päin. Varmaan jotenkin vahingossa... Itse en tee yöllä muuten eroa, kuin jos joudun vaihtamaan vaippaa, niin en juttele vauvalle ollenkaan. Ja meillä on sellainen yövalo seinässä, ettei tarvitse edes kirkasta valoa laittaa päälle. Imetyskin sujuu ihan hiljaisuuden vallitessa, ettei vaan saisi minkäänlaisia " virikkeitä" ryhtyä juttelemaan äitille;) En sitten tiedä, onko noista oikeasti ollut mitään apua, mutta ei ainakaan ole tarvinnut öitä valvoa...
Huomasin muuten, että olitte alkaneet puuhastella tapaamista. Olisi tosi kiva myös osallistua, mutta tuo 12.12 ei mitenkään käy, kun on esikoisen kanssa lääkäri 13.15 :( Ja kun meilläkin menee tuohon matkaankin tunnin verran, niin taitaapi jäädä väliin. Mutta jospa onnistuisi mahdollisella seuraavalla kerralla sitten?
Jaahas.. Kait sitä täytyisi lähteä ruokakauppaan, kun kaapissa ei ole edes maitoa enää jäljellä!
Tuittuli ja Jerri 5 vkoa (ja vähän päälle)
Hei lokamammat,
minulla olisi Coecahillille kysymys, kun teidän toisella tytöllä on niin mahdottoman kaunis ja ikäisillään harvinainen nimi! Eli uskallatko paljastaa esikoisenne nimen? Entä Anjan toinen nimi?
Olemme odotelleet samaan aikaan kahteen otteeseen (meillä Eva 03/05 ja nyt Viktor 10/06), mutta olen lähinnä " salakuunnellut" teitä muita lokamammoja tällä kertaa. Olisin niin toivonut tälle toiselle nimeä Anjaa, mutta miehelle ei kelvannut kun on kuulemma pomon vaimon nimi. No, tulikin sitten Viktor. ;)
Anjalla tuntuu erottuneen YÖ JA PÄIVÄ toisistaan, olen ihan hämmästynyt että näinkö hyvin jo tässä vaiheessa. Yöllä ei pahemmin valvoskele, paitsi ottaa joskus pitkän kaavan kautta maitoa niin että olen tunnin verran hereillä. Mutta on siis koko ajan silloin rinnalla. Muutoin öisin nukkuu aika tarkalleen 3h pätkiä, vaihteluväli ollut vissiin 2-3,5 h jos ei ole mitään ongelmaa tai mahanväännettä. Usein melkein minuutilleen 3h edellisestä herätyksestä herään. Päivisin sitten on hereillä parikin tuntia ollut nyt kerrallaan ihan virkeänä, nytkin herätyksestä pitäen eli 1,5 h tuossa pällistellyt.
Tosin tuo yön ja päivän erottuminen täsmää sen kanssa, että meidän mielestä Anja on tosi tarkkaavainen - päivällä hän varmaan haluaa katsella ja kuunnella kun on tapahtumia, niin valvoo mieluummin ja öisin kun on hiljaista niin nukahtaa...
RISTIÄISTARJOILUT meitsi meinaa rykästä itse, kun ei hirveästi aiota tarjota. Ristiäispäivä on la 2.12., listalla on pikkuleipiä, pullaa, piirakkaa ja kakku sekä jotain suolaista jota ei vielä ole päätetty. Pikkuleivät eli piparit aion leipoa jo pari päivää etukäteen, pullat on varmaankin miehen repertuaaria (tekee 1000 krt parempaa pullaa kuin mä), piirakka syntyy puolessa tunnissa kun teen sitä usein... kakkuun pitää varata enempi aikaa, mutta mies taisi sen tehdä viimeksikin. Siis totuuden nimissä mä en ITSE niitä leipomuksia tee vaan puoliksi miehen kanssa :) Ja kummitädinkin varasin auttamaan jos tarvis on, samoin mummu voinee auttaa.
Mutta tuosta tulikin mieleen, oisko kellään hyvää ideaa SUOLAISEKSI TARJOTTAVAKSI? Itsellä vähän lyö tyhjää... ajattelin jotain pasteijatyyppistä mutta kaikki tuntuu niin vaikealta tehdä.
KANTOLIINASTA mun piti muuten yhtenä päivänä MERILEIJONALLE sanoa: Mitään merkkiä en osaa suositella kun meillä on itsetehtyjä liinoja, mutta oman kokemuksen mukaan trikooliina on helpompi aloittelijalle kuin kudottu. Siinä kun ei ole niin väliksi että kuinka tiukasti sitoo liinan, vauvalle löytyy aina venymävaraa. Kudotulla liinalla pitää tarkemmin katsoa, että vauvalle on just sopiva tila - toisaalta silloin ei tarvi huolehtia että sidonta venyisi tai löystyisi. Rengasliinaa olen itse myös testannut ja se on näppärä pika-apu, mutta pidemmän päälle se on musta aika epäergonominen koska se menee aina vain toisen olan yli ja kantoasento on vino, äidille siis. Mutta trikooliinaa siis suosittelen ihan lämpimästi, varsinkin näin talvella, kesällä moni suosii kudottua liinaa koska se on vauvalle vilpoisampi.
Ja JOLLALLE vinkkaukset, että toi Aamoshan onkin kiva nimi, en ole koskaan törmännyt mutta tykkään kyllä englantilaisversiosta eli Amos :) Taidan panna omaan aarrearkkuun, meillä on ilmeisesti samantyyppinen nimimaku :)
MUIJA04 oli saanut eilen uutisia lääkäristä, sinne jaksuja ja toivottavasti tytöt on yskineet yöllä vähemmän!
Nyt vissiin pitäs taas maitoa antaa, sillä lailla ähistään. Hyvää viikonloppua kaikille!
Coe + Anja 16 vrk (kai...? :)
P.S. Unohdin hehkuttaa toissailtana, että meidän esikoinen 1v8kk teki pissat pottaan! :) Ihan oma-aloitteisesti, voi hitsi että oltiin iskänsä kanssa ylpeitä. Taisi kyllä olla puhdas vahinko kun sen jälkeen ei ole potasta ollut kiinnostunut. Tänään kyllä aamulla kertoi että yökkäri oli " määkä" kun vaippa oli falskannut, eli ehkä tässä lähestytään pottaopettelua...
MELONIMAMMA, kiitos :) Esikoinen on meillä Helena. Anjalle tulee toiset nimet suvusta, mummojen toiset nimet, eli kokonaan on Anja Maria Anneli. Myös esikoisella on sama rakenne nimessä eli eka ja kolmas on samasta kantanimestä (Elina) eli hän on Helena Irma Eliina, myös siellä tulee nimet suvusta, isomummoilta.
By the way, kun mietittiin Anjaa nimeksi niin tein hakua nimipuolella ja löysin yhden viestin jossa mainitsit Anjan omien nimisuosikkien joukossa, se sai mut ajattelemaan että en ole ihan pimeä kun ajattelen 55-vuotiaan virkamiehen nimeä lapselle... :)
Miten muuten Melonimamma kävi gradun kanssa? Meistä muista tekijöistä (minä, PUPU, SIGNORINA-IIRIS ja SUSULIINI) ei kukaan lopulta tainnut saada palautettua juttuaan ennen vauvan tuloa. Susuliini käsittääkseni ehti kaikkein pisimmälle eli lähes valmiiksi, pupu luovutti ja Iiris teki viime hetkeen asti, minä vähän siitä kaikesta välistä eli 3/4 on valmista ja viimeinen osa helposti tehtävissä. Tänään itse asiassa ajattelin että voisinkin sitä vähän vilkuilla :)
Coe (helppoa tämä syöttäminen ja kirjoittaminen)
Nyt tiedän COE miltä susta tuntui kun yritit pyytää veljeäsi kummiksi.
Pikkusiskoni kun sai tietää että odotan vauvaa, niin oli ihan innoissaan ja kysyi pääseekö hän sitten sen kummiksi????
No tuota pikkusiskoa oon aatellu alusta asti kummiksi,
niin nyt sitten ihan virallisesti pyysin häntä,
ja vastaus oli: " Että ei kai siitä voi kieltäytyäkkään!"
Jäi vähän paha maku suuhun tosta vastauksesta, että oliko se ihan tosissaan, vai eikö tarkoittanut mitä sanoi :(
Muita kummeja ei vielä tiedetä, oon koittanu mieheltä kysyä että pyytääkö se ketään niiden suvun puolelta kummiksi, vai tuleeko molemmat meidän puolelta.
Sillä kun ei oikeen ole ketään " varteen otettavaa" kummiehdokasta tiedossa.
Vaan eipä tainnut olla toi munkaan valinta kovin " varteen otettava" vaihtoehto ?!??
Koitanpa nyt saada vietyä ton neitokaisen aamupesulle, on taas ihan ykässä. Aamulla pökläs niin että puol sänkyä lillu yrjössä.
Ei meillä sitten millään osata nukahtaa iltaisin. Snif, kun tuntuu niin rankalta. En varmasti ole ainut, ja yritän miettiä iltaisin, että voisi olla vielä pahempaa; huutaisi koko päivän tai edes puoli päivää. Mutta ei auta noikaan aatokset... Olin illalla toiveikas, kun mentiin yhdeltätoista nukkumaan. Tyttö ei erityisemmin itkeskellyt illalla, sellaista normaalia, mutta mitään kipua ei tuntunut olevan. Sitten torkahtelikin normaalin kaavan mukaan 5-10 minuutin pätkiä, kitisi, itki, söi ja sitten taas torkku. Välillä itki oikeen urakalla. Nukahti sitten kahden maissa, kuten eilen ja ties kuinka monena iltana. Kun pysyis itte hereillä, niin ei välttämättä ihan niin paljoa väsyttäisi. Yritän lukea välillä, etten nukahtaisi, mutta silmät lopsuu väkisin kiinni. Mieheltä en öisin apua saa, enkä jaksa tapella, että tyttö sais rauhotuttua. Masentaa ja itkettää tosi paljon, eikä pelko yhtään helpota taas, kun ilta kokoajan lähenee...
Anteeksi oma napa :' (
bernuski ja Elma ylihuomenna 8 vkoa
Helenan olisin myös halunnut joko etu- tai tokanimeksi tälle toiselle jos hän olisi ollut tyttö! Miehelle ei lopulta kelvannut, harkitsi kyllä pitkään. Sekin on ikäisillään harvinainen nimi, vaikka ihan " tavallinen" onkin kuten Anja. Meidän Evan kaimoja ei ole juurikaan tullut vastaan, ja hyvä niin. Ruotsinkielisen äitini tuttavapiirissä on paljon keski-ikäisiä Evoja ja Anjoja, tosin he eivät ole virkamiehiä vaan lähinnä lasten- ja sairaanhoitajia. ;)
Gradu jäi viimeisillä viikoilla unholaan, kun muutettiin rv 36 ja oli " vähän" muuta ajateltavaa. Olen siis tehnyt tutkimushaastatteluni, ja seuraava " pikkujuttu" onkin sitten niiden analysoinnin aloittaminen. Viktor on tänään kolmiviikkoinen, isosisko palaa päiväkotiin maanantaina ja on varmaankin siellä 4 pvää/vko, 6-7 h/pvä. Jatko riippuu hirveästi miten arki lähtee sujumaan pojan kanssa.
Suunnittelen jatkavani gradun tekoa joko joulu- tai tammikuun alussa. Jos päätän vielä " lomailla" joulukuun, en AIO potea huonoa omatuntoa asiasta. ;) Jos poika on vaativa, jätän hommat suosiolla ensi vuoteen. Tähän asti vaikuttaa ihan lunkilta pojalta.
Taas vierähti kymmeneen ennenku vauvan kanssa noustiin ylös :) Paljon on ollut puhetta vauvojen rytmistä ja jokohan uskaltaisin kertoa meidän rytmistä (tietysti heti muuttuu).. Eli Silja roikkuu koko illan n.klo 17 alkaen tissillä, jos ei ime niin sitte tutti suussa mutta tissi max. 10 cm päässä ;) Isin sylissä ei suostu oleen vaan huutaa koko ajan. Muinulle ei huuda yhtään :/ Nukahtaminen yöunille tapahtuu niin että kiinni toisissamme hän ensin syö tissiä, röyhtäytän ja vaihdan tutin suuhun ja makoilen niin kauan hänessä kiinni että nukahtaa n. 23-00. Joskus siirrän hänet omaan sänkyynsä joskus taas nukkuu vieressä. Ensimmäisen kerran tankkaa 03-04 aikoihin ja toisen kerran 07-08. Ylös n. 10 aikoihin, tyttöjen jumppa ja kerhoaamuina jo 8. Eli yöt menee tosi hyvin, ainut miinus on välillä jatkuva pulauttelu ja röyhtäyttämisen pakko aika pian nukahtamisen jälkeen. Mutta olen tyytyväinen öihin, keskimmäinen tyttöni söi tuossa iässä 4-5 kertaa yössä ja äiti oli tosi väsynyt.
Niinaniille tsemppihalaus! Itselläni myös kokemus traumaattisesta esikoisen synnytyksestä joka kesti pitkään (26 h) ja päättyi ei-niin onnellisesti lapsen elvyttämiseen ja muistoksi jäi lapselle erbin pareesi vas. käteen ja äidille synnytyspelko. Mutta usko pois aika parantaa haavat tai ainakin arpeuttaa ne niin ettei enää satu, minulla aikaa tuosta kokemuksesta 5½ vuotta. Asiasta olen puhunut paljon (en minäkään heti sen jälkeen vaan pikkuhiljaa) ja aina uusi raskaus ja edessä oleva synnytys tuo asian pintaan. Toinen lapseni syntyi sektiolla diagnoosina synntyspelko ja päätöksen tämän lokavauvan syntymisestä sektiolla teki lääkäri. Pelkopolilla sain käytyä synnytystä läpi lääkärin kanssa kun odotin toista lasta reilun vuoden päästä ensikoisen syntymästä, muina kuuntelijoina ovat toimineet mies ja ystävät. Synnytys oli kova paikka myös miehelle joka seurasi vierestä. Itku tulee vieläkin lähes joka kerta kun sitä ajattelee mutta kuitenkin koen että se kokemus on osa minua ja sen kanssa on tultava toimeen. Eikä enää ahdista :) Kyllä sinä selviät! Puhut asiasta sitten kun olet itse siihen valmis!
Kantoliinoista joku kyseli. Minä olen ensikertalainen näissä liinailuasioissa mutta sen verran osaan kertoa että tilasin Babyideasta Hug-a-bubin joka on trikoinen pitkä liina viistoilla päillä. Kun oppii sidonnan tekemään tarpeeksi napakaksi sillä on aivan ihana kantaa. Ainakin pikkuvauvaa, voi olla että painavampi lapsi menisi paremmin kudotussa ettei veny niin paljoa. Mutta huggiksella on hyvä aloittaa ja vaikka onkin törky kallis sillä on hyvä jälleenmyyntiarvo. Ja voihan sen ostaa käytettynä vaikka huutonetistä tai muuten, neuvoloiden seinilläkin voi olla ilmoituksia myytävistä.
Tätyy vielä päivitellä ääneen tätä minun JÄRKYTTÄVÄÄ suklaan himoani. Vaikka vauva selvästi on rauhallisempi kun olen ilman suklaata, mutta en taho pystyä. Ikinä ennen ei tälläista himoa ole ollut. Onko muita? Pullat, kakut ym maistuu myös liika hyvin :(
Miehellä on huomenna varpajaiset, blääh. Viikonloppu meneekin sitten siinä. Tänään on tätini synttärit joihin lähden kaikkien kolmen lapsen kanssa ja illalla menen ystävälleni kylään Siljan kanssa. Alunperin oli tarkoitus mennä syömään kahdestaan ystäväni kanssa mutta Siljan iltakäyttäytymisen vuoksi en sitten menekään :)
Hyvää viikonloppua kaikille ja Onnea viimeisille vauvautuneille!
Jos olisin saanut pojan nimeksi olisi tullut Samu. Saa nähdä jos joskus vielä saan pojan, pysyykö nimi. Esikoisesta olisi tullut aikanaan Eetu. Minun mummoni on muuten Anja ja minusta se on ihana vanha nimi, joka sopii hyvin myös vauvalle!
Olivia-s ja Silja reilut 6 vkoa
Terkkuja taas täältäkin päästä. Eipä ole pahemmin koneelle ehtinyt tuon nyytin synnyttyä. Päivät menee sitä katsellessa, ulkoillessa, imettäessä... Mutta ihanaa on kyllä ollut!
COE: Juu, sain gradun valmiiksi ja nyt se pitäisi palauttaa. Proffa lähetti jo palautusohjeet ja kutsun kypsäriin... En vielä uskaltanut ilmoittaa, koska menen. Se on sit niin lopullista, kun sen jättää. Vaikka mulla kyllä jää opintoja vielä muutama kurssi ensi syksyyn, joten en siis vielä kuitenkaan valmistu! Eihän noista opinnoista nyt jaksa kiinnostua :)
RISTIÄISET: Meillä ne ovat 16.12 ja 21+2 vauvaa pitäisi meidän 65 neliöön mahtua. Hui. Onneks anoppi ja mun äiti hoitaa tarjoilut. Nimeksi on täällä päätetty antaa KIIA ELLA. Oli molempien mielestä ihan ehdoton suosikki. Pojasta olisi tullut KIM KRISTIAN.
Me asustellaan tosiaan Tampereella, joten minä en tuohon tapaamiseen valitettavasti pääse. Autoakaan ei löydy, eikä junalla matkustus vauvan kanssa innosta. On muuten VR:llä ihan pepusta nuo vauva-asiat. Ei oo kunnolla paikkoja vaunuille tms. Meilläkin kun asuu appivanhemmat Pohjanmaalla niin junaa tulisi usein käyttää. Harmi homma. Rintareppu sit vaan käyttöön!
Monella vauvalla näyttää olevan masuvaivoja. Täälläkin on ollut jonkin verran. Kaikenmaailman tippoja on kokeiltu, mutta eipä niistä ole apua ollut. Parhaiten on tehonnut mun maidoton ruokavalio, jolla olen ollut nyt viikon... Kantsii kokeilla!
Mukavia viikonloppuja kaikille!!!
Susuliini ja pötkö 18 päivää
Meillä tytöllä nyt ikää 7vk ja risat. Ristiäiset on 26.11 ja nimeä ei ole vielä päätetty. Pitäis nyt viikonlopun aikana päättää. Etunimi vaihtoehtoja on tällä hetkellä kolme: Kerttu, Elsa ja Saimi. Näistä siis pitäis löytyä.
Meillä tytöllä oli tiistaina lääkäri-neuvola ja tytöllä nyt painoa 4900g ja pituutta 57cm. Kaikki oli ihan ok. Tytöllä on vaan vähän nuha, mutta ei haittaa nukkumista eikä syömistäkään. Meillä nukutaan yöllä suhteellisen hyvin, syö noin 3-5 tunnin välein. Joinakin öinä myös saattaa valvoa aamuyöstä noin 1-2 tuntia, mutta yllensä kyllä nukahtaa tissille.
Niina ja tytöt melkein 3,5v ja 7vk ja risat
Molemmat lapset nukkuu *kuuletteko tätä hiljaisuutta* Aaaah!! ;o)
Meidän typy hymyili tänään ensimmäisen kerran, IHANAA!!! Tahttomia suun muikisteluita on tullut synnäriltä asti mutta tänään tuli ihka oikea hymy :)
Voi että oli ihan mahtava lukea että joku muukin kärsii samasta vaivasta kuin minäkin, nimittäin SUKLAANHIMOSTA! Ei ole enää normaalia kun sitä voisi syödä ihan levytolkulla ilman minkäänlaista ällötystä. Ja jos kaapissa ei suklaata ole niin mielialakin on iha senmukainen. Tulen ihan pahalle päälle jos en suklaata saa. Outoa!!!
Tilasin sitten minäkin ne servetit kun oli niin tosi nätit.
Meillä ristiäiset 10.12 ja minun vahempien luona. Samalla saadaan se avioliiton siunaus kun jos joku muistaa niin mentiin kesällä vain pikaisesti maistraatissa vihille.
Hitto kun unohtuu kaikki asiat mihin piti kommentoida. Mutta luen kyllä kaikki ja áinakin mielessäni kommentoin jos en muuten muista ;)
Ootteko vielä seurannut BB:tä? JeNin kanssa ainakin ennen vauvoja seurattiin mutta täytyy myöntää että ihan joka ilta ei jaksa valvoa ja tuijottaa jotain niin hölmöä. ;)
Mutta luen sitten tapahtumat netistä.
Mitäs muita sarjoja seuraatte telkusta?
Musta nyt on alkanut ihan hyviä uusia sarjoja joita tulee seurattua. Yleensä lasten jo nukkuessa tulee sitte istuttua ja tuijotettua telkkaa (ja syötyä suklaata=P )
Ite tykkään mm. Pako, Bodies, House, Täydelliset naiset jnejne...
(Minäkö tv:n orja=O )
Ei mutta täytyypä tästä taas livetä, ei toki tv:n ääreen vaan sänkyyn pötköttelemään :)
Mies tänään ekaa pivää töissä ja minulla eka ilta yksin kera lapsosten =o)
Mukavaa alkavaa viikonloppua ja vauvoille pusut!
Terkuin
Camelot ja Touhu 3vkoa ja 3 pvää
Joku kirjoitteli siitä kuinka suklaa ja hiilihappojuomat aiheuttaa vauavle vatsaväänteitä =O
Voi kamala jos meilläkin menis niin; kun mun ruokavalio koostuu lähinnä vaan siitä vichystä ja suklaasta..Onneksi ei ole tytöllä mitään vatsavaivoja!
Voi kun kuulostaa kivalta nuo teitin treffit :) Mä haluun mukaan kans :o)
Ei vaan taida onnistua ;)
Mun äidin veljen perhe oli antanut äidin mukaan paketin vauvalle ja isosiskolle kun mun vanhemmat oli ollut vierailulla etelä-suomessa. Esikoiselle olivat ostaneet suklaajoulukalenterin ja äitini oli sitten sanonut että voisitteko antaa sen vaikka jollekin toiselle kun meidän esikoinen ei ole saanut koskaan karkkia tai suklaata (tyttö siis 1v10kk). Olivat olleet ihan ihmeissään että " mitä ihmettä, eivätkö he tosiaan anna lapselle karkkia??). Siis täh???
Olenko ainut vainoharhainen tiukkis äiti kun en ole antanut esikoille vielä koskaan karkkia tai suklaata ja olen kieltänut mummojakaan antamasta?? Mä vaan olen aina ajatellut ettei lapsi tarvi karkkia tai suklaata vielä tässä iässä. Pullaa ja jäätelöä tyttö saa, mutta eihän koskaan edes vaadi tai ymmärrä koko karkki/suklaa-asiaa.
Mä katson telkkua lähinnä siinä 19.-20.30 eikä silloin tule mitään hyvää!! Täydelliset naiset yritän katsoa mutta yleensä vauva tosiaan viedään nukkumaan just silloin. En ole avannut telkkua kun olen imettänyt makkarissa.
Mitäs vielä piti sanoa?? Ai niin heti kun hehkutin niin Liliakin taas kahtena iltana ei ole suostunut nukahtamaan helpolla. Eilen päätin että en jaksa nousta sängystä ja kävellä ja tuputin tissiä puoliväkisin ja lopulta olin niin poikki (vaikka kello oli vasta 22.30) että siirryin vähän kauemmaksi tytöstä, laitoin peiton hänen päälleen ja annoin ähistä. Heräsin sitten vähän ennen kolmea kun esikoinen huusi " Äitin itin tänkyyn haluaa" ja huomasin että on Lilia sitten nukahtanut;)
Mutta voi tuota esikoista! Melkoinen mustasukkaisuus on nyt meneillään tuosta meidän sängystä. Päiväunetkin piti tänään saada nukkua meidän sängyssä.
Mä olen kuulkaa ollut tehokas tällä viikolla. Olen joka päivä leiponut kun vieraita on käynyt. Jos haluatte tietää sairaan nopean piirakkareseptin niin tässä tulee:
1dl kermaa
1dl sokeria
vaniljasokeria
1 muna
vajaa desi sulatettua rasvaa/juoksevaa margariinia
2dl vehnäjauh.
1,5dl kaurahiutaleita
1tl leivinjauhetta
Ja kaikki vaan sekaisin. Lusikoidaan piirakkavuuan pohjalle. Päälle levitetään mitä tahansa sosetta, hilloa tai vaikka omenanpaloja (käytän mitä jääkaapista löytyy) ja sitten vielä päälle sekoitettuna
1tlk kermaviilia
1 dl virspikermaa
vaniljasokeria
1 muna.
Ei tarvi vaahdottaa erikseen mitään, kaikki vaan sekaisin nuo pohjan ainekset ja täyte päälle. Tosi nopea ja hyvä!! Itse olen käyttänyt tuossa päällä lakkahilloa, piltti kuningatar sosetta, mansikkahilloa, persikan paloja jne.
Nyt Lilia heräsi - on nukkunut kl 11 saakka.
Nazu
Me oltais esikoisen aikana jos olis tullu poika niin laitettu nimeksi Kim Kristian.
Nyt ei oltu päätetty pojan nimeä. Hätäkastelapussa oli nimi Henry Johannes kun joku piti varoiksi antaa ennen synnytystä, muttei me sitä oltais laitettu varmaan jos poika olisi syntynyt.
Anteeksi että tungen listalle, mutta ajattelin että jos Olivia olisit halunnut vaihtaa kokemuksia erbin pareesista? Meillä 1v erbi tyttö.
Tässä s-postini jos haluaisit ottaa yhteyttä: effy@suomi24.fi
Meillä menee aika vaihtelevasti. Tänään kokeilin vaihtaa d-vitamiinit jekovitiin. Deetipat tuntui ainakin aiheuttavan vatsavaivoja tosi pienenä annoksenakin. Ärsyttävää, että pitää hyväntuulinen poika " pilata" tuollaisilla tipoilla.
Meillä onneksi illat menee ihan ok ja nykyään Toivo nukkuu ihanasti ekan pätkän 4-5 tuntia putkeen (koputan puuta...). Sitten loppuyö menee 1-2 tunnin pätkissä, ähinää ja puhinaa riittää.
Millainen VALAISTUS teillä muilla on yöimetyksissä? Meillä on olkkarissa, siis makkarin vieressä pieni pöytälamppu päällä läpi yön. Aluksi pidettiin meidän huoneen ovea auki, kunnes huomattiin että tottahan toki poika nukkuu paremmin ihan pimeässä. Nyt vain imetyksen ajan pidän ovea raollaan kun ihan pimeässä on hankala syöttää. Myös vaipanvaihto tapahtuu vähillä valoin, enkä myöskään juttele pojalle yöllä ollenkaan.
JOLLALLE ja BERNUSKILLE myötätuntohalit. Toivotaan, että yö ja päivä löytävät teilläkin paikkansa vauvan rytmissä. Kolahti kyllä tuo, kun Bernuski kirjoitti pelkäävänsä iltoja, samoin oli minullakin alkuun. Se oli todella ahdistavaa.
TAPAAMISEEN olisi niin ihana päästä! Harmi vaan, että asutaan täällä Tampereen kupeessa. Kaksin vauvan kanssa voisin vielä lähteäkin junalla teitä tapaamaan, mutta kun on tuo parivuotias tuossa vielä. Jospa seuraava tapaaminen voisi olla viikonloppuna, silloin me ehkä voitais lähteä sukuloimaan koko perheen kera pääkaupunkiseudulle ja minä vaavin kanssa voisin tulla teitä treffaamaan.
Miten olisi TAMPEREEN treffit? Olikos täällä paljon muita Pirkanmaalaisia?
Toivo taisi nukahtaa, joten painun minäkin ilta-askareihin, jotta pääsen pian nukkumaan. Hyvää viikonloppua!
S-I ja Toivo
p.s Mun siskolla käynnistettiin tänään synnytys raskausmyrkytyksen takia ja nyt jännäillään, koska supparit kunnolla alkaa. Ihan tulisilla hiilillä olen ollut koko päivän.
Taas on yksi touhuntäytteinen päivä takana ja äidillä omaa aikaa=surffailua ja toisella silmällä katselen plan-iltaa kolmoselta. Tosin vauva on hereillä, on aika monena iltana valvonut tunnin-pari tähän aikaan. Mutta ihan ok, esikoinen menee nukkumaan yhdeksään mennessä ja vauva antaa äidin kyllä olla ihan rauhassa. Tuossa tuo vieressä köllöttelee ja piereskelee:) Ja niinä öinä, kun on illalla valvonut ja tankannut kunnolla klo 23:n aikaan, niin onkin nukkunut tosi pitkän ekan pätkän, ihan aamuviiteen saakka. Hyvä näin siis.
Joll@lle ja bernuskille ja muillekin väsyneille kovasti jaksamista! Öinen valvominen ja pätkissä nukkuminen on todella rankkaa, en yhtään ihmettele että nukkumaanmenokin jo pelottaa jos joka yö on sama rumba päällä:( Luin juuri jostain, että yksi herätys yöllä vähentää yön unisaldoa tunnilla eli siitä voi laskea kuinka monta tuntia sitä tuleekaan nukuttua...Mun normaali yöuni on n. 23/24-08 ja herätyksiä siinä ylennsä kaksi eli saldo 6-7h. Tosin aamuyöllä vauva joskus syötyään alkaa pitää niin hirveää meteliä (örisee ja mörisee) etten ihan heti saa unta, viime yönäkin valvoin melkein tunnin. Mistä muuten johtuu, että monet vauvat juuri aamuyöllä alkavat elämöimään? Eivät siis välttämättä valvo, mutta ähisevät ja puhisevat? Onneksi tämän ähinän jälkeen meillä vielä nukutaan jokunen tunti.
Meillä ei ole makuuhuoneessa minkäänlaista valoa yöllä. Mutta ei siellä kyllä pilkkopimeääkään ole, jostain ihmeestä sinne tulee sen verran valoa että näen juuri ja juuri ohjata tissin vauvan suuhun. Tai sitten mennään ihan fiiliksellä=) Lukuvalon sytytän jos pitää vaippa vaihtaa (en kyllä muista milloin olisin viimeksi vaihtanut...), kylppäriin saakka en jaksa mennä vaan froteealustalla ja kosteuspyyhkeillä on pärjätty. Meillä tosin vauva on alusta saakka nukkunut yöt, joten ei ole tarvinnut pahemmin miettiä yöelämän järjestelyjä.
Täällä muuten on myös yksi suklaa-pulla-kakku-leivos-karkki-keksi-ihanmikävaanherkku-hullu!!! Joka päivä on pakko saada jotain hyvää, muuten ei tule mistään mitään. Miehen kanssa ollaan vähän niinkuin herkkulakossakin, mutta päivisin on kyllä (salaa:p) pakko saada edes joku pieni juttu. Onnekseni tämä ei näy painossa vaan se laskee koko ajan, normifarkuissakin olen kulkenut jo muutaman viikon. Eli sopii mulle tällainen dieetti=)
Nyt taitaa olla aika lopettaa tämä romaani. Hyvää viikonloppua kaikille ja mukavia ristiäisiä teille, joilla juhlitaan tänä viikonloppuna.
Lillis ja pieni tasan 4vkoa
Teki jo tuskaa kirjoittaa tuo pinon otsikko, kun rivit pomppivat silmillä. Väsynyt äiti täällä siis. Yksin lasten kanssa meni viime yö ja tuo reilu kolmiviikkoinen on nyt ihan pihalla yöstä ja päivästä. Masu ei onneksi vaivannut eilen illalla, mutta halusi klo 4.30 aloittaa päivän ja mikään ei auttanut nukahtamiseen ennen 7.30. ja siitä meni sitten 10 mnin ja esikoisen äiti-huutelut alkoivat . Huoh. ONko täällä muita, joiden vauvoilla yö ja päivä selvästi vielä sekaisin ??? Hyviä konsteja aamuyön nukutukseen ????
NIMISTÄ: COe, kerroit, että teillä pojan nimeksi olisi tullut Pessi. MInäkin pidän kovasti nimestä!!! Mieheni vaan on enemmän sellainen tosi perinteisten yksinkertaisten suomalaisten nimien kannattaja. Jos minä päättäisin, pojastamme tulisi luultavati Aamos. mutta ei siis tule Aamosta eikä Pessiä ;-) Meillä ristiäiset 9.12. En aio kyllä Nazun tavoin edes koittaa tsempata leipomusten kera, mummi auttaa ja muut tilaan valmiina jostain.
Nyt lähden katsomaan, saanko itsestäni ihmisen näköistä. Esikoinen tuijottaa muumia ja vauva jatkaa nyt yötään... Pakko tästä on puistoon ryhdistäytyä. Tänään siellä onkin " nakkipäivä" ;-) eli grilli kuumana ja 20centillä saa nakin paistumaan :-) Jaahas, nyt tuo vauvakin heräilee. enää 11h ja mies kotona.. huoh. ensi viikolla pitäisi jaksaa KOLME päivää yksin. voi noita miehen reissuja :-(
Jolla, nyt mentävä