Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Komeaksi kehuttu" ja muut ällötykset jakoon

Vierailija
21.01.2023 |

Usein myös nuo komeaksi kehutut eivät ole kovin komeita, että onkohan joku äiti sitten muksuna heitä kehunut vai miksi ovat tuohon johtopäätökseen päätyneet... Mitäs muita näitä ällöjä deittisanastoja on?

Kommentit (961)

Vierailija
141/961 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://preview.redd.it/6as2cwy9qm721.jpg?auto=webp&s=e2091e7d748f3bcb5…

Tämä kertoo kaiken.

Onhan tuo vanhan ajan mies tyylikkäämpi, mutta minusta on kiva että ihmiset saa nykyään pukeutua oman tyylin mukaan. Ennen kaikki oli kopioita toisistaan.

Minusta olisi kiva, jos ihmiset pukeutuisivat tyylikkäästi. Nuo pipopäät ja verkkarikaverit kun näyttävät järkyttävän pahalta.

Jos kaikki olisivat Gary Grantin näköisen kaverin kopioita, niin sehän vasta mukavaa olisi!

No ei olisi. Mä en tykkää Gary Grantin näköisistä miehistä lainkaan. Hiton hyvä näyttelijä se kyllä oli ja esitti usein ihania miestyyppejä joiden kanssa kyllä viihtyisi mutta se ulkonäkö, ei ei.

Saa olla eri mieltäkin.

Vierailija
142/961 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mukiinmenevä.

Mä pidän mukiinmenevää positiivisena asiana. Eli ei ruma, eikä komea, vaan mukiinmenevä.

Aloin miettimään, täytyykö jossain oma ulkonäkö kuvata. Sanoisiko joku suoraan olevansa ruma? Kuinka nirsoja nykyään ollaan ulkonäköpiirteistä? 

Luulisi kuitenkin sen henkilökemian olevan tärkeintä. Seksisuhteet varmaan erikseen. Itselleni olisi turn off kovin tarkka ulkonäön kuvailu puoleen ja toiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/961 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yli 30v miehen ikähaarukka lähtee siitä 18v:stä ylöspäin niin ainakin itselleni on heti ensimmäisenä iso EI missään nimessä. Varsinkin jos mies itse on 40 ja ikähaarukka on 18-40. Ei kiitos. 

Vierailija
144/961 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Toivon sinun olevan 18-38 v nainen. En koe, että minulla on yhteistä itseäni vanhempien naisten kanssa. Jos olet minua vanhempi, niin lähestythän sijastani jotain toista miestä. M40"

Jos olisin sinkku, skippaisin suosiolla kaikki reilusti itseään nuorempaa etsivät naiset. Kertoo paljon, jos nelikymppinen haikailee juuri täysi-ikäistyneen perään. Tuollaisessa ilmoituksessa olisi jo heti erilainen sävy, jos ikähaitari olisi esim. 30-40 v.

Eihän tuossa haikailla juuri täysi-ikäisten perään vaan 18-38v. Voin miehenä sanoa että kun tuolla tavalla laittaa niin pääpaino on siinä 28-38v, mutta on myös ollut nuorempia parikymppisiä joiden kanssa on jopa treffailtu ja tosi sellaiset fiksut ajatukset olleet. Jotkut nuoremmat tykkää, eikä kaikille ikä ole se juttu. M38

Tähän vielä jatkan että monesti jos miehellä on noin laaja ikä kriteeri niin se voi tarkoittaa että ei halua rajata pois ketään. Samassa voi myös olla että on liikenteessä avoimin mielin, joka ainakin itselläni tarkoittaa sitä että jos se hyvä sattuu kohdalle niin kyllä kaikki kiinnostaa, eli en etsimällä etsi mitään vakavaa, enkä seksiä, ehkä ystävää, en halua säätöjä, mutta iän kartuttaman kokemuksen myötä olen sitä mieltä että jos löytyy nainen, jonka kanssa juttu luistaa ja oikeasti mätsää hyvin niin kyllähän se seksikin kiinnostaa, en enää ole kuin parikymppisenä että aina pani kun vain sai. Myös avoimin mielin, ei halua rajata ketään pois. Kyllä niitä välillä ihan oikeasti on aika nuoriakin parikymppisiä jotka haluavat vanhempaa kokeneempaa miestä, vaikkakin en niitä oikein uskalla tosissaan ottaa. M38

"Ei halua rajata pois ketään" kai tajuat että ton sun paskanpuhumisen läpi näkee kaikki? :D Jostain syystä rajaat kyllä kaikki itseäsi vanhemmat pois, mutta nainen voi olla itseäsi 20-vuotta nuorempi kuitenkin kun "et halua rajata ketään pois!" 

Tollaset miehet on just yööööök

Vierailija
145/961 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan niinkuin komealle olisi jokin tietty kriteeri tai kauniille. On minua kehuttu komeaksi ja esim Tinderissä kerrottu tykänneen vain ulkonäön takia, mutta sehän on ihan katsojan silmissä. Toiset tykkää toiset ei. Moni nainen pitää itseään kauniina, mutta näin miehen silmissä voi olla aivan järkyttävä.

Minuakin äiti ja mummi kehuivat komeaksi. Mummi tosin ei nähnyt juuri mitään enää tuossa vaiheessa.

Jospa hän muisti oikein.

Vierailija
146/961 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kylmässä suhteessa oleva herrasmies"

Korjaan vielä kun muistan oikean muodon.

"Kylmässä suhteessa oleva luotettava herrasmies etsii salaista naisseuraa"

Kunnon oksymoroni, "luotettava herrasmies" pthyi. Eivätkä näiden vaimot taida tietää suhteen olevan kylmä.

Luotettava=en kerro kenellekään, koska mulla on niin paljon menetettävää

Vierailija
147/961 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kainalopaikka vapaana

Vierailija
148/961 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Toivon sinun olevan 18-38 v nainen. En koe, että minulla on yhteistä itseäni vanhempien naisten kanssa. Jos olet minua vanhempi, niin lähestythän sijastani jotain toista miestä. M40"

Jos olisin sinkku, skippaisin suosiolla kaikki reilusti itseään nuorempaa etsivät naiset. Kertoo paljon, jos nelikymppinen haikailee juuri täysi-ikäistyneen perään. Tuollaisessa ilmoituksessa olisi jo heti erilainen sävy, jos ikähaitari olisi esim. 30-40 v.

Eihän tuossa haikailla juuri täysi-ikäisten perään vaan 18-38v. Voin miehenä sanoa että kun tuolla tavalla laittaa niin pääpaino on siinä 28-38v, mutta on myös ollut nuorempia parikymppisiä joiden kanssa on jopa treffailtu ja tosi sellaiset fiksut ajatukset olleet. Jotkut nuoremmat tykkää, eikä kaikille ikä ole se juttu. M38

Tähän vielä jatkan että monesti jos miehellä on noin laaja ikä kriteeri niin se voi tarkoittaa että ei halua rajata pois ketään. Samassa voi myös olla että on liikenteessä avoimin mielin, joka ainakin itselläni tarkoittaa sitä että jos se hyvä sattuu kohdalle niin kyllä kaikki kiinnostaa, eli en etsimällä etsi mitään vakavaa, enkä seksiä, ehkä ystävää, en halua säätöjä, mutta iän kartuttaman kokemuksen myötä olen sitä mieltä että jos löytyy nainen, jonka kanssa juttu luistaa ja oikeasti mätsää hyvin niin kyllähän se seksikin kiinnostaa, en enää ole kuin parikymppisenä että aina pani kun vain sai. Myös avoimin mielin, ei halua rajata ketään pois. Kyllä niitä välillä ihan oikeasti on aika nuoriakin parikymppisiä jotka haluavat vanhempaa kokeneempaa miestä, vaikkakin en niitä oikein uskalla tosissaan ottaa. M38

Sinkkuna (25-28 v) ollessa jätin väliin kaikki miehet, jotka havittelivat puolta nuorempia naisia ja hehkuttivat, kuinka parikymppisistä löytyy aina joku kiinnostunut. Parikymppiset ovat aivan eri sukupolvea ja ihan eri elämäntilanteessa. Minä olen nyt 32 v ja ei kävisi mielessäkään minkäänlainen suhde esim. 10 v nuoremman kanssa. 22 v on ikäiseeni verrattuna vielä kesken, luultavasti opiskelee ja aikuisuus on vasta alussa. Minä olen ollut kohta 10 v työelämässä, eikä opiskelijariennot kosketa arkeani.

Kaiken lisäksi näistä "avoimin mielin" tapauksista tulee ällöttävä olo. "Kyllä minä voin parikymppistä panna, en hae mitään vakavaa". Kertoo tarpeeksi tuollaisen miehen elämänarvoista, kun voisi harrastaa seksiä naisen kanssa, joka voisi olla oma tytär.

Vierailija
149/961 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosissaan, mutta ei hampaat irvesssä

Vierailija
150/961 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huono aloittamaan keskusteluja

Vierailija
151/961 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivat, pystyynkuolleet haahkat, älkää vaivautuko

Vierailija
152/961 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korrektimpi ilmaus olisi: vanhemman kokeneemman miehen. Kritisoisin tätä "kokenutta" vielä että tiedän yli nelikymppisiä miehiä, joilla ei vieläkään ole kykyä asettua kumppaninsa asemaan ja hädin tuskin tuntevat häntä, oletuksia riittää kyllä.

Vierailija
153/961 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En etsi kirjekaveria

Vierailija
154/961 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut että nämä jotka kutsuvat itseään "kivoiksi kavereiksi" tms. Ovat pahimpia kuspäitä.

Vierailija
155/961 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä nuoria naisia metsästävät keski-ikäiset miehet:

Sitä ei ole pakko mainita, minkä ikäistä naista etsii. Jättää vain vastaamatta, jos joku keski-ikäinen nainen laittaa viestiä. Tosin luulen, että iso osa miehistä saa turhaan odottaa viestiä parikymppisiltä misuilta.

Se plussa näissä nuoria naisia avoimesti etsivissä miehissä on, että ne on helppo kiertää kaukaa. Kertoo ihmisestä tarpeeksi, jos oman ikäisen sijaan haluaa nuoren, naiivimman ja kokemattomamman kumppanin, jotta on itse niskan päällä. Ison ikäeron suhde ei ole tasa-arvoinen ja ihan turha muuta väittää.

Vierailija
156/961 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki oman ulkonäkönsä kehujat. Se on katsojan silmissä miltä joku näyttää. Ja jos (totuuden mukainen) kuva on jo esillä niin katsoja voi siitä ihan itse päätellä onko toinen komea

Vierailija
157/961 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolmekymppinen mies joka kutsuu itseään "nuoreksi mieheksi".

Sori, et ole enää nuori, vaikka ikäkriisissäsi haluat niin uskotella.

Vanhenet itsekin, et ole ikuisesti 26. Et taatusti erota 31-vuotiasta 27-vuotiaasta, jos et tiedä. EU:n määritelmän mukaan nuorisoa ovat 13-29-vuotiaat. Eli kaikki sen ikäiset nuorisotiloille, intresseistä riippumatta.

Kirjoitin tuon kommentin. Olen 28 enkä pidä itseäni mitenkään niin nuorena, että asiaa pitäisi oikein erikseen korostaa. Tiedän oikein hyvin vanhenevani koko ajan ja olen sinut asian kanssa. Kolmekymppisenä nuoruuttaan korostavasta tulee mieleen, ettei mies ole halunnut hyväksyä olevansa kohta keski-iässä, tai sitten on jäänyt henkisesti 20-vuotiaan tasolle. Joka tapauksessa, ei kiitos.

Vierailija
158/961 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämän korkeakoulun käynyt setämies 

Vierailija
159/961 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avaan oven ja läpsäisen pyllylle

Yöks. Mikä saa ihmisen kuvittelemaan, että tämä on hyvä tapa kuvailla itseään??

Vierailija
160/961 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://preview.redd.it/6as2cwy9qm721.jpg?auto=webp&s=e2091e7d748f3bcb5…

Tämä kertoo kaiken.

Tuollainen (siis vasemmanpuolinen) on kadonnut suomalaisesta katukuvasta melkein kokonaan. Kuitenkin vielä 1960-luvun alkupuolella se oli tavanomainen tyyli. Tänään voi kulkea kaupungilla kokonaisen päivän kohtaamatta yhtään tyylikästä miestä.

Mitä ihmettä tosiaan on tapahtunut??!!

Useampi vuosikymmen on tapahtunut, ei sen kummempaa.

Niin on tapahtunut useampi vuosikymmen, ja samalla on kadonnut hyvännäköinen miestyyli.

Hyvännäköistä miesten tyyliä eri vuosikymmeniltä:

1970-luku:

https://is.mediadelivery.fi/img/1920/bc2bc9f4e9ba40a8a2e6b7c693e87dea.j…

https://is.mediadelivery.fi/img/468/76f883f9f88342f3b875084e638d6c10.jp…

1980-luku:

https://is.mediadelivery.fi/img/468/60b98c5f39f04df6ba116c9c6f9c92d0.jp…

2000-luku:

https://is.mediadelivery.fi/img/468/358d887e3efe4d81b454367bbf9c9a2d.jp…

* 2000-luvulla miehet käyttivät hikinauhoja, löysiä farkkuja ja sukkia lahkeiden päällä. Muotimessut vuonna 2003. *

Ja eri vuosisadoilta:

1400-luku:

https://static.punomo.fi/uploads/2017/05/puvut2.jpg

* Nuorella miehellä tammenlehtileikkauksin koristeltu, pussihihainen takki, kaksiväriset housut. Toisella miehellä punainen takki tammenlehtileikkauksin, vyö lantiolla.*

1600-luku:

https://images.cdn.yle.fi/image/upload/f_auto,fl_progressive/q_88/w_272…

Jne.

Oi aikoja, oi tapoja! ;)

Jos unohdetaan kaukaiset vuosisadat, niin viimeinen hyvännäköinen vuosikymmen oli 1960-luku. Sen aikana tapahtui kulttuurivallankumous. Solmiot ja puvut vaihtuivat t-paitaan ja nuhjuisiin farkkuihin, ja tyylikkäät päähineet väistyivät hippilettien tieltä. 1970-luvun ja myöhemmät kuvat näyttävät pellekuvilta ja naamiaisasuillta - tämän päivän touhuista puhumattakaan.

Nääh. Kaipalette muumiot vain oman nuoruutenne muotia, joka ei kyllä oikeesti kovin tuulikästä ollut 😅.

https://www.google.com/search?q=60-luvun+muoti+miehet&rlz=1C9BKJA_enFI9…