Oisko oma mökki sun unelmien täyttymys?
Olisitko tyytyväinen vai metsästäisitkö yhä vain uusia suuria asioita ja hankintoja?
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. Luonto saa olla pitkälti luonnontilassa enkä muutenkaan ronkkisi koko ajan joka paikkaa. Ei ikinä työleiriä.
Max40m2, vähän tavaraa, pääpaino vetäytyä rauhaan ja käydä koiran kanssa metsässä.
Himputin kiva rämpiä metsässä koira narun päässä. Koska tietenkin noudatat koirien kiinnipitoaikaa eli 1.3.-19.8.?
Kiinnipitoaikanakin koiraa saa kyllä pitää irti jos se on välittömästi kytkettävissä tai esim lintukoiraa kouluttaessa ja koiralla metsästäminenkin on sallittua muuten kuin ajavalla koiralla. Kiinnipitoajan tarkoitus on antaa eläimille lisääntymisrauha ja lain henki toteutuu oman arvioni mukaan aivan hyvin vaikka tuo noutajani irti kulkeekin. Se ei säntäile elukoiden perään, pysyy lähellä ja tulee salamana remmiin jos kutsun, tapahtui ympärillä mitä tahansa. Eihän sen kanssa muuten voisi metsällä tai kokeissakaan käydä. On tuonkin kanssa toki nuorempana liinassa tai remmissä aikansa kuljettu, varmaksi kouluttaminen ottaa aikansa.
Ohis.
Mä haluaisin oman mökin vain jos saisin asua siellä ja käydä sieltä töissä. Olen lapsuudesta asti käynyt samalla mökillä, mutta perintösyistä se ei enää ole minun ja olen siitä tyytyväinen, vaikka sitä paikkaa ikuisesti ikävöinkin. Siinä on hommaa ja maksuja yllättävän paljon, varsinkin kun siellä ollaan vain kesällä se muutama viikonloppu ja lomalla. Ja varsinkin nyt kun se alkaa olla siinä kunnossa, että siellä pitää tehdä vähän isompiakin remppoja, esimerkiksi katto ja laituri uusia, olen tyytyväinen kun en sitä perinyt. Mutta oli se kyllä paras paikka maailmassa rentoutua.
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan.
Siinä on sidottu yhteen paikkaan ja jos ei käytännössä asu kesiä mökillä tai matka ole alle 70 km, niin käyttökerralle tulee kyllä hintaa, kun laskee pääomakulut mukaan. Mielelläni vuokraan kyllä pari kertaa kesässä mökin viikoksi tai viikonlopuksi eri puolilta Suomea. Muutoin harrastan niin kotimaassa kuin ulkomailla kaupunkimatkailua. Olisi todella rasittavaa olla sidottu yhteen paikkaan ja lisäksi tulee kaikki se työ, minkä mökin ja tontin ylläpitäminen vaatii, ei kiitos
Olen samaa mieltä. Mökin pitää olla suht lähellä, jotta käyttö vaivatonta ja mökille voi lähteä spontaanisti.
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin oman mökin vain jos saisin asua siellä ja käydä sieltä töissä. Olen lapsuudesta asti käynyt samalla mökillä, mutta perintösyistä se ei enää ole minun ja olen siitä tyytyväinen, vaikka sitä paikkaa ikuisesti ikävöinkin. Siinä on hommaa ja maksuja yllättävän paljon, varsinkin kun siellä ollaan vain kesällä se muutama viikonloppu ja lomalla. Ja varsinkin nyt kun se alkaa olla siinä kunnossa, että siellä pitää tehdä vähän isompiakin remppoja, esimerkiksi katto ja laituri uusia, olen tyytyväinen kun en sitä perinyt. Mutta oli se kyllä paras paikka maailmassa rentoutua.
Meillä oli osuus perintömökistä Lapissa pitkään mutta siinä oli ongelmana se että etäisyyden takia siellä ei juuri tullut käytyä kuin kesälomalla ja sitten toinen nuo kaikki rempat, laittamiset ym joita piti viiden sisaruksen kesken sumplia eikä se oikein ikinä toiminut vaikkei mitään isompaa riitaa ollutkaan.
Oma mökki Lapissa voisi nykyisessä elämänvaiheessa toimiakin kun lapset asuu omillaan ja miehen kanssa tehdään molemmat etätöitä eli siellä voisi viettää aika paljon aikaa eikä vain sitä paria viikkoa kesässä tms missä ehtii lähinnä hoitaa kaikki pakolliset huoltotoimet yms.
En koskaan ollut ajatellut viihtyväni mökillä, mutta niin ne ajatukset muuttuvat... :D Meillä ei ollut varaa luksusmökkiin tai suureen hirsihuvilaan saaristossa, vaan meillä on pieni 1970-luvun lautarakenteinen mökki, pikkuruisen järven rannalla. Kantovesi järvestä saunalle, juomavesi täytyy tuoda kotoa, sähköt sentään on. Vaatimaton, mutta niin ihana!
Ei ole. En ole yhtään mökki-ihminen eikä ole mieskään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua mökkiä, siitä ei ole kuin riesaa. Yhdyn edelliseen, haluan kämpän Välimereltä.
On se riesa kesäiltana kattaa kesäinen illallinen viineineen ulos, sytyttää kiuas ritisemään ja punålahtaa järveen, katsella auringonlaskua ja nukahtaa levolliseen uneen hapekkaassa ilmassa.
Joo joo. Mulla on vuosikymmenten kokemus mökkeilystä ja tiedän hyvin, mikä stressihelvetti edeltää sitä hetkeä, ennen kuin pääsee perjantaina yöllä nukahtamaan mökille. Ei kiitos, enää ikinä.
Jokainen tekee ihan itse itselleen sen stressihelvetin. Ei joka hemmetin asiasta tarvi stressata.
Mökkeilyn koko idea kuolee jos siitä tekee loppumattoman työnleirin ja suorittaa mökkeilyä. Mulle riittää että paikat on ehjät, vesitonkat täynnä vettä, puulaatikossa puita ja kaappi täynnä säilykkeitä ja kuivaruokaa. Mökille mennessä takkaan tuli, lasiin gintonic tai olut, lautaselle mukana tuotu valmis eväs ja terassin katoksen alle kuuntelemaan (yleensä) sadetta ja metsää.
Koiruus hoitaa kerrankin itse ulkoilunsa pyörimällä pihassa. Minä puran tavarat ja lisään takkaan puuta. Eka yö nukutaan vähän viileässä mutta seuraavana päivänä on lämmin. Pikku hommia. Käydään metsässä, kierretään lampi. Nettiin lukemaan uutiset, kyllä netti pitää olla. Ruuan teen yhdistämällä säilykkeen ja mukana tuotua tuoretta vihannesta. Syön usein suoraan kattilasta. Koiruus hoitaa taas itse ulkoilunsa.
Tätä rataa...
Vierailija kirjoitti:
Oli nuorena, mutta onneksi ei enää. En ikinä haluaisi omistaa mökkiä. Pitäisi olla tuhattaituri ja työmyyrä, että mökin kanssa selviäisi jos ei satu olemaan miljonääri, joka voi teettää kaikki työt ulkopuolisella. Mieluummin suunnittelen lomat eri maihin ja kaupunkeihin yksi kerrallaan. Mökin voin halutessani myös vuokrata. Olen niin mukavuudenhaluinen nykyään, että mitään turhaa riippaa en halua, vaikka rahaa olisi
Niin,mutta kaikki ei ole kaltaisiasi.Me tykätään puuhailla mökillä,lämmittää vedet saunalla ja tehdä kaikenlaisia hommia.Se on meidän tapamme rentoutua.
Rakastan merta,oli kesä tai talvi.Mökki ei todellakaan ole riippa,vaan henkireikä!
En ikinä haluaisi maata lomiani turistirysissä rannalla.
Kaupunkilomilla kyllä käydään.
Ps.Meillä on myös omakotitalo,jonka hommista myös nautitaan!
Unelmieni täyttymys olisi rakastava aviomies, kaksi lasta ja asuisimme kerrostalossa kutos tai seiskakerroksessa.
Tämmöinen riittää jotta homma ei karkaa lapasesta. Juuri tämmöinen.
https://www.walesonline.co.uk/whats-on/travel/21-one-places-stay-wales-…
Nimenomaan. Sinne painuisin ja siellä olisin hamaan tappiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli nuorena, mutta onneksi ei enää. En ikinä haluaisi omistaa mökkiä. Pitäisi olla tuhattaituri ja työmyyrä, että mökin kanssa selviäisi jos ei satu olemaan miljonääri, joka voi teettää kaikki työt ulkopuolisella. Mieluummin suunnittelen lomat eri maihin ja kaupunkeihin yksi kerrallaan. Mökin voin halutessani myös vuokrata. Olen niin mukavuudenhaluinen nykyään, että mitään turhaa riippaa en halua, vaikka rahaa olisi
Niin,mutta kaikki ei ole kaltaisiasi.Me tykätään puuhailla mökillä,lämmittää vedet saunalla ja tehdä kaikenlaisia hommia.Se on meidän tapamme rentoutua.
Rakastan merta,oli kesä tai talvi.Mökki ei todellakaan ole riippa,vaan henkireikä!
En ikinä haluaisi maata lomiani turistirysissä rannalla.
Kaupunkilomilla kyllä käydään.
Ps.Meillä on myös omakotitalo,jonka hommista myös nautitaan!
Mikäpä mukavampaa. Itsekin tykkään kaikista hommista omassa talossani, jonka olen remppauttanut, mutta silti hommia ja riittää itselle ja hyvä niin. Parasta terapiaa omalle mielenterveydelle on juuri puuhailu mökillä tai ok-talossa. Nykyään kun katsoo millaisiksi ihmiset ovat mökkinsä rempanneet, menee kyllä koko mökkitunnelma perinpohjaisesti pois. Wanha ok-taloni on maaseudulla ja aivan ihana paikka, kyllä kelpaa eläkeläisenä touhuilla tontilla.
Ei ole. Perin vanhemmiltani mökin, mutta en halunnut pitää sitä. Kauhea riesa, koko ajan olisi pitänyt olla kunnostamassa jotain, olisi pitänyt tuoda juomavesi kaupungista ja vihaan hyttysiä
En vaihtaisi mökkiä mihinkään. Avioero siitä tulisi ellen pääsisi pakoon mökille. Annan vaimon valittaa aina yksin, koska valittamisesta ei ole koskaan hyöty ja ehkä hän sen tajuaa näin helpommin.
Tänään tulin mökille. Tunti tuulettomassa lumettomassa metsässä koiran kanssa. Elokuvalumihiutaleita leijaili ilmassa.
Takkaan tuli. Vettä kaivosta. Lasiin olut. Koiralle padallinen lihoja porisemaan. Itselle hernekeitto lämpiämään.
3pv taivaallista rauhaa ja kauneutta.
Hauskaa vaihtelua. Ei mikään suurin unelma kuitenkaan.
Kuitenkin paikka, jossa rauhoittua ja levätä.
Täällä jäät elää, ritisee ja paukku. Hiekkatiellä kävelin kuunvalossa. Vieressä suuri metsä jossa asuu kettuja, ilveksiä, peuroja, hirviä, närhiä, palokärkiä, korppeja, pöllöjä, huuhkajoita.
Mökki on mun paratiisi.
Ei. Asun ennemmin vakituisessa paikassa kesät talvet. Kassien kanssa rampata kahden asunnon välillä ei kiinnosta.