Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**MAALIsmasut perjantaihin*

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni masun kasvu ekaa odotellessa yläkäyrällä tai sen yli. Isoa lasta veikkasi terkkakin, yli 4 kiloista. No, poika oli syntyessään 3170g ja 51cm. Nyt maha kasvaa vieläkin ylempänä!!! Kukaan ei vielä päällepäin huomaa raskautta, koska en niin vartalonmyötäisiä vaatteita käytä. Ja varsinkin aamuisin mun maha on kadonnu jonnekin. Edelleenkin kykenen nukkumaan vaivatta mahallaan. Vauva sopii vielä jonnekin lantioon piiloon.

Kelalle vein paprut muistaakseni jo tiistaina ja päätöskin jo tuli. Otin sen rahana, koska esikoisen pakkauksen lisäksi tallessa on 3 muunkin pakkauksen sisävaatteet. Niillä varmasti pärjää. Taidan näillä rahoilla ostaa vauvalle pienemmän talvihaalarin, äp-haalariin kun hukkuu... ja muuta mukavaa.

Tänään on alaselkää vähän jomotellut. Huonossa asennossa on tullu taas kyykittyä. Sainkin vasta tänään imuroitua akvaarioiden pohjat ja vaihdettua vedet. Sen kummempaa ei näköjään tarvita.

Tein ruuaksi meidän perheen herkkua: kaalilaatikkoa! Kyllä oli isukki ja poika mielissään. Nyt tulikin erikoisen hyvää, sillä laitoin riisin sijaan ohraryynejä ja sit vielä salsaa, kasvislientä, hieman soijakastiketta, pippuria ja mallasuutetta (sitä kun on varattu jääkaappiin pojalle kovan mahan varalle, menee pian vanhaksi). Olipas hyvää! Mitähän sitä huomenna keksisi ostaa kaupasta. Pitäis kai jotakin tehdä sunnuntaiksikin.

Juupa juu. Mentävä on, mies haluaa pop cornia... yäk...

rimma 23+2

Vierailija
2/28 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelinkin tänne jo aiemmin pitkän litanian kaikkea. Sit kun sain sen valmiiksi, niin *poks*. Se vaan hävisi jonnekin teille tietymättömille. Kokeillaanpa siis uudelleen...

Täällä on vähän flunssan poikasta. Koko päivän olen aivastellut, nokkavuotaa ja paleltaa. Taitaa olla se poitsun tauti nyt minulla. Toivottavasti ei kuume nouse. Huomenna tulisi vieraitakin. Sitä enne pitäisi leipoa ja toissa päiväsen laiskuuden vuoksi siivotakin... Plaah! Tykkään paljon leipomisesta, ruuan laitosta ja pyykin pesusta ja viikkaamisesta. Mutta imurointia, pölyjen pyyhkimistä ja lattioiden pesua en voi sietää. Voi kunpa joku tekisi sen aina puolestani. Joulupukki voisi tuoda meille lahjaksi siivoojan...

Mies on kaverinsa kanssa rilluttelemassa, tulee vasta huomenna. Meni nimittäin Lappeenrantaan... No poitsu on anopilla yökylässä, joten mulla on piiiitkästä aikaa aikaa itselleni. On kyllä ihan orpo olo. En olekaan vuoteen nukkunut kotona yksin. On aamulla varmaan niin outoa, kun on aivan hiljaista. Saa nähdä iten hyvin tulee nukuttua, poikaa on jo nyt ikävä. :)

Miten teillä muilta saadaan tuollaisia sf-mittoja?! Esikkoa odottaessa mun kohdunpohjan korkeus meni koko ajan yläkäyrän yläpuolella. Mutta siltikin mun sf-mitta oli 26 cm vasta rv 29 ja vatsani ei ruennut roikkumaan, vaikka olin viimesilläni raskaana (silloinkin sf oli 33 cm). Poitsu oli syntyessään 4440g. Nyt mun sf-mitta on 17,5 cm (vaikka mun masu on sellainen iso kellikka), eli nyt mennään ns. normaaleissa lukemissa... No se on tietysti kiinni myös mittaajasta ja hänen mittaustavastaan.

Joku taisi siunailla painonnousuaan... Ei 500 g:n painon nousu viikkoa kohti ole vielä mitään. Esikkoa odottaessa mulle saattoi tulla 2500g/vko. ja tuossa lukemassa ei ole mitään kirjoitusvirhettä!! :)

Esikkoa odottaessa mun sokeriarvot heitteli. Sain kuitenkin erikoisen hyvillä puhelahjoillani (omakehuni ei siis haise,heh) aina puhuttua terveydenhoitajan ympäri etten joutunut sokerirasitukseen. Joskus lainasin mummoni sokerimittaria ja paastoarvot ei koskaan ollut koholla. Mun mielestä oli outoa, kun sokerit heitteli, vaikken syönyt mitään herkkuja. Söin pussitolkulla raakoja makaroneja (kuulostaa varmaan tosi kummalta), mut niihin mulla oli mieletön himo. Mikä lie puutostauti mulla oli?? No voihan sokerit nousta ruisleivästä ja kasviksistakin. Nyt olen säästynyt neuvolatädin saarnalta, siis sokerit ei ole olleet koholla. Herkutkin on maistunut huomattavasti enemmän kuin viimeeksi. No hyvähän se on, säästynpähän kaikilta paastojutuilta...

Masuli: Mulla on ollut vähän samalla tavalla mieli matalalla. Seinät kaatuu päälle ja mikään ei onnistu!! Kai mä vaan olen niin väsynty, et kaikki masentaa. Itkettää ja vituttaa (anteeksi äärettömän ruma kielenkäyttöni)!! Miehellenikin raivoan ihan pikkuasioista. Yleensä olen pitkäpinnainen ja joustava. En vaan tajua miks mun hermot on niin pinnassa. Esikkoa odottaessa ei koskaan ollut tällaista. Mikä lie hormonimyrsky??! Tänään on tuntunut siltä et olen todella huono äiti... Kaikille varmaankin tulee joskus tällaisia tuntemuksi, ihan varmasti?!

No oli tässä päivässä jotain hyvääkin. Sain hakemukset vietyä Kelalle ja saan äitiyspakkauksen muutaman viikon kuluttua. Sit kävin verotoimistossa kyselemässä verotuksestani. Olen yrittäjä ja verotus on todella korkea. Mun 2006 vuoden tulot oli huomattavasti oletettua pienemmät, joten mun veroprosentti laski monta prosentiyksikköä. Jippii!! Mulle jään nyt enemmän käteen tuosta erittäin pienestä kodinhoidontuesta ja äitiyspäivärahaakin tulee siis mulle enmmän kuukaudessa. Se on kivaa se!!

Mutta nyt unten maille!! Kun kerrankin saa nukkua pitkään!

Kashmirille myös terveisiä..

Ainiin kotipaikkaa kyseltiin... Me asutaan sellaisessa paikassa, mikä on tietystä syystä ollut nyt pari päivää lehtien otsikoissa. Eli Imatralla!!

Hyvää yötä kaikille kanssasisarille! Hanna ja pikku menninkäinen... :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvenlihaan kannattaa sotkea sekaan sikanautaa, siitä tulee vähän rasvaa ja ruuasta ei näin ollen tule kuivaa!!Hirvenliha ja nauta ovat itsessään liian kuivia ja ruuasta tulee usein mautonta juuri tuon rasvan vähyyden vuoksi...

Sun ruokasuunnitelmat kuulostaa tosi herkulliselta! Nam! :)

Vierailija
4/28 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta puolin neuvolaan lähdössä(ja yhä täällä roikun...)

Emmi ainakin kyseli eilisen pinon päässä matkustamisesta vauvan kanssa ja ajattelin siihen pari sanaa laittaa=)

Ollaan paljon matkustettu ja matkustetaan lasten kanssa.Ollut " traditio" lähteä reissuun kun nuorin ollut 2kk(ennen ehkä siitä syystä että syntyneet alkutalvesta/talvella ja lämpöä ollaan mielitty,nyt täytyy vaan muuten tapaa jatkaa)

Pienen vauvan kanssa matkustaminen on helppoa,ruoat omasta takaa ja nukkuu paljon.Lentokoneessa nousun/laskun aikana on äidin/isän sylissä,vyötettynä omilla vöillään vanhempaan.Muuten on mahdollista pitää babybasketissa joka on istuinten edessä(vaatii siis etummaiset paikat).

Isompien/leikki-ikäisten kanssa sitten jo joutuu jos jonkin moisiin tilanteisiin.Vaaroja altaaseen tippumiset sun muut kun nuori maailmaa tutkiva tekee tutkimusmatkojaan.

Meillä kuitenkin aina mennyt hyvin matkat ja ollaan saatu lämpöä ja rentrouduttu.Turha stressi vaan pois ja paljon PITKÄÄ PINNAA matkalle mukaan,niin varmasti on ihanaa.Onhan se kuitenkin lasten kanssa matkustus omanlaistaan taiteilua!Mutta ihanat muistot jää.

Lähdemme joulukuussa matkalle runsaaksi viikoksi ja touko-kesäkuulle suunnitelmissa parin viikon lomaa.Niitä innolla odotan taas!

Mutta ihan oikeesti------NYT on mentävä jos aion ehtiä=)

Leanna +5 ja sissi rv 22

Vierailija
5/28 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu hyvälle olla TAITAVA (edes joskus). Tässä

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8858966&p=2&tmode=1&smode…

-m-

Vierailija
6/28 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pandakarhu täällä silmät ristissä. En yhtään ihmettelis vaikka ukko ottais ja lähtis, sen verran kaamee näky. Lapset valvottaa iltaisin, huutelee sängystä ja vaatii kokoajan käymään. Lisäks tyttö herää öisin, viime yönä sai ihan hirveen kilarin, huus suoraa huutoa varmaan 10 min ja sen jälkeen rauhoitteluun meni vielä ainakin toinen mokoma. Sen jälkeen meni taas tunti ennekun nukahdin. Aamuyöllä änkee väliin ja pitää sitten potkuillaan huolen ettei nukutuksi tule. Mä oon vaan itkenyt koko aamun, on niin väsynyt olo ja tunnen itseni tosi huonoksi. Iltatoimet meillä aloitetaan jo kahdeksalta ja aina pyritään samaan rytmiin: iltapala, pesu, iltasatu, peittelyt ja rukoukset, suukot ja halit. Mikä ihme tässä mättää? Mä oon ihan valmis unille jo ysiltä, mutta venyy useimmiten yli kymppiin ennenkuin saan ruveta nukkumaan.

Anteeks tää valitusvirsi, mutta nyt tuntuu ettei musta oo yhtään mihinkään.

Emmi: ruokia en ole ottanut mukaan (tai esikolle otettiin Meksikoon, mutta turhaan), ainoastaan maidon ja senkin jauheena, niin on helpompi kuljettaa. Koneeseen olen ottanut tetroja. Italiassa ja Jenkeissä meillä oli talo vuokrattuna, joten sekin tiety helpotti. Mutta yleensä ovat auliita auttamaan lapsiperheitä myös hotelleissa. Ja ton jauhon voi hyvin sekoittaa pulloveteen. Meillä ei ainakaan tullut mitään ongelmia. Ruokiakin löytyy, niihin on vaan lisätty monesti vähän suolaa. Johtunee korkeammista lämpötiloista eli siis etelässä kun hikoilee enemmän. Koneeseen vaan tarpeeksi aktiviteettia varsinkin isommille. Rokotuksia en ole ottanut lapsille koskaan. Niinkun Leanna sanoi pitkää pinnaa. Musta lasten kanssa on kiva matkustaa ja nauttia siitä miten pienetkin asiat saa heidät loistamaan. Olikos teillä jo useampi lapsi? Kysele vaan mitä haluat, vastaan ja yritän auttaa mielelläni.

Nyt tää yritää levätä (vaikkei se uni tietty nyt tule).

-m- ja Hippu rv 24+2

Vierailija
7/28 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun väsyttää. Varmaan johtuu tästä ilmastakin. Aamu rumba on n yt vähän rauhoittunut. Vanhimman pojan 7v. laitto kouluun aamulla. Joutuu jo kahdeksalta lähtemään kun linkalla kulkee. Sitten pienemmät pukemaan ja aamupalalle. Nyt ovat muumin kimpussa ja kattovat sitä. Itsekkin kerkesin syödä aamupalan. Pitäis vaan mennä laittamaan varmaan itteänsäkkin kuntoon.

Eilen kyseltiin sitä missäpäin asuu. Meidän perhe asuu etelä-pohjanmaalla.

rv 23+2

Vierailija
8/28 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmille Buranasta: Mulle on nyt sanottu että sitä voi ottaa rv27 asti ja sit toinen lääkäri on sanonut että rv32 asti voi ottaa ihan turvallisesti.. eli itse pidän kiinni ajatuksena tuota rv27 mutta kun jostain syystä nyt jos ollut migreeni niin Panadolkin ollut parempi kuin Burana, outoa, Panadol kun ei noin yleensä ole kovin tehokas varsinkaan migreenin hoidossa. Olikohan se, että se Burana saattaa aiheuttaa jotain verenvuotoa synnytyksessä tms. jos sitä ottaa siellä ihan lopussa. Näistä lääkkeistä olen itse soittanut sinne Hyksin Teratolgiseen palvelunumeroon ja sieltä saanut tosi hyviä neuvoja, lääkäriltä siis..

(.) Samaa rataa..riehuu ja rellestää ;) Melkonen myllertäjä! Lantiokivut taas ollut vähän helpompana, tosin ekaa kertaa viime yönä poltteli ja vihloi, yleensä ei yöllä.

Ihanaa, viikonloppu edessä, ne on niin kivoja kun koko perhe saadaan yhdessä vain olla kotona :) Lapsetkin nauttii..

Sinna rv24 ..taas pox!

Vierailija
9/28 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pissa puhdas,painoa lähtöön nyt +6kg,rr 108/58,syke 150+(meni kovasti karkuun doppleria)sf 20 cm.

Sain kelan paprut ja pistänkin ne heti menemään.Kun en ole kuin kotona tässä välin ollut,minimit saan...

Nyt kyläilemään!

Leanna jne rv 22

Vierailija
10/28 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin ' hyvää huomenta' tulikin vasta herättyä :-)) Yö oli tuskaa ja kipua, ja oonkin jo miettinyt onko tälläinen kipuilu ihan normaalia raskaana ollessa, mutta johtuuhan se tietysti mun omasta kipukynnyksestäkin, mikä ei ole korkea. Tänään meinaan ottaa buranan jos sama kipuilu jatkuu, joten KIITOS sin-na tiedosta !!!

Masulille ja Leannalle kiitokset ' matkailukokemuksista' ! Itse oltaisiin lähdössä ensi heinä-elokuussa n. 1.5kk ajaksi ja kohde Et-Aasia eli miehen kotimaa, ja siellä oleilisimme ihan kotosalla eli ei hotellissa. Ja ilmaston puolestakin kaikki ok, sisällä ilmastointi jne. ja muutenkin ihan normi kylppärit ja wc:t, keittiöt .. Joten niiden puolesta ei ongelmaa. Ainoastaan olen pelolla ajatellut lentomatkaa, mutta kait sekin onnistuu ihan hyvin (?) me todellakin jos lähdetään niin pidetään mennen-tullen lepohetki jossakin päin maailmaa eli levähdetään 1-2 päivää, joten sekin helpottaa. Masuli tämä on esikoinen eli kummallakaan ei ole myöskään entuudestaan lapsia, joten kokemusta lasten kanssa matkailusta ei ole, mutta aattelin, että pieni vauva on helpompi kuin sitten leikki-iässä oleva.

Arvatkaa olinko nälkäinen eilen illalla :-(( Todella kurjaa mennä nälkäisenä nukkumaan .. Monta kertaa mietin, että menisinkö keittiöön syömään, mutta en sitten kuitenkaan mennyt. On tämäkin jos pitää loppuraskaus olla tälläisella nälkäkuurilla.

Leanna mehän mennään samoilla viikoilla, mutta oma sf-mitta mitattiin keskiviikkona ja se oli 18. Jotenkin mua jäi mietityttämään, että oliko se liian pieni arvo kuitenkin (?) Mutta th- sanoi sen olevan juuri välimaastossa.

Nyt keittämään kupillinen kahvia (pikakahvia) t. emmi rv-21+5

Vierailija
11/28 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

EMMI;

pikakahvia...hyyyi..joo, no se ei ollu se asia, tuli vaa mieleen. Mulla nous paino sillon joskus rv 16 tienoilla +820g/vko!!! mutta se oli vaan se yks pomppaus, muuten on noussu tappavan tasasesti (ikävä kyllä). Eli mä liityn sun kans tohon pupulinjaan - paska säkä, ei voi muuta sanoa. Alottelen sen pupulinjan lähtemällä tänään illalla syömään särää (suolasta ja erittäin rasvasta lammasta ja pottuja)..että hyvin alkaa juu.

MASULI;

Eiköhän jokaisesta tunnu välillä että on jollain tapaa huono, eikä me sitä kuitenkaan olla!! Tarttisit nyt vaan kunnon päikkärit tai kunnon yöunet ja olisit kun uus ihminen :)

Yritähän levätä, ja muistakin että tänne on turha tulla äyäämään olevansa huono..ei väsymys ihmisestä huonoa tee - väsyneen vaan. *voimahali*

(.) Aamu alkokin niin loistokkaalla aamupalalla että voi jösses, taitaa jäädä lounas väliin jos meinaa illalla mennä särälle. Kiltisti mussutin aamupuuron (en ees tykkää puurosta) ja kahvin, sitte lähin hölmö kauppaan ostamaa maitoa sun muuta..ja ostin lämpimän ohrarieskan..iiison, ja mikä onkaan parempaa kun lämmin leipä margariinilla ja juustolla. Nyt sille leivälle on tapahtunu jotain, se on kutistunu puoleen!! Jestas, mä olen ihan ähkytäys ja surkee..

Terkkari eilen sano että mun masu vaan kovettuu välillä, mutta ei supista - siis selitin sille että välillä masu tuntuu kovalta pidempäänkin, mutta ei ole sellasta tunnetta jonka mä luulisin olevan supistusta. Viimeyönä masu oli liki joka kerta sellanen kova, kun sitä puoliunissani kokeilin (hullulla on halvat huvit)..nyt taas tuntuu aralta, mutta on pehmee. Onkohan se sittenkin supistelua, kun miksi se muuten araksi muuttuis?

Ja Puksu on taas villi pitkien uniensa jälkeen, se melskas koko yön ja aamun :) välillä tais potkia jonnekin tosi alas - voiko kohdunsuuta potkia? Siltä se ainakin tuntu..ilkeeltäki vielä! Mokoma saattaa potkasta ensin ihan alavatsaan ja heti perään tulee potku navan yläpuolelle..liikkuvaista sorttia.

Uskokaa tai älkää, mutta mä en osaa täyttää noita saakutin papereita, niitä mitä Kelaan viedään - täytyy varmaan mennä sinne ja pyytää apua täyttämiseen. Enkä mä tajua mitä papereita mun pitää sinne toimistolle sitten viedä, ilmeisesti se todistus raskaudesta - mutta entäs tuo kaks sivunen lappu...hitto, mä VIHAAN noita lomakkeita, miten ne saadaanki noin monimutkaseks..tai sitten mä olen vaan niin tyhmä.

Btw, oliko jollain täsmälleen samat vkot kun mulla, päivälleen, ja oli jäämässä varhennetulle?? Kun mä sain laskurista päiväks 12.1 ja huomasin jossain päivämäärän 11.1?? KUmpi on oikein??

Tappert ja Puksu 23+5

Vierailija
12/28 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsitin viimeksi th:n puheista että olisi lääkäri neuvola, mutta se onkin vasta seuraavalla kerralla. Painoa on tullu 4kiloa, viimeisten viikkojen aikana 700g/viikko :D, en ole syönyt suklaata, enpä :). Hemoglopiini oli tippunut ja oli 122, verenpaine 97/55 nuo selittänee väsymyksen. sf-mitta oli vaan 17 vaikka maha on älyttömän iso? Th vakuutteli, että todella hyvä mitta näin pienelle odottajalle, kohtukin jo yli navan. Tiitiäinen juoksi dobleria karkuun, mutta antoi kuitenkin vähän ääniä kuunnella, syke oli n.155. Miten nuo syke hommat meni sukupuolen ennustamisessa (sykerajat, hevosen laukat, yms.) :).

Emmi: olen tosiaan hoitoalalla ja välillä tuntuu aika raskaalta. onneksi työkaverit ottaa mun raskauden huomioon, eilen tosin oli poikkeuspäivä ja sain itsekseni nostella ja hoitaa potilaita. Olen päättänyt mennä päivä kerrallaan eteenpäin, olen pätkä sijainen, joten saikulle en vielä halua jäädä. Liitto asioiden kanssa hieman sähläsin, niin työssäoloehto tulee täyteen vasta 8.12, sinne ainakin olisi tarkoitus jaksaa, sitten voin jäädä vaikka työttömäksi.

Asuinpaikkaa täällä kyseltiin, asutaan Kuopiossa.

Kohta vois keittää kahvit ja tehdä eväät töihin, iltavuoro taas odottais. Kelan paperitkin pitäis täyttää.

möhkis ja tiitiäinen 22+0 *poks*

Vierailija
13/28 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei tuon ihan noin lyhyt tuon mun viestin pitäny olla, vaikka lyhyt pitikin... Oon nimittäin ahkeraan jälleen kerran lueskellut näitä teidän mielenkiintoisia juttujanne! Sen verran kiirettä vaan töissä, etten oo pahemmin kerinny ite kirjotteleen, ja kun kotiin sitten vihdoin viimein iltasella pääsee (mulla on äärettömän pitkä työmatka), niin ei jaksa alkaa kirjottaan. hyi mua.

Tappertille: Mää oon hoksinu, vissiinki tuolta esittelysivuilta, että sulla kans (kuten mulla) on laskettu aika 12.3. Siltikin mulla on viikkoja 23+4 (tiistaina neuvolassa ne merkkas, että 23+1), eli miks me ei mennä samoissa päivissä tismalleen? Sitä oon miettiny... Hassua. Sit tutkailin tuolla kelan nettisivuilla äippärahan alkamispäivää. Mulle se laskuri näyttäis, että 5.2.2007. Mutta en tiijä, onko se tuo aika sama kuin se, millon tulee jäämään sitten lomallekin. Vissiinkin. Niin oon ainakin luullu. Ja lohdutukseksi: mua kans jotenki vastustaa ne kelan papereiden täytöt, aattelin ukkokullan apuun tukeutua siinä hommassa...

mutta taas tämmönen pikaviesti, ei viittis jäähä kiinni tänne kirjoittelusta varsinkin, kun ois muutakin tekemistä täällä työmaalla.

moikka!

Utukka, rv 23+4

Vierailija
14/28 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan lyhyesti vielä... Siis meillä, joilla la on 12.3 näyttäis tosiaan siltä, että varhennettuna vois aikasintaan alottaa 12.1 ä-rahan nostamisen, muutoin se alkais normaalisti 5.2. Noin mää sain laskettua.

nyt pois täältä.

Vierailija
15/28 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

UTUKKA;

Oikeessa oot, luinkin sen viestin mihin sekoilin niin eilisestä pinosta..tais olla Zeldattaren viesti, sehän olikin sitten jo päivän edellä joten siitä virhe.

Kävin uudestaan laskemassa Kelan hienolla laskurilla, ensin tuon pvän 12.3 mukaan ja sain sen saman 12.1, sitten piruuttaan kokeilin että jos laskettu aika olis 11.3 ja mokoma laskuri anto mulle täsmälleen saman pvän?? Täytyy käydä vielä yrittämässä, kun mulla se alkuperänen pvä oli tuo 12.3 ja neuvolakorttiin onkin merkitty 11.3 LA;ksi. Höh, eihän sen pitäny muuttua kun oli vaan päivän heitto..kummaa.

Oonko mä siis ainoo jolla on JÄTTIVATSA ( . ) ???? En kai..toivottavasti tuo mun käyrä alkaa tasaantua hiljalleen ja palailee sinne normikäyrien sisäpuolelle, tai edes lähelle niitä!! Näillä vkoilla 26 ja risat on aika paljon tälläselle 163 senttiselle ennestään vähän pyöreelle. Musta tulee tankkeri *silmät ymmyrkäisenä*

Arvatkaapa mitä mä tein, nyt ne on uunissa kypsymässä...tein jouluks valmiiks pakkaseen porkkanalaatikot!! Ei tartte sitte ottaa kun sulamaan ja tyrkätä uunii kuumenemaa..lanttulootat sitte ens viikolla. Tein mä joulukorttejakin eilen..yhen - mut se johtu vaan siitä et liima loppu..en mä laiska ole..

Nyt aattelin lähtee sinne fuckin Kelaan, eihän noista lapuista ota hullukaa selvää (sori jos te ootte niin fiksuja et tajuatte ne).

Tappuliini agen

Vierailija
16/28 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun sf-mitta on kyllä melkoinen, kunekaa odotin sf oli 26cm rv 30. Eiköhän toi kohdun kasvu sullakin tasaannu. Mulla tuota pituutta on 154cm joten kun olin rv 30 olin jo mieletön.

Vierailija
17/28 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kaupoilla käyty, viikonlopun sapuskat hakemassa. Satuttiinpa näkemään pukki ja porokin :) Kyllä meni totisesti pojat sanattomiksi, niin haltioissaan olivat molemmat!

Masulille ihan aluksi: Teidän todella tuon tunteen!!! Siis silloin kun odotin tätä meidän kakkosta, heittäyti tuo mein esikoinen ihan mahdottomaksi. Sillä oli ihan kaamee kahden vuoden uhma. Tuntu et ei jaksa sitä kertakaikkiaan... sai ihme kohtauksia, huuti ja potki ja raivos vaan... ja mitäpä minä mahan kanssa rauhottelemaan... piti vaan antaa raivota sillä osumaa olis muuten tullut. Ja sit ne nukkumaan menot... että osas olla vaikeeta!!! muuten aina niin " helppo" (vikas kyllä) mut nukkumisistaan aina ennen helppo lapsi pisti ne nukkumiset ihan ranttaliksi! Itki vaan ja piti menää hänen huoneeseensa nukuttelemaan... siellä saattoi sitten vierähtää tunnista pahimmillaan kahteenkin!!! :(

Mutta ohi meni onneksi kun pikkuveli syntyi... varmaan se odotus jotenkin vaikutti lapseen, tiesi että jotain tulee tapahtumaan, muttei kuitenkaan pari vuotiaana tajunnut että mitä.

Nyt sitten alkaa esikoinen olla jo rauhottunut... tai no siis ei kamalaa uhmaa enää ja jotenkin jo ymmärtää asiat ja harvemmin on näitä kiukuttelupäiviä ja hepuleita. Mutta tuo meidän kakkonen on ollut tosi vaativa syntymästään saakka... edelleen äidin poika ja kun sillä menee hermot niin sen kyllä kuulee koko kortteli. Ihan turhaa yrittää lepytellä, sillä hän huutaa ja kiukkuaa ja sitten kun itse päättää rauhoittua niin vasta sitten lopettaa. Nukkumiset olleet aina hänen kanssaan hieman niin ja näin. 11 kuisena alkoi vasta nukkua yöllä heräämättä aamuyöllä ja osaa välillä kyllä tehdä siitä nukkumaan käynnistä hankalaa. Levoton välillä edelleen öisin ja tuttia saa olla laittamassa...

Kyllä täälläkin menee totaalisesti välillä hermot ja tunuu että vakka päällään seisos niin mikään ei riitä... Täytyy sanoa että jos jotain, niin pinnaa nää lapset on äidiltä saaneet venytettyä varmaan sata kilsaa pidemmäksi :) Ja kyllä se ihan varmalla vielä helpottaa... TSEMPPIÄ SINULLE!!!

Kävin eilen katsomassa ystävän 3vk vanhaa pienen pientä poikaa. Että osasi olla pikkuinen!! Ei sitä vaan muista enää, että niin pienestä se lähtee. Söpö oli kuin mikä ja tosi rauhallinen ja hyväntuulinen vauva :)

Kotia tultua tuntu taas omat lapset niiiin isoilta!

Omaan napaan kuuluu hyvää, mahanasukki se potkii ja temmeltää varsinkin illasta. Tuntuu välillä, että se olis siellä poikittain kun liikkeet tuntuu molemmissa mahan sivuissa. Hassun tuntuista :)

Hikka vaivaa usein ja hytkähtelee silleen tasaseen massussa. Ens viikolla olis se lääkärineuvola ja saisin ne kelan paperitkin.

Mutta nyt pitänee lähteä valmistautumaan lenkille. Pääsen ihan itsekseni (ilman lapsia) ystävän kanssa köpöttelemään ja uusimmat juorut vaihtamaan :)

t. K@tju ja mahanasukki rv: 24+2

Vierailija
18/28 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tappert: Selvisikin se varhennetun aloituspäivä, minulla on tosiaan la 10.3 ja varhennettu alkaa 11.1. Aika kiva, kaksi kuukautta ennen laskettua saa olla ihan kotosalla :)

Sain tänään Kelalta päätöksen äitiysavustuksesta, kerrottiin että tulee parin viikon sisällä postiin. Nyt odotan innolla pakkausta ja uusia pieniä vaateihanuuksia ;)

Päivärahapäätös ei vielä tullut mutta tullennee ajallaan, ennättäähän tuon.

Viikonloppuna ollaan kotosalla, ajattelin paistaa lasten kanssa pipareita ja kaivella kaapeista jouluvalot ym. valmiiksi. Eiköhän niitä voisi kohta puoliin laittaa? Kun on iltaisinkin niin pimeää.

Zeldatar 23+6

Vierailija
19/28 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä jaksaa, kyllä se toivottavasti joskus helpottaa! Tiedän kyllä tunteen... Itsekkin ollut melkoisen väsynyt (raskaus,työ kodinhoito vie hengen :)). Eilen nukutettiin miehen kanssa poikaa tunti, aloitin yksi, mut hermot alko palaa... mies nukutti edellisiltanakin poikaa tunnin. Sitten tämä pikkumies kipittää yöllä/aamuyöllä viereen ja saattaa telkuta siina kaksikin tuntia... Ja sitten päivällä uhmataan äitiä, heittäydytään maahan itkemään yms. huoh. Mutta nyt on pakko lähteä töihin.

Vierailija
20/28 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla neuvolassa tasattu raskausviikot? Minulla tehtiin ainakin niin, että katsottiin kalenterista laskettu aika ja siitä viikonpäivä eli minulla 10.3 on lauantai. Siinä päivässä on tasan 40 viikkoa. Ja viikot tasaantuvat aina lauantaista.

Sinulla on laskettu aika 12.3 eli sehän on maanantai. Tämän mukaan maanantaina sinulla olisi tasan 24 viikkoa ja tänään siis 23+4.

Tulinkohan ymmärretyksi??