Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun puoliso sanoo aina, ei vielä

Tuskainen
21.01.2023 |

Olemme olleet puolisoni kanssa tänä vuonna 4vuotta yhdessä, asumme omistus asunnossa ja molemmilla vakituiset työsuhteet. Runsaasti tukiverkostoa ympärillä. Minä pian 25v ja puolisoni pian 28v . Minä olen lapsesta haaveillut jo useita vuosia...puolisoni tietää kuinka tärkeä asia minulle on ja useasti olemme lapsesta keskustelua käynyt. Aina keskustelu kuitenkin päättyy siihen, että puolisoni sanoo "ei vielä, tuo painostaminen ei auta tilannetta" Vaikka en missään nimessä painosta enkä edes halua painostaa. Olemme yli vuoden käyneet minun toimestani aktiivisesti keskustelua lapsesta, joka kerta "katsotaan sitten kun..." aina kun olen tietyn "tavoitteen" saavuttanut niin se ei enään riitäkkään vaan jokin muu asia täytyy taas olla toisin...
Nyt kahdesti ehkäisy jäänyt pois, kuitenkin jälleen puolisoni haluaa ehkäisyn käyttöön... kovasti mielestäni hän asiaa ikään kuin työstää...ystävältään kysyi mm. Miltä tuntuu olla isä?
Koen kuitenkin asiassa useita takapakkeja...vähemmän näitä etenemisiä asian suhteen...
Olo tuntuu toivottomalta ja tuskaiselta kun toinen ei vaan halua...

Kommentit (256)

Vierailija
161/256 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmyys on lisääntymisen edellytys.

https://www.ts.fi/uutiset/3786346

Vierailija
162/256 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syntymä on kuolemantuomio.

Entä sitten? Siinä välissä ehtii tapahtua kaikenlaista kiinnostavaa ja kivaa.

Tämä.

Entä sitten mitä lapsi joutuu kärsimään jos itse saa siitä tyydytystä, kun väkisin synnyttää toisen valmiiksi ylibuukatulle saastuneelle pallolle kuolemaan.

LOL! Mahtaa olla raskasta olla noin katkera ja masentunut.

Eihän syntymätön voisi olla katkera ja masentunut. On kuitenkin sen arvoista, että emä pääsi pukemaan söpöjä vaatteita leikkinuken sijaan elävälle nukelle.

Sinua minä tarkoitin, vai oletko muka syntymätön? Et ole, mutta katkera ja masentunut olet. Minä en ole, eivätkä ole lapsenikaan. Mahtaa olla raskasta olla sinä, eikö niin?

Tämä. Pakottamalla syntymään seuraa kärsimystä. Syntymätön ei koskaan kärsi eikä kuole.

Eikä myöskään elä. Sinäkin arvostat elämääsi niin paljon ettet ole sitä lopettanut.

Eli vertaat kuolemaa syntymättömyyteen. Ei tarkoita elämän arvostamista että pelkää kuolemaa. Pikemminkin ei olisi silloin halunnut syntyä jos ei halua kuolla.

Pitää synnyttää vain sellaisia jotka haluavat kuolla.

Vertaan kumpaakin olemattomuuteen. Sinulla olisi keino päästä muille suosittelemaasi tilaan, muttet itsekään sitä käytä. Niin kauan kuin kärsimyksesi on pienempää kuin kuolemanpelkosi, en ota sinua vakavasti.

Tämä. Lapsi varmasti halusi syntyä, jos hänen kärsimyskesä on pienempää kuin kuolemanpelkonsa.

Ihanaa että pystyn mahdollistamaan sen viattomalle ja saan samalla merkitystä itselleni.

En tunne ketään joka olisi joskus tuntenut kärsimystä. Ei sellaista lapsenikaan joudu kokemaan. Jos lapseni ei halua kuolla niin hänen kannattaisi sitten olla syntymättä. So simple.

Mutta itseesi et tuota sovella, joten näkemystäsi ei voi ottaa vakavasti.

Annat kuolemalle liian suuren painoarvon. Se on luonnon kiertokulun osa, ei mitään myyttisen suurta.

Tämä. Minun lapseni ei ikinä tarvitse kuolla. Suojelen häntä kaikelta.

Se on sinun valintasi. Muut antavat elämälle suuremman painoarvon kuin kuolemalle. Sitä et näemmä omalta ahdistukseltasi kykene näkemään.

Puhu vain omasta puolestasi. Kukaan ei itse pysty päättämään pääseekö kärsimään ja kuolemaan vai ei. 

Miten niin ei pysty? Eikö minulla muka ole lapsia ja sinulla ei? Kumpikin olemme päättäneet, eikö niin? Sinun päätöksesi perusteita en kuitenkaan ota vakavasti, koska olet itse elossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/256 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syntymä on kuolemantuomio.

Entä sitten? Siinä välissä ehtii tapahtua kaikenlaista kiinnostavaa ja kivaa.

Tämä.

Entä sitten mitä lapsi joutuu kärsimään jos itse saa siitä tyydytystä, kun väkisin synnyttää toisen valmiiksi ylibuukatulle saastuneelle pallolle kuolemaan.

LOL! Mahtaa olla raskasta olla noin katkera ja masentunut.

Eihän syntymätön voisi olla katkera ja masentunut. On kuitenkin sen arvoista, että emä pääsi pukemaan söpöjä vaatteita leikkinuken sijaan elävälle nukelle.

Sinua minä tarkoitin, vai oletko muka syntymätön? Et ole, mutta katkera ja masentunut olet. Minä en ole, eivätkä ole lapsenikaan. Mahtaa olla raskasta olla sinä, eikö niin?

Tämä. Pakottamalla syntymään seuraa kärsimystä. Syntymätön ei koskaan kärsi eikä kuole.

Eikä myöskään elä. Sinäkin arvostat elämääsi niin paljon ettet ole sitä lopettanut.

Eli vertaat kuolemaa syntymättömyyteen. Ei tarkoita elämän arvostamista että pelkää kuolemaa. Pikemminkin ei olisi silloin halunnut syntyä jos ei halua kuolla.

Pitää synnyttää vain sellaisia jotka haluavat kuolla.

Vertaan kumpaakin olemattomuuteen. Sinulla olisi keino päästä muille suosittelemaasi tilaan, muttet itsekään sitä käytä. Niin kauan kuin kärsimyksesi on pienempää kuin kuolemanpelkosi, en ota sinua vakavasti.

Tämä. Lapsi varmasti halusi syntyä, jos hänen kärsimyskesä on pienempää kuin kuolemanpelkonsa.

Ihanaa että pystyn mahdollistamaan sen viattomalle ja saan samalla merkitystä itselleni.

En tunne ketään joka olisi joskus tuntenut kärsimystä. Ei sellaista lapsenikaan joudu kokemaan. Jos lapseni ei halua kuolla niin hänen kannattaisi sitten olla syntymättä. So simple.

Mutta itseesi et tuota sovella, joten näkemystäsi ei voi ottaa vakavasti.

Annat kuolemalle liian suuren painoarvon. Se on luonnon kiertokulun osa, ei mitään myyttisen suurta.

Tämä. Minun lapseni ei ikinä tarvitse kuolla. Suojelen häntä kaikelta.

Se on sinun valintasi. Muut antavat elämälle suuremman painoarvon kuin kuolemalle. Sitä et näemmä omalta ahdistukseltasi kykene näkemään.

Puhu vain omasta puolestasi. Kukaan ei itse pysty päättämään pääseekö kärsimään ja kuolemaan vai ei. 

Miten niin ei pysty? Eikö minulla muka ole lapsia ja sinulla ei? Kumpikin olemme päättäneet, eikö niin? Sinun päätöksesi perusteita en kuitenkaan ota vakavasti, koska olet itse elossa.

Tämä. Jokainen päättää syntymällä haluavansa kärsiä ja kuolla. Muutenhan ei olisi syntynyt.

Vierailija
164/256 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vaikka en missään nimessä painosta enkä edes halua painostaa. Olemme yli vuoden käyneet minun toimestani aktiivisesti keskustelua"

Musta tuntuu et apn kans keskustelu on ihan ajanhukkaa, narsisti tekee niin kun tykkää enivei.

Vierailija
165/256 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siinä mielessä hyvässä asemassa, että 25 on ihan hyvä aika erota, ehdit vallan hyvin löytää miehen joka haluaa lapsia, vaikka et pitäisi edes kiirettä. Jos olisit 30-vuotias, niin sitten olisi paljon vaikeampi tilanne, kun sitten se lapsi pitäisi tehdä sattuman kaupalla tuoreessa suhteessa ja hyväksyä suuri riski, että jää yksinhuoltajaksi. Suosittelen että eroat nyt etkä odota sinne kolmeenkymppiin.

Vierailija
166/256 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö mene jakeluun että miehen ei vielä=ei koskaan?

Yleensä mies haluaa suhteen ja seksiä ILMAN lapsia.

Vierailija
167/256 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme olleet yli neljä vuotta yhdessä ja mies alkoi alunperin puhumaan lapsista. Sitten sen jälkeen minä innostuin asiasta, vaikka aluksi en ollut oikein halunnut lapsia. Mies sanoi, että kahden vuoden päästä olisi hyvä aika kun siihen mennessä on tod.näk. kaikki työasiat selvinneet. No tulin raskaaksi paljon ennen sitä kun ehkäisy ja jälkiehkäisykin pettivät. Ensin mies oli kamalassa paniikissa, mutta sitten lapsen tuleminen muuttui kivaksi asiaksi. Sanoisin, että jos mies ei itse aloita keskustelua lapsista eikä osaa sanoa, että milloin haluaisi lapsen niin todennäköisesti ei halua lasta ollenkaan tai haluaa lapsen joskus 10v päästä. Voi myös olla, että haluaisikin lapsen jonkun toisen kanssa. Olet 24 niin sulla on hyvin aikaa löytää toinen kumppani, jolla on samat tulevaisuuden suunnitelmat kuin sinulla.

Vierailija
168/256 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mieskään ei voi 28 vuotiaana vedota siihen että on liian nuori. On ok olla haluamatta lapsia, mutta on todella julmaa valehdella siitä kumppanille.

Vierailija
169/256 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille tiedoksi, että 25 ei ole lasten teon kannalta enää nuori. Monelle se 35 alkaa olla biologisesti mahdotonta, on vaan jo yksinkertaisesti liian vanha saamaan lapsia, hedelmöittyminen ei enää onnistu.

Sanoisin että kumppanisi ei joko halua lapsia, tai ei halua lapsia sinun kanssasi.

Nyt kannattaa miettiä, jatkatko hänen kanssaan.

Vierailija
170/256 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankala juttu. Jos mies pakotetaan isäksi ei hän välttämättä sitten halua osallistua hoitoonkaan koska sähän sen vauvan halusit, hoida se. Ja sinä väsyt ja ero tulee.

Toisaalta hänellä on aikaa ihmetellä vaikka 50 vuotta, sinulla ei. Ja vauvakuume on ihan oikea asia ja katkeroittaa sinut ja tuhoaa suhteenne pian joka tapauksessa, koska mies ei vastaa tuskaasi.

Mies on tosiaan melko nuori vielä,

Mutta koskaahan ei tiedä kauanko vauvan yritys teillä veisi. Eli, oletko todella rakastunut mieheesi? Hyväksytkö mahdollisen perheettömyyden, jos vain saat olla jänen kanssaan? Jos et, vastaus on selvä: vauvan saaminen on sinulle tärkeämpi kuin tämä mies.

Jos näin on, suosittelen eroamaan ja laittamaan verkot heti vesille vanhempiin miehiin. Tinder sun muut ja siellä rehellisesti että haluat pian lapsia, ne ovat täynnä näin puolisosi kaltaisia 30-40-v miehiä jotka hyviä mutta jahkailussaan jääneet ilman perhettä ja kaltaisesi nuori vauvan tahtova nainen menee kuin kuumille kiville.

Vierailija
171/256 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikö mene jakeluun että miehen ei vielä=ei koskaan?

Yleensä mies haluaa suhteen ja seksiä ILMAN lapsia.

No ei. En halunnut 25-vuotiaana lasta, mutta 36-vuotiaana halusin. Joten tunge per see seesi kyökkipsykologiasi.

Vierailija
172/256 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen klassikkokikka saada suhde ilman lapsia.Miksi mies haluaisi seksin loppuvan ja rahanmenon lisääntyvän lapsen myötä?

Vierailija
173/256 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen klassikkokikka saada suhde ilman lapsia.Miksi mies haluaisi seksin loppuvan ja rahanmenon lisääntyvän lapsen myötä?

Koska ihmisiä ei voi ikinä olla liikaa.

Vierailija
174/256 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin sinä, niin jättäisin tuon kaverin.

Tietysti on vähän hankalaa, jos teillä on yhteinen omistusasunto, mutta silti.

Voi olla niinkin, ettei hän jostain syystä halua lasta juuri sinun kanssasi.

Oli miten hyvänsä, itse en jaksaisi tuollaista roikottamista.

Vierailija
175/256 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei ole valmis vielä. Kuten sanoit itsekin, niin vaikuttaa työstävän asiaa.

Ei se muuta työstä kuin naisen vedättämistä niin kauan kuin onnistuu saada suhteen ilman lapsia.

Vierailija
176/256 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakastan lastani niin paljon että se menee oman lisääntymistarpeeni edelle enkä pakota häntä kärsimään ja kuolemaan <3

Tämä. Oman lapsen ei halua kuolevan. Siksi en häntä siihen pakota.

En minäkään lastani tapa, mutta annoin hänelle kuitenkin elämän.

Annoit hänelle kuoleman. 

Tämä täytyisi jokaisen äitylin muistaa XD ylistetään itteään elämän antajina, mutta samallahan jokainen äityli on antanut rakkaimmalleen myös sen kuoleman. Se unohtuu usein siit ylistyksestä... Miksiköhän...

Elämän kiertokulku on luonnonlaki. Ei äitien syy.

Vierailija
177/256 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienoinen red flag. Helpompi sanoa ei vielä kun sanoa ettei halua lapsia kanssasi lainkaan.

Ja tästä naiset nerokkaasti päättelevät että se haluaa lapsia toisen naisen kanssa.

Vierailija
178/256 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankala juttu. Jos mies pakotetaan isäksi ei hän välttämättä sitten halua osallistua hoitoonkaan koska sähän sen vauvan halusit, hoida se. Ja sinä väsyt ja ero tulee.

Toisaalta hänellä on aikaa ihmetellä vaikka 50 vuotta, sinulla ei. Ja vauvakuume on ihan oikea asia ja katkeroittaa sinut ja tuhoaa suhteenne pian joka tapauksessa, koska mies ei vastaa tuskaasi.

Mies on tosiaan melko nuori vielä,

Mutta koskaahan ei tiedä kauanko vauvan yritys teillä veisi. Eli, oletko todella rakastunut mieheesi? Hyväksytkö mahdollisen perheettömyyden, jos vain saat olla jänen kanssaan? Jos et, vastaus on selvä: vauvan saaminen on sinulle tärkeämpi kuin tämä mies.

Jos näin on, suosittelen eroamaan ja laittamaan verkot heti vesille vanhempiin miehiin. Tinder sun muut ja siellä rehellisesti että haluat pian lapsia, ne ovat täynnä näin puolisosi kaltaisia 30-40-v miehiä jotka hyviä mutta jahkailussaan jääneet ilman perhettä ja kaltaisesi nuori vauvan tahtova nainen menee kuin kuumille kiville.

Tähän kommentoisin, että mies voi olla rakas ja tärkeä puolisolle, mutta jos hän jojottaa vaimoa tyyliin yritetään lasta sitten kun...Ja kuitenkin peruu lupauksensa, niin ei se ole hyvä piirre. Sellainen kuluttaa toista.

Vierailija
179/256 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienoinen red flag. Helpompi sanoa ei vielä kun sanoa ettei halua lapsia kanssasi lainkaan.

Ja tästä naiset nerokkaasti päättelevät että se haluaa lapsia toisen naisen kanssa.

No voi se olla niinkin. Mistä sen tietää?

Vierailija
180/256 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sukupolvien väli on lyhyempi, sukupolvia tarvitaan enemmän lajin jatkamiselle, ihmisiä on samaan aikaan maailmassa enemmän ja yksityisyyttä ja tilaa yhdelle ihmiselle on vähemmän.